intrcooleri sobivus

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
progress
Postitusi: 6
Liitunud: 08.09.2012 13:22
Asukoht: Tallinn,Tabasalu,Nõmme
Kontakt:

intrcooleri sobivus

Postitus Postitas progress »

Tere tekkis küsimus, et kuidas arvutada välja intercooleri suurus? Mootoriks peaks olema m20b20 ja peale on aretatud 2 turbot. Mõlemad kuuluvad 2.5tds mootorile. Kuidas valida intercooler? Mootoriks võib olla ka m20b25 (kuidas neil vahet teha?
Tabasalu Väikelaod. Hoiustame turvaliselt teiepoolt hoiule toodud asju soodsalt! http://www.laod.ee/" onclick="window.open(this.href);return false; Rehve ladustame foorumlastele soodsamalt! 555 92 319
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: intrcooleri sobivus

Postitus Postitas murjam »

Võib-olla ajab keegi intercooleri valimise tõesti nii peeneks, aga üldiselt pannakse lihtsalt võimalikult suur cooler. Suurem cooler jahutab paremini, selge see. Liiga palju jahutust pole intercooleri puhul võimalik saavutada.
Ja kust maalt saaks öelda, et cooler on liiga väike? Asja saab täiesti edukalt toimima ka üldse intercoolerita (siiski soovitan panna cooleri).

Üldreegel on ilmselt midagi sellist: mida kuumem õhk tekib (mida väiksem turbo, mida suurem rõhk), seda paremat coolerit on vaja.

Kindlasti on leitav ka valem, millega täpselt sobiva cooleri suuruse saab välja arvutada, aga põlveotsas tehes on mõislik panna lihtsalt võimalikult suur cooler võimalikult hea õhuliikuvusega kohta ja mitte üle mõelda.
Lauda nitro
aadress
Postitusi: 3
Liitunud: 06.09.2013 22:46

Re: intrcooleri sobivus

Postitus Postitas aadress »

Kasutasin otsingut ja ei leidnud mõistliku aja jooksul kolades, ja sobitub siia teemasse:
Cooler vs. spoolup? Kuskilt olen kuulnud/lugenud, et mida suurem cooler, seda aeglasem spoolup(iseenesest loogiline - õhuga tuleb täita suurem ruum).
Kas ja kui palju seda reaalselt tunda on?
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: intrcooleri sobivus

Postitus Postitas murjam »

Mida väiksem mootor, seda rohkem võib olla tunda. Intecooler on sisselaskeõhuga üldiselt täidetud max ½ jagu - suuremat rolli selles mängib hoopis sisselasketorustiku pikkus. Ja üldiselt ei tasu ka sellega üle mõelda - peaasi, et õhk ilusti sujuvalt ja rõhkupidavalt õigesse kohta jõuab. Pikkupidi kapoti all asetseva mootori puhul on ette paigutatud coolerit (FMIC) kasutades üldiselt asi parim kõikidest võimalikest variantidest - torud jooksevad turbost "otse" coolerisse, cooler viib õhu teisele poole mootorit ja sealt "otsetoru" sisselaskesse.

Cooleri efektiivsust taga ajades on väga oluline, et jahe õhk saaks vabalt peale tulla ja jahutusribide vahelt ilusti läbi läheks ning edasi liiguks - ei tohi kuskile "kotti" jääda. Õhuvoolu tagamiseks on mõnikord mõistlik teha suunajaid.
Just praegu turgatas pähe, et nüüd on küll viimane hetk soovitada mõnda väärt kirjandust. Näiteks piibliks tituleeritud Corky Bell "Maximum Boost"-i.
Lauda nitro
Vasta