juss kirjutas:Nagu ikka oskan ma ennast valesti väljendada.
Pöörded kukkusid aeglaselt suht alla. Nad jõuavad ikka tühikäigule aga selleks läheb ca. 5+ sekondit peale gaasi andmist.
Sisselaske lekkeid kontrollisin eetriga. Ainult BOV lasi hästi grammike läbi, tühikäigul siis tõusid pöörded hästi natuke.
Ikka veel bov küljes?
Surge on sul kõigeväiksem probleem, seega kuni probleemid pole lahenenud siis keeraks ühe küljest ära.
Tühikäigul on segusiiber kinni, ja bov sellest väljaspool, kui seal lekkis midagi sisse, siis on asi ikka väga peetis. Eetriga võid kollektorit küll testida. Aga teisel pool siibrit on nii toru väljas kui sees 1 atmosfäär rõhku ja eeter ei pea igast praost sisse ronima.
Sel mootoril pole MAP andurit, ta võiks teoorias hetkeks oletata TPS ja rpm järgi, palju õhku sisse tuli, aga praktikas ainus kuidas ta saab soovitava kütuse koguse kohta (õhukogusest) aimu, on läbi õhulugeja. Tühikäigul piisab mingi a la 4mm läbimõõduga avast, et mootor käiks. MAF'i enda ristlõige on ~2000mm2, ja 4mm ava ristlõige 12mm2. Isegi kui seal tühikäigu kanalis on õhukiirus 50m/s siis 200x suuremas torus on see ju 200x väiksem ehk 0.25m/s. Seepärast on üritatud neid ülitundlikena teha, ja ka MAFi tolerants on 1 põhjus, miks autol üldse iseõppimine on tehtud (muidu poleks vaja ajul õppida ja võiks kindel olla, et maf näit on 100.0% õige). Nüüd, aga kus sul võib olla mõõdikust siibrini miljon väikest leket, siis õhumõõdikust õhk ei pruugi liikudagi, või teeb seda näiteks poole aeglasemalt. Uuri manualist kas on antud tühikäigu MAF väljund pinge? Ära sellele hetkel mõtle, et too aju üritab mootorit ka ilma MAF'ita töös hoida.
2. asi, võibolla on sul ka koonusfilter suht MAF'i lähedal - see tal kah ei meeldi.
Iseenesest kui kõik probleemid on lahendatud, võid koonuse tagasi panna, ja väga hulluks ei tohiks minna. Kui kõik on ok, võid ka erinevaid BOVe proovida, kuni leiad sellise, millega ikka probleeme ei teki.
Hetkel võib tunne jääda, et turbo on väga oluline osa BOVi korraliku toimimise tagamiseks.