1. leht 2-st

Boosti langus pöörete kasvades?

Postitatud: 15.05.2006 18:33
Postitas IbizaCupra
Tere

Tobe küsimus, kindlasti ka arutatud, aga miks on vajalik langetada ajul boosti RPM kasvades?
Kui mul turbo suudab peakida ca 1.2 bari peal, siis miks ei või seda jättagi peale?
Kas põhjuseks on turbo eluiga, mootori eluiga või midagi muud?

Kui seda on juba põhjalikult arutatud, siis palun andke mulle link ja võib selle lukku panna.

Postitatud: 15.05.2006 18:55
Postitas Simpson
Asi vaevalt et ajus on. Asi pigem selles, et turbo ei suuda hoida rõhku kõrgematel pööretel.

Postitatud: 15.05.2006 19:00
Postitas IbizaCupra
Nüüd kindlasti tuleb pauk luuavarrest aga RPM kasvades toodetakse ka rohkem heitgaase ehk turbot käiatakse kiiremini ju.

Postitatud: 15.05.2006 20:38
Postitas Miq
Mitte, miks ta ei hoia 1.2 bar'i, vaid miks see peak sinna tuleb üldse.

Postitatud: 15.05.2006 21:38
Postitas Silwer
See 1,2 bar on turbo maksimum aga seda on ta madalal pöördel mitte 7000rpm...

Postitatud: 16.05.2006 0:14
Postitas Mihkel
Ühesõnaga siis loogiliselt võttes ei suuda turbo vastaval pöördel 1.2bar jaoks vastavat kogust õhku toota?

Postitatud: 16.05.2006 0:45
Postitas Miq
mis rõhupeale muidu turbo seadistatud on?
kaua see peak kestab?

Postitatud: 16.05.2006 8:03
Postitas IbizaCupra
Peak tuleb ca 3-4 pöörde vahel, hetkeks ja kohe kaob 0.7 peale. Mina nüüd ei saagi sellest aru et miks ta alla langeb. Sest kuna heitgaase toodetakse ju rohkem iga pöördega, siis mis probleem on turbol hoida maksimumi mis ta saavutab 3-4 pöörde vahel. 5-6k pöördel on ju heitgaaside hulk märkimisväärselt suurem????

Postitatud: 16.05.2006 8:53
Postitas Kuuno
turbo labade ehitus on selline et kiirema ringikäimise jurues ei suuda ta toota piisavat kogust rõhku
arvan et midagi sellist

Postitatud: 16.05.2006 9:10
Postitas Samvel
jepjep, kompressor ei suuda toota

Postitatud: 16.05.2006 9:15
Postitas IbizaCupra
Hmm...ega muud moodi asi vist mulle kohale ei jõua, kui pean mõne turbo pilbasteks tegema koos füüsika käsiraamatuga.

Postitatud: 16.05.2006 9:30
Postitas tacco
IbizaCupra kirjutas:Hmm...ega muud moodi asi vist mulle kohale ei jõua, kui pean mõne turbo pilbasteks tegema koos füüsika käsiraamatuga.
Ma arvan et sellest pole kasu. Vaata mõnda compressor mapi.
Sellel näiteks hakkab turbo rõhku tekitama siis kui võll teeb üle 50 000 pöörde minutis. 150 000 pöörde peal on juba "pidu" läbi. Eriti "magus" ala on ainult 80 000 kuni 130 000 rpm.

Postitatud: 16.05.2006 10:13
Postitas IbizaCupra
Mind huvitab just füüsikaline seletus sellele.
Arvan, et pean reedeni ära ootama kui füüsik einstein reisilt koju jõuab :)

Postitatud: 16.05.2006 10:35
Postitas henri
IbizaCupra kirjutas:Mind huvitab just füüsikaline seletus sellele.
Arvan, et pean reedeni ära ootama kui füüsik einstein reisilt koju jõuab :)
heh füüsikaline seletus

Ma arvan et kui keegi seda füüsikaliselt seletab, ei saa sa midagi aru. Pealegi üldfüüsikaliselt on juba eespool ära seletatud. Edasi et teada miks just antud turbo ei suuda hoida rõhku on pikk, pikk, pikk jada matemaatilisi arvutusi. Nii õhukese klade paksuse jagu, kuna erinevaid parameetreid, mis mõjutavad õhu hulka(rõhku), on turbol piisavalt

Kõige lihtsam seletus. >>> Turbo on liiga väike, lahja vms.

Postitatud: 16.05.2006 14:37
Postitas ranz
henri kirjutas:Kõige lihtsam seletus. >>> Turbo on liiga väike, lahja vms.
See vast nagu kõige lihtsam seletus ongi, turbo on lihtsalt liiga väike, et rõhku seal ülevalpool hoida. Et kui sa vaatad nüüd uusi turbosid mida müüakse siis kõigil on antud miski maa kusmaalt asi puhuma hakkab, mida suuremaks turbo läheb seda kõrgemat ta alles puhuma hakkab ja seda kõrgemale ja ka rohkem ta puhub... et miskit muud erilist põhjust siin küll otsida pole ju vaja?