4. leht 6-st

Postitatud: 25.01.2008 12:04
Postitas Astrona
Ei viici kogu "vinti" läbi lugeda, aga võibolla saaksin aidata, kui võtaksid praeguse seisu kokku.

Kas sind huvitab mässamine, või on mingit lahendust vaja?

Kõlab küll nii, et tuleks võtta 2 sammu tagasi ja valida teine tee.

Postitatud: 25.01.2008 18:07
Postitas juss
mart154 kirjutas:Palju sa oled raha oma aretamistega raisanud?
Ja mõtle nüüd, palju maksab MS1 V2.2?
No ma siin mõtlesin natuke ja siis tulemused järgmised:
20 tüüsi (originaal karpadele) - 10 eek tk
kütterõhu regulaator - 1200 eek (oli kasutusel originaal karpadega ja tuleb kasutusele ka k-jetronicuga)
sapika karpa - 0 eek
k-jetronic - 0 eek (ilmselt teenib mingit kasumit ka)
30L. bensiini
ja mingi kogus elektrit
vajaliku raua võtsin metsaalt
paar kilo oma hindamatut aega mida oleksa muidu raisanud kuskil palju kallimas kohas.

Postitatud: 28.01.2008 10:36
Postitas Astrona
Unustasid lisada 50h konsultatsiooni 50000.-
juss kirjutas: kütterõhu regulaator - 1200 eek (oli kasutusel originaal karpadega ja tuleb
Kas need ei hoidnud mingit 1bar-taolist rõhku? Ja K-Jetis vist liigub kütus 3-8bar rõhu all vms, vastavalt koormusele,

Postitatud: 28.01.2008 10:42
Postitas Raceboy
K-jetronicus on kütuserõhk 5-7 baari.

Postitatud: 28.01.2008 11:14
Postitas Astrona
Raceboy kirjutas:K-jetronicus on kütuserõhk 5-7 baari.
Kle ja seal kütuserõhku regullibki see suur "õhumõõdik" vist. Noh muidugi tema sisendrõhk võiks kah regullitud olla. Seda peaks Audi-Bemmi-mehed teadma.

Postitatud: 28.01.2008 11:39
Postitas Raceboy
Kütuserõhku reguleerib ikka vedruga rõhuregulaator ja olenevalt mootori ja välistemperatuurist ka juhtrõhuregulaator. Õhulugeja lihtsalt avab mehaaniliselt klappe, mis lasevad kütust pihustitesse.

Postitatud: 28.01.2008 11:43
Postitas ivar
Aga mispärast sa nüüd selle k-jetronicuga mässama hakkasid? IMO elektriline pritse tunduvalt paindlikum ja kompaktsem. Eriti mootorratta jaoks.

Postitatud: 28.01.2008 17:59
Postitas juss
Astrona - vahetasin regulaatoril vedru ära, sai tsipa lühem pandud kuid enamvähem sam jäikusega.

miil - k-jetronic selle pärast, et sellel pihustavad kõik pihustid korraga, segu moodustumine toimub siis sisselaske kollektoris kõigile silindritele korraga.Nii mul lihtsam kütuse kogust paika saada ja pole tarvis "väikeseid" pihusteid ottsida. Pole ka tarvis andureid väntvõllile, kuna neid suht keeruline paigaldada, vaid hoopis vaja teada millal toimub kütte süütamine ja selle saan süütepoolidelt. Ja lõpuks ka, et autot oli odavam osta kui tervet pritse st. eraldi

Postitatud: 28.01.2008 18:29
Postitas Astrona
juss kirjutas:Astrona - vahetasin regulaatoril vedru ära, sai tsipa lühem pandud kuid enamvähem sam jäikusega.

miil - k-jetronic selle pärast, et sellel pihustavad kõik pihustid korraga, segu moodustumine toimub siis sisselaske kollektoris kõigile silindritele korraga.Nii mul lihtsam kütuse kogust paika saada ja pole tarvis "väikeseid" pihusteid ottsida. Pole ka tarvis andureid väntvõllile, kuna neid suht keeruline paigaldada, vaid hoopis vaja teada millal toimub kütte süütamine ja selle saan süütepoolidelt. Ja lõpuks ka, et autot oli odavam osta kui tervet pritse st. eraldi
Noh aga seda nimetatakse vist MonoPritseks.
Mono Jetronic.

Otsi romulatest 20a vanasid 1.8i Opel Vectraid ntx
või osta endale selline. ja võta sealt pritsung.

Postitatud: 28.01.2008 20:59
Postitas silver7
Ei saa aru kas sul see pritse mehaaniline või elektrooniline.
Pritsed pritsivad enamusel mootoritel kogu aeg ,süütega pole seal pistmist midagi.

Postitatud: 28.01.2008 21:11
Postitas Astrona
juss kirjutas:Astrona - vahetasin regulaatoril vedru ära, sai tsipa lühem pandud kuid enamvähem sam jäikusega.

miil - k-jetronic selle pärast, et sellel pihustavad kõik pihustid korraga, segu moodustumine toimub siis sisselaske kollektoris kõigile silindritele korraga.Nii mul lihtsam kütuse kogust paika saada ja pole tarvis "väikeseid" pihusteid ottsida. Pole ka tarvis andureid väntvõllile, kuna neid suht keeruline paigaldada, vaid hoopis vaja teada millal toimub kütte süütamine ja selle saan süütepoolidelt. Ja lõpuks ka, et autot oli odavam osta kui tervet pritse st. eraldi
LE jetronic, mida paigaldati 1983 paiku opelitele on täiselektrooniline, puudub lambda ( 1986vms tulid lambdaga LE Jetid), pihustab kah kõigile püttidele korraga. Ja pole tal mingit andurit, võtab kah süütepooli pealt signaali, millal pihustada. Olen näind teda töötamas ka ilma poolte anduriteta. Pealegi on tal ainult.
TPS, (sisuliselt 2 lülitit, idle ja full)
CLT, (10000-200oomi (-20...80C))
IAT, (sama mis CLT aga õhu jaoks)
AFM (klapiga, suht regulleeritav)

IAT võid asendada 2K takistiga,
CLT on soovitav panna, kuna sellest sõltub kuni +100% kütust (külmalt).
115hj opeli AFM ei tohiks sulle takistuseks olla.
TPS asemele võidki panna muud lülitid.
Peale selle on lihtsalt süütepooli mass kah sisendiks.

Tühikäigu pöörded on tehtud bi-metalliga - töökindel!
Kui otsida saad ka need tasuta.

Postitatud: 28.01.2008 23:52
Postitas Mihkel
Turbomootoril ei ole IAT-i asendamine takistiga küll eriti soovitatav tegevus.
Kuigi jah kui on AFM, siis ei ole asi nii oluline kui MAP+IAT süsteemi puhul.

Postitatud: 29.01.2008 10:15
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Turbomootoril ei ole IAT-i asendamine takistiga küll eriti soovitatav tegevus.
Kuigi jah kui on AFM, siis ei ole asi nii oluline kui MAP+IAT süsteemi puhul.
IAT on ja turbo puhul olulisem, kuna seal on õhk kuumem. Eriti oluline kui aju regullib ka süüdet. Samas teades sisselaskejahutusefektiivsust võiks IAT mingis osas kompenseerida kaardistades temperatuurid eri rõhkudel, ja välisõhuks võiks võtta vedeliku temperatuuri enne käivitamist :D, aga see juba keerulisem :D
Vabalthingava moto puhul muudab IAT väga vähe!

MAP + VE table põhjal saab teada õhukoguse.
MAF ja AFM suudavad seda teha paremini ka ilma "VE tabelita".

Aga 1 alternatiiv, mida kasutatakse ka ralliautodel, on kasutada MAP asemel TPS'i.
Pöörded x TPS määrab konkreetse mootori puhul kah suht hästi ta kütusevajadused. Samas kui AFM, MAF ja MAP on nagu adapteeruvad.

Postitatud: 29.01.2008 10:46
Postitas Mihkel
Vedeliku temp-i kasutada ju peale mootori seiskamist enam eriti ei saa.

Mõttetu on IMO ühest andurist mööda hiilimiseks migit teadust ehitama hakata.

Turbo mootori puhul on see, et vahest ei ole sisselaske temp väga etteaimatav, kuna jahutus on eri juhtudel erinev.
Näiteks Subaru top mount cooleri puhul on ummikutes asi kuum ja kui kiiremat sõitu harrastada siis jahe.
Jah kuumema õhuga läheb segu rikkamaks aga ikkagi on asi paigast ära.
Ei ole just meeldiv ka, kui teed väga kuuma ilmaga seade ja lähed miinus kraadidega 4WD autoga paugutama.

Vabalthingava puhul minu autol oli Speed Dentsity süsteemi puhul küll IAT sensori paigutusviga
(heat soak, andur ise oli ka täielik saast, Bosch kinnise korpusega) väga tuntav.
AFM süsteemi puhul jällegi ilmselt eriti tunda ei anna aga Speed Dentsity süsteemis MAP ja IAT on baaskomponendid.

Kokkuvõttes oleks mina võtnud MS V2.2 ja ~2.5k eest oleks töötav ja progetav süsteem olemas olnud.
Seda siis eeldusel, et komplekteerid aju ise ja jagad selle sisust.

Postitatud: 29.01.2008 11:11
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Vedeliku temp-i kasutada ju peale mootori seiskamist enam eriti ei saa.
Nojah, aga enne saaks. Tuleks lihtsalt mõõta, et kui enne mootori käivitamist oli vähemalt mingi 8h, siis on vedeliku temp võrdne õhu omaga ;) Just joking
Võiks teha üldse mikrofoniga süsteemi, et mida rohkem mootor müriseb, seda rohkem kütust pihustab :) MIC-TRANS-INJECTOR :D

Mihkel kirjutas:Kokkuvõttes oleks mina võtnud MS V2.2 ja ~2.5k eest oleks töötav ja progetav süsteem olemas olnud.
Seda siis eeldusel, et komplekteerid aju ise ja jagad selle sisust.
Ise ostain 2K'ga kokkupandud V2.2. aga jah juhtmed ja karp maksab kah.