Ca18det mootori vastupidavus.

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
jans
Postitusi: 256
Liitunud: 25.08.2008 12:44
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jans »

Seda isegi ilma mootorisse sisse vaatamata ja korrasolekus veendumata.
VEMS ja K26/K27 hübriid
12,4 kui hästi mäletan
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

Maik kirjutas:Minuarust 200sx omanikud võiks auto osta, mootori maha võtta ja selle prügimäele ALUSTUSEKS visata. Seejärel võtta saabi mootor ja see vahele toppida -kestab vahetamata sisuga, kolbideta-kepsudeta 600hp ja lisaks ehitada 3x odavam,kui suva bmw,nissani mootorit. Ainuke mure on see ühendada 200sx mitte vastupidava kasti ja tagasillaga. Ja on samuti kerge ja rida 4 JA sõidab sita kütusega ka veel hästi ja odav osta,sest saabe on maailm täis.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1193496 suva näide. Ja veel parem link, lugeda kohustuslikus korras http://www.stcf.net/Tribute_2x4.pdf

Keegi võiks mulle mõne 250hp sx-iga sõitu teha - kas see on siis tõesti hullult edasi käiv.
Kas ma saan siis õigesti aru, et Sul endal on kibe kogemus S13 või S14-ga olnud? Või on olnud seesama Saab mida kiidad? Kuna sa jätsid tausta kirjeldamata/selgitamata, siis võib kogu selle jutu liigitada veebist loetud foorumipläraks ja suvaliseks kaagutamiseks. Need 600hp stock sisuga Saabid on täpselt sama "levinud" nagu Ivari 2.2 mootoriga turbo E36, mis BMW tehasejuppidega ca 450hj toodab. Keegi siit loeb, räägib sõbrale ja selle sõber omakorda postitab enda nägemusega edasi, ning lõpuks ongi stoori, et noh ainult turbo pandi ju külge, kõik muu on stock BMW. Muudkui hommikul võtmest käima ja maanteele Ferraridele tagatulesid näitama. Tegelikkuses on selle erivõimsuse taga suur kogemus konkreetse automargiga, pikk katsetamine ja kõrgel tasemel seadistusoskus. Kui kaua (sekundit, minutit?) selline "stock" kõrge erivõimsusega kompott kestab on hoopis omaette teema. Reaalselt on see enamasti nii, et tullakse lõppkiirusvõistlusele, korraks paugutatakse ära, rõhk alla tagasi ja kojusõit. Loogiline, et Rootsis on huvitavaid võimsaid turbo Saabe palju, kuna sealsetel ehitajatel on väga pikk kogemus nende mootoritega ja kõik jupid on laias valikus võileivahinnaga käes.

Kust kohast see Nissani kasti ja silla kohta käiv jutt võlutud on? Antud trucki alt võetud kast kestab 400hj (2x tehase jõud, või on seda vähe?) ja tagasilda hakatakse vahetama alles väga tõsiste dragimasinate puhul, mis sõidavad suure slikiga liimirajal jne. Eks RFL oskab kommenteerida millal ta enda tagasilda plaanib vahetama hakata.

Saabi pdf-ist oli muidugi üks täiesti väheoluline seik välja jäetud! Mis kütusega 666hj ja 308kmh tuli...
Samuti bemmi installitud Saabi 2.3 mootor - tavakütusega tuli ca 100hj vähem kui spetsiaalkütusega. Ega Ivari esimene katsetus samas vallas enda BMW'ga väga kaugel nendest numbritest enam ei olegi.

Mis sa arvad palju Eesti romulates neid sobiliku mootoriga kergelt tuunitavaid turbosaabe vedeleb kus oleks hea käia odavaid juppe ostmas? Me ei ela paraku Rootsis. Kas julged oletada mitu Saabi sellel pdf-i auto omanikul enne antud tulemuse saavutamist on olnud ja mitu mootorit ta aastate jooksul katsetamise käigus laiali on lasknud?

S13 võlu on tema võitmatu bang for the buck. 30k raha eest noored autohuvilised endale LS1 mootoriga Corvette't ei leia. Sportauto omanikuna peaksid sa teadma, et hoopis erineva fiilingu saab tagumik vastu maad kerge tagaveolisega sõites, kui esiveolise raskema pere-kuudiga kangutades. Seega 250hj S13 on vägagi lõbus auto. Sul on küll vinge Vette, aga ma ei saa aru miks sa siin CA mootori teemas tobedusi lahmimas käid :)

Newborni S13 teemat on praegu hea jälgida, eks ole näha kuidas tal asjad edenevad. Siin foorum on ju nii geniaalseid soovitusi täis, mine tea ehk ta lõpetab selle Nissani saastaga jamamise ära ja ehitab hoopis selleks suveks endale kiiresti sama raha eest tehase juppidega 650hp Saabi.
Maik
Postitusi: 725
Liitunud: 19.06.2008 12:23
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Maik »

Asjalik postitus. Erinevalt minu omast .
No Newborni autoga saame me ilusti võidu ajada ja tema autos saan ka istuda- juhuslikult head sõbrad,ainult,eri linnades nädala sees.
Eks sealt saab ka teada 200sx head ja -halvad küljed paremini.

ei teagi miks 200sx ei meeldi väga, ei meeldi ja kõik ja paljudel sellega probleemid, muud vast midagi :) Võibolla suvel see mulje nüüd muutub.

Saabi kiidab-ja ehitab mul torukollede tegija iseenesest. Eks siit-sealt need jutud külge jäävadki.
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Maik kirjutas:Asjalik postitus. Erinevalt minu omast .
No Newborni autoga saame me ilusti võidu ajada ja tema autos saan ka istuda- juhuslikult head sõbrad,ainult,eri linnades nädala sees.
Eks sealt saab ka teada 200sx head ja -halvad küljed paremini.
Sain aru, et Newton projekti mainiti sellepärast, et näiteks Corvette'i projekti alustamine oleks kallim ja enamustele seega võimatu. Korralik S13 projekt maksab lõpuks loomulikult sama palju kui Corvette, aga on lihtsalt kiirem :).
Isiklikult mul kogemus olemas sõbra C4 corvette'ga kõrvuti olemises. Nimelt mul oli see hall GT28 turboga 0.7bariga chip ajuga setting, 2008, Haapsi SR üritus - stardis ei saand avatud diffriga kuidagi kohalt, ja 90kmh juures tõmbas kergelt külge, lasin gaasi maha, siis läks 3. asemel 5. sisse, ja lõpuks oli nissan ikka enne 402m peal :lol: Ei teagi täpselt, mis tolle sx'i eriliseks tegi, aga arvatavasti see "jk" tehtud custom chip, kogemata hea valik nukke. Praegune SX ei liigu isegi 1.5bariga nii, nagu too liikus 1.1bariga - eks nüüd kevadel üritab veel seadistada jne.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Olde
Postitusi: 2
Liitunud: 29.03.2010 20:37
Asukoht: Soome

Postitus Postitas Olde »

Taavi kirjutas:
Maik kirjutas:Minuarust 200sx omanikud võiks auto osta, mootori maha võtta ja selle prügimäele ALUSTUSEKS visata. Seejärel võtta saabi mootor ja see vahele toppida -kestab vahetamata sisuga, kolbideta-kepsudeta 600hp ja lisaks ehitada 3x odavam,kui suva bmw,nissani mootorit. Ainuke mure on see ühendada 200sx mitte vastupidava kasti ja tagasillaga. Ja on samuti kerge ja rida 4 JA sõidab sita kütusega ka veel hästi ja odav osta,sest saabe on maailm täis.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1193496 suva näide. Ja veel parem link, lugeda kohustuslikus korras http://www.stcf.net/Tribute_2x4.pdf

Keegi võiks mulle mõne 250hp sx-iga sõitu teha - kas see on siis tõesti hullult edasi käiv.
Kas ma saan siis õigesti aru, et Sul endal on kibe kogemus S13 või S14-ga olnud? Või on olnud seesama Saab mida kiidad? Kuna sa jätsid tausta kirjeldamata/selgitamata, siis võib kogu selle jutu liigitada veebist loetud foorumipläraks ja suvaliseks kaagutamiseks. Need 600hp stock sisuga Saabid on täpselt sama "levinud" nagu Ivari 2.2 mootoriga turbo E36, mis BMW tehasejuppidega ca 450hj toodab. Keegi siit loeb, räägib sõbrale ja selle sõber omakorda postitab enda nägemusega edasi, ning lõpuks ongi stoori, et noh ainult turbo pandi ju külge, kõik muu on stock BMW. Muudkui hommikul võtmest käima ja maanteele Ferraridele tagatulesid näitama. Tegelikkuses on selle erivõimsuse taga suur kogemus konkreetse automargiga, pikk katsetamine ja kõrgel tasemel seadistusoskus. Kui kaua (sekundit, minutit?) selline "stock" kõrge erivõimsusega kompott kestab on hoopis omaette teema. Reaalselt on see enamasti nii, et tullakse lõppkiirusvõistlusele, korraks paugutatakse ära, rõhk alla tagasi ja kojusõit. Loogiline, et Rootsis on huvitavaid võimsaid turbo Saabe palju, kuna sealsetel ehitajatel on väga pikk kogemus nende mootoritega ja kõik jupid on laias valikus võileivahinnaga käes.

Kust kohast see Nissani kasti ja silla kohta käiv jutt võlutud on? Antud trucki alt võetud kast kestab 400hj (2x tehase jõud, või on seda vähe?) ja tagasilda hakatakse vahetama alles väga tõsiste dragimasinate puhul, mis sõidavad suure slikiga liimirajal jne. Eks RFL oskab kommenteerida millal ta enda tagasilda plaanib vahetama hakata.

Saabi pdf-ist oli muidugi üks täiesti väheoluline seik välja jäetud! Mis kütusega 666hj ja 308kmh tuli...
Samuti bemmi installitud Saabi 2.3 mootor - tavakütusega tuli ca 100hj vähem kui spetsiaalkütusega. Ega Ivari esimene katsetus samas vallas enda BMW'ga väga kaugel nendest numbritest enam ei olegi.

Mis sa arvad palju Eesti romulates neid sobiliku mootoriga kergelt tuunitavaid turbosaabe vedeleb kus oleks hea käia odavaid juppe ostmas? Me ei ela paraku Rootsis. Kas julged oletada mitu Saabi sellel pdf-i auto omanikul enne antud tulemuse saavutamist on olnud ja mitu mootorit ta aastate jooksul katsetamise käigus laiali on lasknud?

S13 võlu on tema võitmatu bang for the buck. 30k raha eest noored autohuvilised endale LS1 mootoriga Corvette't ei leia. Sportauto omanikuna peaksid sa teadma, et hoopis erineva fiilingu saab tagumik vastu maad kerge tagaveolisega sõites, kui esiveolise raskema pere-kuudiga kangutades. Seega 250hj S13 on vägagi lõbus auto. Sul on küll vinge Vette, aga ma ei saa aru miks sa siin CA mootori teemas tobedusi lahmimas käid :)

Newborni S13 teemat on praegu hea jälgida, eks ole näha kuidas tal asjad edenevad. Siin foorum on ju nii geniaalseid soovitusi täis, mine tea ehk ta lõpetab selle Nissani saastaga jamamise ära ja ehitab hoopis selleks suveks endale kiiresti sama raha eest tehase juppidega 650hp Saabi.
Apologies for writing in English, since my Estonian is not good, but I’m the writer of the PDF document linked above, as well as the other owner to the car that document is of.
Anyhow there is no secret to the engine, it was built utilizing used parts (block, pistons, rods crank etc). New parts where piston rings, rod and main bearings and timing shaft repair kit (chain, few seals etc). Head with minor porting, stiffer springs, adjustable cam sprockets and after market cams, rest of the parts used saab original parts.
At this date that motor has been driven over 30 000km and was in year around daily use until summer 2009 when it was "officially made to a hobby car", and no longer used for daily driving. During the 1.5year time this motor has been driven in 5 different standing mile competitions including AC-mile in Estonia fall 2009, where it place 1st in B-class, with several runs in each event. Maintenance during this period has been kept to minimal (plugs, oil and filter). Only failure during this period was a after market cam sprocket which failed, due to insufficient design of the part, not weakness of the engine.
Besides the official runs at these standing mile competitions the car has seen many hundred test runs on road (4th gear sweeps 3000-8000rpm) of which datalogs exists (of course not from all).
Used fuel is Ron98 and since summer 2009 a W/M injection has been used, but runs without it jus fine also.

Personal experience from Saabs I do have from since 2003 when I bought my Viggen and began tuning it up slowly
http://www.garaget.org/?car=1698
I don’t consider my self to be a pro in engine building since I only have built one engine in my whole life. Tuning I do my self with traditional methods, i.e on the road.
Engine in my Viggen was with likewise scope as the PDF's car (built 2004), but has forged pistons since the newer B235 pistons are not as durable as the older B2x4 pistons where. The Viggen has been run in roughly 15 standing mile events and from my hard drive I can locate a several thousand test runs from it. Motor was in service until last fall when I tore it down and the engine did not show much signs of wear, thus the 5 year 100 000+km round year heavy use.

With this I post I wanted to say that the words I wrote in the PDF are fore real, not exaggerated and based on facts from my two cars, that these engines can really hold tremendous bhp in near stock shape and do also last more than a "few minutes" with the listed power. Of course everything can be broken with a bad tune or if the old standards parts are already worn out, but that’s an another story.
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

Nice car Olde! Those older Saab engines sure seem to be tough.
During this 666hp (amazing number with 98oct fuel) dyno pull and top speed events you used W/M injection?
We all believe that this pdf is real, but as I understand with 666hp setting the street use has been minimal, there is no sense driving to the top speed events boost cranked up all the way to 2.3bar?
7 years is not a very short period to gain experience with one type of engine :)
My point was that it is not easy to achieve your results, like some forum members here tried to argue. Readers here might be under the impression that you just have to buy old 9-3 Aero with 2500 EUR, add few bolton mods, turn up the boost and overnight you have 600hp monster :) If it was that easy, Estonia would be full of cars like yours. Our own Saab community still hasn't been able to produce even one car with results close to yours.
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Taavi, asi pole selles, et ei saa komplekteerida odavalt ja lihtsasti võimast mootorit.
Eestis ei üritatagi teha odavalt ja mõistlikult võimast mootorit, sest pärast foorumis kaagutatakse näiteks inetu kapotialuse eest ja tehakse omaniku tegemised maha.
Kes teeb, see reeglina ei plära foorumites oma tegemistest.
Olde
Postitusi: 2
Liitunud: 29.03.2010 20:37
Asukoht: Soome

Postitus Postitas Olde »

Taavi kirjutas:Nice car Olde! Those older Saab engines sure seem to be tough.
During this 666hp (amazing number with 98oct fuel) dyno pull and top speed events you used W/M injection?
We all believe that this pdf is real, but as I understand with 666hp setting the street use has been minimal, there is no sense driving to the top speed events boost cranked up all the way to 2.3bar?
Roughly half of the top speed runs are without W/M and used in dyno.
Like I wrote above the car can be driven with same mapping without W/M no problems. W/M was added to keep MAT lower in the longer pulls, since the IC began to be inadequate for the job.
With this car there has newer been a street use/ rece use settings used, in other words full power/full boost always when you give it WOT. Boost mapping is gear dependant though to maintain traction and limits tq until you're in 4th gear. Full power runs with the 666 setting is counted in hudreds not one ;)
Taavi kirjutas: My point was that it is not easy to achieve your results, like some forum members here tried to argue. Readers here might be under the impression that you just have to buy old 9-3 Aero with 2500 EUR, add few bolton mods, turn up the boost and overnight you have 600hp monster :) If it was that easy, Estonia would be full of cars like yours. Our own Saab community still hasn't been able to produce even one car with results close to yours.
Yes there arent too many 600++ saabs rolling around on this planet, especially those that would have orig bottom engine in place. How ever the above I would put this way by bying a old 9-3/9000 and slabbing suitable mods with few thousand euros will get to to 400-500bhp level easy, but the further you want to take the tune from there begins to ask for more knowledge and more wisely choosen parts.
TopFuelFunnyCar
Postitusi: 56
Liitunud: 17.05.2006 18:45
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas TopFuelFunnyCar »

Taavi kirjutas:If it was that easy, Estonia would be full of cars like yours. Our own Saab community still hasn't been able to produce even one car with results close to yours.
Don't talk sheit if you don't know. It is exactly THAT simple and cheap. To understand why our Saab community doesnt have high hp cars you must be INSIDE the community first. It consist mostly of older people, most of them are not interested in tuning, specially in high hp range. They satisfie with 300 maybe. Who has been in a 400 or 500 hp car understands that 300 is KINDERGARTEN. About guys who have time, money and interest in building a high hp car, they come here and start reading, most you can find here in Turboclub is bullsheit. Lots of talk about microseconds, micrometers, micro speeds, micro CELSISUS degrees and so on. Absolutely every measurement is in 0.000000000... I wonder when are you guys starting to talk about microwaves. Maybe you can develope a fast food restaurant under your bonnets. What can you find here? One of you buys a Nuke Performance fuel rail. Now you have something to talk about. Like the color of it and how much it costs. The rich dumb people are very HIGH at this moment, cause they are THE GUYS, they KNOW how to BUILD. One guy here mentioned Driftworks. I'm reading driftworks everyday, those guys know how to build reliable engines. And what you can find there is that ALL nissan engine are sheit. They even sell rebuild kits for RB engines, cause otherwise they would fell apart. Maybe VG30 is not, but no one uses it anyways. Best engines are Toyota ones, 1JZ and 2JZ. Estonias most powerful cars are built or tuned in finland or some other nearbie country. Cause we don't have the knowledge. Lot's of people don't understand english also here, so they read what the BIG GUYS are talking and thats about Nuke Performance. About the BIG names you are mentioning here, do you honestly think they have NEVER had an engine fail? All they do is perfect from the first time? No chance in hell it is. Even the Pros in US or UK or Jap have engine failures. But one thing the BIG ones don't tell us, is about their failures, that let's them look like pros. Actually their not. They are exactly the same as others.

Oh and we have fast Saabs and there are coming more. People start noticing when you have lot's of saabs on a mile dragrace and they show good or even better results. Estonians mostly hate Saab, seems ugly and rubbish until they have ridden one themselves.

A big F*#k You to all the HATERS out there!

Respekt Hents99, sa tabasid naelapea pihta. Täpselt selline pasa pildumine meil käibki. Sellist asja ei kohta pea kunagi välismaistes foorumites. Meil on tegijad need, kel kallid autod ja kallid jupid, mitte need kes teha oskavad, tahavad ja teevad.

Naljaga pooleks, selle Turboclubi kohta olen ennegi siin paari teemat lugenud, kus lihtsalt saadetakse foorum pikalt. Huvitav, et see siin ikka aegajalt kordub. Pole seda täheldanud mujal eesti foorumites. Viga peitub ikka siin.
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas RFL »

TopFuelFunnyCar kirjutas:
Taavi kirjutas:If it was that easy, Estonia would be full of cars like yours. Our own Saab community still hasn't been able to produce even one car with results close to yours.
Don't talk sheit if you don't know. It is exactly THAT simple and cheap. To understand why our Saab community doesnt have high hp cars you must be INSIDE the community first. It consist mostly of older people, most of them are not interested in tuning, specially in high hp range. They satisfie with 300 maybe. Who has been in a 400 or 500 hp car understands that 300 is KINDERGARTEN. About guys who have time, money and interest in building a high hp car, they come here and start reading, most you can find here in Turboclub is bullsheit. Lots of talk about microseconds, micrometers, micro speeds, micro CELSISUS degrees and so on. Absolutely every measurement is in 0.000000000... I wonder when are you guys starting to talk about microwaves. Maybe you can develope a fast food restaurant under your bonnets. What can you find here? One of you buys a Nuke Performance fuel rail. Now you have something to talk about. Like the color of it and how much it costs. The rich dumb people are very HIGH at this moment, cause they are THE GUYS, they KNOW how to BUILD. One guy here mentioned Driftworks. I'm reading driftworks everyday, those guys know how to build reliable engines. And what you can find there is that ALL nissan engine are sheit. They even sell rebuild kits for RB engines, cause otherwise they would fell apart. Maybe VG30 is not, but no one uses it anyways. Best engines are Toyota ones, 1JZ and 2JZ. Estonias most powerful cars are built or tuned in finland or some other nearbie country. Cause we don't have the knowledge. Lot's of people don't understand english also here, so they read what the BIG GUYS are talking and thats about Nuke Performance. About the BIG names you are mentioning here, do you honestly think they have NEVER had an engine fail? All they do is perfect from the first time? No chance in hell it is. Even the Pros in US or UK or Jap have engine failures. But one thing the BIG ones don't tell us, is about their failures, that let's them look like pros. Actually their not. They are exactly the same as others.

Oh and we have fast Saabs and there are coming more. People start noticing when you have lot's of saabs on a mile dragrace and they show good or even better results. Estonians mostly hate Saab, seems ugly and rubbish until they have ridden one themselves.

A big F*#k You to all the HATERS out there!

Respekt Hents99, sa tabasid naelapea pihta. Täpselt selline pasa pildumine meil käibki. Sellist asja ei kohta pea kunagi välismaistes foorumites. Meil on tegijad need, kel kallid autod ja kallid jupid, mitte need kes teha oskavad, tahavad ja teevad.

Naljaga pooleks, selle Turboclubi kohta olen ennegi siin paari teemat lugenud, kus lihtsalt saadetakse foorum pikalt. Huvitav, et see siin ikka aegajalt kordub. Pole seda täheldanud mujal eesti foorumites. Viga peitub ikka siin.
Vigasest inglise keelest ei loe su postituse sisu täielikult välja, aga tundub, et sa vihkad Turboclubi?
Äkki selgitad?
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

TopFuelFunnyCar kirjutas:Estonians mostly hate Saab, seems ugly and rubbish until they have ridden one themselves.
Dsiisõs, võta nüüd klaas vett ja hinga sügavalt sisse-välja :)

Mul jääb küll selgusetuks, mille põhjal see veendumus tulnud on, aga kindlasti ei kajasta see autoentusiastide enamiku arvamust.

Minu meelest nt on Saab igati tore auto, kui kangemad neist esiveolised poleks nt.

Sa räägid nii veendunult, mis mootorid kõige paremad on, aga kui palju sa ise maailmas ringi vaadanud oled? No offense, aga Driftworksi foorum küll mingi näitaja ei ole.

Jälle läheb muidu suht asjalik teema totaalseks lahmimiseks ära.

Aga teemasse ka, igal mootoril on oma piirid. Justnimelt mitmuses, kuna üks piir on see, millega kannatab tänaval sõita, siis see piir, millega kestvussõitu teha, siis see piir, kui mitu sõitu ta 402m peal vastu peab jne.

CA18DET-ist on palju kehvema vastupidavusega mootoreid, aga mis seal salata, on ka oluliselt suurema potensiaaliga jõuallikaid.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

TopFuel'il on oma point sees. Aga temperamenti ajab üle ääre.
See on koguaeg olnud nii: Haters vs CA :)

Kui midagi võrrelda siis ikka nii, et osad parameetrid on samad. Pole mõtet võrrelda näppu aiaauguga. Mootori puhul on 1 olulisemaid näitajaid töömaht. Võib võrrelda CA vastupidavust teiste 1.8-1.9 mootoritega VW/Audi, BMW, Honda jms.

Kui võrrelda aga suuremate või väiksemate mootoritega, siis tuleks võimsuse numbriks võtta liitri-võimsus. Kui on töömahtu võimuses suurendamise käigus tõstetud, tuleb ka liitrivõimsust täpsustada.

Kui võrreldav mootor on sama liitrivõimsusega, võib hakata võrdlema kumma soetamine + ehitamine läks rohkem maksma, võttes arvesse, et eelnevad teadmised peavad olema võrdsed, ses mõttes võiks lihtsalt vead ja lollused kuludest maha-arvata. Raske oleks võrrelda, kumb on parem, kui ühte mootorit läks taeva poole 4tk ja teist 3tk, et kas siis 1 on automaatselt parem :).

Huvi võib pakkuda reaalne maksimaalne liitrivõimsuse hind, millega on aasta vastupidanud s.h. vähemalt 1 täisvõimsusel miilisõit või päev saugal...
Liitrivõimsus vs Hind
95hj/L 5-15K * kasutatud mootori ostuhind ... hea kui ilma tuunimata aasta vastu peab
125hj/L 15-30k * remonditud mootori hind 10-20K + mingi IC, koonus, MBC
180hj/L 40-50k * stage 2 ... eelmisele lisaks: IC, maf, torukolle, sumpa jooks, chip, suurem turbo, vastav sidur
225hj/L 50-65k * stage 3, kepsud kolvid teised, kerge porting, väike custom chip
275hj/L 60-85K * stage 4, progetav-aju, teised nukid
400hj/L 120K * stage 5. Etanool, kõrvits, korralik dünoaeg jms

Kas enamus 2.3L mootorid kestavad 1000hj kui selle hind on 120K või kestavad 630hj kui hind on 60-85k? Või näiteks 3L 1300hj 120000eek mootorid? Üldsegi on suhteline kas 200hj/L 1L mootor on vähem vastupidav kui 200hj/L 5L mootor.
Kindlasti pole CA odavamatest võimsuse allikatest, juba tänu väiksele töömahule. Samas 4-500hj suure chevy mootori ehitamine võib sama kalliks minna (omal nahal kogen). Samuti RB26 peale ehitamine ei pruugi kah odavam tulla, eriti kui arvestada et selle võrra on vaja autot veel kergendada.

Võiks hinnale juurde lisada ka 3a hoolduse ja 15000km kütuse-kulu :) ja oleks juba päris selge pilt.
Samas tuleb arvesse võtta ka asjaolu kui palju müüakse poolikuid projekte, alati ei pea ise kõike kallilt ükshaaval ostma, et näiteks oli eelmine kevad müügis põhimõtteliselt värske ST4 mootor koos autoga <50K. Samuti oli HP audi päris odavalt saadaval üleelmisel sügisel.

Üldiselt saab paljudest mootoritest asja, ja eelised on nii väiksed, et pigem loevad antud valiku juures lõpuks ikkagi "ajaloolised põhjused" ja maitse. Kõik ei pea nüüd hakkama CA'sid müüma ja saabi, honda, mitsu, subaru, mb, audi-vw või big-block mootoreid vahele tõstma...
Kuulaks huviga kellegi "hater"i arvamust, kes on ise CA tee läbi käinud ja kahetseb seda, pooldades nüüd mõnda muud odavamat mootorit...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Audiophile
Postitusi: 570
Liitunud: 22.12.2004 10:17
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Audiophile »

Kui lugeda seda PDF faili siis sealne auto on 2.0L. See 0,2l kubatuuri vahe on ikka imeväike.

Mina vaatleks asja nii et 4 sil ja 4 klappi silindri kohta ja stock-is turboga. Hinna ja stock sisu kestvuse poolest vist ei ole ühtegi vastast (sr20det, 4g63, 3SGTE) kõik maksavad mingi 30k, 4gb63 soovitatakse kepsupoldid vahetada peale 400 hp-d, Sr20det-i kohta ma niiväga ei tea, ilmselt on kõiki eelpool nimetatud konesid seadistada 500hp-le..aga kas nad ka kannataks ära lõppkiirusvõistluse selle 500hp juures?..seda ei ole eestis keegi tõestanud!
Kui midagi võrrelda siis ikka nii, et osad parameetrid on samad. Pole mõtet võrrelda näppu aiaauguga. Mootori puhul on 1 olulisemaid näitajaid töömaht. Võib võrrelda CA vastupidavust teiste 1.8-1.9 mootoritega VW/Audi, BMW, Honda jms.
no krt..ausalt ma lugesin seda teemat ja olen täiesti blown away..kuidas ise kunagi selle kone peale tulnud ei ole. See mootor ei maksa ju tõesti midagi ja on highly reliable (vähemalt tundub nii) liiati on stock föönide valik nendele (TD04 seeriast nii volvo kui saabi omad) kuni 300whp-ni välja (19T)

Kui ma hetkel mingit driftiautot ehitaks (mis ei oleks nissan, ega toyota ega mitsubishi siis ma arvan et paremat valikut ei oleks).


Olde. Nice car. Nice build, absolutely astonishing results, reliability for allmost stock motor.

May I have your e-mail adress ? (just want to ask some questions regarding those engines, how to build etc, please PM me your contacts..

Paljud kindlasti vaatavad viltu sellele et M3 vahel on "mingi saabi mootor" minu arust on see igaühe enda asi kuidas ta oma autot ehitab. Kõige olulisem siin on see, et kutt on olnud leidlik ja saavutanud 3 korda väiksema rahaga sama tulemuse kui Stock M3 mootorit otsides, turbotades...kui on palju pappi on võimalik kõike teha.. minu poolest osta kasvõi tuumaelektrijaam ja pane rattad alla ja ütle et kellel nüüd rohkem kilovatte on? :D

Isiklikult respekteerin neid entusiaste kes suudavad oma peaga mõelda ja midagi leidliku valmis teha nagu näiteks see M3. Eesti autodest mainit RWD audi 90t, see on minu arust väga leidlikult ehitatud, mu enda porsche oli ka samasse auku veidi. Kõige lihtsam on ju raha välja käija ja lasta KÕIK teha..ise süvenemata!
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Jaan »

Fordi Zetec on ka suht mõistliku hinnaga tuunitav. Vase mehe Cosworth nagu üteldakse.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Inimesi on erinevaid, mõnele meeldib, kui ta setup ka ilus välja näeb ja see ilu PARAKU tavaliselt maksab ja mitte vähe.
On võimalik ehitada ka prügikasti juppidest kiiret autot (stiilis voolikud 3x jätkatud igaüks ise värvi jne.) aga ju siis enamus tahavad ka mingisugust viisakamat välimust kapotialusele saada.
Performance tükid annavad inimesele ka veidi kindlustunnet, et asi kestab ehk probleemideta ja on ka kuhugi edasi minna.
Tihti on probleemiks esivedu, mis eestlastele ilmselt väga pinget ei paku.

Mis puutub väidetavat teiste inimeste maha tegemist, siis ehk on pigem silmas peetud mõne asja sisulist valesti ehitamist levinud reeglite vastu mitte niivõrd asja välimust.
Mõnele meeldib tõesti ka iga kord kapotti tõstes ja midagi puudutades ülekere õline olla, teisele inimesele meeldib jälle puhtus.

Üldine küsimus IMO on siiski pigem kogemustes ja teadmistes kui selles, et
Kõik tahavad asja endale sisuliselt selgeks tegemata kohe 600+hp KESTVAID projekte ehitada.
Sellele paraku eelneb tihti aastate pikkune teadmiste ja kogemute ammutamine enne kui üks selline stock juppidega kestev asi kokku saab.

Ei saa muidugi ka kõrvale vaadata faktist, et eestis paraku puudub neil inimestel tihti finants, kellele autod tõsiselt huvi pakuvad.
Lugedes Rootsi foorumeid on seal elu ilmselt tunduvalt etem selle koha pealt.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta