3. leht 4-st

Postitatud: 13.05.2010 14:43
Postitas Mihkel
Sul vist 2-e massiline hooratas? Ühemassilisele ei ole mõelnud?

Siduri sobitamisega vastavalt hoorattale (max clamp) saan aidata.

Postitatud: 13.05.2010 14:45
Postitas Ultron
Pilt
Kirjas on et Tube Type, lohvivaba võiks olla tubeless ikka ?

Edit: vaatan jah sisekumm on selline soovituslik rohkem, mitte kohustuslik.

Postitatud: 13.05.2010 14:55
Postitas Ultron
Mihkel kirjutas:Sul vist 2-e massiline hooratas? Ühemassilisele ei ole mõelnud?
Siduri sobitamisega vastavalt hoorattale (max clamp) saan aidata.
Kahe massiline jah. Olen mõelnud aga osad räägivad et pidavat koledat häält idles V8 taga tegema ? Tänaval 800 rpm pealt idlest startides on raske hooratas omal kohal, suurematelt pööretelt startides kergem muidugi parem.
Mihkel sa stock e39 M5 sidurist ja korvist midagi käredamat ei suudaks meisterdada ? Sellel ainult ebameeldiv SAC (self adjusting clutch) aretis.
Edit: dragtimesi 13,54 sõitnud tegelane kasutab sellist hooratast.

Postitatud: 13.05.2010 15:06
Postitas Mihkel
Äkki varustad mind esialgu info ja piltidega, mida see SAC endast kujutab?
Saab ehk kiiremini võrreldes sellega, kui ennast ise neti teel harima hakkan.
Siiani pole veel ühelgi ette juhtunud autol sellist gizzmot küljes olnud.

Postitatud: 13.05.2010 15:22
Postitas Ultron
Pole eriti palju inffi. Tean vaid kui osta M5 korv ja sidur koos, siis on seal mingid fiksaatorid vahel ja asi lihtne. Kui need aga paigast ära lähevad või kui kasutada teise paksusega siduriklotse siis vaja mingit special esinduse vidinat survelaagri paika sättimiseks (pressure plate). Natuke juttu ja pilti samal teemal siin.

Postitatud: 13.05.2010 15:27
Postitas Mihkel
Kas seda regulli süsteemi sealt kuidagi minema kannatab visata?
Olen teinud ühekettalise 240mm kit-i millega on dünos testitud ~900nm ja pole veel kordagi libisenud.
Ka BMW-le siis. Muidugi linnasõiduks võib olla veidi ebamugav, kuna sisaldab endas leevendusteta 4-ja labaga ketast.

Postitatud: 13.05.2010 15:43
Postitas Ultron
Olen aru saanud, et enamus aftermarket korvidest on SACi vabad. SAC=troublesome võib foorumitest välja lugeda. Tore oleks kui saaks selle sealt üldse ära. Üritan selle kohta lisainfot saada.
Pmst kui 240mm nii palju väänet 4 labaga kannatab, siis pole vist mõtet M60 hooratta ja 265mm siduri poole vaadata. Teoorias võiks siis 240mm ümmargune sidur koos asjaliku korviga tagaratta ET Dragi & 450nm jõudu mõned korrad aastas üle elada.

Postitatud: 21.05.2010 13:27
Postitas Ultron
Pühapäevane ilmaennustus on nagu ta on aga üritab ära proovida. Mis rõhk võiks rehvis OK olla 1,1...1,3 bar ?

Postitatud: 22.05.2010 11:12
Postitas Ragnar
Ultron kirjutas:Pühapäevane ilmaennustus on nagu ta on aga üritab ära proovida. Mis rõhk võiks rehvis OK olla 1,1...1,3 bar ?
Esialgu pane mingi 0.9 sisse ja tee korralik burnout. Vaata palju siis on. Esiveolisega pole nii hirmus madala rõhuga, aga osad on kurtnud, et väikese rõhuga RWD on päris hirmus kui ujuma hakkab.
Ja siis polegi nagu muud kui rehvi jäge betoonil/asfaldil jälgida, kas kogu pind kandub asfaldile ühtlaselt. Rehvi pind, tagumikutunne ja 60ft annavad sulle vastuse kui palju peab rõhku olema. Ehk siis paari võistlusega võiks juba aimu saada :)

Postitatud: 22.05.2010 15:03
Postitas Ultron
Ehh eile õhtul sai sidur koos korviga alt ära võetud. Mõni ime et ei pidanud, pool sidurist pinnast oli ainult kasutusel. Hooratas viimase paari kuuga ebühtlaselt kulunud. Reede õhtul sooja ilmaga muidugi oli eriti lahe treialit leida kes hooratast teeks. Käisin täna hommikul Raplas Maksimetallis aga hooratas ei mahtunud treipinki napilt ära. Sai natuke aretatud aga ei õnnestunud seda stabiilselt seal pöörlema saada. Vähemalt liivapaberiga sai pöörlevat hooratast mingil määral töödeldud. Paremaks läks aga kui heaks selgub AC Dragil.
Et siis igast burnid ja asjad ... koha peal proovib kas üldse midagi peab :-D Esimesed stardid ilmselt üldse ilma burnoudita erinevatelt pööretelt. Lugesin muidu et MT tahab vähem burni saada kui muud margid. Elab ja õpib :)

Postitatud: 22.05.2010 17:36
Postitas Ragnar
Ultron kirjutas:Ehh eile õhtul sai sidur koos korviga alt ära võetud. Mõni ime et ei pidanud, pool sidurist pinnast oli ainult kasutusel. Hooratas viimase paari kuuga ebühtlaselt kulunud. Reede õhtul sooja ilmaga muidugi oli eriti lahe treialit leida kes hooratast teeks. Käisin täna hommikul Raplas Maksimetallis aga hooratas ei mahtunud treipinki napilt ära. Sai natuke aretatud aga ei õnnestunud seda stabiilselt seal pöörlema saada. Vähemalt liivapaberiga sai pöörlevat hooratast mingil määral töödeldud. Paremaks läks aga kui heaks selgub AC Dragil.
Et siis igast burnid ja asjad ... koha peal proovib kas üldse midagi peab :-D Esimesed stardid ilmselt üldse ilma burnoudita erinevatelt pööretelt. Lugesin muidu et MT tahab vähem burni saada kui muud margid. Elab ja õpib :)
Oleneb rehvist, aga minu omade kohta kehtis jutt, et "Little or no burnout needed" M/T Drag 24.5x8x15" L8 segu

Postitatud: 22.05.2010 20:18
Postitas jeff01
Oma kogemus sama mõõdu, segu ja tootjaga oli see, et burnouti oli kindlasti vaja, vahe oli ~0,15s 60 feetis
2 käiguga 4-6 sekundit 100km/h oli mu arust kõige parem....võttis kiiresti suitsu heledaks ja pidas hästi. Ühe korra olen ka üle kuumutanud ja tunne oli esimesega veel kehvem kui ilma burnoutimata aga kui teisele vahetasin oli tore (Alul tõmbas kergelt ringi, siis enam mitte)
Peale burnoutimist ma üle stage ei tavatsenud veereda et mitte prügi korjata, aega raisata ja rehve jahutada.

Aga liiga tühjaga sõites saad toreda kogemuse võrra rikkamaks :) ....Finišis gaasi vabastades on mul peaaegu hapuks võtnud kui 0,6 bari proovisin....olgugi et kiirust polnud (160) oli tunne päris jube.

Postitatud: 22.05.2010 23:29
Postitas Ultron
Eks alustab ikka suure rõhuga ja ilma burnita ning start madalatelt pööretelt. Kui sidur peab siis rõhku maha, pöördeid juurde ning waterboxi olemasolul proovib burnouti. Praegune sidur võtab kõvasti ülevalt poolt kui eilne, vajab natuke harjumist. Mingit korralikku sissesõitu sidurile ei jõudnud teha, lihtsalt tunnike linnasõitu. Korvistmeid pold see kord aega küla pealt otsida, seega 2x30kg comfort istmetega starti. 13,53 ära suudaks sõita oleks super, kõik muu on kena bonus :)

Postitatud: 27.05.2010 16:46
Postitas Ultron
13,591@164 ehk siis 0,06 jäi puudu. 2 km/h väiksem kiirus siis ilmselt kuna auto 40 kg eelmisest korrast raskem. Sidur pidas üle ootuste hästi. Line lock oli rivist väljas ja burnouti see kord ei hakanud üritamagi. Külma slickiga sai 60ft 2,005 peale, mis tore parandus lamelli 2.273ga võrreldes.
Esimeses sõidus ehmatas natuke ära, kui auto teisega ujuma hakkas. Sai rooliga esimesel ehmatusel liiga palju korrigeeritud. Õõtsuvas autos ei suutnud kahel esimesel katsel kolmandale vahetust teha. Esimest korda short shifteriga ka muidugi. Sõidud muidu sellised:

React,60ft,ET,km/h
0,334 2,138 14,030 161,88
0,290 2,069 15,568 98,54
0,045 2,054 13,695 164,84
0,031 2,089 13,763 164,47 (käigukangi nupp peos)
0,097 2,005 13,591 164,09
0,036 2,183 13,937 163,72 (hakkas kergelt sadama)
0,030 2,178 13,814 165,98

Viimases sõidus jahe õhk + 31kg istme eemaldamine andis pea 2km/h lõppkiirust juurde. Reaktsioonid sai üle ootuste heaks. Slickide rõhk oli 1,25bari allapoole lasta ei julgenud. Selline 4s burnout teisega peaks ca 0,3 rõhku üles lööma muidu ?
Plaanis streetmani Raadil Speedestil sõita. Line lock korda ja korralik burn. Võiks saada 1,9 või isegi 1,8 60ft aja. Hetkel oli parim minek ca 3500 pöörde pealt, 4000 start pani ühe slicki ca 5cm veljel ringi käima. Vaja ilmselt liimiga seest üle käia ? Tore oleks muidugi kui keegi kogenum Raadil vett valaks ja starte juhendaks. Burniga võiks parim 60ft vist piirajast startides tulla ?
Torx 45 võti kaasa ja kõrvaliste üldse välja. Juhi kohale üritab korvistme laenata nagu SR Openil kord. Kellelgi midagi olemas andke teada :)
Käiguvahetused on aeglased, sidurit võtab nüüd ülevalt poolt ja tuleb jalga harjutada mitte sidurit põhjani tallama.
Veel kellelgi hüva nõu kuidas aega paremaks saada ?
Vedrustuse tööd iseloomustab:
http://galerii.tarmotomson.net/ac/kdrag ... G_8668.jpg
http://marekpotti.com/pics/2010/ack/images/VH3C7820.jpg

Tuju tegi heaks see sõit, kahju et rada libedaks läks. See 0,06s oli nii käe ulatuses :)
http://www.youtube.com/watch?v=c9_8-YXFtGk

Ahjaa, kui enne pidi natuke neljandaga laskma, siis nüüd kannatas tänu suurema diameetriga tagaratastele kolmandaga lõpuni sõita. Seal 6100 pöörde juures hakkab mootori jõud vaikselt kaduma, kas äkki annaks juurde enne lõppu kiire vahetus neljandale ? 850CSi vastu sõites panin tähele kuidas isegi libiseva siduriga neljandale pannes hüppasin ta eest natuke rohkem ära.

Edit: palju Raadi rada umbestäpselt Kiltsi omast 60ft mõttes aeglasem võiks olla ?

Postitatud: 28.05.2010 14:05
Postitas Astrona
Slippide kohta ütlen: Bracket :)
Tundub, et stardid tühikäigult, mingit inertsi pole, teed 3m hüppe ja ongi pöörded all, ning enne 60ft saab veel pikalt pöördeid koguda proovi täisgaasilt! Saad raadil kah 1.8s kätte!