Moskvichile Ülelaadur/Turbo

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

likoor
Postitusi: 31
Liitunud: 23.11.2006 20:42

Moskvichile Ülelaadur/Turbo

Postitus Postitas likoor »

Tervist!

Ammu oli juba plaan mossele turbo/ülelaadur peale aretada. Nüüd, kus olen lugenud foorumit olen aru saanud, et suuremate ümberehitusteta saaks teha draw through süsteemi. Ülerõhku pole plaanis üle 0,4 bari kasutada. Tahaks lihtsalt mootorit veidi edasi arendada. Garaaži nurgas seisab nagunii üks mosse mootor, millel plokist tulnud keps välja, aga plokikaan, kollektorid ja muu osa on terved. Mõtlesin mehhaanilist kompressorit, aga ei ole veel otsustanud, kas teen ikka nii. Loodan nüüd siit abi saada natuke info koha pealt.

Muidugi tuleks ka kaaluda blow through süsteemi, kuid see on raskem teha. :(

Käisin kord romulas, aga sealt ei leidnud mossele sobivat pritsungit, Oskate öelda, mis läheks ilma suurema jamata peale? Saaks teha võibolla hoopis asjalikuma turbomootori. Mida selle juures peaks veel vaatama? Just plokikaane osas? Kas peaks tegema klapiavad suuremaks ja suuremad klapid mahutama nii, et õhul ja kütusel oleks suurem juurdepääs.

Ise pole veel deforsseeritud mosse mootori kallal käinud, aga olen lugenud kuskilt, et sellel on nõgusad kolvid? See peaks ju soodustama ülelaaduri/turbo tegevust? :roll:

Uurisin kasutaja "Uhti" VAZ-i : http://www.carrating.org/car.php?7442
Selle järgi tahaks tegelikult teha.

Praeguseks kõik. :)
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

pritsesüteemi vaata kubatuuri järgi(otsi ligilähedasem), äkki mõne vanema golfi oma nt. Muidugi kui turbo ka panna, siis võiks ehk vaadata pritse mõne suurema töömahuga mootorilt. Kui sul on nt 1.5 või 1.6 siis vaata äkki mõni 2.0-i oma.
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Ma arvan, et kopeeri "uhti" süsteemi.

Deforss. mootoril on küll surveaste madalam, s.o. 7,2 vs 8,8 aga kolb pole mitte nõgus vaid on 2mm madalam.

EDIT: Surveaste siiski 8,8; mitte 8,2 nagu algselt kirjutasin.
Viimati muutis Moss, 29.11.2006 0:26, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

Kõige lihtsam on panna peale opeli 1.8 pritset ,mis endal plaania panna ladale!!!
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

mosse mootorid peaks ju olema suht kopeeritud bmw m10 mootorist?

äkki mõtekam otsida juba pritsega m10? ei tohiks minumeelest kuigi kallid olla.

Mul jääb näiteks kevadel endal üks üle :lol:
uhti
Postitusi: 161
Liitunud: 04.12.2004 16:10
Asukoht: Tartu lähistel

Postitus Postitas uhti »

Ma soovitan ka mingi pritsega asja tööle panna kuna karpaga on ikka suht primitiivne ja lahja.
likoor
Postitusi: 31
Liitunud: 23.11.2006 20:42

Postitus Postitas likoor »

uhti kirjutas:Ma soovitan ka mingi pritsega asja tööle panna kuna karpaga on ikka suht primitiivne ja lahja.
Natukeseks ajaks on jõudu piisavalt. Mosse mootor on ikkagi vana ka juba, seal üle 1 bari vast kasutada ei julgegi. :roll:

BMW M10 mootorit võiks uurida küll - AGA sellega ei kaasne ainult mootori vahetus ju...Tuleb teha kõvasti tööd, et saada asi korralikult liikuma ja ARK-i vennad lubaksid üldse sellist asja liiklusesse (Muidugi see turbo värk oleks sama kahtlane). :-D

Kusjuures M10 mootorid on väga kahtlaselt sarnased mosse omadele nii välimuselt kui ka olemuselt. 1499 CC mootorid nagu mosselgi. Äkki saad mõned andmed enda M10 -lt anda Mart?
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

üldiselt otsi internetist ;)

m10b18
1766cc. pritsega, juhib seda Bosch K-Jetronic
105hobust @5800rpm, 145nm @ 4500rpm
likoor
Postitusi: 31
Liitunud: 23.11.2006 20:42

Postitus Postitas likoor »

Üldist vaatasin internetist :badgrin:
Mootori kinnituskohtade kohta tahaks teada ning huvitab ka see, kas karteri põhi mahub alla ära. Seda saab ainult siis teada, kui mootor oleks kuskilt võtta ja saaks proovida. :roll: :)

Vaatan romulatest, äkki leiab mõne mootori :p
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

Ei ole see BMW mootor nii sarnane midagi mosse omale. Õlivann asub hoopis eespool, kinnitused ju erinevad, gardaani tunnel hoopis suurem jnejnejne. Kõige lähedasem mootor õlivanni kohapealt mida ma näinud (ja ka korra vahele tõstnud prooviks) on fordi oma. Mina proovisin küll 2.3 V6 kuid alumine osa neil kõigil sama. Gardaani tunnel mahub originaal poolraamide vahele kah mossel.

Annab muidugi mossele panna isegi BMW 3.5, sest pikkusest ja kõrgusest jagub, aga esisild tuleb hoopis teine teha, esimesed poolraamid jäävad sel juhul kitsaks, gardaani tunnel tuleb nii suur et jalgadel hakkaks kitsas, rooli süsteemi pead kaarega viima ning lati toppima jne. (kogu see lõik konkreetselt 3.5 kohta).

Väiksemate mootoritega pääseks kas kuiva karteriga (kui tõsisemaks ehituseks juba läheb) või siis uue esisilla tegemisega/mingi analoogi külge aretamisega.

PS! Kui kellegil E34 gardaani tunnelit vaja peaks minema mis mosse jaoks ühte tasandisse töödeldud ja peaaegu paika keevitus valmis võib minupoole pöörduda*
junsu
Postitusi: 541
Liitunud: 12.10.2006 20:47
Asukoht: tallinn/lähiümbrus

Postitus Postitas junsu »

mosse "412" mootor tehtigi bemmi järgi ;) M10B18 läheb ilusti mossele vahele.isiklikult olen m10 mootorile mosse klapikambrikaane peale pannud,mis sobib 1:1 ...lihtsalt pullipärast,sest seal oli mosse kiri peal :-D

alumise otsa kohta ei oska kommenteerida.võimalik,et ka mosse alumiinium karteripõhi natuke ümbertehes(poldiaugud,jne)bemmi ploki alla istub.
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Kasutaja avatar
Raimo
Postitusi: 160
Liitunud: 13.04.2006 19:04

Postitus Postitas Raimo »

junsu kirjutas:mosse "412" mootor tehtigi bemmi järgi ;) M10B18 läheb ilusti mossele vahele.isiklikult olen m10 mootorile mosse klapikambrikaane peale pannud,mis sobib 1:1 ...lihtsalt pullipärast,sest seal oli mosse kiri peal :-D

alumise otsa kohta ei oska kommenteerida.võimalik,et ka mosse alumiinium karteripõhi natuke ümbertehes(poldiaugud,jne)bemmi ploki alla istub.
:?:

bmw vs mosse
1. mootoriplokk - malmist kuivade hülssidega vs alumiiniumist vannplokk, märgade sissepandavate hülssidega, suur silindrisammu vahe
2. väntvõll - silindrisammu vahe, valatud vs sepistatud
3. mootori sisemiste agregaatide ja jagaja ajam
4. põlemiskambri tööpõhimõte ja kolvipeade lahendus
5. gaasijaotusmehhanismi planeering ja materjalid, klapipuksid ja tihendid
6. veepumba planeering ja ehitus
7. plokikaane kinnitus
8. klappide ja klapipesade nurgad
9. õlipumba tüüp ja ajam
10. nukkvõll - mõõtmed ja avamisnurgad 262 vs 282 kraadi

Sarnane on klappide asetus plokikaanes ja kaane ristlõige ning see, et mootor on kaldu. Samas sarnase kaane lõikega on ka osad mersu mootorid ning kaldus mootoriga autosid on ka teisi.

Kopeerimisega pole midagi pistmist, pigem võib rääkida mõnedest mõjudest asja lahendamisel. Enam-vähem samalaadseid asju on seal ehk 10 %

Mis puudutab neid rahvajutte plokikaane teemal, siis tegelikkuses on kaane tööpõhimõte sarnane 50-60ndate USA Hemi mootoritega.

Mõnede komponentide poolest (kaane kinnitus, keti pingutus, väntvõll, nuka kraadid) on mosse mootor rohkem "race" kui bmw M10 mootor. Samas klappide ja pesade nurgad ja tööpõhimõte on täitsa mööda, kasutatakse vale backangle-ga klappe ning pesade faseerimist, mis sellise kaanetüübile sootuks ebasobiv.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=32498&#263323
likoor
Postitusi: 31
Liitunud: 23.11.2006 20:42

Postitus Postitas likoor »

Nii nii, aeg edasi läinud ja mõtted muutunud...
Tekkis selline mõte, et turbo asemel kasutaks mehaanilist kompressorit. See peaks iganes hästi töötama? Mõtlesin, et ehk sobib Volkswageni G60 kompressor?

Igasugune Know-How ja abi teretulnud.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

VW G60 kompressorile pead kõigepealt hoolduse/remondi tegema olenevalt seisukorrast.
Kui sisu korras pääsed ~5k hoolduskomplektiga, kui mitte siis võib ~10k minna.
Kogemus näitab, et enamustel G60 kompressoritel on sisud vigased ja seal ainult hoolduskomplektist ei piisa.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Postitus Postitas Molotov51 »

Kõige odavam asi on megasquirt ja lasta tehase sisselaske kollet natuke ümber keevitada. MS tuleb minuarust odavam ka mingi tehase ecuga möllamisest ja kraamist. Mina sain MS-i peale 2k-ga :p Aga noh nii see üldjuhul päris pole. Arvesta juurde veel WB ja asjad ning saad korralikult töötava setupi mida pole häbi ka näidata. No seda siis juhtimise poolepealt.
Vasta