mootori juhtmestik

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Re: mootori juhtmestik

Postitus Postitas kilplane »

mul tekkis ka küsimus uuesti nende geneka juhtmetega.
kui mul on aku pagassi veetud ja + juhe on joodetud sinna kus ennem oli aku + klemm,
küsimus järgmine, et kas selle sense juhtme peaksin siis eraldi akule ka vedama? või jääb sinna kus on?
iseenesest asi ju nagu töötab.. elektroonikat, peale tulede ja mootori mul seal nagu ei ole, seega mingit pingemängimist ma täheldanud ei ole.
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: mootori juhtmestik

Postitus Postitas Astrona »

kilplane kirjutas:mul tekkis ka küsimus uuesti nende geneka juhtmetega.
kui mul on aku pagassi veetud ja + juhe on joodetud sinna kus ennem oli aku + klemm,
küsimus järgmine, et kas selle sense juhtme peaksin siis eraldi akule ka vedama? või jääb sinna kus on?
iseenesest asi ju nagu töötab.. elektroonikat, peale tulede ja mootori mul seal nagu ei ole, seega mingit pingemängimist ma täheldanud ei ole.
Nagu aru saan, siis see on suht kama. Aga võid ju proovida: pane kõik tarbijad taha, kojamehed, taguklaasi soojendus, täistuled, ohukad jne ja vaata kas on pingelang su aku "+" juhtme peal. Samas, kui ongi seal liiga suur lang, ja kõrvaldad selle näiteks 1V, siis kõik jubinad hakkavad saama mingi 14.7V ja näiteks COP'ide jms elu selle võrra vast lüheneb.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: mootori juhtmestik

Postitus Postitas Astrona »

1# KMS "wiring manual" soovitab: ja ajul on eraldi pin pihustite 12V jaoks.
Kas poleks aga ajul 12V pinge kõikumine väiksem, kui see toide tuleks otse akult? Need 4 pihustit löövad mul ju ühest kanalist korraga - päris mitu W kõrgsageduslikku tarbimist.

2# KMS "wiring manual" soovitab: andurite massid kõik ajuni vedada, sealt kokku ja siis andurite massi pin külge.
Mul nii, et massid jõuavad kokku poolel teel ehk 1m enne aju. (CLT, IAT, MAP, TPS).
VR signaali massid jõuavad selle andurimassi-juhtmega kokku nii nagu kästud (alles pistiku sees).
Kui kriitiline see on?
Küsimus saaks vist olla vaid müras, kuna juhtmed ise kannataks ampreid.

Üldiselt see kõik on kama, aga mul autos oli kala, ja sooviks, et ei korduks see jama, siis pärast foorumis ka vähem hala :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
IvarR
Postitusi: 402
Liitunud: 26.07.2005 11:09

Re: mootori juhtmestik

Postitus Postitas IvarR »

Astrona kirjutas:1# KMS "wiring manual" soovitab: ja ajul on eraldi pin pihustite 12V jaoks.
Kas poleks aga ajul 12V pinge kõikumine väiksem, kui see toide tuleks otse akult? Need 4 pihustit löövad mul ju ühest kanalist korraga - päris mitu W kõrgsageduslikku tarbimist.
Mina tavaliselt lülitan pihustitele 12V peale läbi relee otse akult pmst ja juhin toda aju väljundist. Kaitsmed ka loomulikult vahel jne. Võimalikult palju asju võiks otse akult panna voolu saama ntx ventikad jne ja ajust ainult relee lülitamiseks signaal võtta. Osad ajud tahavad ka relee klemmide vahele dioodi saada, kontrolli enne tegemist kas on vaja või mitte.

IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: mootori juhtmestik

Postitus Postitas Astrona »

Tegin juba nii, et süüte-relee, mis ühendab ühe signaaliga 2 paari klemme akusse, et 1 on poolide toide ja teine on pihustite oma. Mõlemale tuleb eraldi akust kaitsme alla ja sealt eraldi releesse. Signaal siis süüte lukust tulev juhe, mille pealt võtsin ka otse aju enda toite - peaks suht müra-vaba allikas olema, kuigi jah pole otse akult. Mähkisin kimbu juba ära kah, nii, et väga muutma ei hakka kui probleeme ei tule.

KMS ei räägi küll miskit dioodidest.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta