Ei viitsi juttu ümber tõlkima hakata. Vaja alumine ots pommikindlaks teha, et 8500+rpm pealt saale ringi ei käiks. Mis te arvate kas tasub selline asi ette võtta ? Pole enne kokku puutunud, kes Tallinnas sellist tööd teeks ? Teine variant on originaal saalet kasutada ja pöialt hoida
The second little secret is the big end bearing. Running standard fiat bearings past 7000 rpm will result in the bearings simply spinning... The solution, is to machine out the big end journal and replace the bearings with a chev 350 small journal bearing... You can find much better bearing material and can safely rev the bottom end to 9000rpm. (look in tech section for more information on the big end bearing conversion to chev type bearings)
Only poor quality (read standard) bearings can currently be sourced for the stock 2litre engine - these are fine for your daily commuter - but for the enthusiast who likes to seek the boundaries of the twin cam engines power and rev limits these bearings will fail 100% of the time - usually with a 'big end bearing spin'
Chev bearings due to there popularity are produced by all the leading manufacturers in high quality tri metal. The closest bearing size to the 2litre twin cam comes from the 262-283-327 - 350chevs with small journal in 10 thou oversize. 10 thou oversize chev bearings are becoming something of a rarity themselves these days - however ACL do stock these bearings off the shelf.
Any reputable workshop can perform the conversion - the standard fiat connecting rod has its big end machined out with new 'tags' cut in to suit the chevy rod.
If you plan to upgrade your con-rods to billet steel - you may want to try slotting in some chev v8 rods - these come in 5.7", 5.85" and 6.0" and have the small journal size - so you won't have to pay to have the big ends machined out - these rods are plentiful and cheap! with all the top manufacturers like EAGLE, Crower and Carillo stocking these rods off the shelf. However the big ends are narrower than fiat rods - meaning there is around 2-3mm of bearings that the rods can potentially slide along - how much of an "issue" this can be is unknown - you could press fit the pistons so that they don't float and allow the rod to stay in a fix position - or you can just risk it and assume that no damage will happen...
If you do go this route DON'T weld and fill the big end surface of the rod to make up the extra thickness - people who have attempted this have seen there big dollar engines fail!
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
kas "töö" all pead silmas, et sina tahad ja keegi teeb või siis sina tood jupid ja ütled mis teha tuleb?
Kui nii siis on tallinnas paar head lihvijat (tijonne4),(kose peep). Aga kui otsid kes oleks pannud(sobitanud) endale teise margi saalesid siis seda on palju tehtud aga kas just nii ekstreemideni on mindud 8500rpm+ sellekohapealt jään vastuse võlgu. Ja kitsamad saaled panna???? 2-3mm on vast liig juba(puht minu arvamus), pigem juba siis lasta kangemad saaled teha(tuleb odavam kui katse/ekistus meetodi läbi)!!
onesuspect kirjutas:kas "töö" all pead silmas, et sina tahad ja keegi teeb või siis sina tood jupid ja ütled mis teha tuleb?
Kui nii siis on tallinnas paar head lihvijat (tijonne4),(kose peep). Aga kui otsid kes oleks pannud(sobitanud) endale teise margi saalesid siis seda on palju tehtud aga kas just nii ekstreemideni on mindud 8500rpm+ sellekohapealt jään vastuse võlgu. Ja kitsamad saaled panna???? 2-3mm on vast liig juba(puht minu arvamus), pigem juba siis lasta kangemad saaled teha(tuleb odavam kui katse/ekistus meetodi läbi)!!
Tuleb välja, et Austraalias ja USA's on palju kasutatud Chevy saalet selle mootoriga. Pidavat kestma ja paljud "high power" 1995cc twincam Fiat'i koned pidid kasutama seda lahendust. Töö all pean silmas seda, et sebin saaled ja toon asjad kohale, keegi teeb selle töö ära minu eest.
Edit: Kui Chevy kepsu kasutada ei peaks liikumisruumi ju jääma. Odavam oleks ka ehk Chevy kepsu siis kasutada... ???
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Ragnar kirjutas:Mis te arvate kas tasub selline asi ette võtta ? Pole enne kokku puutunud, kes Tallinnas sellist tööd teeks ? Teine variant on originaal saalet kasutada ja pöialt hoida
Rootslased kasutavad Clevite 77 saalesi Sr20DET mootoris mis on mõeldud Honda mootorile. Kui peavad paremini, siis tasub teha.
Nissan bearings to the left and the Honda bearing we are using to the right. The oilfilm can theoreticly hold twise as high load with the right bearing because the aint no holes in them.
õli tuleb vända seest mööda kanaleid kaelale ja sealt edasi saales olevast august kandub laiali mööda vända pinda(kui ma õigesti mõistan). Äkki aitaks näiteks mõne augu juurde tegemine saaledle nagu näiteks on minnu auto raam saaledel. Ühe asemel on 4 auku, tegu siis sr20det gti-r mootoriga???
1800/2000 con rod big end bore is 53.897 to 53.913mm, crank journal size is 50.782 to 50.802mm, bearing has a width of 19.50mm and they are 1.537mm thick for std shells.
Chev (small journal) con rod big end bore is 53.967 to 53.980mm, crank journal size of 50.775 to 50.800mm, and has a shell width of 21.39mm and shell thickness std of 1.580mm
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Tehase kepsu väga ei soovitata kasutada, igaks juhuks. Tegelikult on materjal mis saab eemaldatud ju suht väike, huvitav kas tõesti teeb kepsu kõvasti nõrgemaks kui kasutada näiteks originaal kepsu chevy saalega?
Mulle tundub mõttekas trimetal chevy kepsusaale ja custom keps mis sobib. Siis ei pea modima hakkama edasi juba Fiati jaoks mõeldud uut sepiskepsu kepsu.
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm