inter-cooler sisselaske kollektori sees (?)

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

inter-cooler sisselaske kollektori sees (?)

Postitus Postitas Miq »

Minu järjekordne idiootlik idee, millel ma ei suuda ühtegi pahu-külge leida - miks sellist lahendust ei kasutata.

Lähemalt siis:
Et kui tavaliselt on InterCooler(kas siis vesi-õhk või õhk-õhk) peale turbot ning enne gaasi-klappi, siis minu, köhmm.. , idee järgi võiks vesi-õhk IC panna sisselaske kollektori sisse :roll: Või noh, kollektor selle ümber ehitada. Idee poolest pole ju vahet kus IC, peale turbot, asub - õhk käib läbi ikkagi.
IC-kollektor oleks umbes kogu silindri-rea pikkune. Ühes otsas oleks nö. lehter kuhu tuleks otse külge gaasi-klapp(liblikas) ning teises otsas oleks 'vann' kust lähevad välja vastavalt silindritearvule hulk runner'eid.

Nüüd siis on teie kord sõna võtta, kiita-laita, kokkuvõtteks võiks jõuda järelduseni, et miks nii ei tehta.

edit:
Pilt

midagi sellist :)
devilc
Postitusi: 70
Liitunud: 01.12.2004 11:06

Postitus Postitas devilc »

Sellist asja on proovitud küll, kuna throttled volume'i saab nii hästi väikseks. Põhiküsimus on cooleri efektiivsus, mis ei pruugi alati piisav olla. Näiteks Corky Bell katsetas sellist lahedust, kui Mazda MX-5'le kompressorikitti tegi. Lõpuks ei osutunud cooleri efektiivsus siiski piisavaks ja mindi tavalise front-mount air/air cooleri teed.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

hmm, äkki on sul selle kohta mõnda viidet/linki.
devilc kirjutas:Lõpuks ei osutunud cooleri efektiivsus siiski piisavaks ja mindi tavalise front-mount air/air cooleri teed.
siin kohal tekib küsimus, et kas mõlema IC 'võre' pindalad olid samad.
devilc
Postitusi: 70
Liitunud: 01.12.2004 11:06

Postitus Postitas devilc »

Vaata siia (skrolli alla):
http://www.flyinmiata.com/projects/ubercharger.asp

Ma arvaks, et A/W core'i suuruse piiras ära sisselaskekollektori suurus.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

täitsa tore projekt, aga mis sellega??
tegelikult ma mõtlesin välja miks minu idee puhul effektiivsus madal on, aga veel ei ütle :). simuleerin seda veel veidi peas.. :P
devilc
Postitusi: 70
Liitunud: 01.12.2004 11:06

Postitus Postitas devilc »

Sellega on see, et nendel oli algselt samuti plaanis IC sisselaskekolle sees. Ja kui Corky Bell seda piisavalt hästi toimima ei saanud, on Sinulgi probleeme oodata. Core tasub efektiivne (=kallis) valida.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

njah, ma lootsin seda sealt leida, kuid ei märgnud kuskil juttu intercoolerit, mis oleks asendatud tradsioonilisega.
edit: leidsin selle jutu, kui seal pole W/A cooleri asukohast küll juttu.
Äkki tsiteerid selle koha mulle.
devilc
Postitusi: 70
Liitunud: 01.12.2004 11:06

Postitus Postitas devilc »

Seal lehel vist polegi, aga olles seda developmenti pikalt järginud, kinnitan Sulle, et IC oli sisselaskekolle sees ja selle otsas kompressor.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

njah. Kahju, et sellest enam jälge pole..

See üks madala effektiivsuse põhjus, milleni ma jõudsin, on see, et traditsiooniliselt puhul puhutakse silindritesse minev õhk läbi IC - Ükskõik millisele pütile ports õhku läheb, ta läbib kogu core'i. Minu disaini puhul, aga läbib ühte silindrisse mineva õhu ports selle silindri runner'i kohal oleva core'i pindala(pisut ka kõrvalt).

Kuid nüüd kuis ma seda kirja hakasin panema, tegin hoopis uue tähelepaneku. Proovin seda näitene tuua, jättes välja turbo olemasolu(rõhu) ning täituvusastme(VE). Oletame, et meil on 2.0 R4. Traditsiooniliselt, kui vänt teeks kaks ringi(õhu tarbimine 2 liitirit), siis see kaks liitrit õhku läbib core'i pindalaga S. Minu varjandi puhul kui mootor hakkab neid samu kahte ringi tegema siis selle ühe silindri jagu õhku imetakse/puhutakse läbi selle silindri kohalt oleva runner'i ning pisut ka kõrvalt. Kuna (ala)rõhk ei liigu sirjooneliselt vaid igas suunas. Eeldades, et IC on sama suur, tuleks S/4+n. (n - see pindala osa mis jääb runner'ist pisut kõrvale kuid osaleb ka silindrisse mineva õhu jahutamisel). Nüüd kui vänt teeb need samad neli ringi ära - neli sisselaske takti - saame tulemuseks 4*(S/4+n) e. siis tegelikult peaks olema minu disain 4 n'i võrra effektiivsem.

Kõik oli ilus ja lilleline kuni ma lisasin oma mõttelaadile ülelaade rõhu, mis jah, tõesti liigub igas suunas, siis ei tohiks kogu eelmisel lõigul mittemingit tähtsust olla. Sest ühel pool core'i on rõhk ning ka teisel pool core'i (peaaegu sama suur) rõhk. Siis ei saa rääkida enam n'ist, sest kõik surutakse läbi samast pindalast(S), ning see, kuhu silindri suunas see õhk edasi läheb, ei mängi enam rolli.

Kokkuvõtteks ma siiski suutsin midagi positiivset ka välja mõelda.
Kuna jaheda õhu tee IC'ts silindrisse on kindlasti lühem, siis jõuab ta selle tee jooksul kuuma kapotialt omale uuesti soojust juurde koguda vähem. :lol: 8)

Ning nüüd kus ma olen ise selle teksti uuesti läbi olen lugenud, pean õigeks magama ära minna.

Mihkel
senka
Postitusi: 12
Liitunud: 13.02.2006 14:43

Re: inter-cooler sisselaske kollektori sees (?)

Postitus Postitas senka »

uutel amg mersudel on täpselt selline asi peal
Miq kirjutas:Minu järjekordne idiootlik idee, millel ma ei suuda ühtegi pahu-külge leida - miks sellist lahendust ei kasutata.

Lähemalt siis:
Et kui tavaliselt on InterCooler(kas siis vesi-õhk või õhk-õhk) peale turbot ning enne gaasi-klappi, siis minu, köhmm.. , idee järgi võiks vesi-õhk IC panna sisselaske kollektori sisse :roll: Või noh, kollektor selle ümber ehitada. Idee poolest pole ju vahet kus IC, peale turbot, asub - õhk käib läbi ikkagi.
IC-kollektor oleks umbes kogu silindri-rea pikkune. Ühes otsas oleks nö. lehter kuhu tuleks otse külge gaasi-klapp(liblikas) ning teises otsas oleks 'vann' kust lähevad välja vastavalt silindritearvule hulk runner'eid.

Nüüd siis on teie kord sõna võtta, kiita-laita, kokkuvõtteks võiks jõuda järelduseni, et miks nii ei tehta.

edit:
Pilt

midagi sellist :)
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

njah... niiöelda leiutad jalgratast. Esimene asi mis kohe sellise agregaadi puuduseks tundub olema, on mõõtmed. Et saada korralikku jahutust suuremat sorti boosti korral, peab sisselaske kolle ikka päris massiivne olema. Üks asi veel, et kui gaasiklapp kinni, siis turbost tuleva õhu jahutamist ei toimu.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Tenz
Postitusi: 1
Liitunud: 19.06.2006 21:30
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Tenz »

Sellist on katsetatud kuigi õhk tüüpi.
Pilt

LINK
Võrrimees
Vasta