1. leht 3-st
Kolbide treimine
Postitatud: 14.10.2006 16:57
Postitas Ringo
Oleks siis vaja kolbidele süvendid lasta treida. Oskab siis keegi ehk soovitada kus kohas seda teha lasta ning mis hinnaklassi see töö läheb. Kõik muud arvamused ja jutt ka teretulnud.
Postitatud: 14.10.2006 19:58
Postitas Fos
oleneb, mis täpselt vaja treida, sellest ka hind. Anna täpne joonis, siis saan hinna öelda. Aega läheb 1 nädala vahetus.
Re: Kolbide treimine
Postitatud: 22.10.2006 16:30
Postitas silver7
Võta kaasa, tule Põltsamaale.Võib ka kulleriga.Kuller peaks 23 okt. Tallinna tulema.Töö maksaks 500EEk
Tel.56906560
Silver
Postitatud: 30.10.2008 10:44
Postitas torque
võtsin siis vana teema üles ei hakka uut tegema,oleks vaja siis kolvi süvendit(kumerust) sügavamaks teha,kus seda tänapäeval teha saab?
Postitatud: 30.10.2008 12:22
Postitas taxu
Ja seda süvendi suurendamist vaja turborõhu tõstmise tõttu? Oled ikka kindel et kolb peale sellist õhendamist ja rõhu suurendamist vastu peab? Riskid ju sellega et lõhud terve mootori kui kolb täiega andes tükkideks laguneb.
Postitatud: 30.10.2008 13:56
Postitas torque
mitte turborõhu tõstmise eesmärgil, vaid plokki lihviti 0,5 mm maha ja läheb õhem kaane tihend
Postitatud: 07.11.2008 20:49
Postitas torque
Nii, leidsin siis koha kus vanad olid nõus ära tegema, hind ka mõistlik koht ise muidu sauel loodame nüüd et peab ikka vastu ka

aega läks mõned päevad.
Postitatud: 07.11.2008 23:56
Postitas jeff01
Tartus olen teinud seda sombreeros nö hõlma all viies.....4 kolvi eest 200.- Kuigi tundus selline vend kes täpsusest midagi ei tea olid kolvid siiski ühes kaalus ka peale treimist. Tean et ühel opelil olid treitud kolvid sees vist ka 1,4 bariga ja kolb ei läinud puruks vaid keps oli see mis õue tuli

Tehtud siiski nii, et olemasoleva süvendi raadiust vaid suurendati (Varem oli umbes 3cm läbimõõduga süvend ja pärast jäi äärest ehk sentimeeter .......diameetrilt siis 2cm väiksem kui kolb ise) ja õhemaks kui seni kõige õhem koht kusagilt ei mindud.
Postitatud: 08.11.2008 13:28
Postitas juss
Ma arvan, et kolb läheb ainult siis tükkideks kui antakse külmalt valu. kui moto töösoe, siis kuhu tal minna? Kui ometigi segu paigas on siis ei saa ju kolviga midagi juhtuda. Ja kolvile mõjub jõud ülevalt alla aga kepsu kipub murdma suurem "pauk"
Postitatud: 08.11.2008 23:46
Postitas taxu
Ega kolbe tehes neile seda materjali vast ülearu siiski ei panda- kaal ju ka oluline number. Seepärast, kui hakata maha õõnestama, jääb kolb ikkagi nõrgem kui algselt arvestatud.
Kepsu peaks lõhkuma kas õlivaegus või siis tõesti lihtsalt märgatavalt suurema väändega töötamine kui ta arvestatud on. Pakun et viimast on raske tekitada kui ikka ajude vahel midagigi on. Näiteks originaalsisuga tõsta turborõhk kahekordseks? Sellest on üldjuhul vähe kepsule.
Kolb seevastu peab omama natukenegi detonatsioonikindlust- ei tohi ju esimesest kolksust kildudeks pudeneda. Selline mootor poleks praktikas kasutatav. Seetõttu on kolvi vastupidavust tegelt raske hinnata ainuüksi selle põhjal et normaalses töörešiimis kõik hästi on.
Postitatud: 09.11.2008 1:15
Postitas Mardo
põdrad sarvilised üle lombi kõike proovinud ja siiani on vaid mõnel
treitud kolvid lihtsalt ära sulanud aga kordagi pole tükkideks lennanud
või vähemalt pole foorumites nendest juhustest juttu tehtud.
sulamine pole treimise pärast.
Postitatud: 09.11.2008 1:19
Postitas cthen
"kuskilt" on meelde jäänud, et opeli c20xe mootori kolvi pealmine osa pidi olema u. 9mm paks, kui sealt võtta maha 1.5mm siis jääb alles 7.5mm.
See peaks nagu piisav olema? (Minumeelest piisav, ootan teiste arvamusi!)
Postitatud: 09.11.2008 9:21
Postitas jeff01
cthen kirjutas:"kuskilt" on meelde jäänud, et opeli c20xe mootori kolvi pealmine osa pidi olema u. 9mm paks, kui sealt võtta maha 1.5mm siis jääb alles 7.5mm.
See peaks nagu piisav olema? (Minumeelest piisav, ootan teiste arvamusi!)
Minu jutt käis c20ne kohta muide
Pead ise proovima ja lootma sellele, et midagi ei juhtu, mis on ka tõenäoline sest seda tõesti korduvalt tehtud ka eestimaa pinnal.
Postitatud: 09.11.2008 9:39
Postitas cthen
jeff01 kirjutas:cthen kirjutas:"kuskilt" on meelde jäänud, et opeli c20xe mootori kolvi pealmine osa pidi olema u. 9mm paks, kui sealt võtta maha 1.5mm siis jääb alles 7.5mm.
See peaks nagu piisav olema? (Minumeelest piisav, ootan teiste arvamusi!)
Minu jutt käis c20ne kohta muide
Pead ise proovima ja lootma sellele, et midagi ei juhtu, mis on ka tõenäoline sest seda tõesti korduvalt tehtud ka eestimaa pinnal.
Aga c20ne pole niipalju vaja maha lasta, orginaalis on surveaste juba 9.2:1
Hetkel mõtlengi, et kas on mõtet c20ne kolvidelt miski 0.7mm maha lasta (siis u 8.5:1) Või kohe panna c20xe kolvid (Natuke tugevama?) Aga kui sinu jutu järgi võtta siis ikkagi vist sama tugevad. Palju neid c20ne kolve oli maha treitud?
Postitatud: 09.11.2008 11:44
Postitas Mihkel
Mis mõttega te üldse 9.2:1 surveastmega mootori kolbe maha treite?
Loodate, et mootor ka ilma seadistuseta töötab madalama surveastmega?