Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Soja
Postitusi: 44
Liitunud: 21.10.2005 16:02
Asukoht: Tallinn<>Rakvere

Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?

Postitus Postitas Soja »

Põhimõte siis Mitsubishi EVO pealt kus klaasipesudüüsid on pandud cooleri ette, külge ühendatud voolikud ja suvaline pesuripaak, mis jääd ja vett täis. Evol küll mõtleb aju et millal vett pritsida jne aga ise paneks manuaalse lüliti et enne kiirendamist või üldse kiirema sõidu puhul lükkad lüliti sisse ja külm vesi lastakse coolerile( kuna ise harrastan rohkem kruusateedel kiiret liikumist, sis tean, et seal palju putukaid ja tolmu, mis pärast siis auto esiosal paksu kihi tekitavad, cooler saaks veega puhtamaks ja ühtlasi ka jahutuse). Mis arvate kas on mingi effekt ka sel asjal või tegemist lihtsalt jaapani ajuhiiglaste mõttetu väljamõeldisega? Enda masinaks siis Audi 200 2,2 turbo
Audi 200 TQ Avant
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Re: Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?

Postitus Postitas henri »

Soja kirjutas:Põhimõte siis Mitsubishi EVO pealt kus klaasipesudüüsid on pandud cooleri ette, külge ühendatud voolikud ja suvaline pesuripaak, mis jääd ja vett täis. Evol küll mõtleb aju et millal vett pritsida jne aga ise paneks manuaalse lüliti et enne kiirendamist või üldse kiirema sõidu puhul lükkad lüliti sisse ja külm vesi lastakse coolerile( kuna ise harrastan rohkem kruusateedel kiiret liikumist, sis tean, et seal palju putukaid ja tolmu, mis pärast siis auto esiosal paksu kihi tekitavad, cooler saaks veega puhtamaks ja ühtlasi ka jahutuse). Mis arvate kas on mingi effekt ka sel asjal või tegemist lihtsalt jaapani ajuhiiglaste mõttetu väljamõeldisega? Enda masinaks siis Audi 200 2,2 turbo
Antud süsteem ei ole kasutusel ainult evol. Impreza WRX-l on see veelgi tähtsam. Spec C-l (jaapani WRX-i erimudel) on selle süsteemi jaoks parajalt suur paak pakiruumis.

Ja ära kunagi alahinda jaapanlaste leiutisi.

Kas sa oled kunagi märganud et kui käe märjaks teed ja teda kiiresti liigutad on tunda jahedust??

Räägi kui pikalt sul jalg gaasipedaalil on kruusateel, 5min järjest :-D . Ma arvan et kui su cooler väga alamõõduline ei ole siis ei suuda sa teda väga kuumaks ajada. Kuigi mingit minimaalset abi annab ta ikkagi
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Teemaalgatajast saa hästi aru kas räägid väljastpoolt cooleri peale veepritsimisest või sissepoole sisselaskesse. Kui viimasest, siis eelmise mudeli Impreza STI-l (ka euroopa varjandil) on see standardis peal. Praegusel kõige uuemal ei leitud selle jaoks ruumi. WRC masinatel on see samuti kõigil peal palava kliimaga etappidel ja arvata võib, et mitte niisama. Kas see just jaapanlaste leiutis on ei tea. WRC-s kasutati seda juba ammu.
Varjante on väljamõeldud mitmeid, kuskohas täpselt seda vett sisselaskesse pritsida. Tuuningufirmad (Subarule näiteks MRT) pakuvad selliseid kitte lademetes. Seal on veepihusti, veepaak, elektriline veepump, voolikud, lüliti jne.
Kasutaja avatar
Soja
Postitusi: 44
Liitunud: 21.10.2005 16:02
Asukoht: Tallinn<>Rakvere

Re: Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?

Postitus Postitas Soja »

henri kirjutas: Räägi kui pikalt sul jalg gaasipedaalil on kruusateel, 5min järjest :-D . Ma arvan et kui su cooler väga alamõõduline ei ole siis ei suuda sa teda väga kuumaks ajada. Kuigi mingit minimaalset abi annab ta ikkagi
jalg on täpselt nii pikalt gaasipedaalil kui vaja, oleneb teekonna pikkusest ja sellest kui kiiresti on võimalik sõita.. ja vahest ka 5 - 10 min järjest... ja cooler läheb selle ajaga ikka küllaltki soojaks, ntx õli temp tõuseb pea 120 kraadini ja mootori temp ca 100 kraadini, mis üheskoos kapotialla paraja sauna tekitavad ja sellega ka coolerit soendavad ja selleks et cooler jahedana püsiks oligi mõte et väljapoole panna jahutus..

ja ma tean et kui käsi märjaks teha ja teda liigutada kiirelt siis on tunda jahedust... ja ma tean ka seda et vee jaoks on mahukat paaki vaja...

ja tean ka seda et ei tulnud sinu irooniat küsima siia vaid hoopis inimeste arvamust selle kohta kas asjal on mõtet ja kas keegi on seda proovinud
Audi 200 TQ Avant
henri
Postitusi: 385
Liitunud: 22.03.2005 18:10

Re: Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?

Postitus Postitas henri »

Soja kirjutas:
henri kirjutas: Räägi kui pikalt sul jalg gaasipedaalil on kruusateel, 5min järjest :-D . Ma arvan et kui su cooler väga alamõõduline ei ole siis ei suuda sa teda väga kuumaks ajada. Kuigi mingit minimaalset abi annab ta ikkagi
jalg on täpselt nii pikalt gaasipedaalil kui vaja, oleneb teekonna pikkusest ja sellest kui kiiresti on võimalik sõita.. ja vahest ka 5 - 10 min järjest... ja cooler läheb selle ajaga ikka küllaltki soojaks, ntx õli temp tõuseb pea 120 kraadini ja mootori temp ca 100 kraadini, mis üheskoos kapotialla paraja sauna tekitavad ja sellega ka coolerit soendavad ja selleks et cooler jahedana püsiks oligi mõte et väljapoole panna jahutus..

ja ma tean et kui käsi märjaks teha ja teda liigutada kiirelt siis on tunda jahedust... ja ma tean ka seda et vee jaoks on mahukat paaki vaja...

ja tean ka seda et ei tulnud sinu irooniat küsima siia vaid hoopis inimeste arvamust selle kohta kas asjal on mõtet ja kas keegi on seda proovinud
Isegi 1minutiga saavutab enamvähem normaalne auto üle 200km/h. Ma ei mõelnud lihtsalt silitad seda gaasipedaali, ma mõtlesin et kas sa sõidad maks rõhuga mitu minuti järjest. Et siis teema kruusatee peal kiirusrekordeid. Kui sa kiirendusvõistlustel oled käinud siis kunagi keegi kasutas oma Opel Vectra 4X4 turbo peal. Ütleme et kui sa tõesti murakaga paras paar oled siis paigalda pealegi, vastasel korral ei ole asjast suurt kasu.
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Re: Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?

Postitus Postitas Fos »

henri kirjutas: Isegi 1minutiga saavutab enamvähem normaalne auto üle 200km/h. Ma ei mõelnud lihtsalt silitad seda gaasipedaali, ma mõtlesin et kas sa sõidad maks rõhuga mitu minuti järjest. Et siis teema kruusatee peal kiirusrekordeid. Kui sa kiirendusvõistlustel oled käinud siis kunagi keegi kasutas oma Opel Vectra 4X4 turbo peal. Ütleme et kui sa tõesti murakaga paras paar oled siis paigalda pealegi, vastasel korral ei ole asjast suurt kasu.
murakas või mitte murakas, igasugune õhu jahutamine on kasulik, isegi, kui sa ei kiirenda pidevalt.
Mul tekkis rohkem selline küsimus, et kui keegi tähele on pannud, siis äsja pestud autoga kruusale minnes võtab see väga hästi tolmu ja igasuguse s**a enda külge kinni. See on nagu niiske lapiga liiva sisse minna. Kuna lõviosa jahutab ikkagi õhk, siis peaks cooler olema võimalikult puhas. Nii palju ja nii suure survega sa ikka vett peale ei pihusta, et see vesi suudaks coolerit puhastada ka...
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Vesi õhk tüüpi koolerid ju juba välja mõeldud, milleks uuesti jalgratast leiutada. Frontaalseid vesi-õhk tüüpi koolereid pole küll näinud, kasuatakse vist rohkem lapiti kapoti all olevate varjantide puhul, kus mootorikuumus rohkem coolerit mõjutama pääseb (vähemalt tühikäigul ja väiksemate kiiruste puhul). Kui cooleri kärjel täiendav kaitsev alumiiniumikiht + pidevas ringluses olev jahutusvedelik nende kahe kesta vahel, peaks need mõjutused vast miinimumini viima. Ja cooleri element võib sama jahutuse saavutamiseks tunduvalt väiksem olla.
Kasutaja avatar
Soja
Postitusi: 44
Liitunud: 21.10.2005 16:02
Asukoht: Tallinn<>Rakvere

Re: Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?

Postitus Postitas Soja »

Fos kirjutas:
henri kirjutas: Isegi 1minutiga saavutab enamvähem normaalne auto üle 200km/h. Ma ei mõelnud lihtsalt silitad seda gaasipedaali, ma mõtlesin et kas sa sõidad maks rõhuga mitu minuti järjest. Et siis teema kruusatee peal kiirusrekordeid. Kui sa kiirendusvõistlustel oled käinud siis kunagi keegi kasutas oma Opel Vectra 4X4 turbo peal. Ütleme et kui sa tõesti murakaga paras paar oled siis paigalda pealegi, vastasel korral ei ole asjast suurt kasu.
murakas või mitte murakas, igasugune õhu jahutamine on kasulik, isegi, kui sa ei kiirenda pidevalt.
Mul tekkis rohkem selline küsimus, et kui keegi tähele on pannud, siis äsja pestud autoga kruusale minnes võtab see väga hästi tolmu ja igasuguse s**a enda külge kinni. See on nagu niiske lapiga liiva sisse minna. Kuna lõviosa jahutab ikkagi õhk, siis peaks cooler olema võimalikult puhas. Nii palju ja nii suure survega sa ikka vett peale ei pihusta, et see vesi suudaks coolerit puhastada ka...
nu tegelt cooler eriti tolmuseks ei saa, kuna tolm jääb autost maha, rohkem putukad ja seline kraam mis auto esiosa katavad... aga nuh ex ma proovin selle triki ära, vaatab kas on mingi vahe sees või mitte... ehk siis nädalavahetusel garaazi ja siis külglibisemist nautima :D tnx info eest :)
Audi 200 TQ Avant
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

a-la 20 lisakilo võtavad sul kiirendust vast rohkem alla kui se asi effekti annab aga jah proovi ära, ehkki persega ei tunne sa seda vahet kuidagi ja seda teeb sinu alateadvus, mis ütleb et ma ju tuunisin, ju siis on parem minek.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Soja
Postitusi: 44
Liitunud: 21.10.2005 16:02
Asukoht: Tallinn<>Rakvere

Postitus Postitas Soja »

nu ex ole paista
Audi 200 TQ Avant
Ar21
Postitusi: 267
Liitunud: 24.03.2006 12:23

Postitus Postitas Ar21 »

Ma kardan ka, et lihtsalt vee pealepritsimisest jääb väheks, et midagi tunda. See vesi peaks seal siis ikka vägevate jugadena voolama pidevalt üle cooleri.
Teine asi on süsihappegaas tulekustutitega coolerielemendi härma laskmine, mis annab kindlasti mindit lühiajalist effekti, niikaua, kuni jälle ülesse sulab.
Vasta