1. leht 3-st

AR 155 Q4 :: diff

Postitatud: 12.04.2007 9:28
Postitas diff
Sissejuhatuseks:

Ma olen alati imelik autoomanik olnud, st mulle ei ole iial sobinud need masinad, millega valdav enamus sõidab. Ei meeldi mulle ei mazdad, toyotad audid, bmw-d, kuid 1 nõrk koht siiski on. Väidetavalt läheb igaüks hulluks omamoodi, ning minu puhul väljendub see siis peamiselt armastuses Itaalia autotoodangu vastu. Viimane sai alguse juba oma 12 aastat tagasi, kui sõitsin ringi toreda Fiat Tipoga, millel oli erinevatel andmetel 1.4 - 1.6L vabalt hingavat jõudu aiste vahel. Peale seda, kui süües oli kasvanud isu, leidsin mingite maasturi otsingute käigus endale aga juba Alfa, ning mudeliks oli siis 155. Tänapäeval rääkides sellest autost, ütlen ta kohta vaid sinine.
Sinine oli esimene tõsisem katsumus omada raskesti peetavat autot. viimase kuue aasta jooksul on see auto vist igalt poolt läbi katsutud - alates veermikust, vahepeal mootorist nii alt, kui pealt, ning lõpetatud keretöödega.
Teisisõnu teema on ennast igati pidi ammendanud.

Samas, olles kord alfa omanik hakkavad tekkima igasugused imeliku erootilised (perversed?) fantaasiad, kui lapata igasugust infomaterjali, mida selle kaubamärgi alt veel maailma teedele veerenud on.

Üheks pikaks unistuse objektiks oli mul, kui tõeliselt siniverelisel alfistil, saada Q4 omanikuks.

AR 155Q4 tähendab selles keeles sportlikuse tippu. Q4-ga, märkisid Alfa insenerid oma ajastu tippsaavutust - 2L R4 turbomootoriga neliveolist mudelit. Tsiteerides webis vabalt leiduvat infot, siis tõlkimata kujul kirjutatakse:


ALFA 155 CLOVERLEAF 4. The Q4 is the best performer and most aggressive model in the 155 line-up. It is fitted with a 1995 cc, 16 valve, turbo-driven engine which delivers 186 bhp. Performance is truly remarkable: 225 km/h and 7 seconds to go from 0 to 100 km/h. The turbocharged engine is run by a digitally-controlled system that employs a Garrett T3 turbocharger complete with intercooler, guaranteeing incredible responsiveness during acceleration. The engine’s extraordinary qualities are fully expressed by the technology used for the permanent 4-wheel drive unit which uses a system with three differentials. This is the same technology that is responsible for the 155's outstanding record of success on the racing circuits of Europe. The Q4 is supplied in the S version with the sports kit supplied as standard.


Erinevatel andmetel on neid autosid toodetud ajavahemikul 92-96 umbes 2500 tk, millest ca 1000 ka tänapäeval ringi vuravad ning valdav enamus garaazis nukralt oma järge ootavad.

Nii ka minu eksemplar, mille ostsin siit eestist ühelt noorhärralt, kes samamoodi sellest autost oli unistanud, kuid ei suutnud kaasa rääkida selle auto rahalises tempos. Auto oli ostmise hetkeks suutnud pool suve eestis veeta, ning tundub, et eelmine omanik ei olnud täie tõsidusega suhtunud ühe itaalia auto omamise reeglitesse, millesse siinkohal pikemalt ei lasku.


Hetkel siis aga seis umbes selline:

Pilt

Mootor, mis oli eelmise omaniku käes kergelt kannatada saanud hammasrihma (tegelikult küll tasakaalustus võllide rihma) purunemisel.

Pilt


Klapid, mis vajasid tähelepanu

Pilt


Hetke seisul on aga elu juba palju roosilisem. Peale umbes 3 nädalast ootamist sain kätte uued klapid, rihmad, tihendid jms kraami.

Klapid on hetkel koos kaanega Windorfis, kus teostatakse viimase remont, ning ühtlasi aidatakse kaasa ka üldisele voolavusele.

Samuti olen korjanud juba kokku enamuse polte, mutreid, mis autos vedelesid, ning plaanin need lähemal ajal tsinkimisse viia.

Kiiret mulle selle asjaga pole. Tegu on hobiautoga, mille müümisele ma ei mõtle - seega sinna raha uputamine on igati põhjendatud eks.

Plaanidest:

esimene plaan on see masin taas ilusti sõitma saada, mis on selle suve peamine eesmärk. Kui see saavutatud, siis hakkab edasine arendustöö. Õnneks on ragnar juba samasuguse mootori osas enamuse kadalippu läbinud, seega mul jääb vaid üle samas rajas talluda. Minu eelis on siiski see, et auto on reaalselt 4 vedavat ratast - taga torsen tüüpi diferentsiaal ja ees limited slip.

Pika jutu lõpetuseks veel 1 pilt põhjusest, miks selle masina üldse siia lugejate autode alla panna võib

Pilt

Postitatud: 12.04.2007 10:20
Postitas Silwer
Mina, kui eriline võhik Itaalia autode alal, ei teadnudki et eksisteerib selline 4wd Alfa. Tundub huvitav projekt!

Postitatud: 12.04.2007 10:29
Postitas Ragnar
http://www.redline.lt/magazine/spec-fea ... icle/18/1/

http://www.redline.lt/magazine/featured ... icle/12/2/ see auto on ka eestis sõitnud :)

Balansiirvõlli rihma võid üldse jätta panemata. Minu autol sai vähemalt nii tehtud. Kihvt auto tõesti, uurinud pole, aga kas neliveo süsteem on siis kloonitud integrale pealt või mitte !?

Postitatud: 12.04.2007 10:38
Postitas Ragnar
Muide kas kaas saab porditud ka windorfis või ainult remont ? Äkki viitsid siia ka panna kaane mõõtmise tulemused kui kaas on käes ?

Postitatud: 12.04.2007 11:01
Postitas wa666ou
Miskipärast olen alati teadnud, et Alfad on vabalthingavad :?

Aga turbo ja 4wd...
Täitsa huvitav, kuidas see auto võrreldes esiveolise 156-ga kurvides käitub.

Edu ehitamisel!

Postitatud: 12.04.2007 11:14
Postitas erik
Ma ka arvan, et see balansiirvõll on nagu rohkem mugavus kui performance.
Ära neid vist võtta ei saa, tõenäoliselt on nende õlitus sarnane nukkvõllidele.
Krt. uuri seda, äkki saab need võllid ikka sealt minema, paneb õlikanalid kinni ja asi OK? Aga kui rihma mitte panna, siis peaks ikkagi pöörlev mass vähenema ja erksus paranema.
Originaal väljalaskekollektor näeb küll koomiline välja, teeme selle kunagi uue, onju. ;)

Postitatud: 12.04.2007 11:55
Postitas diff
Ragnar kirjutas:Muide kas kaas saab porditud ka windorfis või ainult remont ? Äkki viitsid siia ka panna kaane mõõtmise tulemused kui kaas on käes ?
Pipar "tuunib" seda ka veidi. Mõõtmistulemused tulevad enne ja pärast, panen need ka üles.
erik kirjutas:Originaal väljalaskekollektor näeb küll koomiline välja, teeme selle kunagi uue, onju.
jaa jaa, algatuseks laseme sinu buumeri kotti ja siis hakame tig -i harjutama. oK, tegelikult see karjub muutmise järele tõesti. Kuid iga asi omal ajal, rahulikult, ilma tormamatta.

Postitatud: 12.04.2007 19:38
Postitas Jõuvanker
Pilt

Maru.

Selle "süüdlase" tõttu tegidki teema. Noh, eks see on omamoodi haruldus tõesti. Plokikaas tundub põlemiskambrite lae poolest olevat suht sarnane Audi 2.2T 20v kaanega. Huvitav on minu jaoks see, et hammasrihm jookseb üle mõlema nukaratta. Nukkade seadistamiseks vaja kahte reg nukaratast - topelt väljaminek :)

Jõudu sulle, Kristjan.

Postitatud: 12.04.2007 21:09
Postitas uhti
See on päris vinge auto 8) Olen sarnasel autol (lancia dedra integralel )mootorit teinud ja kasti remontind.Remondimehe kohapealt ta muidugi üx unelmate auto pole aga kui sõitma lähed siis on ikka päris hea!
Kuidas mootoril nukad on?See neil ka suht nõrk koht.
Igal juhul jõudu ja jaksu!

Postitatud: 13.04.2007 0:47
Postitas TEH
vot

155 Q4 on auto, mis mul juba mõtetes aastaid keerelnud ja mille müügikuulutused on põhjustanud nii mõnegi unetu öö. Igapäevaautoks ilmselt natuke tülikas/kulukas aga hobiautoks ei oskaks paremat tahtagi.
Edu sulle sellel raskel Kolgata teel ja loodame õigepea seda itaalia punast iludust meie tänavatel näha.

:)

Postitatud: 13.04.2007 10:47
Postitas Raceboy
Jõuvanker kirjutas: Huvitav on minu jaoks see, et hammasrihm jookseb üle mõlema nukaratta. Nukkade seadistamiseks vaja kahte reg nukaratast - topelt väljaminek :)
Nö õige DOHC ongi tegelikult kahe nukaratta, mitte rihma ja ketiga, kus ketipinguti on lisaks veel üks nõrk lüli ahelas.

See regullitav nukaratas maksab nii vähe, et ei tasu mainimistki, küll aga võimaldab kahe regullitava nukaratta-kombo oluliselt täpsemalt mõlemat nukkvõlli häälestada.

Postitatud: 13.04.2007 11:28
Postitas mulk
Raceboy kirjutas:
Jõuvanker kirjutas: Huvitav on minu jaoks see, et hammasrihm jookseb üle mõlema nukaratta. Nukkade seadistamiseks vaja kahte reg nukaratast - topelt väljaminek :)
Nö õige DOHC ongi tegelikult kahe nukaratta, mitte rihma ja ketiga, kus ketipinguti on lisaks veel üks nõrk lüli ahelas.

See regullitav nukaratas maksab nii vähe, et ei tasu mainimistki, küll aga võimaldab kahe regullitava nukaratta-kombo oluliselt täpsemalt mõlemat nukkvõlli häälestada.
Selline kahe välise rihmarattaga systeem on ka oluliselt lihtsam seadistada.
Eelpool k6neldud audil on vajadus kolme reguleeritava ratta järgi :roll: , kaks reguleeritavat ketiratast ja reguleeritav rihmaratas, ketil pingutit 6nneks ei ole :-D samas sellist kombinatsiooni läheb vaja alles k6rgematel hj´del :)

Postitatud: 16.04.2007 0:34
Postitas diff
Lihtsalt endale bookmarke.

Kolb: (84mm, Stroke 90mm, 8:1, Sõrm 22)

http://www.pistonispeciali.it/index%20pistu1.htm Integrale 84mm bore C.P.S
http://www.racetep.com/pdf/tepjecat2007.pdf JE Pistons kataloog, 84mm olemas, pole sobivat stroke.
http://www.woessner-kolben.de/english/indexenglish.html Wössner, ka H-Beam, Integrale. Wössneril 8.5:1.
Gazzella
http://www.gazzella.cc/cart.php?target= ... ory_id=866


Keps (ConRod 50,799 - 58,805, 0.127 step)
Gazella
http://www.gazzella.cc/cart.php?target= ... ory_id=866
Carrillo
http://www.carrilloind.com/European/tab ... fault.aspx
http://www.crower.com/misc/m_cat.shtml (mulle pole) Crower
http://www.manleyperformance.com/catalog.html#cr usakad, Manley
http://argorace.com.au/index.cfm?menukey=12 aussid, Arogo, chevy sobiks ??

cams

http://www.colombo-bariani.com/catalogo.php?lang=eng olemas
pull india otsingumootor http://www.ipfonline.com/IPFsearch/SearchResults.jsp

Postitatud: 16.04.2007 6:51
Postitas Audiophile
Krt sellise kaane puhul teeks küll kõrgema surveastme peale ringi.. parem responce off boosti alas jne.. Kui sepistatud sisu plaanid panna siis 9 kanti võiks ta olla..

M

Postitatud: 16.04.2007 10:47
Postitas parm
tere,

olen siin mõnele veel pakkunud ja pakun ka sulle Kristjan. Võimalus on toota vastvalt sinu spec-ile või olmasolema kepsu - kolvi järgi sobivad performance detailid.

Kepsutootjaks Pauter http://www.pauter.com/
Kolvigrupi JE Pistons, Total Seal rõngad - lisaks võimalik valida palju lisasid kolvile nagu keraamiline katmine jpm

Hinnad sõltuvad valitavatest materjalidest kuid jäävad enamasti 3000-3500eek kolb koos rõngastega ja 3000-4000 eek keps koos sõrmede ja ARP poltidega.

Hea võimalus on see , et vastavalt tellija nõudmistele on võimalik kepsu lühendada , sõrme suurust muuta, sõrme asukohta kolvis muuta, kolvi diameetrit muuta jne.

olavi