Prototyp EMS

Arutelu erinevate standalone ajude üle

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Prototyp EMS

Postitus Postitas Fos »

Teen siin eraldi teema, kuna kindel plaan töökaaslastega teha ems.

Kiibiks valitud 48 mHz PIC'i mikrokontroller, mis juba kohal ja hetkel käimas korraliku circuit boardi välja mõtlemine.

Pisut siis võimalustest:

1: 34 vabalt kasutatavat sisendit/väljund kanalit. Kas analog,digital või data.
Nendest 4 broneeritud programmaatorile. ca 30 puhtalt andurite, klappide ja pihustite jaoks.

Võimalik siis kohe sisse ehitada turbo timer, boost controller, nos control jne.

Need siis lisaks muidugi süüte ja pihustite juhtimisele. Kuna prose suht kiire(saab teha eraldi lühikesi tsükkleid), võimalik PW väga täpselt ja väikese sammuga muuta. Seega VE tabelid saab teha suure resulutsiooniga. Näiteks 16(map)x 21 (rpm), mis peaks andma adekvaatse seadistuse ca iga 350 pöörde vahemiku kohta.

2: USB 2.0 interface, võimaldab väga kiiret logimist ja jälgimist.

Kuna üks töökaaslane spetsialiseerund igasuguste side interfacede peale, ei pidanud ta ka ületamatuks probleemiks lisada näiteks bluetooth, eraldi flash jne.. Võimalik panna ka kohe display, mis aga kahjuks sööb päris palju väljundeid ära.

Kuna asi veel väga roheline ja 95% alles paberil, siis lähiajal särtsu ja pauku veel teha ei saa, aga mõnded küsimused foorumi kasutajatele:

1) Kellel oleks huvi proovida sellist prototüüp ems'i, hinna vahemik sõltub lisadest, mida sinna peale toppida.

2) Kas on keegi, kes soovib ka kätt proovida ja aidata asja arendada, õppida ise ja saada pisut kogemusi ecu'ga?

2) Sequential fuel injection. Kes näeb sellel mõtet? Kuna keegi ökomasinate ehitamisega vaeva ei näe ja arvatavasti ei suuda ka seadistada iga silindri täpset vaja minevat küttekogust, kas on mõtet raisata aega ja ressurssi sellel? Mis arvate.

Ärge postitage sellist BS'i nagu "Megasquirt on parim, ei VEMS on parim" või "Mõttetu aretada, tao klots välja ja osta poest". Eesmärk ei ole mitte niivõrd lõpptulemus vaid tegemise protsess ise.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Tähtis see, et suuremat voolutarbimist võimaldavaid väljundeid piisavalt oleks, ehk siis pihustiväljundeid vähemalt 8, kui ei kasuta, siis saab selle otsa midagi muud panna. Latch controlleri otsa üle 500 mA ei kannata ühendada, mõned kiibid on ka kuni 1A, aga alati on kindlam asja läbi FET'ide lahendada.
Full sequentiali kui sellist vaja pole, küll aga peaks olema võimalik iga pihusti jaoks eraldi väljundit kasutada, et nad ikka järjestikku tööle panna saaks.
Ja tabeli enda resolutsiooni pole mõtet liiga laiaks ajada, kiire prose puhul on hoopis vajalikum tagada korralik loadsite'de vaheline interpoleerumine.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Jah, antud kiibil samuti 500mA, aga plaan kõik sisendid galvaaniliselt eraldada ja pihustite väljundid loomulikult läbi lülitustrantside.

Sa mõtled, et pihustamise ajastus on nagu bank injection, lülitus loogika on nagu sequential? Sellisel juhul oleks vaja vähemalt alustada pihustamist alati kindla takti ajal ja minu loogika ütleb, et pärast ca 3000 rmp kaotab see süsteem ikkagi oma mõtte ära.

Sisselaske takti aeg läheb nii väikseks, et täpselt sellel ajal kanda silindrisse vajalik kütuse kogus eeldab väga lühikest PW, aga suurt kogust kütust = hiigelpihustid.

Ehk seletaksid natuke lähemalt, miks tahad pihustid järjestikku (ma eeldan siis, et sisselaske takti ajal)tööle panna, võibolla olen omale jätnud mõned tähtsad asjad kahe silma vahele.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Re: Prototyp EMS

Postitus Postitas Silwer »

Fos kirjutas:2) Sequential fuel injection. Kes näeb sellel mõtet? Kuna keegi ökomasinate ehitamisega vaeva ei näe ja arvatavasti ei suuda ka seadistada iga silindri täpset vaja minevat küttekogust, kas on mõtet raisata aega ja ressurssi sellel?
Võiks ikka olla kuna karmide nukkadega on hea kui saab kütuse pihustamist täpselt juhtida (see siis on vajalik suurte pihustite ja madalate pööretega). Ja parema segunemise huvides tuleks kütuse pihustamine lõpetada just enne sisselaskeklapi avanemist.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Jah õigus, see annaks pisut aega kütusel ka soeneda ja pärast seda paremini põleda. Samas, et nii täpseks asja ajada, on vaja keerulist CAS'i ,mis on võimeline andma signaali iga silindri sisselaske takti lõpus, kui sinu mõtte järgi pihustada.

Sequential efi CAS'i on vist päris raske + kulukas leida, kuna need uuema põlvkonna öko autodel.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
patrik
Postitusi: 225
Liitunud: 05.11.2006 19:39

Postitus Postitas patrik »

piisab ainult ühest pinist nukarattal ja poole silindrite arvust pinnidest vända rattal et oleks võimalik teha sequential pritse. silindrite tööjärjekord on ju teada ja mootori töö ajal ei muutu

bmw-l on sequential pritse juba 90date algusest näiteks m50 tüüpi mootoritel, mida uuema põlvkonna ökomootoriteks päris raske oleks nimetada
KungLao
Postitusi: 134
Liitunud: 29.04.2007 20:38
Asukoht: rapla-tallinn

Postitus Postitas KungLao »

pemmidel on siis vabalthingatavatel?


seda uut aretist võikski kõigepealt vabalthingatava peal proovida(ohutum, odavam).
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Juhtajul on jumala suva, mida ta juhib, tema jaoks on lihtsalt ühe parameetri (MAP) vahemik veidi laiem.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

pakuks veel juurde, et data-loger'i ja ise-õppiva funktsiooni peale tastuks mõelda. Teeks uus-aretajatel elu lihtsamaks, ning säästaks rämedalt aega ja raha. Esialgu ei pea seda kohe programmi sisse kirjutama soovitaks lihtsalt raudvara disainimisel arvestada nende võimalikkusega.

aitäh.
M. :)
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Datalogger otse loomulikult väga vajalik osa ja tegemine on paras peavalu.

Ise õppiv funktsiooniga on asi lihtsam. compare, add, substract loop. Ei lisa mingeid riistvaralisi lisanõudeid, va narrowband lambda sisend, mis nagunii oli plaanitud.
Testimine tuleb turboauto peal, kuna vabalthingavat pole lihtsalt võtta.

Patric: äkki saad täpselt öelda, mis moodi bemmil on sfi tehtud. millise koha (millised taktid silindrites) peal on nuka täkk ja need 2 vända täkki? Oleks tänulik.

Siim
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
KungLao
Postitusi: 134
Liitunud: 29.04.2007 20:38
Asukoht: rapla-tallinn

Postitus Postitas KungLao »

mingi selline süsteem võiks olla, et paned segu numbri paika ja asi teeb ise mapid valmis.
Viimati muutis KungLao, 23.10.2007 17:16, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

KungLao kirjutas: mingi selline süsteem võiks olla, et paned segu numbri paika ja asi teeb ise mapid valmis.
Selline süsteem on toimiv mitmetel tänapäevastel ajudel.
mis moodi bemmil on sfi tehtud. millise koha (millised taktid silindrites) peal on nuka täkk ja need 2 vända täkki?
BMW kasutab M50 (ja mitmetes teistes) mootorites 60-2 hammasratast väntvõllil. Nukkvõlli anduri (sünkroonanduri) täpset nurka BMW puhul peast ei mäleta, aga lihtsaim moodus seda ajudel kasutada on, kui nuka pulss toimub tööjärjekorras nt eelviimase ja viimase silindri töötakti vahel, misjärel aju "resetib" tööjärjekorra.
Puuduva hambaga hammasratta puhul pole wasted spark'i või jagajat kasutades nukkvõlli sünkroniseerimispulssi vaja.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
xjan
Postitusi: 236
Liitunud: 09.12.2004 19:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas xjan »

Kas pöörete lugemine juba töötab ja digitahhokas on valmis :)?
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

xjan kirjutas:Kas pöörete lugemine juba töötab ja digitahhokas on valmis :)?
hei, pööre tuleks lugeda ikka nuka anduri pealt, kasutades HALL'i andurit. Küsimus nüüd ongi, et millise auto cas'i võiks kasutada(mis oleks odav), et saaks proovida SEF'it teha. Kui nuka andurilt juba signaalid loetud, siis nendest rpm kätte saada pole enam probleem.

Tehtud programmiliselt 16x21 pihustite VE tabel'i algversioon, PW arvutamise algoritm, külmkäivitus tabel ja välja arvutatud hulk konstante 4cil 1.8L mootori käivitamiseks.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Väike vihje, pöörete andurina peaks kasutama kindlasti vänt- mitte nukkvõlli. Nukkvõlli anduri ülesandeks jäägu ikka vaid sünkroniseerimine.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta