E85 (etanool) ja külmkäivitus
Postitatud: 12.10.2007 15:29
Tere!
Autoks Peugeot 406 aastast 2001 ja mootoriks 2,0l 16 klapiline vabalthingav. Auto sai muudetud väikese elektroonilise lisaseadme abil, mis käib ECU ja pihustite vahele, FFV'ks (Flex Fuel Vehicle) mis sõidab ühtmoodi edukalt bensiinil ja etanoolil või nende kahe segul suvalises vahekorras. Kütuseks on senini olnud STATOIL'ist ostetud E85. Mootor naudib viimast kindlasti enam kui bensiini – võimsust pisut enam, mootori töö sujuvam ja kiirendusel klappide klõbin olematu.
E85 mis meil hetkel müügil peaks olema umbes 85% etanool ja 15% bensiin+denatureerivad lisandid. Olen märganud, et juba temperatuuril +10 C on külma mootoriga sõiduki käivitamine raskem võrreldes bensiiniga (etanooli aurustumine võrreldes bensiiniga halvem). Eestile sarnaste klimaatiliste tingimustega Rootsis on lahenduseks talveperioodil bensiini hulga suurendamine segus E85 (umbes 70% etanool ja 30% bensiin+denatureerivad lisandid) kütusetootjate poolt, .
Rootsi foorumitest olen lugenud, et ka sellisel juhul on auto käivitamine suurema külmaga problemaatiline ja kasutatakse lahendust kus pannakse autole väike lisapaak (siin mõned näited paigutatud lisapaagist - http://mobilmontage.com/image-gallery/p ... 06aa64fc2f) milles bensiin ja käivitamine toimub bensiini pealt, kuid mootori soojenemisel lülitutakse E85 peale ümber.
See viimane variant tundub võrdlemisi ebamugav, sest reziimi Alkohol-Bensiin ümberlülitamine toimub elektroonilisel lisaseadmel manuaalselt.
Tahtmatult tekkis mõte kasutada sarnast lahendust nagu seda teevad biodiislit ja SVO'd (Stright Vegetable Oil) diiselmootorites kütusena kasutajad – soojendada kütust enne sissepritset.
Kas see võiks kõnealla tulla?
Autoks Peugeot 406 aastast 2001 ja mootoriks 2,0l 16 klapiline vabalthingav. Auto sai muudetud väikese elektroonilise lisaseadme abil, mis käib ECU ja pihustite vahele, FFV'ks (Flex Fuel Vehicle) mis sõidab ühtmoodi edukalt bensiinil ja etanoolil või nende kahe segul suvalises vahekorras. Kütuseks on senini olnud STATOIL'ist ostetud E85. Mootor naudib viimast kindlasti enam kui bensiini – võimsust pisut enam, mootori töö sujuvam ja kiirendusel klappide klõbin olematu.
E85 mis meil hetkel müügil peaks olema umbes 85% etanool ja 15% bensiin+denatureerivad lisandid. Olen märganud, et juba temperatuuril +10 C on külma mootoriga sõiduki käivitamine raskem võrreldes bensiiniga (etanooli aurustumine võrreldes bensiiniga halvem). Eestile sarnaste klimaatiliste tingimustega Rootsis on lahenduseks talveperioodil bensiini hulga suurendamine segus E85 (umbes 70% etanool ja 30% bensiin+denatureerivad lisandid) kütusetootjate poolt, .
Rootsi foorumitest olen lugenud, et ka sellisel juhul on auto käivitamine suurema külmaga problemaatiline ja kasutatakse lahendust kus pannakse autole väike lisapaak (siin mõned näited paigutatud lisapaagist - http://mobilmontage.com/image-gallery/p ... 06aa64fc2f) milles bensiin ja käivitamine toimub bensiini pealt, kuid mootori soojenemisel lülitutakse E85 peale ümber.
See viimane variant tundub võrdlemisi ebamugav, sest reziimi Alkohol-Bensiin ümberlülitamine toimub elektroonilisel lisaseadmel manuaalselt.
Tahtmatult tekkis mõte kasutada sarnast lahendust nagu seda teevad biodiislit ja SVO'd (Stright Vegetable Oil) diiselmootorites kütusena kasutajad – soojendada kütust enne sissepritset.
Kas see võiks kõnealla tulla?