1. leht 8-st
BMW 325i Touring Turbo
Postitatud: 26.03.2005 18:46
Postitas Rando
Algselt oli auto 325ix Touring aga kuna esimesed veovõllid andsid saba ning need ei ole ei kasutatuna ega ka uuena eriti odavad asjad, siis sai auto tagaveolisek tehtud.
2004a. suve lõpus tekkis idee installida mootorile peale turbo, kuna netis selliseid suht palju uuritud ja väga paljud ka originaal mootori sisuga sõidavad.
Nüüdseks siis asi niikaugel, et turbo on peal ja esimesed katsetusedgi tehtud, mille käigus erinevaid pisivigu likvideeritud ja süsteemi edasi arendatud.
Muudatustest siis järgnevalt.
Mootor:
*Algselt M20B25 2.5l 125kw, surveaste 8.8
*Surveaste langetatud 8.3 peale
*Roostevaba turbokollektor (M-Tuning)
*60mm roostevaba summutisüsteem (M-Tuning)
*KKK K26 Turbo
*Väline WasteGate (Audi - KG)
*60mm roostevaba sisselasketorustik (M-Tuning)
*214cc@2.5bar pihustid (Bosch)
*BOV (Dalhem)
*A/F kell (Auto Gauge)
*Boost kell (Trisco)
*Õlirõhu kell (Trisco)
*Front Mounted Intercooler (M-Tuning)
Hetkel ei tule rohkem meelde, kui midagi meenub, siis täiendan nimekirja.
Osad pildid nähtaval -->
http://m-tuning.ee/galerii/Rando
Postitatud: 26.03.2005 18:55
Postitas Raceboy
millise BOV-i sa sealt Dalhems-ist tellisid

Neid seal kolme sorti.
Postitatud: 26.03.2005 18:57
Postitas Rando
Group A ehk siis sellise:

Postitatud: 27.03.2005 13:01
Postitas ranz
Palju sellise projekti kogusumma olla ka võiks? palju maksis väljalaske kolle tegemine, see huvitaks eriti?
Postitatud: 27.03.2005 13:41
Postitas Silwer
Minu jaoks tekitab küsimust wastegate asukoht. Kas tõesti ei olnud seda võimalik turbole lähemale tuua?
Millal Laki dünosse?

Postitatud: 27.03.2005 13:46
Postitas ranz
Silwer kirjutas:Minu jaoks tekitab küsimust wastegate asukoht. Kas tõesti ei olnud seda võimalik turbole lähemale tuua?
Millal Laki dünosse?

Maximum Boost raamatu järgi on selline asetus asjale kõige havem kah tegelt...
Postitatud: 27.03.2005 13:59
Postitas Mihkel
Kolle sai tehtud Audi 200 Turbo kollektori järgi.
Sai ka mõeldud wastegate-i mujale asetamise peale aga see oli ainus koht kuhu ta normaalselt ära mahtus.
Kuna tegu torukollega, siis on võimalik alati wastegate-i asukoht ringi tõsta, kui selleks tungiv vajadus on.
Postitatud: 28.03.2005 13:13
Postitas xjan
Silwer kirjutas:Minu jaoks tekitab küsimust wastegate asukoht. Kas tõesti ei olnud seda võimalik turbole lähemale tuua?
mitte turbole lähemale, vaid hetkel venitleeritakse wg kaudu ju vaid ühte silindrit?!?
Postitatud: 28.03.2005 13:31
Postitas Silwer
No eks need teised silindrid saavad kah kuidagi moodi ventileeritud kuna kinnises süsteemis on rõhk igal pool ühesugune aga jama on see süsteem igal juhul kasvõi reageerimisaja tõttu.
Postitatud: 28.03.2005 13:32
Postitas Mihkel
Kollektori ehituses tõesti WasteGate väga vale koha peal aga polnud seda ka mujale tõsta ehitamise hetkel.
Tänu MaxBoost raamatule olen ise kõvasti targemaks saanud aga kollektori valmistamise hetkel antud raamatut käepärast polnud.
Ja turbokollesid just igapäevaselt ei valmista ka.
Enda vigadest õpibki kõige paremini(loodetavasti)
Audi originaal kolle on ju ka sama ehitusega?
Postitatud: 28.03.2005 13:40
Postitas Silwer
10v kolle on jah tiba sarnane, kuid seal ka 5 silindrit mitte 6. Kuid hilisematel Audi mudelitel sellist asja enam ei kasutatud.
http://www.urs4.com/technical/engine/Tu ... omparo.jpg
http://www.urs4.com/logbook/RS2CQ/photos/DSCN0449.JPG
Postitatud: 28.03.2005 14:24
Postitas Mihkel
10v Audi mootorit silmas pidasingi enne.
Milles see reageerimisaja muutus väljendub?
Postitatud: 28.03.2005 17:13
Postitas Silwer
Rõhk ei lähe nii kiiresti ja nii madalaks kui vaja oleks.
Postitatud: 28.03.2005 17:36
Postitas Mihkel
Uurin vaikselt seda wastegate-i asja.
Osad turbo kit-ide valmistajad panevad ka wastegate-i kollektori teise otsa.
Näiteks järgneval lingil on juttu sellisest kollest:
http://www.agpturbo.com/customer/produc ... t=1&page=1
Siin on veel mingi imelik lahendus:
http://www.exhaustdepot.com/srt4/turbokit1.JPG
Postitatud: 28.03.2005 19:39
Postitas Silwer
Esimene tundub pildi järgi olevat V6 mootori turbo kollektor st. 3 silindri jaoks, mis on kõik kohe omavahel ühendatud. Aga võin ka eksida...
Teine on suht pervo värk...
