BMW 525i 83a. mario

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Mario
Postitusi: 1
Liitunud: 17.08.2006 16:05

BMW 525i 83a. mario

Postitus Postitas Mario »

Masinaks siis E28 528i ,iseenesest väga korralik isend nii kere kui ka sisu poolest (hiljem pilte ka) ja mootor mis sinna vahele peaks lõpuks istutatama 2.5l 110kw M30 tüüpi isend.
Plaan sellest mootorist saada lõpuks 500hp ligi jõudu ,esialgu aga alustaks natuke tagasihoidlikumalt (300hp) ,et selgitada välja milleks see mootor võimeline ka on.Siin on juttu olnud M30 tüübi mootoritest kubatuuriga 3.4l ja3.5l aga nende väiksem "vend" on jäänud tähelepanuta.

Kuna mootor hetkel täiesti juppideks siis oleks hea ,kui keegi natuke infot annaks mõne asja kohta.
Nimelt: Kas ka selle mootri ploki ja väntvõlli kohta käib sama arvamus mis 3.5l kohta (st "pommikindel") ?
Kui suur võib olla originaalkolvi ja silindri vaheline max vahe? (tehasest sisse pandud 85,97mm kolvid ja silinder ise 86mm) Või on targem (kallim) osta uued kolvid ,mis oleks remontmõõdus ja lasta silinder üle puurida ja hoonida? Hetkel on vahe nende vahel 0,5-0,75mm ,mis kindlasti sisaldab mõõteviga ,kuna ei oma väga täpseid vahendeid hetkel.

Kepsud on plaan jätta esialgu nagu nad on.Lihvimisse läheb võntvõll ning kindlasti saab ta endale ka uued saaled peale.
Küsimuse tekitab veel see ,kas panna originaal plokikaanetihend või see 0,7mm paksem versioon ,kuna kuidagi oleks vaja ju surveastet ka alla saada (originaalis surveaste 9.60:1) ja kolvipea paksus ligikaudu 8,5mm. Esialgu plaanis kolvid pinnata lasta ,võimlik ,et nii saab taastada mingi osa kulunud külgpinnast ning pealt teha termoplahvatusele vastupidavamaks (lahtine ,kui keegi teab paremat varianti on nõu alati teretulnud). Kas on ka teada ,kui palju BMW originaalkolvid paisuvad või paisuda võivad?

Ülejäänud komponentide osas on asi veel lahtine va see, et väljalaske kollektor jääb samaks ning sinna tuleb torustik ja flants turbole,mis siis ise jääb natuke ettepoole.
Viimati muutis Mario, 22.03.2007 10:04, muudetud 1 kord kokku.
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

ei tea küll bmw mootoritest palju, kuid 0.5mm silindi ja kolvivaheline tolerants on küll ikka väga palju. Nissanil nt kuni 0.035mm.
SKY
Postitusi: 99
Liitunud: 03.12.2006 1:33

Postitus Postitas SKY »

Lihtsam ja kindlasti odavam oleks sul otsida endale m30b30 voi m30b34 (peavad olema katiga varjandid) need mootorid kannatavad stockina 1,0-1,5bar-i ulerohku korraliku juhtimisega ja 600+hp.
Mis puutub sinu mootorisse siis selle moto suurimad vead on korge surve aste,kolvid mida ei kannata maha treida ja nork plokikaan(ulelaetud sellistel motodel oli pidev probleem,et morad tekkisid klapipesast veesarki) uhesonaga 500hp jaoks on see moto no good
How Big Is Your Turbo
E28-535
Postitusi: 38
Liitunud: 28.08.2006 17:49

Postitus Postitas E28-535 »

600 jõudu nad päris ei kannata siiski, usas turbotakse neid madala surveastemga mootoreid (8:0). mitte ainult 3.5 mootorid pole n.ö pommikindlad, vaid M30 mootorid vast. aga odav see lõbu olema ei saa, nii et pangalaenud tuleb kaela võtta :-D
SKY
Postitusi: 99
Liitunud: 03.12.2006 1:33

Postitus Postitas SKY »

Minu viga jatsin mainimatta,et 600+hp kannatavad nad E85 bensiiniga.500+hp loevad rootslased piiriks m30b34 taiesti stock motoga ja vaga tapse seadistusega seda siis tankla kuttega,kuid siiski vanematel m30-netel on plokk kull pommikindel kuid nagu mainisin kolvid mitte just koige paremad ja kaan nork
How Big Is Your Turbo
Vasta