1. leht 1-st
K: mure turbo jahutamisega
Postitatud: 31.07.2007 21:38
Postitas Aigo
hakkasin siis planeerima juba kapotialust et kuidas mis ja kuhu turbo ehitada kuid komistasin juba esimese suure mure otsa...
mureks on õli saadavus mootorist turbo jahutuse jaoks
olen enamik autodel kohanud õli võttu õlifiltri ligidalt õlipumbast aga hondadel ei eksisteeri plokeeritud lisa väljavõtteid nagu enamus autodel ja sellest siis tulebki küsimus, et kust võtta õli
honda mootoriks on f20a1 ja turboks tuleb t14 compliments by garret
lisame juurde veel küsimuse, et kas õlitus peab olema mootorist või tohib see olla eraldi õlitus süsteem näiteks läbi lisa roolivõimu pumbaja sinna panna keerlema mootoriõli??
Postitatud: 31.07.2007 22:22
Postitas erik
Turbo vajab esimesena ikka
õlitust, jah läbi turbo käiv õli ka jahutab natuke aga seda ikka väga natuke. On ka selliseid trubosid, millest jookseb läbi ka jahutusvedelik aga sul vist pole selline.
Õli, mis turbosse läheb peab olema survestatud, e. sobilikud on väljavõtud, mis on õlifiltrisse minev, õliradikasse minev või õlirõhu andurisse minev.
Sulle peaks sobima viimane. Sinna kolmik ja OK.
Igasugu lisavidinad - pumbad on saadanast ja lähevad millalgi kergesti ja ootamatult katki.
Pealegi on roolivõimupump sellise töösurvega u. 60 - 100 bar`i, et see ei ole millegi õlitamiseks küll sobiv.
Ära nüüd pulli ja loe rahulikult see foorum läbi, muidu saad uue mootori osta.
Postitatud: 31.07.2007 22:27
Postitas Molotov51
No õlirõhu tule andur on sul ikka olemas. Kui mootoril piisavalt võimas õlipump, et peale mootori ka turbo ära toita siis saad sealt sobiliku õlivõtu teha.
Postitatud: 31.07.2007 22:36
Postitas Aigo
turbo jah just õli jahutusega ja eks üritan siis õlitule anduri alt õli kätte saada
ülisuured tänud vastajatele

Postitatud: 31.07.2007 23:25
Postitas puna
Muretse rohkem, et sealt õli korralikult läbi käiks mitte jahutuse pärast.
Postitatud: 31.07.2007 23:32
Postitas Mihkel
Ja arvesta, et suure tõenäosusega pead sellel feed otsal ka restrictorit kasutama.
Üldiselt on vesijahutuse tegemine suurem mure, kui õlifeedi leidmine.
Veelõdvikud on üldjuhul vähemalt 35mm läbimõõduga ja sinna vaja leiutada vahetükid mis teeks T kujuliselt ühe otsa ~10mm peale.
Postitatud: 01.08.2007 15:49
Postitas Aigo
ei mul ikka õlijahuhtusega
kuid jahutusvedeliku lõdvikute jaoks on ju ka täitsa "adapter" olemas ju täna sai omalegi soetatud aga see selleks, et lihtsalt temperatuuri näidukit sinna taha ühendada
ja sai täna ostetud ka kolmik õlitatsiku augu jaoks
Postitatud: 01.08.2007 19:31
Postitas puna
Aigo kirjutas:ei mul ikka õlijahuhtusega
kuid jahutusvedeliku lõdvikute jaoks on ju ka täitsa "adapter" olemas ju täna sai omalegi soetatud aga see selleks, et lihtsalt temperatuuri näidukit sinna taha ühendada
ja sai täna ostetud ka kolmik õlitatsiku augu jaoks
Mida sa seal õliga jahutad?
Türbo õlitus töötab samal põhimõttel nagu saaled.
Võll ei käi saal vastu pukse mis kuumeneks hõõrdumisest.