16. leht 22-st
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 04.07.2013 18:09
Postitas LordVampire
Hääled olid küll head ... sirge peal tundus kiirust ka olema

Aga nagu korraldajad ütlesid, ürituse eesmärk ongi harjutada, kas see aeg kõige tähtsam ongi alati. Kui aint aega taga ajada siis natuke teistsugune lähenemine, auto oli äge.

Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 07.07.2013 0:59
Postitas Autolab
Sain Astrona teemast innustust ja tegin kah mõne logi

, ei tegelikult kahtlustasin, et boostiga on midagi nats nihkes ja nii ongi nagu välja tuli. Nimelt siis langeb boost kõrgemate käikudega pöörde tõustes alla. Põhjus ilmselt boost controlleri duty tabelis mida tuleb paremaks mudida.

Tumesinine on boost ja helesinine on rpm, mäekesed siis 1, 2, 3-mas ja neljas käik, esimesed kolm käiku kuni 7100rpm-i ja neljas 6300rpm-i (ca 195km/h). All saab sekundeid vaadades aimu ka sellest kui kiiresti mingi käik otsa saab

. Kiirust tuleb 1-mesega 64km/h, teisega 108km/h ja kolmandaga 162km/h. Sellised tulevad kiirused @ 7100rpm.
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 07.07.2013 16:54
Postitas mulk
Palju murettekitavam on mu meelest see, et teise ja kolmanda käigu vahel on paar sekundit tühja, enne kui taas rõhk üleval.
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 07.07.2013 18:48
Postitas Autolab
See kolmandaga peale käiguvahetust spoolimine tekkib siis kui teisega enne käiguvahetust piirajasse lasta, õigel ajal käiku vahetades seda ei tekki ja kui nüüd varsti nukka kah keerama hakkame siis ilmselt pole ka piirajasse laskmise korral probleemi, sest rootslaste kogemustele tuginedes peaks full boost siis pea 1000rpm-i allapoole tulema.
Täna sai siis käidud natuke proovimas ja tulemused järgmised 0-100km/ 4,81s ja 100-200km/h 6,66s. Kui nüüd kiiruse sisendi jälle tööle saab siis saab ilmselt 0-100-ni aega veel natuke parandada, 100-200 aeg paraneb kah illmselt oluliselt peale seda kui Hents boosti 1,3bar-i peale püsima sätib. All oli täiesti tavaline tänavarehv nagu ikka.
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 08.07.2013 20:02
Postitas Tomm
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 08.07.2013 23:04
Postitas hents99
Sellise mootori ja sellise jõu juures on raske jagu saada

Aga eks üritab edasi. Drag ju tulemas.
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 10.07.2013 23:57
Postitas Autolab
Tehtud

Kahjuks jääb see nv. dragile minemata

. Ei midagi ei läinud katki, lihtsalt vahepeal on ka hobidest tähtsamaid asju

Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 11.07.2013 13:16
Postitas Jaan
Kuidas ümberehituse vormistamine käis? Näitasid auto ette neile, sumpsid, väljalaske modimised jne ei tekitanud küsimusi?
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 11.07.2013 13:19
Postitas Autolab
Näitasin lihtsalt ette jah. Vaadati ainult kaart ennast ja kogulugu. Enne ettenäitamist tuleb muidugi ka luba taotleda ja saada mnt ametilt.
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 11.07.2013 13:25
Postitas Jaan
Märge ümberehitus passis tähendas vanasti, et tee edasi mis tahad e. politsei ei saa kottida tänaval mingite koonusfiltrite ja mis iganes tehniliste vidinate eest.
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 11.07.2013 15:37
Postitas hents99
Jaan kirjutas:Märge ümberehitus passis tähendas vanasti, et tee edasi mis tahad e. politsei ei saa kottida tänaval mingite koonusfiltrite ja mis iganes tehniliste vidinate eest.
Vanasti ehk jah. Ja mingil määral annab ka eelise kiirkorras seletades. Aga iga ümberehitus on mingi registreerimiskoodiga ja koodi järgi päritakse vaste ümberehituse kohta. Aga ümberehituse taotlemine juba näitab oma head suhtumist korrakaitsjate töösse ja neil pole nagu põhjust ülbitseda.
Iseenesest päris hea.
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 11.07.2013 16:11
Postitas Raceboy
Äkki viitsid kuskile ümberehituse käigu põgusalt kirja panna alates taotluse esitamisest kuni selleni, mida nad nõudsid ja kuidas heakskiiduprotsess üldiselt kulges? Oleks väga huvitav ja informatiivne lugemine, lisaks paljudele vajalik info, aitaks nii mõnedki "tänavalegaalsed" sõidukid legaliseerida

Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 11.07.2013 17:47
Postitas Jaan
Natsa OT, aga endalgi on plaanis ümberehitus passi saada,sest põhimõtteliselt mootorivahetus ametlikult on aktsepteeritav, küsimus tekib ainult, et kas uue mootori korral on oluline ka katalüsaatori olemasolu, kuigi algselt konkreetsele autole tehasest ei olnud pandud. Ehk, kas agregaadid jäävad auto põhised või tulevad uue mootoriga kaasnevalt.
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 11.07.2013 18:11
Postitas hents99
Katalüsaatorist ei pääse, see on kindel.
Re: BMW 328i (S50B32) Touring
Postitatud: 11.07.2013 20:24
Postitas Autolab
Väike videoklipp kah sellest kiirenduse mõõtmisest, sellel katsel oli 0-100ni 4,81s
http://www.youtube.com/watch?v=y2Jz4WpD ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Raceboy kirjutas:Äkki viitsid kuskile ümberehituse käigu põgusalt kirja panna alates taotluse esitamisest kuni selleni, mida nad nõudsid ja kuidas heakskiiduprotsess üldiselt kulges? Oleks väga huvitav ja informatiivne lugemine, lisaks paljudele vajalik info, aitaks nii mõnedki "tänavalegaalsed" sõidukid legaliseerida

Alustada tuleb sellest, et tuleb maanteeameti tehnoosakonnale esitada digitaalselt allkirjastatud taotlus. Taotlusesse tuleb ka joonis kaarest teha. Kuna minul oli kaar juba valmis ehitatud selleks hetkeks kui taotlust tegin siis mina joonist ei lisanud ja panin juba valmis asjast pildid kaasa (olin muidugi juba eelnevalt suhelnud mnt. spetsialistiga ja põhimõtteliselt oli mulle juba roheline tuli antud). Siinkohal on soe soovitus lasta kaar teha tuntud tegija poolt, sest nii on kindlasti lihtsam luba saada. Minule tegi turvakaare Tambet Aidma. Samuti lihtsustab asja see kui asi on tehtud FIA standardi järgi (võimalik, et see on lausa nõue, kuid kuna minul on ta FIA standardite järgi tehtud siis ei süvenenud sellesse). Kaar peab olema tõmmatud torust.
Kui kõik on korras siis väljastab mnt. amet sellise teate ark. tehnoosakonnale:

Siit on juba ilusti näha mida kontrollitakse kui autot ette näitama lähed. Minu auto puhul oli ainult üks nõue, sest olin eelnevalt põhjaliku pildimaterjali saatnud mnt. spetsialistile, aga võimalik, et kui lihtsalt joonise alusel luba väljastatakse siis võib nõudeid rohkem olla mida ark onud kontrollima peavad. Kui ark onud auto üle vaatavad ja kaar vastab kõigile otsuses märgitud nõuetele siis sammud uue teh. passi järgi

. Riigilõiv 19€
Jaan kirjutas:Natsa OT, aga endalgi on plaanis ümberehitus passi saada,sest põhimõtteliselt mootorivahetus ametlikult on aktsepteeritav, küsimus tekib ainult, et kas uue mootori korral on oluline ka katalüsaatori olemasolu, kuigi algselt konkreetsele autole tehasest ei olnud pandud. Ehk, kas agregaadid jäävad auto põhised või tulevad uue mootoriga kaasnevalt.
Pead anda ei julge, aga minuarust ikka oli nii, et heitgaasi näitajad ei tohtinud peale mootori vahetust ületada neid näitajaid mis antud autole on ette antud tehasepoolt, ehk siis uue mootori puhul ei pea ilmselt katti alla kruttima.
Minu autol passis olevad kaks ümberehitust tähendavad, et ebastandartne mootor ja istmekohtade vähendamine.