3. leht 3-st

Postitatud: 03.04.2009 0:03
Postitas taxu
mulk kirjutas:No olgu sulle teadmiseks, et minu autol ei ole ei filtri ega ka õliradika väistamiseks mingeid klappe.
Pumbas on ülerõhuklapp ja õlifiltri juures on termostaat radikale.
Filtri möödaviik on juba filtritesse sisse ehitatud. Kust sa teistsuguseid võtad?
Mis jahuti nöödaviiku puutub, siis kasutatakse osadel Audidel sedagi, osadel jälle mitte. Niipalju kui netist natuke otsisin, siis leidsin näiteks 2,7l biturbo manuali, kus selline jutt: "The oil cooler ...... Unlike the V6 naturally aspirated engine, a bypass is not required."
(http://www.ibiblio.org/tkan/audi/2.7Bit ... fStudy.pdf, lk15)

Postitatud: 03.04.2009 5:52
Postitas mulk
taxu kirjutas:
mulk kirjutas:No olgu sulle teadmiseks, et minu autol ei ole ei filtri ega ka õliradika väistamiseks mingeid klappe.
Pumbas on ülerõhuklapp ja õlifiltri juures on termostaat radikale.
Filtri möödaviik on juba filtritesse sisse ehitatud. Kust sa teistsuguseid võtad?
:-D
Siis mida, pead sa filtri tagasivooluklappi by-pass klapiks?

edit: Lahkasin hommikul esimese asjana audi filtri, p6hjas on t6epoolest mingi selline klapp, mis v6iks surve suurenedes 6li läbi lasta.

Postitatud: 25.06.2009 19:57
Postitas jeff01
Mõistusega inimesed kasutavadki ju bypass klappidega kvaliteetõifiltreid nagu MANN või MAHLE vms. Kui mootor on korras ja õlisurve hea aga kasutatakse tavapärasemaid poolsünteetilisi õlisid siis püsib ka talvel võimalus oma mootoril üsna kiiresti saaled jahedaks lasta kuna peale külmkäivitust ei mahu õli oma suure koguse ja survega 8 micronilisest filtrist ilma klapita läbi ja ajal mil mootor vajab suurimat kaitset kulumise vastu käib ta pmt kuivalt.
Kasutaga "kvaliteet" brande nagu FRAM :-D vms huinamuina ja saate mootorist ka papitükke korjama hakata aga sellest pole lugu kuna mootor on selleks ajaks niikuinii pukis juba.

Postitatud: 26.06.2009 6:57
Postitas Molotov51
Nonii nüüd on Astrona ennast lõplikult tõestanud.

Postitatud: 26.06.2009 9:00
Postitas jeff01
süvenesin veidi sellesse õlituse teemasse ja inimesed, kes ehitavad võistlusmootoreid juba aastakümneid räägivad vähemalt üht tüüpi mootori puhul kõik nagu ühest suust:
Pressure doesn't lubricate, flow does. High pressure is a measure of LACK of flow
Selliseid vastuseid näeb tihti teemas kus kurdetakse saaleprobleemide, õli liigse kuumenemise jne teemal ja lisatakse ka lõppu et mu on ju uus ja õlipump peal ja õlisurvet rohkem kui varem :p

sellest on raske aru saada aga kui vaadata kuidas ploki kõik väljavõtted manomeetritega täidetakse ja peale seda vastavad korrektuurid trelli ja kitsenduste loomise abil tehakse siis hakkan uskuma.

Justkui oleks astronal ju õigus aga see on vaid pool teed täielikult sobiva süsteemini kus on sobivas vahekorras vända ja nukkvõllide tolerants, õlipumba suutlikkus, reduktsiooniklapid, hoolikalt valitud õlifilter, kasutatav õli mark, õli temperatuur ja ploki sisesed takistused. Asi on väga kaugel sellest et mina oskaksin miskit õiget lahendust pakkuda sest isegi stock süsteemi väljamõtlemise ja arendamise eest on mõned mehed vaat et maja omale ehitanud :-D se nõuab lihtsalt meeletut kogemust ja kotti läinud mootoreid :-D

Postitatud: 26.06.2009 10:13
Postitas Maik
No põhimõtteliselt sama jutt peaaegu kehtib ju turborõhu kohta ka,
kui ma vahetaks endal klapid/nuka jne, mul ülerõhk kukuks kompressori puhul , samas mootor oleks ikkagi võimsam ja hingaks paremini...
sama ka õli puhul.

:roll:

Postitatud: 28.06.2009 12:41
Postitas Astrona
Molotov51 kirjutas:Nonii nüüd on Astrona ennast lõplikult tõestanud.
Noh alustasin teema 1. aprillil suht igavusest. Vahetult peale seda teemat, läks mul kahel masinal saaled, ilma, et ma rõhku vähemaks oleks keeranud :) - ja enam polnud igav :)
Korralikest mootoritest eriti ei räägita ja rahvatarkus tekib ikka enamasti nii hõredate mootorite baasil, et tuleb pumpa peale keerata, et üldse igale poole õli jõuaks.
Põhimõte on tegelikult lihtne.
Kõik peab õlitatud olema. Ega see kui vändast tuleb 7bar õli rõhku, ei tähenda, et keps hõljub 7barise õlikihi peal - õli väljub ju saale peale, mis on 100x suurem ruum kui õlitusava ja seal on 0 rõhk niikuinii.
Mida kiiremini õli pumbatakse, seda rohkem õli peab süsteemis olema, et ennast kuivale ei pumpaks.
Mida kõrgem rõhk ja suuremad lõtkud/avad, seda kiiremini pumbatakse.
Paned pumbale punni ette on rõhk üleval aga voolavus null ja kõik kuival.
Puurid õli kanalid väntvõllis vms suuremaks, rõhk seal langeb, voolavus aga paraneb, ja kuna õlirõhuregulaator hoiab rõhu ikka üleval, siis teised elemendid saavad ikka oma õlituse kui pump hõre polnud. (sama kui paned suurema turbo ja sama võimsus (õhuvoolavus) tuleb madalama rõhu juures).
Kui puurida kõik õlituskanalid suuremaks nii et voolavus jääb samaks ja lasta ka regulaatorist rõhk alla, siis ainus võit on selles, et võibolla pump kestab kauem.
Aga noh ega keegi siin vaevalt midagi muutma hakkab - väga lihtne on pekki keerata, kuna näiteks puurid mingid kanalid nii suureks, et rõhuregulaator enam rõhku üleval ei jaksa hoida ja ülejäänud lülid jäävad õlitamata.
Kui on probleeme, keerake juude nii et rõhk ikka ülevala oleks, ja kui ikka rõhk ei tõuse, siis küll ta peale kap-remonti tõuseb. Enne seda proovige aga korraliku õliga (mul castrol vs noname tõstis rõhku kuumalt +1-2bar) Kui aga pole probleemi, siis ärge näppige - on minu seisukoht. Mitte aga "If it's not broken - tune it". päikest