5. leht 10-st

Postitatud: 05.10.2009 12:25
Postitas Mihkel
Pole mida vähemaks võtta, kuna kolvid nii väiksed, et kukuvad sinu Wiseco-test läbi. :)

Kuna sai siin 1.9 VW sepiskolbe ka kaalutud, siis kui mälu ei peta oli kolbide kaaluvahe 2x.
Muidugi need Ross Racingu kolvid olid sigarasked ka.

Postitatud: 07.10.2009 10:29
Postitas Mihkel
Polo plokikaas sai üleeile Tiidu kätte viidud.
Vaatasime kiire pilguga üle asja ja leidsime, et kanalid on stockis juba ilusti siledad ja pole seal järele aidata suurt midagi, kui just tõsisemat portimist ette ei taha võtta.
Eks Tiit ise vaatab, kas kuskilt annab midagi enesetunde tarbeks parendada või mitte.

Samuti tegin kerge arvutuse, et mida surveastmega ette võtta.
Hetkeseisuga läheb kasutusse ilmselt 3-me kaanetihendi idee, kuna originaal 10.2:1 surveastmega oli süütetabel max pöördemomendi kohapeal suht nutune.
Antud mootoris on stockis juba metall kaanetihend. Minu õnneks saan ma neid tihendeid alla 200.- eek tk kätte, seega ei ole teab mis tappev väljaminek.
Peab vaid lootma, et 3-4 tihendit üksteise otsa pannes asi ka ilusti pidama jääb.
Seda on ka mõned siinsed kasutajad juba edukalt praktiseerinud.

Pilt

Postitatud: 07.10.2009 12:38
Postitas jans
Kas mõtekam poleks lasta lõigata juba õiges mõõdus metallist keskmine leht sinna vahele?
Lõikamine suht sama hinnaga mis läheks sul 3 tihendi panek.

Postitatud: 07.10.2009 13:59
Postitas Mihkel
Kahjuks Eestis on mentaliteet, et iga teenuse järgi peab vähemalt kuu aega ootama.
Vesilõikuses siiani pole mul õnnestunud asju alla 3-4 nädala kätte saada enamjaolt.
Pole sealt enam midagi tellinud ka viimased 2 aastat vist.
Lisaks osati seal tegelikult ikka aegajalt päris kena hinda ka asjade eest küsida.

Tihenditega on nii, et peaks vähemalt 2-te tihendit enivei kasutama, kuna see kes vaadata oskab saab aru, et see pildil olev tihend ei ole lahti võetav.
Tundus tunduvalt kiirem ja lihtsam võtta mitu metalltihendit.
Tihendid muideks on mul tänaseks õhtuks juba lauapeal, kõigest 30 päeva kiiremini valmib nüüd auto.

On kellegil mingit mõistlikumat vaheplaadi valmistamise varianti pakkuda kuskil firmas?

Postitatud: 07.10.2009 14:57
Postitas jans
Ise sain Anvari (G1 Cabrio) käest mõstliku pakkumise, kui endale kaanetihendi lõikamist uurisin.
Uuri...

Postitatud: 07.10.2009 16:41
Postitas Mihkel
Nojah, Anvar vana joomakaaslane pole mulle sellest võimalustest midagi rääkinud. :-D

Igatahes sai 3 tihendit lisaks võetud (4 nüüd kokku varuks), esialgu katsetan selle variandi ära.
Lihtsalt 9 alguse ots võiks juba piisavalt madal olla ning selle tarbeks oleks lihtsalt kahe tihendi vahele 0.5mm vaheplaati vaja ehk siis ühte tihendit, pole nagu suurt vahet ju.

Valikud hetkel siis:
1 tihend = 10,20 :1 = 0.0mm paksem kui tehases
2 tihendit = 9,66 :1 = 0.5mm paksem kui tehases
3 tihendit = 9,18 :1 = 1.0mm paksem kui tehases
4 tihendit = 8,75 :1 = 1.5mm paksem kui tehases
5 tihendit = 8,36 :1 = 2.0mm paksem kui tehases

Nukaratta peab ka vist reguleeritavaks tegema.
Astrona viitsib äkki kerge umbkaudse arvutuse kähku teha, kuhu poole nukaajastus muutub ja kui palju? :)
Ise tõesti ei viitsi hetkel arvutada.

Postitatud: 07.10.2009 19:13
Postitas mart154
Varasemaks läheb, seda ei pea isegi mitte arvutama :D


Meil tuli M10-l plokist 3.x millimeetrit maha, "nullmärkide" järgi eriti vahet ei näe, kui nukaratas stokk asendis on. Noh, need märgid on muidugi teadagi kui täpsed, aga "jugotthepoint"

Postitatud: 08.10.2009 11:39
Postitas IvarR
Mihkel kirjutas: Vesilõikuses siiani pole mul õnnestunud asju alla 3-4 nädala kätte saada enamjaolt.
Waterjetis on mul tavaliselt 3-4päeva maks läinud asjadega.
Samas ma ajan neile hülgemula ka et kiiresti vaja ja et nädala pärast peab auto juba rajal olema jne.

IvarR

Postitatud: 14.10.2009 15:48
Postitas Mihkel
Plokikaas ka nüüd Tiidu (Windorf) juurest tagasi.
Tehtud tööd:
* juhtpuksidele uued hülsid
* klapipesad lõigatud + pordiga sujuvalt kokku viidud + põlemiskambrit veidi tuunitud
* klapid üle käidud (uus tööpind + 30 kraadi back cut)
* tööpind lihvitud.

Ehk siis tavaline kapitaalremont kaanele + näpuotsaga tuuningut ka.

Postitatud: 14.10.2009 16:01
Postitas OKS
Mihkel kirjutas:Plokikaas ka nüüd Tiidu (Windorf) juurest tagasi.
Tehtud tööd:
* juhtpuksidele uued hülsid
* klapipesad lõigatud + pordiga sujuvalt kokku viidud + põlemiskambrit veidi tuunitud
* klapid üle käidud (uus tööpind + 30 kraadi back cut)
* tööpind lihvitud.

Ehk siis tavaline kapitaalremont kaanele + näpuotsaga tuuningut ka.
Mis suurusjärku hind jääb nende tööde puhul ?

Postitatud: 14.10.2009 16:26
Postitas Mihkel
Oleneb täitsa kaanest ja klappide arvust. Mul on Tiiduga mitme kaane korraga arveldamine seega konkreetset hinda ei oska öelda.
Soovitan sul helistada ja küsida umbkaudset hinda sellele kaanele mis sul vaja teha on.
Kontakt telefon 50 18 529

Postitatud: 16.10.2009 22:23
Postitas Mihkel
Täna kontrollisin in case väntvõlli mikromeetriga uuesti üle.
Raamikaelad ilusti tolerantsi keskel, 1.-3. kepsukael ka ilusti tolerantsi keskel, 4. silindri kepsukael tolerantsi alumises ääres.
Aga vast ei ole hullu, 5500rpm piirajat ilmselt väga tõsta ei julge enivei.

Nädalavahetusel ehk tuleb tuhin peale ja panen enamuse mootorist kokku.
See talv hakkab juba lubama, et 3 autot 4-jast saab talveks sõitma. :)

Postitatud: 18.10.2009 23:39
Postitas Mihkel
Mootori alumine ots nüüd suuremas osas koos.
Väntvõll, kepsud ja kolvid on plokis sees ning poldid ka ära pingutatud.
Nüüd vaja veel Saksa-Autost uued plokikaane tiftid tellida, kuna vanad on 2-e aastaga kuhugi jalutama läinud.
Tükid olid suhteliselt keskmises kulumises, ploki ja kolvide pealt tuli lõtku kokku 10 sajandiku.
Tutikal mootoril on selleks 2 sajandiku. Midagi ülihead pole aga peaks veel täiesti talutav olema.

Hetkel tehtud siis:
* Plokk elektrolüüsitud, värvitud, hoonitud, tööpind lihvitud (5 sajandiku kulunud)
* Väntvõll kontrollitud ja standard mõõtudes (jäi nii nagu mootorist tuli)
* Kolvid täielikult puhastatud ja üle mõõdetud (3 sajandiku kulunud)
* Kepsud puhastatud ja kontrollitud
* KolbenSchmidt standard mõõtu raamsaaled
* KolbenSchmidt standard mõõtu kepsusaaled
* KolbenSchmidt standard mõõtu pikkilõtkusaaled
* Uued Febi stock kepsupoldid
* Stock 10.9 raamipakupoldid

Postitatud: 18.10.2009 23:49
Postitas Miq
Mihkel kirjutas: Tükid olid suhteliselt keskmises kulumises, ploki ja kolvide pealt tuli lõtku kokku 10 sajandiku.
Tutikal mootoril on selleks 2 sajandiku. Midagi ülihead pole aga peaks veel täiesti talutav olema.
Millisest lõtkust juttu on? kolb vs silinder?

Postitatud: 19.10.2009 0:01
Postitas Mihkel
Jah kolvi lõtk silindris.

Stockis on enamus mootoritel valukolbidega lõtk ette nähtud 2 sajandiku.
Performance sepiskolbidel jääb nõutud lõtk tavaliselt (turbokatel) 8 sajandiku juurde aga on ka erandeid, kus tootja nõuab isegi 12 sajandiku lõtku.