4. leht 5-st

Postitatud: 28.12.2007 1:16
Postitas erik
Sai lõpuks alustatud väljalaske kolde ehitamist. Ei imesta, miks sellist tüüpi autosid vähe turbotatakse, absurdselt vähe ruumi on. Originaalkolde maha võtmiseks tuli pmst. kõik paremalt poolt ära kakkuda, sh. aju, mootorikäpp, A/C süsteemi voolikud jne...



Sellised on siis originaalsed kolded koos kat`dega.

Pilt

Ja sellised on originaal kolded, voolavus on siin olnud küll teisejärguline, pigem loodussõbralikus.

Pilt

Sai veega lõigatud igasugu flantse ja pimedaid ning hangitud hunnik põlvi.

Pilt

Kollektori flantsid tegin 18 mm paksud, kuna muidu poleks saanud sujuvat freesitud üleminekut nelikant avalt plokis, ümarale põlves.


Pilt


Kui algus oli plaanis teha sujuv 3 + 1 X 2 kollektor, siis ruumi puudusel tuleb teha 6 + 1 kolle, ega see hea välja ei näe aga enamus tehase kolded on sellised.

Pilt

Turbo ise

Pilt

Selle ajutiseks kinnitamiseks plokile sa tehtud liigutatav plaadike

Pilt

Turbo mahub väga napilt lanseroni ja ploki vahele, õli tase karteris on ainult 4-5 cm madalamal, kui turbo õli väljavoolu ava, eks paistab tuleb sellest probleem, või mitte.

Pilt



Katsun täna kollektori kokku keevitada, siis värvida ja eks ta tuleb kindlasti ka teipida. Sisselase ja väljalase on väga ligistikku ja muidu läheb asi liiga kuumaks.

Postitatud: 28.12.2007 16:00
Postitas erik
Kellel üle 30 m kollektori teipi, võib seda mulle pakkuda.

Postitatud: 28.12.2007 18:27
Postitas Jõuvanker
Mis mustmetalltoru ( mark ) kasutad väljalaskekollektori meitserdamisel ja mis seinapaksus ning toruläbimõõt? Kuidas teed ühinemisotsa silindritorudele, millele istub turbiin?

Postitatud: 28.12.2007 21:00
Postitas Reims
Mustale torule ei pidanud teip hea olema :roll:

Postitatud: 29.12.2007 3:06
Postitas erik
Tossutasin täpsemad detailid TIG`ga kokku
Pilt

Pärast suuremat keevitamist puhastasin torud seest mingi "väga käepärase vahendiga", töötas...

Pilt

pmst. valmis kollektor alt:
Pilt

Pilt

küljelt:
Pilt

Pealt:
Pilt

Ise arvan, et kolle jäi 1. silindri tagant natuke liiga avar, aga loodan et see ei loe kuigi palju.

TO: jõuvanker

Peenemad torud on seest 37 mm ja seina paksus 2,5
Jäme on seest 58, midagi ja seina paksus 2,8
torud on õmbluseta tõmmatud torud
Marki ei tea, mingile serdile vastas...

Miks ei sobi teip mustale materjalile? Läheb rooste? See on mingi jama.

Postitatud: 29.12.2007 5:10
Postitas digimarket
mitte rooste ei lähe,aga suure kuumusega hakkab metall mängima ja tekivad praod,näiteks

Postitatud: 29.12.2007 11:14
Postitas erik
Mis mõttes? Must materjal ei roosteta? :shock: Pragunemine on pigem nagu roostevaba teoreetiline probleem.

Postitatud: 29.12.2007 13:06
Postitas Raceboy
Ise olen kasutanud küll teipi mustal torul ja siiani pole küll mingit muret olnud. Ehk siis umbes aastajagu väga aktiivset kasutamist-sõitu.

Postitatud: 29.12.2007 14:59
Postitas Laisu
mitte midagi muud ei juhtu peale selle, et kolle hakkab kiiremini roostetama, mingit mõranemise probleemi ei teki, mõranemine on pigem probleemiks roostevabale kuna ta mängib kõvasti rohkem kuumusega.

Postitatud: 29.12.2007 15:13
Postitas Mihkel
Jyrki rääkis, et on olnud juhuseid, kus kollektori keevituskohad on seest suure kuumusega nö. tükke loopima hakanud ja turbiini tiivikud ära rikkunud.
Teibi all läheb elu suht kuumaks ja teibi all hõõguva kollektori elu ei ole ilmselt kõige magusam.

Ma arvan, et see rohkem MIG keevitusega seotud, TIG-iga vast ei tohiks probleeme tulla.

Sul on siis pool LOG type kollektor :)
Muud vist sinna ehitama ei mahugi?

Postitatud: 29.12.2007 16:20
Postitas erik
No see mis ma tegin, on tõesti maksimum mis sinna mahub. :lol:

Postitatud: 29.12.2007 17:28
Postitas mulk
Peenemate torudega ja pisut rohkem vaeva nähes õnnestuks ehk midagi paremat.
Mis aga musta torukolde teippimisse puudutab, siis ... ca 550C' juures hakkab raud tumepunaselt hõõguma, 700C' juures on värvus nagu ... turboclubi embleemil oleval turbol :-D
Piirkiirusel mööda maanteed sõites on egt ca 700C'
Liigne termostress kollektorile lihtsalt

Postitatud: 30.12.2007 3:31
Postitas epic_metal
Aga lase ta keraamikaga üle katta, nagu minu oma:

Pilt

Postitatud: 30.12.2007 10:58
Postitas Raceboy
Keraamika on etem variant tõesti, Eestiski saab paaris kohas seda teha ja suht mõistliku hinnaga (loe: umbes sama kallilt, kui teipi ostes).

Postitatud: 30.12.2007 11:34
Postitas erik
Kui te lahked olete, äkki ütlete kuhu minna. Oleks tänulik.