5. leht 6-st
Postitatud: 23.03.2008 18:43
Postitas juss
Tekkis siin järjekordselt üks pisike küsimus, nimelt millise juhtme külge peaks ühendama siis sädeme impulsi.
http://s279.photobucket.com/albums/kk15 ... eskeem.gif
ise arvan, et (injection control unit) tulevale juhtmele, millel juures nr.1
Postitatud: 23.03.2008 19:06
Postitas Mihkel
Kui mõtled süütepooli klemmi nr 1 (klemm 15 on süütega +), siis see läheb ignition module klemm nr 2 külge.
Postitatud: 23.03.2008 19:50
Postitas juss
Krt oleks pidanud ma ikka jutustam misasa ma selle pritsega tegin!
Nonii nimelt panin siis L-jetronic pritse tsiklile peale aga ei taha toimima hakata! Noh jah sai muiduga asja natuke jutmeid kärbitud!
alles jäid:
pihustid (15) kül ainult 3tk. ja need on ühendatud "aju" 24 klemmi alla
"aju" (11)
mootori temp andur (10)
õhu koguse andur (14)
bensiini relee (16)
Ja tekkis veel küsimus, et mis krt asi on see Wire harness conection (12) ja kuhu need juhtmed lähenad!? Kui sealsele juhtmele 15 ühendada + taha siis hakkab bensiini pumb tõõle!
Aga jah sai siis võetud väljavõte süütepoolidele minevatelt juhtmetelt impuls ja vahele ka pandud diood, et süütepooib ei segaks üksteist. süütepoolidele tuleb impuls ratta ajust.
Postitatud: 23.03.2008 20:04
Postitas Mihkel
See nr.12 pistik sisaldab endas süüteluku klemm 15 (+12v süüde sees), ökonomaiseri juhe (11) ja tahhomeetri signaa (TD).
Aju saab süütelukust lülitussignaali just selle klemm 15 küljest (roheline juhe).
Postitatud: 24.03.2008 17:12
Postitas juss
Sain nüüd ilusti pumba toimima aga kuhu siis peaks sädeme impulsi panema! Praegu on ühendatud teine (injection control unit) tulevale juhtmele, millel juures nr.1 Ühendasin sinna kuna tundub olevat ainuke loogiline koht kuhu ühendada kuna algselt läks ka sinna süüte moodulilt juhe!
Postitatud: 24.03.2008 18:36
Postitas Mihkel
Ma ei saa aru praegu mida sa saavutada tahad?
Ajul on vaja süüteimpulssi, et osata kütet peale anda õigel ajal, selle saab ta jagaja sees olevast andurist.
Anduriks on vanal tüübil vist isegi VR mitte Hall, kindel pole.
Süütpool tahab tugeva voolulist impulssi ehk siis näiteks jagajast läbi süütevõimendi.
Postitatud: 24.03.2008 19:00
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Ma ei saa aru praegu mida sa saavutada tahad?
Ajul on vaja süüteimpulssi, et osata kütet peale anda õigel ajal, selle saab ta jagaja sees olevast andurist.
Anduriks on vanal tüübil vist isegi VR mitte Hall, kindel pole.
Süütpool tahab tugeva voolulist impulssi ehk siis näiteks jagajast läbi süütevõimendi.
Mu 1982a LE-jetronicul oli küll Hall.
Postitatud: 24.03.2008 19:39
Postitas juss
Seda ma tean milleks ajul on tarvis süüteimpullsi aga kahjuks pole mul seda kuskilt mujalt võtta kui ainult süütepolile minevatelt juhtmetelt, sest tsiklil juhib süüdet ka aju. Tal vända otsas 7 labaga rootor millelt ta ise kuidagi seda süüdet loeb!
Ja ma pole eriti asjalik selle elektroonika koha pealt, kui aus olla siis see bemar mille pealt juhmestiku sain on esimene auto mille olen korralikult pilbasteks kakkunud ja tsikkel millele pritset ehitan on 3a tagasi ostetud ratas millele tahtsin lolli peaga turbot peale panna, (kuigi jah turbo peale panek oli see kõige väiksem probleeb, aga siis ratta toimima saamine...)ja turbo nägin oma silmaga esimest korda kui sain diisel opeli kaane kus küljes oli ka turbo, mis siis ka rattal küljes!
Kahjuks polnud mul mõtet minna õppima elektroonikat kuna selle jaoks liiga kehva pea mina valisin hoopis metalli eriala!!! kuigi sellegagai probleem kuna käed värisvad aga treipingiga saan normaalselt hakkama aga turbo pukse veel treima ei hakkaks kuna ei saa piisavalt täpsele pingile ligi!
Postitatud: 24.03.2008 19:57
Postitas Mihkel
No siis sa oled hetkel esimese suurema probleemi ees.
Sa pead süütepooli impulsi ajule loetavaks tegema.
Jagaja sees peaks sellel olema 4 akna ja 4-ja seinaga triggerwheel.
ehk siis iga 360 (720 pööret väntvõllil)) pöörde juures on 4 rising ja 4 falling impulssi.
Iga 90 kraadi tagant (180 kraadi tagant väntvõllil) on ka vastavas silindris säde.
Postitatud: 24.03.2008 20:19
Postitas ivar
Süüteimpulsi juhe peaks minema süütepooli miinusklemmi külge. Nii hall'i kui kontaktidega jagaja puhul. Põhimõte on selles, et aju loeb massilülitusi.
Postitatud: 24.03.2008 20:45
Postitas Mihkel
Kui sul ajusse tuleb hallianduri signaal 0 või +5 volti (low või hi siis vastavalt), kus ta siis massilülitusi loeb?
Probleem on ju selles, et tsikkli aju on veel ka lisaks, mis süüdet juhib (süütepooli siis).
L-Jet juhib ainult kütet ja probleem on selles, kuidas nüüd see süütepooli impulss (impulssidena gnd) teha loetavaks pritse ajule, mis ootab (low ja hi signaali).
Postitatud: 24.03.2008 21:13
Postitas juss
Aga kui vahele panna potensokas/reostaat (või takisti), iseenesest tollega peaks saam siis voolu ipulssi keerata nõrgemaks, et aju ta ära tunneks.
Kuna eks tsiklilgi toimub süüte juhtimine 0 ja +-ga!
Postitatud: 24.03.2008 21:27
Postitas Mihkel
Süütepool saab oma laengu sisi kui aju või süütevõimendi ühendab mähise otsa massi mitte plussi.
Jagajast tuleb aga pluss signaal.
Mina näen siin ainult lülitusskeemi võimalust.
Postitatud: 24.03.2008 21:36
Postitas ivar
Opeli jetronic ootab igatahes ainult gnd signaali. Arvasin et bemmil on samamoodi, kuna mõlemad LE-jetronicud.
Edit:
Nr1 klemm aju küljes.
Postitatud: 24.03.2008 21:43
Postitas Mihkel
Hmm, võimalik, et panen ka ise praegu rappa, kuna neid süsteeme on mitmesuguseid.
Eraldi süütesüsteemiga ajud võtavad enamjaolt ilmselt otse süütepoolilt signaali.
Mul oli krt selline vahepealne süsteem VW mootorilt silme ees.
Tuleb meelde, et mul oli ka süütevõimendi eraldi vahel ja ilmselt siis sealt läheb sama signaal ajju mis süütepoolilegi.
Ei süvenenud eriti sellesse, kuna viskasin süsteemi kogu täiega minema.
Sel juhul ma ei saa hetkel aru milles probleem üldse on, üks juhe ära ühendada ja kogu moos.
Või on sul baigil eraldi süütepoolid?