Ca18det mootori vastupidavus.

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
python
Postitusi: 65
Liitunud: 29.11.2006 19:19

Postitus Postitas python »

Taavi kirjutas: Samuti kui jõud läheb üle 500 siis on R32 mootoritel soovitav õlipump veidi vingema vastu vahetada. Originaalosade tugevus ongi 90-date japsi perf mootorite üks suuremaid boonuseid. Kui RB26-e lükkad 280hj-lt 500-ni nii, et kaant ei pea maha võtma ja need 500hj on sul 100% turvalised ja lollikindlad, siis originaalosade tugevuse üle nuriseda vast oleks rumal.
Ei ole küll skyline teadlane aga see jutt on küll pehmelt öeldes BS.
Stock kestab vbl, nagu sa tõstad pöördeid ja hp siis tuleb samuti hakata asju vahetama alates õlipumbast.
2,5-16v
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Ma olen oma käega roolinud 500whp dünonud rb26-t mida pole kordagi lahti võetud. Minuteada sõidab see auto siiamaani sama rõõmsalt edasi ja pole ikka veel lahti võetud. Juba päris mitu aastat selle jõuga.


Minu 12.3 sõitnud M20 on samamoodi stokk osadest komplekteeritud mootor. 90kw :)
Praeguseks hetkeks konkreetselt 4000km pähe saanud ja ei näita veel laialiminemise märke :)
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

Ei ole küll skyline teadlane aga see jutt on küll pehmelt öeldes BS.
Stock kestab vbl, nagu sa tõstad pöördeid ja hp siis tuleb samuti hakata asju vahetama alates õlipumbast.
Ilmselgelt sa ei ole Skyline teadlane, kui sa räägid pöörete tõstmisest :) RB26DETT 8000rpm stock redline on viimane asi mida sa ridakuus twinturbo mootoril tõstma pead hakkama, et jõulisa saada.

N1 õlipump maksab muideks ca 3500 EEK. Ei ole vist kõige kallim julla 500+hj auto puhul?
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Neid ringiaegu pole mõtet siia toppida. Jutt oli modifitseerimisest ja seda teha mõistlikult.
Loomulikult on Nissan üks enimtuunitud masinaid. Modifitseerimine seisneb selles, et valid kataloogist oma auto andmed ja tellid jupid, teadmata, mis sa teed - nagu USA autodega, lihtsalt palju pappi, aga mõtlema ei pea midagi.


Ok, mis seal ikka, ma ei üritagi midagi tõestada, ma ei pea seda vajalikuks.

Jutt nissani 2.0 turbomootorist, SR20DET vist oli tähis, ehk järgmiseks hooajaks GT klassi tarbeks saab valmis.

Üleeile sai ühe MB`ga sõidetud, mis omab vanakooli kiviajamootorit, 3.0-12V ainult 1.5 bar`i boosti, järgmine nädal pidi dünosse minema, seega mingeid arvutuslikke jõunumbreid pole mõtet loopida. Stock mootor, turbo lisatud - that`s it.

Selle auto tegija enda 3.0-12V mootor sõitis 2.5 bar`iga ja 650hp tagarattast, nüüd pidi 3.0 bar`i peale tõstma - stock mootor ja pärast aastat-paari sõitmist 2.x bar`iga nägi mootor seest samasugune välja, nagu enne turbotamist.

Ma ei ülista siin MB mootoreid, Eestis pole see mark kuigi soositud.
Ka muud vanad (siis kui tehti mootoreid tugetest materjalidest ja rõhuti tugevusvarule) mootorid on väga head (bmw, volvo jne)

Küsimus on selles, miks maksta meeletu summa selleks, et saada ca 500-600hp ????
Stock mootor peaks seda taluma, muidu läheb kalliks. Esimeseks projektiks loomulikult keegi ülikallist tehnikat ei taha.


Väikste mootorite modifitseerimine on ülilmalt kallis, nii lihtne see ongi.

Mina seepärast ei eelistagi väikseid mootoreid, sest hobikorras omale auto tegemine on suht kallis ja elus on muudki peale autode.
Kasutaja avatar
python
Postitusi: 65
Liitunud: 29.11.2006 19:19

Postitus Postitas python »

Taavi kirjutas: Ilmselgelt sa ei ole Skyline teadlane, kui sa räägid pöörete tõstmisest :) RB26DETT 8000rpm stock redline on viimane asi mida sa ridakuus twinturbo mootoril tõstma pead hakkama, et jõulisa saada.

N1 õlipump maksab muideks ca 3500 EEK. Ei ole vist kõige kallim julla 500+hj auto puhul?
Ausalt öeldes ei saa ma aru mida sa öelda tahad, mis õli uitamise teema ja mis tähendab natuke vingem õlipump ning miks ei tõsteta pöördeid(Minesi skyline videot oled ikka vaadand?)?
Seal oli esimestel r32 mootoritel selge konstruktsiooni viga mille pärast nad ei kannatanud pöördeid ega hj mis alates r33-st parandati.
2,5-16v
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

Minesi "powerband from hell :)" pöördepill oli lihtsalt nende tehniline showoff, et mida kõike RB'ga teha saab.

N1 vs tavaline õlipump http://forums.nicoclub.com/zerothread/301723
ja 2000 eeku paistab isegi hind olevat.

uitamine: http://www.rhdjapan.com/jdm-low/Tomei-O ... GT-R-12352
Seal oli esimestel r32 mootoritel selge konstruktsiooni viga mille pärast nad ei kannatanud pöördeid ega hj mis alates r33-st parandati.
Selle jaoks on siis selline pisike junn.

http://www.rhdjapan.com/jdm-low/JUN-Oil ... gines-9487

Mis see siis kokku teeb, kolm detaili kokku 6700 EEK, et kõikidest kõrge rõhu peale laskmisest tekkivatest maailma "tüüphädadest" vabaneda :)

Soovitan teemasse süveneda enne kui väga ulatuslikke üldistusi ja järeldusi tegema hakata.
Kasutaja avatar
python
Postitusi: 65
Liitunud: 29.11.2006 19:19

Postitus Postitas python »

Taavi kirjutas:
Kuid ilmselt on silmas peetud orginaalosade tugevust. Näiteks algusaastate skylinedel olid päris suured õlitusprobleemid jne...
Originaalosade tugevus ongi 90-date japsi perf mootorite üks suuremaid boonuseid. Kui RB26-e lükkad 280hj-lt 500-ni nii, et kaant ei pea maha võtma ja need 500hj on sul 100% turvalised ja lollikindlad, siis originaalosade tugevuse üle nuriseda vast oleks rumal. Palju tead mootoreid millele saad 80% jõulisa ilma, et mootorit lahti nööbiksid?
.
2,5-16v
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

Sellest ikka said aru, et õlitusprobleemid võivad tekkida alles siis kui mootor sõidab tehaseseadest 2-3x kõrgema rõhuga 500++ hj ja sellises seades saab rinkal/dragis kõvat vatti.

GTR ei ole ainult pikalt otsesesõitmise auto, nagu näiteks siin miilil käinud Saabid. GTR-i kasutavad enamus omanikud väga tõsiselt/sihtotstarbeliselt.

Sama teema näiteks Porschega, mingi toodangu aastate 911 mootoritel olid ka õlitusprobleemid. Miks sellest kõik omanikud teavad ja räägivad - sest neid autosid kasutatakse eesmärgipäraselt e. saavad kõvat vatti. See ei tee Porschet halvemaks autoks ega takista omanikke neid modifitseerimast ja võidu sõitmast.

Kui siin võrdled mingi vana Volvo või Mersuga millele on suur turbo külge kruvitud - siis erinevalt GTR-ist või Porschest need autod enamasti ei ela võistlusradadel. Selliseid vanemal laiatarbe mootoril põhinevaid suure vilega mootoriprojekte maailmas kokku piltlikult öeldes mingi kolm - kui võrrelda Evode, GTR-ide, Imprezade ja muu sellisega. Seega nagu enne juba ütlesin, siis sellist tüüpi turboprojektide mured ja rõõmud ei jõuagi väga tihti veebi, et autohuvilised suudaks mingeid üldistusi nende põhjal teha.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Taavi kirjutas: Sama teema näiteks Porschega, mingi toodangu aastate 911 mootoritel olid ka õlitusprobleemid.
Lihtsalt täpsustuseks, et see probleem puudutas M96 mootoreid, mida pandi peale Boxsteritele ja 996-ele, kuna neil polnud enam nö päris kuivkarterit vaid nö "integrated dry sump". See õlitusprobleem avaldub siis kui slikkidega rajale paugutama minna, aga ei pruugi.

Samas 996, 997 kangemad mudelid (GT3, GT2, Turbo) kasutavad veel vanal õhkjahutusega mootorilt pärinevat M64 plokki, mis evib kuivkarterit ja mingeid muresid pole. Lihtsalt võrdluseks, et nt GT3-e kuivkarteri õlipumpa (asub ploki sees) saab bolt-on kasutada kasvõi kõige vanemate 911 mootorite peal, mis veel magneesiumplokiga jms. Samuti nt titaankepse jpm.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

Ok, eks teema on vähe algkontekstist välja läinud, nüüd on juba jutt, et CA18DET mootoriga sõidetakse ringrada ja väga kõval tasemel - whatever!

Ma arvan, et teemaalgataja ei ole just kõvem ringrajasõitja ja tegemist on siiski hobikorras huviga, mitte proffessionaalse ringrajasõiduga.

Eestis ei sõida vist ükski Nissanituunija ringrada? Üks-kaks vb, ja mitte eriti kõval tasemel. Veel vähem on ilmselt nendest neid, kes sõidavad õlisurve kurvis nulli.

Minu point pole see, et Nissan on kehv masin, aga see, et väikseid japsimootoreid on ÜLIKALLIS modifitseerida, kui eesmärk on näiteks umbkaudu pooltuhat hobujõudu.

Vb olen ma liigselt harjunud säästuprojektidega, sest mul ausaltöeldes pole rohkema jaoks vahendeid.
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

Hents kui loed, siis ringraja jutt käis peamiselt GTR-ist.

Kui Euroopast rääkida, siis UK-s on S-kere Nissanid CA ja SR mootoritega väga levinud trackday autod ja veel levinumad driftiautod (väga suur koormus mootorile).

Teemaalgatajale on turvaline 250hj S13 ka piisav algatuseks, et tagaveolist turboautot täiel rinnal nautida. Mõned tarkpead siin viisid jutu suurte hobujõududeni - et ikka nii kallis ja mõttetu.
Eestis ei sõida vist ükski Nissanituunija ringrada? Üks-kaks vb, ja mitte eriti kõval tasemel. Veel vähem on ilmselt nendest neid, kes sõidavad õlisurve kurvis nulli.
Kui palju on teisi marke tuunitud turboautosid Eesti ringradadel liikumas?
Meie konnatiigis ei olegi ühtegi asja palju.
Minu point pole see, et Nissan on kehv masin, aga see, et väikseid japsimootoreid on ÜLIKALLIS modifitseerida, kui eesmärk on näiteks umbkaudu pooltuhat hobujõudu.
Kas mõne muu riigi väiksemahulisi mootoreid on odavam tuunida? Või kuhu sa enda skaalal liigitad suurema mahuga japsimootorid? Või peaks ikka kõik jääma sinna vanakooli 12v kaanega ridakuus sakslaste juurde?
jk
Postitusi: 250
Liitunud: 29.11.2004 21:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas jk »

hents99 kirjutas: Eestis ei sõida vist ükski Nissanituunija ringrada? Üks-kaks vb, ja mitte eriti kõval tasemel. Veel vähem on ilmselt nendest neid, kes sõidavad õlisurve kurvis nulli.

Minu point pole see, et Nissan on kehv masin, aga see, et väikseid japsimootoreid on ÜLIKALLIS modifitseerida, kui eesmärk on näiteks umbkaudu pooltuhat hobujõudu.
Mina sõitsin 200sx std sisuga CA18DET 2aastat ringrada, dragi ja lõppkiirust. Niikaua kui autol oli 286hp (liitrivõimsus 3 liitrise mootori peale ümber arvestada, siis 475hp) ei olnud mootoriga probleeme. Laiali ei läinud saale pärast, vaid kuna pooliku seadega läksin ringrajale, kusjuures enne olin 1.5 kuud tänaval ja kiirendust. Eesmärk ei olnud kunagi 500hp. Standard CA18DET mootor kannatab standardina ka rohkem, aga siis tuleb kasutada suuremat turbot ja eelkõige suuremat kuumakoda, mis tekitab rohkem lagi ja seega ei sobi rinkale. Hetkel ma ei näe ühtegi Mersut ühelgi tasemel ringrada Eestis sõitmas. Küll näen ma Nissaneid ringrada, drift ja dragi sõitmas.

Igalühel on omad põhjused, miks ta mingit autot ehitab või ei ehita. Rinkale ei ole näiteks mõtet R32 GT-R ehitada, sest odavam on osta paar aastat vana EVO. Aga ma saan siiski aru inimest, kes vanu GT-R ehitavad. GT-R oli omal ajal tipptase ja sellepärast neid ka tänapäeval kaifitakse ja ehitatakse.

Mulle meeldivad väikesed kerged tagaveolised, kuhu väike 1.8 ülelaetud mootor on optimaalseim variant. Rajal sõidavad 300hp/1000kg autod sama aega 500hp/1500kg autodega, aga kergemat autot on odavam üleval pidada. Ma ei saa aru, miks keegi peaks ehitama autot, mida tavaliselt taksona kasutatakse ;).
constant turbo lag (NA)
Rapla: 55.1, Sauga: 1.05.5
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas hents99 »

"There is no replacement for displacement" - seda olen üritanud selgeks teha, kasutult.

Mujal on näiteks isegi vana W201 16V popp teema. Ütlen kohe ära, et MB`d ei tuunita seepärast, et MB`le pole aftermarket juppe saada, kõik on käsitöö.

MB ei ole populaarne ega saagi kunagi selleks, vähemasti laiemalt ja kõige vähem Eestis.

Ja konkreetselt ei räägi ma ringraja autost, vaid kiirest tänavaautost, hobiautost, mida saaks võimalikult mõistliku hinnaga endale lubada.

Aga rohkem sõna ei võta, ma ei suuda tekstiga oma mõtet selgeks teha, mis on esimeses reas öeldud.
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

Eks omalgi ole üks projekt 2.0 Nissaniga natukene seotud...ürita siis selgeks teha, et see on bullshit, ...

Skyline pidi üldse full of shit olema,...
See nägemus oli küll suht selgelt presenteeritud.

Ütlesid, et see 2.0 S14 Nissan on rinka projekt. Mingi kolmeliitrine mersu sobiks siis paremini kus kõik jupid on käsitöö?

Kuna rõhutad odavust, siis kuidas käsitöö julladest auto tuleb odavam kui laia/soodsat aftermarket juppide valikut omav masin? See eeldab vist seda, et kõik hobiauto omanikud peaksid olema inseneriharidusega treialid?

Miks ma siin nii agaralt sõna võtan - kurb on lihtsalt vaadata, et kui foorumisse tekib uus inimene viisakalt ja eelarvamuste vabalt infot küsima, inimene kelle jaoks hobiautondus on tume maa, siis siin kukub seletama rida tarkpäid kelle arvamus/tõekspidamine põhineb täiesti alusetul ja ajuvabal infol, ise reaalset kogemust omamata konkreetsete autodega, kuid seda kõvemini ja tähtsamalt siin seletatakse ja soovitusi jagatakse.
Viimati muutis Taavi, 10.09.2009 13:49, muudetud 1 kord kokku.
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

wtf nagu. hents, katsu olla...

nissani r4 ei ma ka minu puhul poolehoidu eriti, aga r6 ja muidugi ka v6 on täitsa asised mootorid.

ma küll ei leia, et misiganes mersu r6 oleks nüüd peajagu üle sellest samast sinu kirutud rb26-st?

See kannatab ilusti sinu räägitud 500hp ära ilma modimata.
Tänavakasutuses kindlasti rohkemgi, sest üritan, mis ma üritan, tänavakasutuses ma ei saa oma autole eriti koormust anda :)
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
Vasta