Küsimus kõigile kes jagavad elektroonilisest pritsest midagi
No ma siin mõtlesin natuke ja siis tulemused järgmised:mart154 kirjutas:Palju sa oled raha oma aretamistega raisanud?
Ja mõtle nüüd, palju maksab MS1 V2.2?
20 tüüsi (originaal karpadele) - 10 eek tk
kütterõhu regulaator - 1200 eek (oli kasutusel originaal karpadega ja tuleb kasutusele ka k-jetronicuga)
sapika karpa - 0 eek
k-jetronic - 0 eek (ilmselt teenib mingit kasumit ka)
30L. bensiini
ja mingi kogus elektrit
vajaliku raua võtsin metsaalt
paar kilo oma hindamatut aega mida oleksa muidu raisanud kuskil palju kallimas kohas.
K-jetronicus on kütuserõhk 5-7 baari.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kütuserõhku reguleerib ikka vedruga rõhuregulaator ja olenevalt mootori ja välistemperatuurist ka juhtrõhuregulaator. Õhulugeja lihtsalt avab mehaaniliselt klappe, mis lasevad kütust pihustitesse.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Astrona - vahetasin regulaatoril vedru ära, sai tsipa lühem pandud kuid enamvähem sam jäikusega.
miil - k-jetronic selle pärast, et sellel pihustavad kõik pihustid korraga, segu moodustumine toimub siis sisselaske kollektoris kõigile silindritele korraga.Nii mul lihtsam kütuse kogust paika saada ja pole tarvis "väikeseid" pihusteid ottsida. Pole ka tarvis andureid väntvõllile, kuna neid suht keeruline paigaldada, vaid hoopis vaja teada millal toimub kütte süütamine ja selle saan süütepoolidelt. Ja lõpuks ka, et autot oli odavam osta kui tervet pritse st. eraldi
miil - k-jetronic selle pärast, et sellel pihustavad kõik pihustid korraga, segu moodustumine toimub siis sisselaske kollektoris kõigile silindritele korraga.Nii mul lihtsam kütuse kogust paika saada ja pole tarvis "väikeseid" pihusteid ottsida. Pole ka tarvis andureid väntvõllile, kuna neid suht keeruline paigaldada, vaid hoopis vaja teada millal toimub kütte süütamine ja selle saan süütepoolidelt. Ja lõpuks ka, et autot oli odavam osta kui tervet pritse st. eraldi
Noh aga seda nimetatakse vist MonoPritseks.juss kirjutas:Astrona - vahetasin regulaatoril vedru ära, sai tsipa lühem pandud kuid enamvähem sam jäikusega.
miil - k-jetronic selle pärast, et sellel pihustavad kõik pihustid korraga, segu moodustumine toimub siis sisselaske kollektoris kõigile silindritele korraga.Nii mul lihtsam kütuse kogust paika saada ja pole tarvis "väikeseid" pihusteid ottsida. Pole ka tarvis andureid väntvõllile, kuna neid suht keeruline paigaldada, vaid hoopis vaja teada millal toimub kütte süütamine ja selle saan süütepoolidelt. Ja lõpuks ka, et autot oli odavam osta kui tervet pritse st. eraldi
Mono Jetronic.
Otsi romulatest 20a vanasid 1.8i Opel Vectraid ntx
või osta endale selline. ja võta sealt pritsung.
LE jetronic, mida paigaldati 1983 paiku opelitele on täiselektrooniline, puudub lambda ( 1986vms tulid lambdaga LE Jetid), pihustab kah kõigile püttidele korraga. Ja pole tal mingit andurit, võtab kah süütepooli pealt signaali, millal pihustada. Olen näind teda töötamas ka ilma poolte anduriteta. Pealegi on tal ainult.juss kirjutas:Astrona - vahetasin regulaatoril vedru ära, sai tsipa lühem pandud kuid enamvähem sam jäikusega.
miil - k-jetronic selle pärast, et sellel pihustavad kõik pihustid korraga, segu moodustumine toimub siis sisselaske kollektoris kõigile silindritele korraga.Nii mul lihtsam kütuse kogust paika saada ja pole tarvis "väikeseid" pihusteid ottsida. Pole ka tarvis andureid väntvõllile, kuna neid suht keeruline paigaldada, vaid hoopis vaja teada millal toimub kütte süütamine ja selle saan süütepoolidelt. Ja lõpuks ka, et autot oli odavam osta kui tervet pritse st. eraldi
TPS, (sisuliselt 2 lülitit, idle ja full)
CLT, (10000-200oomi (-20...80C))
IAT, (sama mis CLT aga õhu jaoks)
AFM (klapiga, suht regulleeritav)
IAT võid asendada 2K takistiga,
CLT on soovitav panna, kuna sellest sõltub kuni +100% kütust (külmalt).
115hj opeli AFM ei tohiks sulle takistuseks olla.
TPS asemele võidki panna muud lülitid.
Peale selle on lihtsalt süütepooli mass kah sisendiks.
Tühikäigu pöörded on tehtud bi-metalliga - töökindel!
Kui otsida saad ka need tasuta.
Turbomootoril ei ole IAT-i asendamine takistiga küll eriti soovitatav tegevus.
Kuigi jah kui on AFM, siis ei ole asi nii oluline kui MAP+IAT süsteemi puhul.
Kuigi jah kui on AFM, siis ei ole asi nii oluline kui MAP+IAT süsteemi puhul.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
IAT on ja turbo puhul olulisem, kuna seal on õhk kuumem. Eriti oluline kui aju regullib ka süüdet. Samas teades sisselaskejahutusefektiivsust võiks IAT mingis osas kompenseerida kaardistades temperatuurid eri rõhkudel, ja välisõhuks võiks võtta vedeliku temperatuuri enne käivitamist :D, aga see juba keerulisem :DMihkel kirjutas:Turbomootoril ei ole IAT-i asendamine takistiga küll eriti soovitatav tegevus.
Kuigi jah kui on AFM, siis ei ole asi nii oluline kui MAP+IAT süsteemi puhul.
Vabalthingava moto puhul muudab IAT väga vähe!
MAP + VE table põhjal saab teada õhukoguse.
MAF ja AFM suudavad seda teha paremini ka ilma "VE tabelita".
Aga 1 alternatiiv, mida kasutatakse ka ralliautodel, on kasutada MAP asemel TPS'i.
Pöörded x TPS määrab konkreetse mootori puhul kah suht hästi ta kütusevajadused. Samas kui AFM, MAF ja MAP on nagu adapteeruvad.
Vedeliku temp-i kasutada ju peale mootori seiskamist enam eriti ei saa.
Mõttetu on IMO ühest andurist mööda hiilimiseks migit teadust ehitama hakata.
Turbo mootori puhul on see, et vahest ei ole sisselaske temp väga etteaimatav, kuna jahutus on eri juhtudel erinev.
Näiteks Subaru top mount cooleri puhul on ummikutes asi kuum ja kui kiiremat sõitu harrastada siis jahe.
Jah kuumema õhuga läheb segu rikkamaks aga ikkagi on asi paigast ära.
Ei ole just meeldiv ka, kui teed väga kuuma ilmaga seade ja lähed miinus kraadidega 4WD autoga paugutama.
Vabalthingava puhul minu autol oli Speed Dentsity süsteemi puhul küll IAT sensori paigutusviga
(heat soak, andur ise oli ka täielik saast, Bosch kinnise korpusega) väga tuntav.
AFM süsteemi puhul jällegi ilmselt eriti tunda ei anna aga Speed Dentsity süsteemis MAP ja IAT on baaskomponendid.
Kokkuvõttes oleks mina võtnud MS V2.2 ja ~2.5k eest oleks töötav ja progetav süsteem olemas olnud.
Seda siis eeldusel, et komplekteerid aju ise ja jagad selle sisust.
Mõttetu on IMO ühest andurist mööda hiilimiseks migit teadust ehitama hakata.
Turbo mootori puhul on see, et vahest ei ole sisselaske temp väga etteaimatav, kuna jahutus on eri juhtudel erinev.
Näiteks Subaru top mount cooleri puhul on ummikutes asi kuum ja kui kiiremat sõitu harrastada siis jahe.
Jah kuumema õhuga läheb segu rikkamaks aga ikkagi on asi paigast ära.
Ei ole just meeldiv ka, kui teed väga kuuma ilmaga seade ja lähed miinus kraadidega 4WD autoga paugutama.
Vabalthingava puhul minu autol oli Speed Dentsity süsteemi puhul küll IAT sensori paigutusviga
(heat soak, andur ise oli ka täielik saast, Bosch kinnise korpusega) väga tuntav.
AFM süsteemi puhul jällegi ilmselt eriti tunda ei anna aga Speed Dentsity süsteemis MAP ja IAT on baaskomponendid.
Kokkuvõttes oleks mina võtnud MS V2.2 ja ~2.5k eest oleks töötav ja progetav süsteem olemas olnud.
Seda siis eeldusel, et komplekteerid aju ise ja jagad selle sisust.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Nojah, aga enne saaks. Tuleks lihtsalt mõõta, et kui enne mootori käivitamist oli vähemalt mingi 8h, siis on vedeliku temp võrdne õhu omagaMihkel kirjutas:Vedeliku temp-i kasutada ju peale mootori seiskamist enam eriti ei saa.

Võiks teha üldse mikrofoniga süsteemi, et mida rohkem mootor müriseb, seda rohkem kütust pihustab

Ise ostain 2K'ga kokkupandud V2.2. aga jah juhtmed ja karp maksab kah.Mihkel kirjutas:Kokkuvõttes oleks mina võtnud MS V2.2 ja ~2.5k eest oleks töötav ja progetav süsteem olemas olnud.
Seda siis eeldusel, et komplekteerid aju ise ja jagad selle sisust.