Kolbide treimine

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Ringo
Postitusi: 145
Liitunud: 27.11.2004 3:18

Kolbide treimine

Postitus Postitas Ringo »

Oleks siis vaja kolbidele süvendid lasta treida. Oskab siis keegi ehk soovitada kus kohas seda teha lasta ning mis hinnaklassi see töö läheb. Kõik muud arvamused ja jutt ka teretulnud.
JõuJaam - auto24ring racetrack service
+372 58 5588 58
andres@joujaam.ee
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

oleneb, mis täpselt vaja treida, sellest ka hind. Anna täpne joonis, siis saan hinna öelda. Aega läheb 1 nädala vahetus.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
silver7
Postitusi: 72
Liitunud: 08.01.2006 20:40
Asukoht: Põltsamaa

Re: Kolbide treimine

Postitus Postitas silver7 »

Võta kaasa, tule Põltsamaale.Võib ka kulleriga.Kuller peaks 23 okt. Tallinna tulema.Töö maksaks 500EEk
Tel.56906560
Silver
torque
Postitusi: 62
Liitunud: 02.04.2007 21:48
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas torque »

võtsin siis vana teema üles ei hakka uut tegema,oleks vaja siis kolvi süvendit(kumerust) sügavamaks teha,kus seda tänapäeval teha saab?
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Ja seda süvendi suurendamist vaja turborõhu tõstmise tõttu? Oled ikka kindel et kolb peale sellist õhendamist ja rõhu suurendamist vastu peab? Riskid ju sellega et lõhud terve mootori kui kolb täiega andes tükkideks laguneb.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
torque
Postitusi: 62
Liitunud: 02.04.2007 21:48
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas torque »

mitte turborõhu tõstmise eesmärgil, vaid plokki lihviti 0,5 mm maha ja läheb õhem kaane tihend
torque
Postitusi: 62
Liitunud: 02.04.2007 21:48
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas torque »

Nii, leidsin siis koha kus vanad olid nõus ära tegema, hind ka mõistlik koht ise muidu sauel loodame nüüd et peab ikka vastu ka :) aega läks mõned päevad.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Tartus olen teinud seda sombreeros nö hõlma all viies.....4 kolvi eest 200.- Kuigi tundus selline vend kes täpsusest midagi ei tea olid kolvid siiski ühes kaalus ka peale treimist. Tean et ühel opelil olid treitud kolvid sees vist ka 1,4 bariga ja kolb ei läinud puruks vaid keps oli see mis õue tuli ;)
Tehtud siiski nii, et olemasoleva süvendi raadiust vaid suurendati (Varem oli umbes 3cm läbimõõduga süvend ja pärast jäi äärest ehk sentimeeter .......diameetrilt siis 2cm väiksem kui kolb ise) ja õhemaks kui seni kõige õhem koht kusagilt ei mindud.
Viimati muutis jeff01, 08.11.2008 16:22, muudetud 1 kord kokku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

Ma arvan, et kolb läheb ainult siis tükkideks kui antakse külmalt valu. kui moto töösoe, siis kuhu tal minna? Kui ometigi segu paigas on siis ei saa ju kolviga midagi juhtuda. Ja kolvile mõjub jõud ülevalt alla aga kepsu kipub murdma suurem "pauk"
Kasutaja avatar
taxu
Postitusi: 437
Liitunud: 20.01.2008 22:31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas taxu »

Ega kolbe tehes neile seda materjali vast ülearu siiski ei panda- kaal ju ka oluline number. Seepärast, kui hakata maha õõnestama, jääb kolb ikkagi nõrgem kui algselt arvestatud.
Kepsu peaks lõhkuma kas õlivaegus või siis tõesti lihtsalt märgatavalt suurema väändega töötamine kui ta arvestatud on. Pakun et viimast on raske tekitada kui ikka ajude vahel midagigi on. Näiteks originaalsisuga tõsta turborõhk kahekordseks? Sellest on üldjuhul vähe kepsule.
Kolb seevastu peab omama natukenegi detonatsioonikindlust- ei tohi ju esimesest kolksust kildudeks pudeneda. Selline mootor poleks praktikas kasutatav. Seetõttu on kolvi vastupidavust tegelt raske hinnata ainuüksi selle põhjal et normaalses töörešiimis kõik hästi on.
Enne diagnoosi panekut vaata mootorit ka teisest otsast! :D
Mardo
Postitusi: 589
Liitunud: 26.10.2005 0:16
Asukoht: Võru
Kontakt:

Postitus Postitas Mardo »

põdrad sarvilised üle lombi kõike proovinud ja siiani on vaid mõnel
treitud kolvid lihtsalt ära sulanud aga kordagi pole tükkideks lennanud
või vähemalt pole foorumites nendest juhustest juttu tehtud.
sulamine pole treimise pärast.
- KKD Motorsport - EstPerformance -
cthen
Postitusi: 249
Liitunud: 02.10.2008 18:22
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas cthen »

"kuskilt" on meelde jäänud, et opeli c20xe mootori kolvi pealmine osa pidi olema u. 9mm paks, kui sealt võtta maha 1.5mm siis jääb alles 7.5mm.
See peaks nagu piisav olema? (Minumeelest piisav, ootan teiste arvamusi!)
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

cthen kirjutas:"kuskilt" on meelde jäänud, et opeli c20xe mootori kolvi pealmine osa pidi olema u. 9mm paks, kui sealt võtta maha 1.5mm siis jääb alles 7.5mm.
See peaks nagu piisav olema? (Minumeelest piisav, ootan teiste arvamusi!)
Minu jutt käis c20ne kohta muide ;)
Pead ise proovima ja lootma sellele, et midagi ei juhtu, mis on ka tõenäoline sest seda tõesti korduvalt tehtud ka eestimaa pinnal.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
cthen
Postitusi: 249
Liitunud: 02.10.2008 18:22
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas cthen »

jeff01 kirjutas:
cthen kirjutas:"kuskilt" on meelde jäänud, et opeli c20xe mootori kolvi pealmine osa pidi olema u. 9mm paks, kui sealt võtta maha 1.5mm siis jääb alles 7.5mm.
See peaks nagu piisav olema? (Minumeelest piisav, ootan teiste arvamusi!)
Minu jutt käis c20ne kohta muide ;)
Pead ise proovima ja lootma sellele, et midagi ei juhtu, mis on ka tõenäoline sest seda tõesti korduvalt tehtud ka eestimaa pinnal.
Aga c20ne pole niipalju vaja maha lasta, orginaalis on surveaste juba 9.2:1
Hetkel mõtlengi, et kas on mõtet c20ne kolvidelt miski 0.7mm maha lasta (siis u 8.5:1) Või kohe panna c20xe kolvid (Natuke tugevama?) Aga kui sinu jutu järgi võtta siis ikkagi vist sama tugevad. Palju neid c20ne kolve oli maha treitud?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mis mõttega te üldse 9.2:1 surveastmega mootori kolbe maha treite?
Loodate, et mootor ka ilma seadistuseta töötab madalama surveastmega?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta