Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?
Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?
Põhimõte siis Mitsubishi EVO pealt kus klaasipesudüüsid on pandud cooleri ette, külge ühendatud voolikud ja suvaline pesuripaak, mis jääd ja vett täis. Evol küll mõtleb aju et millal vett pritsida jne aga ise paneks manuaalse lüliti et enne kiirendamist või üldse kiirema sõidu puhul lükkad lüliti sisse ja külm vesi lastakse coolerile( kuna ise harrastan rohkem kruusateedel kiiret liikumist, sis tean, et seal palju putukaid ja tolmu, mis pärast siis auto esiosal paksu kihi tekitavad, cooler saaks veega puhtamaks ja ühtlasi ka jahutuse). Mis arvate kas on mingi effekt ka sel asjal või tegemist lihtsalt jaapani ajuhiiglaste mõttetu väljamõeldisega? Enda masinaks siis Audi 200 2,2 turbo
Audi 200 TQ Avant
Re: Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?
Antud süsteem ei ole kasutusel ainult evol. Impreza WRX-l on see veelgi tähtsam. Spec C-l (jaapani WRX-i erimudel) on selle süsteemi jaoks parajalt suur paak pakiruumis.Soja kirjutas:Põhimõte siis Mitsubishi EVO pealt kus klaasipesudüüsid on pandud cooleri ette, külge ühendatud voolikud ja suvaline pesuripaak, mis jääd ja vett täis. Evol küll mõtleb aju et millal vett pritsida jne aga ise paneks manuaalse lüliti et enne kiirendamist või üldse kiirema sõidu puhul lükkad lüliti sisse ja külm vesi lastakse coolerile( kuna ise harrastan rohkem kruusateedel kiiret liikumist, sis tean, et seal palju putukaid ja tolmu, mis pärast siis auto esiosal paksu kihi tekitavad, cooler saaks veega puhtamaks ja ühtlasi ka jahutuse). Mis arvate kas on mingi effekt ka sel asjal või tegemist lihtsalt jaapani ajuhiiglaste mõttetu väljamõeldisega? Enda masinaks siis Audi 200 2,2 turbo
Ja ära kunagi alahinda jaapanlaste leiutisi.
Kas sa oled kunagi märganud et kui käe märjaks teed ja teda kiiresti liigutad on tunda jahedust??
Räägi kui pikalt sul jalg gaasipedaalil on kruusateel, 5min järjest

Teemaalgatajast saa hästi aru kas räägid väljastpoolt cooleri peale veepritsimisest või sissepoole sisselaskesse. Kui viimasest, siis eelmise mudeli Impreza STI-l (ka euroopa varjandil) on see standardis peal. Praegusel kõige uuemal ei leitud selle jaoks ruumi. WRC masinatel on see samuti kõigil peal palava kliimaga etappidel ja arvata võib, et mitte niisama. Kas see just jaapanlaste leiutis on ei tea. WRC-s kasutati seda juba ammu.
Varjante on väljamõeldud mitmeid, kuskohas täpselt seda vett sisselaskesse pritsida. Tuuningufirmad (Subarule näiteks MRT) pakuvad selliseid kitte lademetes. Seal on veepihusti, veepaak, elektriline veepump, voolikud, lüliti jne.
Varjante on väljamõeldud mitmeid, kuskohas täpselt seda vett sisselaskesse pritsida. Tuuningufirmad (Subarule näiteks MRT) pakuvad selliseid kitte lademetes. Seal on veepihusti, veepaak, elektriline veepump, voolikud, lüliti jne.
Re: Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?
jalg on täpselt nii pikalt gaasipedaalil kui vaja, oleneb teekonna pikkusest ja sellest kui kiiresti on võimalik sõita.. ja vahest ka 5 - 10 min järjest... ja cooler läheb selle ajaga ikka küllaltki soojaks, ntx õli temp tõuseb pea 120 kraadini ja mootori temp ca 100 kraadini, mis üheskoos kapotialla paraja sauna tekitavad ja sellega ka coolerit soendavad ja selleks et cooler jahedana püsiks oligi mõte et väljapoole panna jahutus..henri kirjutas: Räägi kui pikalt sul jalg gaasipedaalil on kruusateel, 5min järjest. Ma arvan et kui su cooler väga alamõõduline ei ole siis ei suuda sa teda väga kuumaks ajada. Kuigi mingit minimaalset abi annab ta ikkagi
ja ma tean et kui käsi märjaks teha ja teda liigutada kiirelt siis on tunda jahedust... ja ma tean ka seda et vee jaoks on mahukat paaki vaja...
ja tean ka seda et ei tulnud sinu irooniat küsima siia vaid hoopis inimeste arvamust selle kohta kas asjal on mõtet ja kas keegi on seda proovinud
Audi 200 TQ Avant
Re: Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?
Isegi 1minutiga saavutab enamvähem normaalne auto üle 200km/h. Ma ei mõelnud lihtsalt silitad seda gaasipedaali, ma mõtlesin et kas sa sõidad maks rõhuga mitu minuti järjest. Et siis teema kruusatee peal kiirusrekordeid. Kui sa kiirendusvõistlustel oled käinud siis kunagi keegi kasutas oma Opel Vectra 4X4 turbo peal. Ütleme et kui sa tõesti murakaga paras paar oled siis paigalda pealegi, vastasel korral ei ole asjast suurt kasu.Soja kirjutas:jalg on täpselt nii pikalt gaasipedaalil kui vaja, oleneb teekonna pikkusest ja sellest kui kiiresti on võimalik sõita.. ja vahest ka 5 - 10 min järjest... ja cooler läheb selle ajaga ikka küllaltki soojaks, ntx õli temp tõuseb pea 120 kraadini ja mootori temp ca 100 kraadini, mis üheskoos kapotialla paraja sauna tekitavad ja sellega ka coolerit soendavad ja selleks et cooler jahedana püsiks oligi mõte et väljapoole panna jahutus..henri kirjutas: Räägi kui pikalt sul jalg gaasipedaalil on kruusateel, 5min järjest. Ma arvan et kui su cooler väga alamõõduline ei ole siis ei suuda sa teda väga kuumaks ajada. Kuigi mingit minimaalset abi annab ta ikkagi
ja ma tean et kui käsi märjaks teha ja teda liigutada kiirelt siis on tunda jahedust... ja ma tean ka seda et vee jaoks on mahukat paaki vaja...
ja tean ka seda et ei tulnud sinu irooniat küsima siia vaid hoopis inimeste arvamust selle kohta kas asjal on mõtet ja kas keegi on seda proovinud
Re: Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?
murakas või mitte murakas, igasugune õhu jahutamine on kasulik, isegi, kui sa ei kiirenda pidevalt.henri kirjutas: Isegi 1minutiga saavutab enamvähem normaalne auto üle 200km/h. Ma ei mõelnud lihtsalt silitad seda gaasipedaali, ma mõtlesin et kas sa sõidad maks rõhuga mitu minuti järjest. Et siis teema kruusatee peal kiirusrekordeid. Kui sa kiirendusvõistlustel oled käinud siis kunagi keegi kasutas oma Opel Vectra 4X4 turbo peal. Ütleme et kui sa tõesti murakaga paras paar oled siis paigalda pealegi, vastasel korral ei ole asjast suurt kasu.
Mul tekkis rohkem selline küsimus, et kui keegi tähele on pannud, siis äsja pestud autoga kruusale minnes võtab see väga hästi tolmu ja igasuguse s**a enda külge kinni. See on nagu niiske lapiga liiva sisse minna. Kuna lõviosa jahutab ikkagi õhk, siis peaks cooler olema võimalikult puhas. Nii palju ja nii suure survega sa ikka vett peale ei pihusta, et see vesi suudaks coolerit puhastada ka...
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Vesi õhk tüüpi koolerid ju juba välja mõeldud, milleks uuesti jalgratast leiutada. Frontaalseid vesi-õhk tüüpi koolereid pole küll näinud, kasuatakse vist rohkem lapiti kapoti all olevate varjantide puhul, kus mootorikuumus rohkem coolerit mõjutama pääseb (vähemalt tühikäigul ja väiksemate kiiruste puhul). Kui cooleri kärjel täiendav kaitsev alumiiniumikiht + pidevas ringluses olev jahutusvedelik nende kahe kesta vahel, peaks need mõjutused vast miinimumini viima. Ja cooleri element võib sama jahutuse saavutamiseks tunduvalt väiksem olla.
Re: Coolerile vesijahutus...kui effektiivne?
nu tegelt cooler eriti tolmuseks ei saa, kuna tolm jääb autost maha, rohkem putukad ja seline kraam mis auto esiosa katavad... aga nuh ex ma proovin selle triki ära, vaatab kas on mingi vahe sees või mitte... ehk siis nädalavahetusel garaazi ja siis külglibisemist nautima :D tnx info eestFos kirjutas:murakas või mitte murakas, igasugune õhu jahutamine on kasulik, isegi, kui sa ei kiirenda pidevalt.henri kirjutas: Isegi 1minutiga saavutab enamvähem normaalne auto üle 200km/h. Ma ei mõelnud lihtsalt silitad seda gaasipedaali, ma mõtlesin et kas sa sõidad maks rõhuga mitu minuti järjest. Et siis teema kruusatee peal kiirusrekordeid. Kui sa kiirendusvõistlustel oled käinud siis kunagi keegi kasutas oma Opel Vectra 4X4 turbo peal. Ütleme et kui sa tõesti murakaga paras paar oled siis paigalda pealegi, vastasel korral ei ole asjast suurt kasu.
Mul tekkis rohkem selline küsimus, et kui keegi tähele on pannud, siis äsja pestud autoga kruusale minnes võtab see väga hästi tolmu ja igasuguse s**a enda külge kinni. See on nagu niiske lapiga liiva sisse minna. Kuna lõviosa jahutab ikkagi õhk, siis peaks cooler olema võimalikult puhas. Nii palju ja nii suure survega sa ikka vett peale ei pihusta, et see vesi suudaks coolerit puhastada ka...

Audi 200 TQ Avant
a-la 20 lisakilo võtavad sul kiirendust vast rohkem alla kui se asi effekti annab aga jah proovi ära, ehkki persega ei tunne sa seda vahet kuidagi ja seda teeb sinu alateadvus, mis ütleb et ma ju tuunisin, ju siis on parem minek.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Ma kardan ka, et lihtsalt vee pealepritsimisest jääb väheks, et midagi tunda. See vesi peaks seal siis ikka vägevate jugadena voolama pidevalt üle cooleri.
Teine asi on süsihappegaas tulekustutitega coolerielemendi härma laskmine, mis annab kindlasti mindit lühiajalist effekti, niikaua, kuni jälle ülesse sulab.
Teine asi on süsihappegaas tulekustutitega coolerielemendi härma laskmine, mis annab kindlasti mindit lühiajalist effekti, niikaua, kuni jälle ülesse sulab.