E85 (etanool) ja külmkäivitus
E85 (etanool) ja külmkäivitus
Tere!
Autoks Peugeot 406 aastast 2001 ja mootoriks 2,0l 16 klapiline vabalthingav. Auto sai muudetud väikese elektroonilise lisaseadme abil, mis käib ECU ja pihustite vahele, FFV'ks (Flex Fuel Vehicle) mis sõidab ühtmoodi edukalt bensiinil ja etanoolil või nende kahe segul suvalises vahekorras. Kütuseks on senini olnud STATOIL'ist ostetud E85. Mootor naudib viimast kindlasti enam kui bensiini – võimsust pisut enam, mootori töö sujuvam ja kiirendusel klappide klõbin olematu.
E85 mis meil hetkel müügil peaks olema umbes 85% etanool ja 15% bensiin+denatureerivad lisandid. Olen märganud, et juba temperatuuril +10 C on külma mootoriga sõiduki käivitamine raskem võrreldes bensiiniga (etanooli aurustumine võrreldes bensiiniga halvem). Eestile sarnaste klimaatiliste tingimustega Rootsis on lahenduseks talveperioodil bensiini hulga suurendamine segus E85 (umbes 70% etanool ja 30% bensiin+denatureerivad lisandid) kütusetootjate poolt, .
Rootsi foorumitest olen lugenud, et ka sellisel juhul on auto käivitamine suurema külmaga problemaatiline ja kasutatakse lahendust kus pannakse autole väike lisapaak (siin mõned näited paigutatud lisapaagist - http://mobilmontage.com/image-gallery/p ... 06aa64fc2f) milles bensiin ja käivitamine toimub bensiini pealt, kuid mootori soojenemisel lülitutakse E85 peale ümber.
See viimane variant tundub võrdlemisi ebamugav, sest reziimi Alkohol-Bensiin ümberlülitamine toimub elektroonilisel lisaseadmel manuaalselt.
Tahtmatult tekkis mõte kasutada sarnast lahendust nagu seda teevad biodiislit ja SVO'd (Stright Vegetable Oil) diiselmootorites kütusena kasutajad – soojendada kütust enne sissepritset.
Kas see võiks kõnealla tulla?
Autoks Peugeot 406 aastast 2001 ja mootoriks 2,0l 16 klapiline vabalthingav. Auto sai muudetud väikese elektroonilise lisaseadme abil, mis käib ECU ja pihustite vahele, FFV'ks (Flex Fuel Vehicle) mis sõidab ühtmoodi edukalt bensiinil ja etanoolil või nende kahe segul suvalises vahekorras. Kütuseks on senini olnud STATOIL'ist ostetud E85. Mootor naudib viimast kindlasti enam kui bensiini – võimsust pisut enam, mootori töö sujuvam ja kiirendusel klappide klõbin olematu.
E85 mis meil hetkel müügil peaks olema umbes 85% etanool ja 15% bensiin+denatureerivad lisandid. Olen märganud, et juba temperatuuril +10 C on külma mootoriga sõiduki käivitamine raskem võrreldes bensiiniga (etanooli aurustumine võrreldes bensiiniga halvem). Eestile sarnaste klimaatiliste tingimustega Rootsis on lahenduseks talveperioodil bensiini hulga suurendamine segus E85 (umbes 70% etanool ja 30% bensiin+denatureerivad lisandid) kütusetootjate poolt, .
Rootsi foorumitest olen lugenud, et ka sellisel juhul on auto käivitamine suurema külmaga problemaatiline ja kasutatakse lahendust kus pannakse autole väike lisapaak (siin mõned näited paigutatud lisapaagist - http://mobilmontage.com/image-gallery/p ... 06aa64fc2f) milles bensiin ja käivitamine toimub bensiini pealt, kuid mootori soojenemisel lülitutakse E85 peale ümber.
See viimane variant tundub võrdlemisi ebamugav, sest reziimi Alkohol-Bensiin ümberlülitamine toimub elektroonilisel lisaseadmel manuaalselt.
Tahtmatult tekkis mõte kasutada sarnast lahendust nagu seda teevad biodiislit ja SVO'd (Stright Vegetable Oil) diiselmootorites kütusena kasutajad – soojendada kütust enne sissepritset.
Kas see võiks kõnealla tulla?
Peugeot 406
Oleneb su kütusesüsteemist. Tagasijooksuga variantidel on see suhteliselt võimatu. Tagasijooksuta variantidel on parem.
Aga ikkagi on probleemne, kuna käivitamiseks vajatav kütus on "pihusti ees torus" seega isegi voolikus oleva soojendamine on mõtetu.
Lihtsaim lahendus on webasto vms plokisoojendus. Annab veel lisaväärtuse sooja auto näol.
Aga ikkagi on probleemne, kuna käivitamiseks vajatav kütus on "pihusti ees torus" seega isegi voolikus oleva soojendamine on mõtetu.
Lihtsaim lahendus on webasto vms plokisoojendus. Annab veel lisaväärtuse sooja auto näol.
Küttekaabel pihustilati sisseFog kirjutas:Oleneb su kütusesüsteemist. Tagasijooksuga variantidel on see suhteliselt võimatu. Tagasijooksuta variantidel on parem.
Aga ikkagi on probleemne, kuna käivitamiseks vajatav kütus on "pihusti ees torus" seega isegi voolikus oleva soojendamine on mõtetu.
Lihtsaim lahendus on webasto vms plokisoojendus. Annab veel lisaväärtuse sooja auto näol.

Tere!
Tänan soovituste eest. Kas see pihustilati soojendamine on kuidagi teostatav? Milline peaks olema automaatika? Ise olen mõelnud, et lisasoojendust oleks vaja vaid hetkeni kui mootori temperatuur tõusnud 50-60 C'ni.
Leidsin ka Rootsi foorumilt sellise lahenduse - http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic ... l%F6dstift (alt teine postitus). Kas midagi sellist tuleks kõnealla?
Tänan soovituste eest. Kas see pihustilati soojendamine on kuidagi teostatav? Milline peaks olema automaatika? Ise olen mõelnud, et lisasoojendust oleks vaja vaid hetkeni kui mootori temperatuur tõusnud 50-60 C'ni.
Leidsin ka Rootsi foorumilt sellise lahenduse - http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic ... l%F6dstift (alt teine postitus). Kas midagi sellist tuleks kõnealla?
Peugeot 406
Eks isegi olen uurinud seda piirituse taolise kütte kasutamist. Kuid jah idee oli sõita puhta metanooliga ja autoks mingi vanematsorti ülelaadutiga pensukas. Jahedama ilma jaoks peaks vedama küttetorustiku läbi jahutussärgi ja käivituseks oleks vaja loomulikult lisa paaki sest piiritus ei tahtnud süttida alla 5C (kui õieti mäletan) ja kui auto jääb pikemaks ajaks seisma siis oleks õige piirituse aurud mootorist välja põletada bensiiniga kuna piiritus tõmbab ligi niiskust. Kui veel sellest metanoolist rääkida siis on ta tihedam kui bensiin ja teda kulub rohkem, kahjuks enam ei mäleta täpseid numbreid aga karpa mootoril oli ,et kui piirituse pealt sõita siis tüüsida ca.25% suuremaks ja kütusekulu suureneb kuni 18% et säiliks normaalne minek.
Ja loomulikult saab metanooliga sõites keerata turbo rõhku julgelt juurde
Ja loomulikult saab metanooliga sõites keerata turbo rõhku julgelt juurde

eelsüüteküünal vs. plokisoojendus (E85 külmkäivitus)
Ma jõudsin Fordifoorumis järeldusele, et sul kümne kraadi jutt vastab 100% tõele - ka mul oli probleeme. Tänu sellele jäi ka ST peal katsetus ära - ei hakka vaime välja kutsuma.
Aga ma soojendusküünlasse ei usu - lihtsalt viga selles, et ta ei jää sul tööle - pigem tõesti see plokisoojendus vms.
Aga ma soojendusküünlasse ei usu - lihtsalt viga selles, et ta ei jää sul tööle - pigem tõesti see plokisoojendus vms.