Prototyp EMS
Prototyp EMS
Teen siin eraldi teema, kuna kindel plaan töökaaslastega teha ems.
Kiibiks valitud 48 mHz PIC'i mikrokontroller, mis juba kohal ja hetkel käimas korraliku circuit boardi välja mõtlemine.
Pisut siis võimalustest:
1: 34 vabalt kasutatavat sisendit/väljund kanalit. Kas analog,digital või data.
Nendest 4 broneeritud programmaatorile. ca 30 puhtalt andurite, klappide ja pihustite jaoks.
Võimalik siis kohe sisse ehitada turbo timer, boost controller, nos control jne.
Need siis lisaks muidugi süüte ja pihustite juhtimisele. Kuna prose suht kiire(saab teha eraldi lühikesi tsükkleid), võimalik PW väga täpselt ja väikese sammuga muuta. Seega VE tabelid saab teha suure resulutsiooniga. Näiteks 16(map)x 21 (rpm), mis peaks andma adekvaatse seadistuse ca iga 350 pöörde vahemiku kohta.
2: USB 2.0 interface, võimaldab väga kiiret logimist ja jälgimist.
Kuna üks töökaaslane spetsialiseerund igasuguste side interfacede peale, ei pidanud ta ka ületamatuks probleemiks lisada näiteks bluetooth, eraldi flash jne.. Võimalik panna ka kohe display, mis aga kahjuks sööb päris palju väljundeid ära.
Kuna asi veel väga roheline ja 95% alles paberil, siis lähiajal särtsu ja pauku veel teha ei saa, aga mõnded küsimused foorumi kasutajatele:
1) Kellel oleks huvi proovida sellist prototüüp ems'i, hinna vahemik sõltub lisadest, mida sinna peale toppida.
2) Kas on keegi, kes soovib ka kätt proovida ja aidata asja arendada, õppida ise ja saada pisut kogemusi ecu'ga?
2) Sequential fuel injection. Kes näeb sellel mõtet? Kuna keegi ökomasinate ehitamisega vaeva ei näe ja arvatavasti ei suuda ka seadistada iga silindri täpset vaja minevat küttekogust, kas on mõtet raisata aega ja ressurssi sellel? Mis arvate.
Ärge postitage sellist BS'i nagu "Megasquirt on parim, ei VEMS on parim" või "Mõttetu aretada, tao klots välja ja osta poest". Eesmärk ei ole mitte niivõrd lõpptulemus vaid tegemise protsess ise.
Kiibiks valitud 48 mHz PIC'i mikrokontroller, mis juba kohal ja hetkel käimas korraliku circuit boardi välja mõtlemine.
Pisut siis võimalustest:
1: 34 vabalt kasutatavat sisendit/väljund kanalit. Kas analog,digital või data.
Nendest 4 broneeritud programmaatorile. ca 30 puhtalt andurite, klappide ja pihustite jaoks.
Võimalik siis kohe sisse ehitada turbo timer, boost controller, nos control jne.
Need siis lisaks muidugi süüte ja pihustite juhtimisele. Kuna prose suht kiire(saab teha eraldi lühikesi tsükkleid), võimalik PW väga täpselt ja väikese sammuga muuta. Seega VE tabelid saab teha suure resulutsiooniga. Näiteks 16(map)x 21 (rpm), mis peaks andma adekvaatse seadistuse ca iga 350 pöörde vahemiku kohta.
2: USB 2.0 interface, võimaldab väga kiiret logimist ja jälgimist.
Kuna üks töökaaslane spetsialiseerund igasuguste side interfacede peale, ei pidanud ta ka ületamatuks probleemiks lisada näiteks bluetooth, eraldi flash jne.. Võimalik panna ka kohe display, mis aga kahjuks sööb päris palju väljundeid ära.
Kuna asi veel väga roheline ja 95% alles paberil, siis lähiajal särtsu ja pauku veel teha ei saa, aga mõnded küsimused foorumi kasutajatele:
1) Kellel oleks huvi proovida sellist prototüüp ems'i, hinna vahemik sõltub lisadest, mida sinna peale toppida.
2) Kas on keegi, kes soovib ka kätt proovida ja aidata asja arendada, õppida ise ja saada pisut kogemusi ecu'ga?
2) Sequential fuel injection. Kes näeb sellel mõtet? Kuna keegi ökomasinate ehitamisega vaeva ei näe ja arvatavasti ei suuda ka seadistada iga silindri täpset vaja minevat küttekogust, kas on mõtet raisata aega ja ressurssi sellel? Mis arvate.
Ärge postitage sellist BS'i nagu "Megasquirt on parim, ei VEMS on parim" või "Mõttetu aretada, tao klots välja ja osta poest". Eesmärk ei ole mitte niivõrd lõpptulemus vaid tegemise protsess ise.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Tähtis see, et suuremat voolutarbimist võimaldavaid väljundeid piisavalt oleks, ehk siis pihustiväljundeid vähemalt 8, kui ei kasuta, siis saab selle otsa midagi muud panna. Latch controlleri otsa üle 500 mA ei kannata ühendada, mõned kiibid on ka kuni 1A, aga alati on kindlam asja läbi FET'ide lahendada.
Full sequentiali kui sellist vaja pole, küll aga peaks olema võimalik iga pihusti jaoks eraldi väljundit kasutada, et nad ikka järjestikku tööle panna saaks.
Ja tabeli enda resolutsiooni pole mõtet liiga laiaks ajada, kiire prose puhul on hoopis vajalikum tagada korralik loadsite'de vaheline interpoleerumine.
Full sequentiali kui sellist vaja pole, küll aga peaks olema võimalik iga pihusti jaoks eraldi väljundit kasutada, et nad ikka järjestikku tööle panna saaks.
Ja tabeli enda resolutsiooni pole mõtet liiga laiaks ajada, kiire prose puhul on hoopis vajalikum tagada korralik loadsite'de vaheline interpoleerumine.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Jah, antud kiibil samuti 500mA, aga plaan kõik sisendid galvaaniliselt eraldada ja pihustite väljundid loomulikult läbi lülitustrantside.
Sa mõtled, et pihustamise ajastus on nagu bank injection, lülitus loogika on nagu sequential? Sellisel juhul oleks vaja vähemalt alustada pihustamist alati kindla takti ajal ja minu loogika ütleb, et pärast ca 3000 rmp kaotab see süsteem ikkagi oma mõtte ära.
Sisselaske takti aeg läheb nii väikseks, et täpselt sellel ajal kanda silindrisse vajalik kütuse kogus eeldab väga lühikest PW, aga suurt kogust kütust = hiigelpihustid.
Ehk seletaksid natuke lähemalt, miks tahad pihustid järjestikku (ma eeldan siis, et sisselaske takti ajal)tööle panna, võibolla olen omale jätnud mõned tähtsad asjad kahe silma vahele.
Sa mõtled, et pihustamise ajastus on nagu bank injection, lülitus loogika on nagu sequential? Sellisel juhul oleks vaja vähemalt alustada pihustamist alati kindla takti ajal ja minu loogika ütleb, et pärast ca 3000 rmp kaotab see süsteem ikkagi oma mõtte ära.
Sisselaske takti aeg läheb nii väikseks, et täpselt sellel ajal kanda silindrisse vajalik kütuse kogus eeldab väga lühikest PW, aga suurt kogust kütust = hiigelpihustid.
Ehk seletaksid natuke lähemalt, miks tahad pihustid järjestikku (ma eeldan siis, et sisselaske takti ajal)tööle panna, võibolla olen omale jätnud mõned tähtsad asjad kahe silma vahele.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Re: Prototyp EMS
Võiks ikka olla kuna karmide nukkadega on hea kui saab kütuse pihustamist täpselt juhtida (see siis on vajalik suurte pihustite ja madalate pööretega). Ja parema segunemise huvides tuleks kütuse pihustamine lõpetada just enne sisselaskeklapi avanemist.Fos kirjutas:2) Sequential fuel injection. Kes näeb sellel mõtet? Kuna keegi ökomasinate ehitamisega vaeva ei näe ja arvatavasti ei suuda ka seadistada iga silindri täpset vaja minevat küttekogust, kas on mõtet raisata aega ja ressurssi sellel?
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Jah õigus, see annaks pisut aega kütusel ka soeneda ja pärast seda paremini põleda. Samas, et nii täpseks asja ajada, on vaja keerulist CAS'i ,mis on võimeline andma signaali iga silindri sisselaske takti lõpus, kui sinu mõtte järgi pihustada.
Sequential efi CAS'i on vist päris raske + kulukas leida, kuna need uuema põlvkonna öko autodel.
Sequential efi CAS'i on vist päris raske + kulukas leida, kuna need uuema põlvkonna öko autodel.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
piisab ainult ühest pinist nukarattal ja poole silindrite arvust pinnidest vända rattal et oleks võimalik teha sequential pritse. silindrite tööjärjekord on ju teada ja mootori töö ajal ei muutu
bmw-l on sequential pritse juba 90date algusest näiteks m50 tüüpi mootoritel, mida uuema põlvkonna ökomootoriteks päris raske oleks nimetada
bmw-l on sequential pritse juba 90date algusest näiteks m50 tüüpi mootoritel, mida uuema põlvkonna ökomootoriteks päris raske oleks nimetada
Juhtajul on jumala suva, mida ta juhib, tema jaoks on lihtsalt ühe parameetri (MAP) vahemik veidi laiem.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Datalogger otse loomulikult väga vajalik osa ja tegemine on paras peavalu.
Ise õppiv funktsiooniga on asi lihtsam. compare, add, substract loop. Ei lisa mingeid riistvaralisi lisanõudeid, va narrowband lambda sisend, mis nagunii oli plaanitud.
Testimine tuleb turboauto peal, kuna vabalthingavat pole lihtsalt võtta.
Patric: äkki saad täpselt öelda, mis moodi bemmil on sfi tehtud. millise koha (millised taktid silindrites) peal on nuka täkk ja need 2 vända täkki? Oleks tänulik.
Siim
Ise õppiv funktsiooniga on asi lihtsam. compare, add, substract loop. Ei lisa mingeid riistvaralisi lisanõudeid, va narrowband lambda sisend, mis nagunii oli plaanitud.
Testimine tuleb turboauto peal, kuna vabalthingavat pole lihtsalt võtta.
Patric: äkki saad täpselt öelda, mis moodi bemmil on sfi tehtud. millise koha (millised taktid silindrites) peal on nuka täkk ja need 2 vända täkki? Oleks tänulik.
Siim
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Selline süsteem on toimiv mitmetel tänapäevastel ajudel.KungLao kirjutas: mingi selline süsteem võiks olla, et paned segu numbri paika ja asi teeb ise mapid valmis.
BMW kasutab M50 (ja mitmetes teistes) mootorites 60-2 hammasratast väntvõllil. Nukkvõlli anduri (sünkroonanduri) täpset nurka BMW puhul peast ei mäleta, aga lihtsaim moodus seda ajudel kasutada on, kui nuka pulss toimub tööjärjekorras nt eelviimase ja viimase silindri töötakti vahel, misjärel aju "resetib" tööjärjekorra.mis moodi bemmil on sfi tehtud. millise koha (millised taktid silindrites) peal on nuka täkk ja need 2 vända täkki?
Puuduva hambaga hammasratta puhul pole wasted spark'i või jagajat kasutades nukkvõlli sünkroniseerimispulssi vaja.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kas pöörete lugemine juba töötab ja digitahhokas on valmis
?

http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)
hei, pööre tuleks lugeda ikka nuka anduri pealt, kasutades HALL'i andurit. Küsimus nüüd ongi, et millise auto cas'i võiks kasutada(mis oleks odav), et saaks proovida SEF'it teha. Kui nuka andurilt juba signaalid loetud, siis nendest rpm kätte saada pole enam probleem.xjan kirjutas:Kas pöörete lugemine juba töötab ja digitahhokas on valmis?
Tehtud programmiliselt 16x21 pihustite VE tabel'i algversioon, PW arvutamise algoritm, külmkäivitus tabel ja välja arvutatud hulk konstante 4cil 1.8L mootori käivitamiseks.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Väike vihje, pöörete andurina peaks kasutama kindlasti vänt- mitte nukkvõlli. Nukkvõlli anduri ülesandeks jäägu ikka vaid sünkroniseerimine.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;