Kuuma osa valimine

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Kuuma osa valimine

Postitus Postitas Fog »

Ter.

Talv ees, ja aega autoga möllata, seega ühe variandina ka turbo lisamine.

Otsisin NA dünoandmed ja arvutasin sealt tagurpidi VE erinevatel pööretel.
VE ja CR pealt omakorda maksimaalse boosti erinevatel pööretel.
Nende kahe abil siis juba konkreetse compressor map-i.

Pilt

Nagu näha siis kompressori osa on igati hea, kuid nüüd oleks vaja natuke abi kuuma poole valimisega.
Antud kompressori osa võib leida nii TB03 seeria turbotel kui ka T28-l?

Kust leida kuuma osa graafikuid ja/või arvutusi. Mul on põhimõtteliselt ju teada väljalaskegaaside hulk antud punktides(otseselt seotud hj-ga).

Kas selle arvutuskäik peaks olema umbes selline:

võtan ühe punkti ja arvutan välja väljalaskegaaside hulga ja külma poole jõu vajaduse(koos kaoga) ning saan nende tulemusel kuuma osa "pressure ratio" ja vaatan kas see kuuma osa tabelisse sobib (pöörded + pressure ratio?)?

Ja kust oleks võimalik näiteks T3 ja T25 erinevate kuumade osade graafikuid leida?

Tähh.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kuumaosa valik on IMO ka sisetunde ja kogemuse küsimus.
Ise pole viitsinud oma pead kuumaosa map-i arvutustega vaevata.
Valikud on enivei väga limiteeritud üldjuhul, vähemalt selle turbo puhul mis mina valisin.

Valikule aitab kaasa uurimine, mida teised sarnaste projektide omanikud kasutavad ja kuidas neil asi reaalselt spoolib.

Ja millegipärast on nii, et mida lohakamalt (arvutuste vabamalt) ehitatud süsteem seda kauem kestab ja rohkem võimsust saavutab. :-D
Vähemalt nii mulle tundub, vaadates mõningaid autosid ja tulemusi. Isegi füüsikaseadused annavad alla siinkohal :lol:
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Postitus Postitas henri »

turbine mape saad vaadata nt siit http://www.atpturbo.com/root/turbine.htm

arvuta välja oma maks väljalaskegaaside hulga oma soovitud võimsuse juures ja mõtled välja kui suurt pressure ratiod (väljalaskes) sinu mootor taluda suudab ning valid omale turbiini koja välja.

See pressure ratio ongi kõige keerulisem neist leida. EI ole studeerinud seda teemat aga world wide webis (www-s) leiad kindlasti omale vastuse ;) .
Kasutaja avatar
Fog
Postitusi: 279
Liitunud: 11.09.2007 20:50
Asukoht: Talsinki

Postitus Postitas Fog »

henri kirjutas:turbine mape saad vaadata nt siit http://www.atpturbo.com/root/turbine.htm ...
Thanks.
Põhimõtteliselt on exhaust flow (lb/min):
13,23@2000
17,95@2800
22,53@3600
27,05@4400
31,41@5200

Selle lingi järgi oleks GT28 natuke pisike ja .82AR GT30 liiga suur.
Selle baasil peaks vanakooli turbotest T28 kindlasti väikseks jääma, seega peab vist vaatama TB03 "60 trim" compressor, .63 turbine poole.
Vasta