M50 ja vems

Arutelu erinevate standalone ajude üle

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

M50 ja vems

Postitus Postitas ivar »

Tekkis idee, et võiks ühe bmw uue juhtajuga liikuma panna. Täpsemalt tegu e36 325-ga ning mootoril ka vanos olemas. Kirjutan siis mõned küsimused.

Milliste originaal anduritega võib probleeme tulla? Põhimõtselt peale wb-lambda on kõik vems'ile vajalikud andurid olemas. Kuid näiteks nuka andur on bmw-l 12V toitega, vems'i manual aga näitab 5V toidet.

Teine asi on see, et tahaks kasutada originaal juhtmestikku. Originaalaju pistikust teeks üleminekud ja uued juhtmed veaks ainult wb-lambdale ja muudele lisa anduritele. On selline asi mõeldav?
Eraldi tooks ka uued massijuhtmed (halb massiühendus tundub vems'ile suht tundlik teema olevat).
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

VEMS-il olen Hall sensorite jaoks ka 12v toitepinget kasutanud, mingit vahet ei ole (aktsepteerib sisendis nii 5v kui 12v signaali).

Eraldi massijuhtmed on hea idee, aga siis tuleks kasutada vaid eraldi veetud juhtmeid vältimaks ground loop'i. Sensorite mass jääks originaalist kasutusse.

Ülemineku tegemine pole midagi üleloomulikku kui originaalaju pistik olemas on.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Millest sõltub flyback'i valik? Kas pihustite tüübist? Originaalis peaks autol olema kõrgeoomised pihustid.

Kuidas ühendada IAC? Antud mootoril kasutusel miskisugune kolme kontaktiga dual-solenoid klapp. Üks klemm on toide, ning ülejäänd kaks lähevad ecu-sse.

Edit: vastused olemas.
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Asi niikaugel, et auto sõidab. Aga üks väike küss pööretepiiraja kohta. Olukord selline, et üle ~6700rpm ei saa piirajat sättida. Alla selle toimib nii nagu peab, aga üle ei saa, ükskõik mis number sinna lahtrisse kirjutada. Ideid?
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Mis väärtus on sul pandud lahtrisse "crank min period" (primary trigger'i all) ?
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

2496. Peaks olema 8000rpm järgi. Aga eks proovin langetada seda.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Sel juhul kontrolli "Extras" alt ALS/Launch ja rpm limiters ära. See ja basic pööretepiiraja mõjutavad teineteist.

Sa võid mulle oma faili saata, võin üle vaadata ta.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Sain korda. tänud.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

räägi siis emotsioonidest kah. :P
kas on mingit vahet tunda? jõud, vääne, reakeerimine?
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Noh, praegu tundub, et minek võrreldes originaalajuga oluliselt lahjem ei ole :).
Aga reageerib küll hästi. Enne kippus kohati viivitama, kui pedaal järsult põhja suruda.
Vanose tagasilülitus sai sätitud 4500rpm peale, mis tundub parem olevat kui originaali 5000rpm.

Edit:
Nüüd põhjus ka teada. Sisselaskenukk oli õigest asendist varasem.
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Praeguseks on autol ülelaadimine ja seetõttu varsti uus probleem.
Nimelt kütuse ja süütetabelites jm lahtrites ei saa map väärtusi sättida üle 255. Mida teha, et suuremaid numbreid saaks kasutada?

Veel üks pisiasi. Auto käivitub küll hästi, aga starterit tuleb suht pikalt käiata enne kui elu sisse tuleb.
Tundub, et vänvõlli andur nagu viivitaks. Umbes 1 sekund käivitamist näitab 0rpm, siis alles lööb numbrid ette ja läheb kohe käima ka.
Kas see on vems'i puhul normaalne nähtus, või on VR anduriga mingi kala?
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Mul käiab samuti pikalt, 2x hall.
Ma ise arvan, et nuka asendist sõltub. Pole "poole-pöörde-pill" :-D
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Mis tarkvara versiooni sa kasutad?

Soovitav on kasutada kas 1.0.73 või 1.1.43/1.1.44. Kuigi tegelikult ei tohiks mingit viivitust olla ja pöördeid peab kohe näitama.

Suuremaid rõhunumbreid saad siis kasutada, kui valid Settings->Table kPa unit -> High Boost. Seejärel võid kuni 510kPA sinna kirjutada.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Suuremaid rõhunumbreid saad siis kasutada, kui valid Settings->Table kPa unit -> High Boost. Seejärel võid kuni 510kPA sinna kirjutada.
Tahtsin juba öelda, et olen proovind, aga nüüd avastasin, et olen ühe olulise selgituse lugemata jätnud: Red lines,Restart MegaTune and choose the correct profile after changing these settings. Häbi mulle.

Muidu tarkvara versioon on 1.0.73.
Kas pöörete lugemisel ei või mingit seost olla cam sync-iga?
Antud masinal on cam sync kasutusel.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Ei usu hästi, e see on cam synci põhjustatud, sest näiteks 60-2 trigger wheeliga läheb mootor ka ilma cam syncita käima umbes 1 sekund pärast starteri rakendumist ja cam sync ise ei mõjuta pöörete lugemist. Cam sync annab vaid märku, millal tööjärjekord nullida ja uuesti alustada.

Kas see pöörete lugemise viivitus on olnud koguaeg või tekis millalgi?

EDIT: Loodetavasti suht lähiajal saab kasutama hakata uut häälestustarkvara TunerStudio, mille kasutusmugavus jättis mulle esimesel kokkupuutel küll väga positiivse mulje.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta