Maik kirjutas:Tõsi, aga ma pigem omaks 500-600hp corveti mootorit väikese rõhuga. Kestab kaua stock sisuga. Ja lisaks - on mul autol juba norm kaalujaotus . 54-55% ees vms.
Lihtsalt , ma ei tea.. mulle tundub jube mõttetu ehitada mittekestvat mootorit . Eestis ainult üks veel siiani kestev ju. Tegin eile vettega sõbrale sõitu kes ehitab saab 9000 holset 50 turboga - arvas,et tal käib paremini edasi
Muidu kasvõi nendest 2-hest topicust tulevad juba 500-700hp numbrid välja mis ülal panin ja ennegi lugenud selle kohta. Miinuseks saabi puhul on muidugi esivedu . Astrona sul pea olemas - uuri saabi kohta ja tee parem saabi projekt

PEAKS tunduma mõttekam.
* 54-55% on hea? 45% oleks vist parem, eriti kui võimu on rohkem kui pidamist.
* Antud teema pole mitte Saabi mootori vaid CA vastupidavuse kohta.
* Antud linki pikalt ei viitsi lugeda, kuna seal alguses juba "Engine built by 011 Racing Team", ja Racing Team'id tasuta ei ehita.
* 500-700hj on ka palju väiksema CA'ga tehtav, eriti kui racing team teeb.
* Karta oli, et sa oled mõne Saabi-mehega hiljuti rääkinud.
* "Lihtsalt , ma ei tea.. mulle tundub...... ja ta arvas" - mis mõte kirjutada, kui ei tea ja tundub

* Minul kindlasti ei tasu saabi peale üle minna. Mul on 1 forged-sisuga alumine pool, 3 plokki, 2 plokikaant, 3-4 genekat starterit, 4 sorti nukkvõlle jms tagavaraks CA jaoks + nagu ütlesin, ümber-ehitamine on kulukas.
* Peale RFL'i masina on mu S13 (kunagine Riho masin) kah praktilselt kuiva asfaltit ootamas, millega sai paugutatud terve suve, ja pikalt kuni 2bar ja kohati kuni 2.5bar rõhuga - võimsust arvatavsti sama palju kui su 3x suuremal kah ülelaetud mootoril.
* "tech" sõitis väidetavalt kah mingi aasta otsa stock masinaga 1.3bar lihtsalt chipiga.
* Aga võimsamaks aetud CA vastupidamine pole üldse stock CA teema, vaid on rohkem kinni mootori korralikus koostamises, hooldamises, seadistasmises, rooli-seljatoe-vahelises-muhvis. Ja kui muhv mõraneb, siis lendab ka mootor.
* S13 ei muuda loodusseadusi. Tõmme on 4.x sek sajani tõmbaval S13'el sama kui teistel 4.x sek sajani tõmbavatel masinatel, aga kui väike number pole tingitud mitte heas pidamises vaid pigem võimsuses, siis võib olla väike erinevus siiski selles, et 100kmh peal on tõmme suurem ja 20kmh peal väiksem kui teistel sama keskmise-kiirendusega masinatel.
400hj/1080kg peaks gaaspõhjas kiirendama nagu 555hj/1500kg.
Suvalisel hetkel n% gaasi vajutades on väiksel suurema turboga mootoril tõmme kindlasti väiksem kui sama suurel NA mootoriga masinal, aga see on vaid 1. kord ja siis kah alla sekundi (eeldades et õige käik on sees). Möödasõidud 100-170kmh 3. käiguga on ju ok kui üle mõne sekundi ei pea kiirust ületama
