1. leht 1-st

Volvo 480ES turbo Aibast

Postitatud: 29.04.2007 0:20
Postitas aibast
Mõtlesin, et lisaks kah ühe Volvo siia lisaks. Mõni mees sellest foorumis teab millega tegu aga nuh. näitame siis teiseltele ka.

Tegu on Volvo 480 1994 aasta. Kasutab Renault 1,7L rida 4 mootorit. Nahksisu, temperatuurist olenev automaatne istmesoojendus, kompuuter, konditsioneer, kiirusele reageeriv roolivõimendi, veojõu kontrol TRACKS, ABS,SRS. Infokeskus masinal näitab nagu ikka, hetkelist kütusekulu, keskmist kütusekulu, keskmist kiirust, kütusehulka, õli temperatuur, jahutusvedeliku temperatuur ja välis õhu temp. Auto käivitamisel kontrollib üle ka mootori õlitaseme. Lisaks on keskonsoolis tehase poolt, voltmeeter, õlirõhu näidik ja turbo rõhu näidik. Lisa jubinaid nagu pole tervis :D.Turbo arendus töö tellis tehas Porsche poolt lõpptulemuseks Garrett T2 mis võtab surve üles väga kiirelt ja väga madalalt. Masin mis tekitab inimestes alati erinevaid emotsioone, mõni vihkab mõni armastab :)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Seni suures osas veel stock.
Vahetatud vaid vedrud (4cm madaldust, kuna originaal pikkust eestist peale IA ei saa eriti), uued amordid, esispoiler sai tehtud, pidurid vahetatud (ohutus ennekõike). Istub kurvis teel kinni kui naelutatud. Külgkalle peaaegu et olematu. Jõu hulk nagu turbohoolikul ikka, liiga väike.

Ees on Richard Brueni ECU modifikatsioon. Ehk siis väike ajumodimine suuema surve jeoks. Mis paljude jaoks pole suur, kuid hetkel 0,5 bar siis peaks 3-5 käik andma 0,9 bar. Ehk programmeritakse aju ümber tehase erivariandi peale. (tehase ohutu piir 1 bar) Palju nodi elektrooniliselt juhitud.

Hetkel siis

88 kW @ 5500rpm / 175 Nm @ 3300 rpm / 0,5 bar
0-100km/h tehase andmeil 8,7s

kütusekulu

6.4 l/100 km (90 km/h), 8.0 l/100 km (120 km/h), 11 l/100 km (linnas), 8.2 l/100 km (keskmiselt)
aerudünaamiline takistustegur 0,24

Pilt

Postitatud: 29.04.2007 1:21
Postitas Silwer
"Triikraud" on vist sellise Volvo hüüdnimi? :)

88kw siis originaalis @ 0,5bar?

Postitatud: 29.04.2007 10:28
Postitas aibast
Silwer kirjutas:"Triikraud" on vist sellise Volvo hüüdnimi? :)

88kw siis originaalis @ 0,5bar?
Täitsa õigus sul. Mulle igatahes see masin meedib, vaatamata ta kiiksudele. (toodeti 5 aasta jooksul kokku 80 000 tk)

Postitatud: 02.05.2007 15:02
Postitas wa666ou
Kahtlustan, et teist 480-t siia foorumisse naljalt ära ei eksi ;)

Kena konnake!

Postitatud: 07.05.2007 15:33
Postitas performance
wa666ou kirjutas:Kahtlustan, et teist 480-t siia foorumisse naljalt ära ei eksi ;)

Kena konnake!
no ma veel oma endise omaniku poolt ärarikutud pilli siia üles ei pane, aga eks aeg annab arutust :)

Postitatud: 07.05.2007 16:18
Postitas RICE BURNER
Autot eest vaadates ta nagu naeratab. :)

Postitatud: 08.05.2007 9:21
Postitas aibast
RICE BURNER kirjutas:Autot eest vaadates ta nagu naeratab. :)
nii ta on. Seda kah enne öeldud.

Mis puutub 480 siis üht teist ikka eestis liigub. vähe aga ikka nähtud neid. Ise sai kah auto ju eestist ostetud. Kuid õnneks õnnestus saada masin enne kui täiesti ää rikutud. Algul oli turbo wastegate kinni roostetanud :S, Amordid läbi ja vedrud pooleks, tagapidurid kinni. Kere enam vähem korras (paar roostetäppi on) elektiosad töötavad (suur haruldus 480 puhul). Nahksisu kah enam vähem ok. Ainus mis hetkel veel häirib on sisustus ja selle naginad ning sõidumüra. Nii, et tulevik vast toob parema heliisolatsiooni ja uued kinnitused polstritele.

Postitatud: 28.05.2007 20:55
Postitas aibast
Sai natukese kere kallal tööd tehtud, tiiva äärtest rooste eemaldatud enne kui asi käset läheb, korralik rooste ja kivikaitse lastud koobastesse põhjale jne. Värviparandused ning esispoila kah vähe parandatud
Pilt

Postitatud: 09.07.2007 15:58
Postitas aibast
Modifitseeritud süüte ja turbo surve aju tagasi inglismaalt ja peal. Liigub juba päris mehiselt :) Vihmaga 100km/h peal 4 käiguga lappatsi põhja lõkkamisel krabas rattast ringi :D

Postitatud: 24.10.2007 10:26
Postitas aibast
No niih, purunes tehase originaal õhuvoolik turbost EBCrisse, tulemus oli plokikaane tihend peetis. Nii, et masin hetkel seisab. Tulekul kah 2,5" otse läbi väljalase eest taha original 2 tollise asemele millel palju veidraid nurkasid sees. Koos sport Catiga ja resonaatoritega. Siin kah pisike video masinast Rapla rajal.
Minu etteaste vast 3ndast minutist.
http://www.youtube.com/watch?v=tTuqk60ev7s

Postitatud: 24.10.2007 12:33
Postitas jeff01
aibast kirjutas:Vihmaga 100km/h peal 4 käiguga lappatsi põhja lõkkamisel krabas rattast ringi :D
kahjuks on selles süüdi ka muud tegurid nagu veekihi paksus, asfaldi siledus, rehvide mustri sügavus, laius, sillale langev raskusjõud j alõpuks ka mootori enda jõud :) (Mul juhtus vihmaga vaid 100kw auto 180ne pealt ringi võtma viienda käiguga, polnud hea tunne) minule tema kuju meeldib, mootor kah meeldib aga võiks ikka se tagumine ots või 4 ratast vedada :)

Postitatud: 24.10.2007 12:50
Postitas aibast
eks esirehvid olid jah asjas süüdi :D Need olid peaaegu kiilad. Õnneks uutematega seda probleemi enam pole, ning jõudu pole kah üleliia palju esiveolise igapäeva sõiduki jaoks. Lisaks turbolag ning aju tuuning aitavad selles osas kah kaasa. alla 2800 rpm puhub maks 0,5 bar ja pärast seda tõuseb surve 0,9 peale. Turbo piisavalt suur, et see alles kusagil 2500 pealt ise suudaks üldsegist 0,9 välja lükata selle mootoriga. Nii, et jõu pealetulek mõnusalt pehme ja sujuv. Pole liialt agressiivne. Eks isegi igatseb tagavedu taga ( enne oli ju Volvo 744 Turbo masinaks )

Postitatud: 29.01.2008 15:08
Postitas aibast
paneks siis kirja siia ühe kannatuste raja:
andis suuremast momengist ja vanusest otsa mootori tagumine padi
->
see omakorda aga lasi motol nii palju liikuda, et tõmbas pooleks turbo wastegate'i silikoon õhuvooliku (läheb tulemüürilt surve regulaatorist turbosse)
->
see aga lasi surve nii kõrgele, et rikkus ära stock by-pass klapi
->
too aga omakorda keeras peeti compressor surgeiga turbo

Hetkel siis kaan masinal maha võetud, ära puhastatud kanalid, klapitud kokku sisselaske kanalid kollega. Enne olid ikka väga suured randid seal sees takistuseks. Klapid paigas ja turbo remonditud. Ootab kokkupanekut.

Postitatud: 12.03.2008 9:59
Postitas aibast
Masin taas koos. Pisike T2 turbo uuesti tagasi. Igapäeva liikuril ikka see väheke parem kui suur kõrvits. Uus eest taha lõppu 2,5" väljalase. Vahel vaid sport cat ja 2 resonaatorit (teevad helis imesid). Lisaks sai kah alla lõppuks suvised veljed. Vanakooli klassika, mis ikka masina ajastuga sobib ATS Cup'id 15x7 et 28. Ning paar pilti kah.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt