1. leht 2-st
Sisselaske torumajandus süsinikfiibertorust?
Postitatud: 09.02.2008 22:27
Postitas hents99
Mis te arvate sellisest asjast? Kas tasuks sellisele asjale mõelda, et roostevaba toru asemel kasutada poleeritud süsinikfiibrit?
Liitmikkohti on ilmselt palju, see on suur miinus.
Kuidas on temperatuuriga roostevaba vs plast? Peaks nagu plasti kasuks olema ju.
Postitatud: 10.02.2008 17:49
Postitas hents99
Ühesõnaga kehv idee vist, et vastukaja puudub.
Postitatud: 11.02.2008 0:17
Postitas Molotov51
Kaalu sääst ei ole vist jah nii marginaalne... pealegi sisselaskes kasutatakse tihti alumiiniumi hoopis, mis ei kaalu ju eriti midagi ja peab vastu ilusti ja annab keevitada.
Postitatud: 11.02.2008 9:04
Postitas silver7
hents99 kirjutas:Ühesõnaga kehv idee vist, et vastukaja puudub.
Võidusõidu mootoritel olen näinud.Teostus suur töö.Kõigepealt mudel,siis vorm jne.
Postitatud: 11.02.2008 12:08
Postitas hents99
Ma pigem mõtlesin ikka turbost radikani ja radikast sisselaske kolleni torustikku.
90 kraadiseid põlvi ja sirget toru kasutades.
Eeliseks ei pea niivõrd kaalu, aga just madalamat sisselasketemperatuuri.
Kui keegi ümber lükkab selle, siis unustan kohe ära. Ma mõtlesin ära proovida sellise lahenduse.
Postitatud: 12.02.2008 1:15
Postitas Mihkel
Selle süsinikkompoti hind ilmselt ei õigusta seda marginaalset temperatuuride vahet.
Postitatud: 12.02.2008 1:27
Postitas KaroK
Ei kujuta ette, palju see maksma minna võib.
Kuid vormi tegemise tehnoloogia mõtlesin peaaegu välja just
1.Peab kõigepealt mingist metalltorust torustiku tegema ja selle pikuti pooleks lõikama.(vormide tegemiseks)
2.Siis peab süsinikfiibrist 2 torupoolt valmis tegema ja omavahel kokku liimima.
Mingist hetkest loeb iga kaalusäästu gramm.
Kuid see ei ole säästmise alustamiseks ilmselt õige koht.
Postitatud: 12.02.2008 10:26
Postitas silver7
Ei tea süsinikfiibri soojusjuhtivust ,kuid ikkagi plasti tüüpi ja plasti soojusjuhtivus halb.Samuti roostevaba,eriti veel poleeritud .Alumiinium ikka kõige parem ja arvan et poleerimatta.vähemalt peale turbot,ka toru jahutab midagi.Miks termosed on peegelpindadega,sellepärast et soojus välja ei kiirgaks.
Sisselaske kullektorid samuti tuleb eraldada tihendiga või plast vahetükiga kaanest et soojus ei kuumendaks kollektorit.
väljalaske kanalid tuleb jälle poleerida seest et soojus ei läheks plokikaande ja kollektorisse.Gaaside jahtudes väheneb maht ja voolamiskiirus langeb.
Postitatud: 12.02.2008 13:50
Postitas marten28
silver7 kirjutas:Ei tea süsinikfiibri soojusjuhtivust ,kuid ikkagi plasti tüüpi ja plasti soojusjuhtivus halb.Samuti roostevaba,eriti veel poleeritud .Alumiinium ikka kõige parem ja arvan et poleerimatta.vähemalt peale turbot,ka toru jahutab midagi.Miks termosed on peegelpindadega,sellepärast et soojus välja ei kiirgaks.
Sisselaske kullektorid samuti tuleb eraldada tihendiga või plast vahetükiga kaanest et soojus ei kuumendaks kollektorit.
väljalaske kanalid tuleb jälle poleerida seest et soojus ei läheks plokikaande ja kollektorisse.Gaaside jahtudes väheneb maht ja voolamiskiirus langeb.
Termose effekt saavutatakse ikka enamasti kahe vaheseina vahelise tühimukuga mitte peegelpindadega (see on tõesti eelis kui vähesel määral). Kuna plastide soojusjuhtivus on suhteliselt halb võrreldes metallidega siis on ta just minu arvates mootori kuumade osade lähedal hea (ei võta sooja niipalju "külge"). Loomulikult võib ka nii mõelda, et komprimeeritav õhk ei anna torule sooja ära ja seetõttu jahutab tavaline toru paremini - võimalik. Kuid jahutus peaks ju toimuma ikkagi ICs. Edasi, ütleb talupoja mõistus, võiks minna mingi toru mis võimalikult hästi säilitaks seda jahedat õhku.
Postitatud: 12.02.2008 18:07
Postitas Molotov51
Hmm aga sama effekti peaks saama talitades nii, et võtta suhteliselt õhukese seinaga RV toru ja sellest kõik valmis teha ning siis plastik kate peale "ajada".
Postitatud: 12.02.2008 18:23
Postitas hents99
Süsinikfiibrit kannataks isegi pärast downpipe`i kasutada. kannatab kuni 700-800 kraadi. kerguse mõttes. aga noh, see pole üldse eesmärk.
Miks just süsinikplast, seepärast, et toru nt 2-3 bar`ise rõhuga pilbasteks ei lendaks. Ise meisterdades klaaskiust asja küll ei saaks.
Postitatud: 12.02.2008 18:25
Postitas Astrona
hents99 kirjutas:Eeliseks ei pea niivõrd kaalu, aga just madalamat sisselasketemperatuuri.
Tee IC kah klaasplastist.
Temperatuuri huvides võiks piisata alu-toru ja turbo vahele ühest "mittejuhtivast" jupist. Sealt edasi peaks alu-toru juba õhku jahutama. Eeldades, et kapoti alune on jahedam kui sisslaske õhk. Vabalthingavatel, kuna õhku kokku ei pressita, on vist kapotialune temp kõrgem SL õhu tempist.
Kogu õhutorustik võiks olla 1 suur IC.
Postitatud: 12.02.2008 19:06
Postitas hents99
Selline asi on küll way kehvem kui nt 600x400x80 cooer.

Postitatud: 12.02.2008 21:08
Postitas altz
Järjekordne 3.0Td ja 500+hp sommidel?
Kust Sa selle pildi välja võlusid?
Äkki mõni link?
Postitatud: 13.02.2008 14:48
Postitas hents99
Rootslaste poolt, lõpuks sai normaalse cooleri kah ette. Annan lingi sulle msn`is nt.