BMW Z3 Coupe 2,8 -> turbo. Erik

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Sai lõpuks alustatud väljalaske kolde ehitamist. Ei imesta, miks sellist tüüpi autosid vähe turbotatakse, absurdselt vähe ruumi on. Originaalkolde maha võtmiseks tuli pmst. kõik paremalt poolt ära kakkuda, sh. aju, mootorikäpp, A/C süsteemi voolikud jne...



Sellised on siis originaalsed kolded koos kat`dega.

Pilt

Ja sellised on originaal kolded, voolavus on siin olnud küll teisejärguline, pigem loodussõbralikus.

Pilt

Sai veega lõigatud igasugu flantse ja pimedaid ning hangitud hunnik põlvi.

Pilt

Kollektori flantsid tegin 18 mm paksud, kuna muidu poleks saanud sujuvat freesitud üleminekut nelikant avalt plokis, ümarale põlves.


Pilt


Kui algus oli plaanis teha sujuv 3 + 1 X 2 kollektor, siis ruumi puudusel tuleb teha 6 + 1 kolle, ega see hea välja ei näe aga enamus tehase kolded on sellised.

Pilt

Turbo ise

Pilt

Selle ajutiseks kinnitamiseks plokile sa tehtud liigutatav plaadike

Pilt

Turbo mahub väga napilt lanseroni ja ploki vahele, õli tase karteris on ainult 4-5 cm madalamal, kui turbo õli väljavoolu ava, eks paistab tuleb sellest probleem, või mitte.

Pilt



Katsun täna kollektori kokku keevitada, siis värvida ja eks ta tuleb kindlasti ka teipida. Sisselase ja väljalase on väga ligistikku ja muidu läheb asi liiga kuumaks.
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Kellel üle 30 m kollektori teipi, võib seda mulle pakkuda.
Jõuvanker
Postitusi: 186
Liitunud: 15.12.2004 21:49
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Jõuvanker »

Mis mustmetalltoru ( mark ) kasutad väljalaskekollektori meitserdamisel ja mis seinapaksus ning toruläbimõõt? Kuidas teed ühinemisotsa silindritorudele, millele istub turbiin?
Ülelaaderõhu müstiline mõju. . .
Reims
Postitusi: 273
Liitunud: 21.03.2006 14:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Reims »

Mustale torule ei pidanud teip hea olema :roll:
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Tossutasin täpsemad detailid TIG`ga kokku
Pilt

Pärast suuremat keevitamist puhastasin torud seest mingi "väga käepärase vahendiga", töötas...

Pilt

pmst. valmis kollektor alt:
Pilt

Pilt

küljelt:
Pilt

Pealt:
Pilt

Ise arvan, et kolle jäi 1. silindri tagant natuke liiga avar, aga loodan et see ei loe kuigi palju.

TO: jõuvanker

Peenemad torud on seest 37 mm ja seina paksus 2,5
Jäme on seest 58, midagi ja seina paksus 2,8
torud on õmbluseta tõmmatud torud
Marki ei tea, mingile serdile vastas...

Miks ei sobi teip mustale materjalile? Läheb rooste? See on mingi jama.
digimarket
Postitusi: 212
Liitunud: 17.06.2007 17:32
Asukoht: Soome

Postitus Postitas digimarket »

mitte rooste ei lähe,aga suure kuumusega hakkab metall mängima ja tekivad praod,näiteks
BMW M52 328i turbo
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Mis mõttes? Must materjal ei roosteta? :shock: Pragunemine on pigem nagu roostevaba teoreetiline probleem.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Ise olen kasutanud küll teipi mustal torul ja siiani pole küll mingit muret olnud. Ehk siis umbes aastajagu väga aktiivset kasutamist-sõitu.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Laisu
Postitusi: 451
Liitunud: 08.09.2006 21:16
Asukoht: Saue/Tallinn

Postitus Postitas Laisu »

mitte midagi muud ei juhtu peale selle, et kolle hakkab kiiremini roostetama, mingit mõranemise probleemi ei teki, mõranemine on pigem probleemiks roostevabale kuna ta mängib kõvasti rohkem kuumusega.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Jyrki rääkis, et on olnud juhuseid, kus kollektori keevituskohad on seest suure kuumusega nö. tükke loopima hakanud ja turbiini tiivikud ära rikkunud.
Teibi all läheb elu suht kuumaks ja teibi all hõõguva kollektori elu ei ole ilmselt kõige magusam.

Ma arvan, et see rohkem MIG keevitusega seotud, TIG-iga vast ei tohiks probleeme tulla.

Sul on siis pool LOG type kollektor :)
Muud vist sinna ehitama ei mahugi?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

No see mis ma tegin, on tõesti maksimum mis sinna mahub. :lol:
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Peenemate torudega ja pisut rohkem vaeva nähes õnnestuks ehk midagi paremat.
Mis aga musta torukolde teippimisse puudutab, siis ... ca 550C' juures hakkab raud tumepunaselt hõõguma, 700C' juures on värvus nagu ... turboclubi embleemil oleval turbol :-D
Piirkiirusel mööda maanteed sõites on egt ca 700C'
Liigne termostress kollektorile lihtsalt
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
epic_metal
Postitusi: 36
Liitunud: 28.09.2005 19:00

Postitus Postitas epic_metal »

Aga lase ta keraamikaga üle katta, nagu minu oma:

Pilt
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Keraamika on etem variant tõesti, Eestiski saab paaris kohas seda teha ja suht mõistliku hinnaga (loe: umbes sama kallilt, kui teipi ostes).
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Kui te lahked olete, äkki ütlete kuhu minna. Oleks tänulik.
Vasta