stock FMIC/SMIC voolavus ja rõhukadu

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
kiidrockk
Postitusi: 23
Liitunud: 10.11.2006 23:58
Asukoht: TLN

stock FMIC/SMIC voolavus ja rõhukadu

Postitus Postitas kiidrockk »

sooviks teada võrdluseks sest räägitakse palju aftermarket coolerite puhul sellest.

eriti huvitaks VAG grupi vanemate 1,8t ja uuemate 2,0 tfsi mootrite väärtused.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

mida see SMIC peaks lühendama? :oops:
Kasutaja avatar
Ragnar
Postitusi: 1533
Liitunud: 26.11.2004 18:41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ragnar »

Side mounted intercooler (ehk siis enamus autodel originaalis kusagil rattakoopas) vs. front mounted intercooler.
ValgeKotkas
Postitusi: 285
Liitunud: 16.03.2009 0:25
Asukoht: Tallinn

Re: stock FMIC/SMIC voolavus ja rõhukadu

Postitus Postitas ValgeKotkas »

Bump from the dead. Teema küll maetud, kuid kuna põhimõtteliselt sama küsimus, siis milleks korrata.

Hakkas ennast huvitama, sest sain 81kw'se 1.9tdi omanikuks. Nimelt on rattakoopas selline väiksem kuid suhteliselt paks IC. Seda nähes tekkis küsimus, et kas tõesti on paksud IC'd mõtekad?
Sellesmõttes, et kui õhk selles cooleris poole peale jõuab, kas ta mitte ei ole juba korralikult kuum = tagumist poolt põhimõtteliselt ei jahutagi?

Kas poleks kasulikum püüda installida õhem, kuid pikem FMIC (pluss, asukoht oleks tal ka parem +++ äkki läheks auto paremini soojaks talvel :D).

SMIC kärje kuskil 18x14x14cm kuskil 2" aukudega ma eeldan
FMIC mahuks ~60x10(või suurem, aga see jääks stange taha)x5cm

Pluss, tundub, et saaksin vähendada õhutorustiku pikkust + asendada pehmed kummivollad jäigematega + vähem 90*.

Teine asi, et on sellist kuuleriv võimalik kuskilt leida (uue peale raha ei tahaks raisata, seega äkki millegil stockis taolist - augud peaksid ainult olema all otstes ja külgedele välja).
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: stock FMIC/SMIC voolavus ja rõhukadu

Postitus Postitas Astrona »

ValgeKotkas kirjutas:Kas poleks kasulikum püüda installida õhem, kuid pikem FMIC (pluss, asukoht oleks tal ka parem +++ äkki läheks auto paremini soojaks talvel :D).
Kui sul on ruumi panna 2x kõrgem aga 2x õhem IC, et omada sama soojusmahtuvust ja ristlõiget (voolavust) - siis on point. Ma näiteks 600x300x75 asemele 600x900x25mm ei suuda mahutada :)

Sarnane lugu on cooleri laiusega, et kui 1. pool kuulerist jahutab 130C'st -50C (30C välistemp) maha jääb 80C, siis 2. pool jahutab 80C vaid -25C võrra ja jääb 55C. Ja kui nüüd veel poole pikem IC panna, siis saaks tempi 55C pealt 43.5C peale. Praktikas, kui cooler hakkab ühest otsast muidugi soojenema, siis muutub 2. otsa jahutus natuke paremaks, kuna tibake soojem õhk, mida jahutada, liigub 2. poolde. Pealegi cooleri laius takistab voolamist.
Kõrgus seevastu aga vähendab takistust. Kui nüüd 600x300 asemele 300x600 võtta (vannid otste asemel peal ja all), siis takistust 4x vähem, kuna ristlõige suureneb 2x ja kärje pikkus väheneb 2x. Õhul on kärjes poole lühem tee jahtuda, seevastu aga õhukiirus seal ka poole aeglasem, ja jahtub kokkuvõttes sama aja. Mida aeglasem kiirus, seda väiksem on ka takistus, ja see on ruutfunktsioon, ehk voolavus võib paraneda vist isegi ~450%.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta