CA18DET sureb tühikäigul välja

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas Astrona »

juss kirjutas:TPS sai veel näpitud ja testitud, toimib ilusti.
CAS-i nüüdil vasakule paremale keerates on lõtk olemas aga üles-alla, vasakule-premale liigutades pole lõtku.
Rihma märgid on paigas, õigemini olid paigas, pidin nukarattad maha võtma, et saaks ilusti CAS-i lõtke kontrillida.

Kas aju ei või kudagi villast panna, et kord läheb mootor pöörde ja järgmine moment ei lähe ja kord on segu normaalne ja järgmine moment segu olematu pöördel? Ja samas ei näita ühtegi errorit.
aku juhtmed korralikud?

cas lõtkust ei saanud aru. Aga enivei pane kasvõi fooliumit vahel ja löö otsa - parem ikka.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

Mõõtsin aku juhtmete ja ühenduste takistusu kõik jäid sinna 0.2 oomi kanti.
Mingi moment meelitasin ajult välja trottle sensor vea. Sai siis kõik etapid läbi käidud nagu manuaalis kirjas ja ühtegi probleemi ei esinenud. Nüüd hiljem pole enam seda viga aju näidanud.
CAS-le panin fooliumi vahele.

Mul hakkab juba tasapisis sellest jebimisest siiber saama :x


Kui gaasi pedaali vajutada mingi maa, et oleks ca. 2000rmp siis mingi aja pärast kukub pööre ära ja mingi aeg hakkab mootor jõnksutama ja siis läheb pöördesse ca. 3000rmp. Vahepeal pole gaasipedaali liigutanud, koguaeg on samas asendis.


Tegelt mul on üks idee veel. Lamda näitab, et segu on normaalne kuigi segu on võssa.
Kui lamda küljest võttsin, siis hakkas normaalsemalt käima, kuigi jah pöörded ei kukkund eriti kiirest aga pöördesse jällegi läks mootor ja ei jebinud enam.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas Astrona »

juss kirjutas:Tegelt mul on üks idee veel. Lamda näitab, et segu on normaalne kuigi segu on võssa.
Kui lamda küljest võttsin, siis hakkas normaalsemalt käima, kuigi jah pöörded ei kukkund eriti kiirest aga pöördesse jällegi läks mootor ja ei jebinud enam.
Näiteks kui on kuskil väike VL leke, siis sealt tõmmatakse õhku sisse, ja tänu lambdale krutitakse segu rikkamaks.
Kas ilma lambdata oli pöördesse minemise probleem üldse kadunud?
Sellega vastupidine point kah, et kui lambdat üldse pole taga, siis hoitakse veel rikkamat segu. (Ja lambda lihtsalt peetis. Lambdat mõõtsid?)
Ehk siis võib sul mingil põhjusel segu lahja olla. Kas temp andur näitab umbkaudu 200oomi töösoojalt ja 2000oomi külmalt?

Aga mis häält ta teeb, kui pöördesse ei lähe? Löriseb, paugub, või on üldse vait?
Kas tahho hüppab kiiremini, kui seda suudaks su 20kg hooratta ja sirduri massiga mootor? Et siis äkki süüte signaal kaob ära. Või näiteks on kalamise ajal aju üldse välja lülitatud, seepärast ta viga ei näegi. Omast kogemusest pole mul sellest diagnostika ledikesest kasu olnud.

Ära heida meelt, kui päris vea üles leiad, on kõik muu kah ju palju parem. Äkki testid pumba voolavuse kah ära. Kui ta muidugi sul juba neutrali peal poob, siis pole sel mõtet. Kui aga ainult sõidu pealt boosti taha tulles, siis mõõda kütuse surve sõidupealt sel kala ajal.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

Võtsin sumpa alt, et äkki peale turbo ja pükste vahelt kisub õhku ja saab ka paremini vl. kollet uurida. Pükste ja supa flantsi vahelt on ikka korralikult välja ajanud aga turbo ja pükste vahelt pole midagi tulnid ja kollektor paistab ka ilus olevat, kuna mul on ta üle teibitud ja siis vist peaks olema see valge teip tahmaseks läinud.
Kui lamba tagant tõmbaasin siis jah mootor käis juba tühikäigul paremini. Niipalju kui gaasi vajutasin niipalju ka pöörded kerkisid. Ja pöörde tundus, et läks ilusti. Aga alla ei tahtnud kuidagi pöörded kukkuda.
Lambast väljatulev näit on küll normis.
Temp. anduri takistust pole mõõtnud aga välja tulev V oli kül normis ilusti.

Kui ta pöördesse ei läinud siis oli täpselt sama kui avariis oleks aju, sama umbes nagu piirajas. Kui pöörde ei läinud, siis oligi ca. 2500rmp. nagu avarii resiimis, kui näiteks pole õhupuhastajat oma kohal(aga juhtmete otsas on)

Buust tuleb ikka niisama ka taha aga suht piirajas peab mootor olema.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas Astrona »

OK tundub, et sul on seal mingi 3 viga.
Mis mõttes pöörded ei langenud? jäigi 2500, kui gaas oli maas?
* siiber ei sulgu korralikult?
* Kui IAC pistiku (vist roheline) küljest tõmbad, kas siis kukuvad pöörded?

OK lambda paneme siis külge kui kõik muu on ok. Võib siiski kuskilt lekkida.

Lõdvikud oled kõik üle vaadanud? Isegi pragunema hakanud lõdvik võib vajutamise ajal avaneda.

Kas sõidu ajal käitub samuti? Mõõda pump üle. Pane tagasivoolu ots pudelisse, ja vt palju sealt näiteks minutiga tuleb, kui mootor seisab.
Kui võimalik, siis lihtsalt vaadata, et kui gaas põhjas 0bar, et siis rõhk oleks ilusti 3bar juurs, ja boostiga tõuseks.

Boost tuleb piirajas taha kohapeal? Või isegi sõiduga?
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

Nagu ikka oskan ma ennast valesti väljendada.
Pöörded kukkusid aeglaselt suht alla. Nad jõuavad ikka tühikäigule aga selleks läheb ca. 5+ sekondit peale gaasi andmist.
Sisselaske lekkeid kontrollisin eetriga. Ainult BOV lasi hästi grammike läbi, tühikäigul siis tõusid pöörded hästi natuke.

Pole aparaadiga nüüd sõitu teinud.
Aga jah kohapeal ikka tuuritades suht piiraja lähedal tuleb rõhk üles.
Kui viimati sõitsin(ennem BOV paigaldust) siis tuli sõidu ajal vist kuskil 2500-3000 rmp kandis turbo järgi. Ei mäleta enam.

Bensiini rõhku pean mõõtma uuesti, ennem mõõtsin ainult tühikäigul, siis oli normis ilusti.
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas kilplane »

minul kusjuures sarnane probleem..
tühipöörded on mul 1100 peale keeratud(jäänud mootori tööleajamisest)
ja vahet ei ole kuidas gaasi anda, kas väga õrnalt või boostiga või mis iganes,
siis kõik käib kenasti ja kui pöörded langevad 2000-2100 peale, teeb seal 1 sec pausi ja siis vajub tühipöördesse.
lisaks on jälle üks vana asi tagasi, millele ma eelminekord ei suutnud seletust leida:
pensu tuli hakkab boosti ajal põlema, poolgaasi peal väreleb/vilgub ja peale 3+ tunnist parkimist lõpetab spidomeeter töö. umbes 5 minutiks..
mingi hetk hakkab tõmblema ja hakkab jälle tööle.. (viimase puhul ilmselt andur ise lihtsalt läbi.. vajab eelnevalt soojaksjooksmist..)
aga samas ei tea vbla on ka seotud..

kas tühipöördel lähebki alati segu lahjaks? mul see lambda tuiab segukella lahjas osas ringi.. gaasi annad on segu hopsti paigas jälle.

mulle aga tundub, et mul on kusagil sisselaske torustikus leke, kuna boostiall sõites on tekkinud uus, kahtlase väärtusega heli/vilin hiljuti ka juurde.
vilin tuleb sisse alles 0.7 bar pealt. ennem seda pole nagu midagi.. samas leke ei saa olla suur kuna segu see mitte mingil moel ei muuda. nagu naelutatud normi ja rikka piirile.
a ja pensu rõhk minul on pandud 3.4 bar tühipöördel ja boosti all (0.9 bar) oli ta 4.midagi bar. krt vaatasin küll aga meelde ei jäänud.. vot ja küsimus oligi see, et kas see on võimalik, et kuna bensu rõhk on tõstetud, siis kellaplokki kuvatakse bensu tulega hoiatus???
samas see algas siis kui sõidu ajal ühel copil pistik maha tuli. vbla ajul veakood sees, sellepärast põleb?

kuna meil sarnane mure, siis loodan, et pole tegu teema reostamisega.
kui teemaalgataja nii aga arvab, võib postituse kohe ära kustutada.
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas Astrona »

juss kirjutas:Nagu ikka oskan ma ennast valesti väljendada.
Pöörded kukkusid aeglaselt suht alla. Nad jõuavad ikka tühikäigule aga selleks läheb ca. 5+ sekondit peale gaasi andmist.
Sisselaske lekkeid kontrollisin eetriga. Ainult BOV lasi hästi grammike läbi, tühikäigul siis tõusid pöörded hästi natuke.
Ikka veel bov küljes?
Surge on sul kõigeväiksem probleem, seega kuni probleemid pole lahenenud siis keeraks ühe küljest ära.

Tühikäigul on segusiiber kinni, ja bov sellest väljaspool, kui seal lekkis midagi sisse, siis on asi ikka väga peetis. Eetriga võid kollektorit küll testida. Aga teisel pool siibrit on nii toru väljas kui sees 1 atmosfäär rõhku ja eeter ei pea igast praost sisse ronima.
Sel mootoril pole MAP andurit, ta võiks teoorias hetkeks oletata TPS ja rpm järgi, palju õhku sisse tuli, aga praktikas ainus kuidas ta saab soovitava kütuse koguse kohta (õhukogusest) aimu, on läbi õhulugeja. Tühikäigul piisab mingi a la 4mm läbimõõduga avast, et mootor käiks. MAF'i enda ristlõige on ~2000mm2, ja 4mm ava ristlõige 12mm2. Isegi kui seal tühikäigu kanalis on õhukiirus 50m/s siis 200x suuremas torus on see ju 200x väiksem ehk 0.25m/s. Seepärast on üritatud neid ülitundlikena teha, ja ka MAFi tolerants on 1 põhjus, miks autol üldse iseõppimine on tehtud (muidu poleks vaja ajul õppida ja võiks kindel olla, et maf näit on 100.0% õige). Nüüd, aga kus sul võib olla mõõdikust siibrini miljon väikest leket, siis õhumõõdikust õhk ei pruugi liikudagi, või teeb seda näiteks poole aeglasemalt. Uuri manualist kas on antud tühikäigu MAF väljund pinge? Ära sellele hetkel mõtle, et too aju üritab mootorit ka ilma MAF'ita töös hoida.

2. asi, võibolla on sul ka koonusfilter suht MAF'i lähedal - see tal kah ei meeldi.

Iseenesest kui kõik probleemid on lahendatud, võid koonuse tagasi panna, ja väga hulluks ei tohiks minna. Kui kõik on ok, võid ka erinevaid BOVe proovida, kuni leiad sellise, millega ikka probleeme ei teki.

Hetkel võib tunne jääda, et turbo on väga oluline osa BOVi korraliku toimimise tagamiseks.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

kilplane kirjutas: kuna meil sarnane mure, siis loodan, et pole tegu teema reostamisega.
kui teemaalgataja nii aga arvab, võib postituse kohe ära kustutada.
Minupärast võib olla, peaasi, et saab probleemidele lahenduse.



Võttsin BOV kõljest ja panin teise bensiini pumba juurde. Pumbad löövad üksteise järjest, et kindlalt ei tuleks rõhuga probleeme. Võttsin ka lamba juhte küljest.
Külmalt käib nagu päris. AGA kui mootor soojaks lasta ja tuuritada, kui gaas maha lasta siis pööre kukub kiirelt ca. 2000rmp. peale ja sealt tühikäigule venib nagu tiga. Tühikäigul ka jebib siis kord tahab kätte ära surra ja siis tõstab pöördeid üles. Lambat pole taha ühendatud aga kellale jookseb näit peale, kell siis näitab, et kord kaob segu täiesti ära ja siis tõstab segu rikkaks.

Järgmisena panene nüüd ikka bensiini rõhu jaoks kella ja kaeb mis to ka näitab. Tundub, et mingi jama tolle rõhuga ikka on.
Samas peaks pumpadele bensiini peale jooksma piisavalt kuna pealetulev küttetoru on 12mm seest läbimõõtu. Aga panin tollele vahele klapi, et küte alla ei vajuks.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas Astrona »

Kui tühikäik muutub liiga aeglaselt, siis oleks nagu see IAC servo must vms.

Proovi nii. Võta see IAC pistik lahti ja keera 10mm-"kruvist" nii palju peale, et soojast peast on tühikäigu pöörded juba suht ok (näiteks 775). Siis IAC'l on vähem vaja tõmmelda. Noh mingi point vist on.
Ja kindlasti puhtaks teha ja uurida, et kõik seal õigest ja vabalt käib vms.

Kilplane, sul on el-skeem. Kunagi uurisin ja arvatavasti mäletan õigesti, et paagis on "lüliti" ja jookseb eraldi juhe tulukese jaoks.
Viimati muutis Astrona, 16.05.2011 16:48, muudetud 1 kord kokku.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

Kütte rõhk ei kao kuhugi, ilusti toimetab vastavalt vaakumile ja ülerõhule.
Kohapeal tuuritades piirajas puhub turbo 0.5 bar. ja segu kell nätab, et segu suht olematu. Kui lamda järgi ühendada siis ei taha pöördessegi minna.

Kas selline varjant on võimalik, et klapisääre tihendid, klapi puksid on kulunud, et sealt tõmbab õhku juurde?
Kuna tuuritades on suht sinine taga aga kui gaas maha lasta siis on ikka sinisem lont taga. Aga eks ta sininst vist ikka omajagu.
Turbo igaljuhul sisselaskesse õli ei puhu.

Kahjuks ei jõudnud mootorisse kaeda talvel, lootsin, et on piisavalt kobe, kuna tuli sõitva auto pealt(automaat kastiga).

Nüüd toimetas tühikäik ilusti. Lihtsalt ei taha kukkuda peale tuuritamist tühikäigule.
Võtsin IAC pistiku lahti ja keerasin kruvist põõrded ca. 750 peale. Panin pistiku tagasi ja oh imet tühikäik tõusis ca. 1200rmp. peale. Tegin ka kiirelt ajule restardi ikka sama.
Ilmselt on sellel IAC ka mingi kala kallal.
Mingi aeg sai to tühikäigu süsteem kõik maha võetud ja ära puhastatud ilusti.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas Astrona »

* õli tapab lambda anduri vist ära, aga kas andur on muidu uus ja usaldusväärne?
* kui sinine suits, siis pöörete mahalaskmisel suitsemine on klapisääretihend ja sõidpealt gaaspõhjas pöördes hoidmisel vist rõngad jms. Kui valgem suits siis turbiini juurest turbo lekib. Igal juhul põlenud õli võrra näeb lambda vähem hapnikku ja segu keeratakse lahjaks, nu ja mingi aeg hiljem sureb vast andur.
* kitsas-riba anduri kohta ei tea midagi, olen vaid lugenud, et selle järgi seadistada ei saa. Kui näitab 13:1, siis see tähendab 10-16, sõltuvalt temperatuurist jms'st. Samas kui sul sinist viskab, siis ei soovita ka WB sinna panna.
* Ju siis IAC klapp kiilub kinni. Saan aru, et aju kasutab IAC'd ka selleks, et sa mootor mootorit välja ei suretaks.
* võibolla sul segu kell kah sööb pool lambdat ära :) proovi mis ilma kellata teeb. Nu ja diagnostika mõttes võid vaadata ka mis kell näitab, kui lambda ajju ei jõua.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

Mul juba peal kolmas andur ja kõik jebisid ühtemoodi. Kõik andurid küll kasutatud aga muudel sõidukitel toimetanud normaalselt. Andur mis nüüd peal on tuli mul karpa mootori pealt, kus ta küll toimetas ilusti. Välimuselt on nagu uus ja imekombel nissani kirjadega.
Viimati kui mõõtsin siis jõudis aiju sama vooli mis oli pistikust mõõtes, näit oli ca 0.65v. Segukell on mul õhendatud lamba poolsesse pistikusse, seega kui isegi lambat järel pole näitab kell ikkagi näitu.
Ma ise küll juba kahtlustan, et see mis näkku seal lamba juures paneb ongi see õli tomu mis siis lamdat valetama paneb.
Kasutaja avatar
kilplane
Postitusi: 485
Liitunud: 29.04.2009 0:49
Asukoht: Tallinn

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas kilplane »

vaata üle ka mis asendis on segusiibri andur.
eraldi juhtmega pistik, mis sealt välja tuleb, seal 2 kontakti vahel peaks takistus kinnises asendis olema ligi 1 kohm ja täiesti lahtises ligi 9kohm.
anduri enda küljes olev pistik on tühipöörete lüliti, ma nüüd peast ei mäleta kumba pidi oli aga igatahes, loob või katkestab ühenduse kui gaasi lahti lased..
vaata manualist EF&EC-124

minul juhtus selline mure endaomaga just, et see andur oli lahti tulnud (alumine polt oli minekut teinud)
garaazi sõites vaatasin, et auto hakkab imelikult käituma. pensu tulukene vilkus pidevalt..
jõudu nagu oli aga tühipöörded kerkisid iga järgneva foori taga. garaazi jõudsin oli juba 2200 peal ja sellest enam alla ei läinud.
too hetk parkisin ära ei olnud rohkem aega tegeleda.. paar päeva hiljem sai masina käima ninapidi garaazist välja aaetud ja sinna ta jäigi.
auto suri välja, käima enam ei läinud. summutist tilkus pentsu..
võtsin küünlad maha, need olid täiesti ära uppunud. käiasin ringi, et suurem pents välja saada, ja siis käisin tikuga kõik üle..
kokku tagasi ja sain käima.. küll aga mitte nii nagu ta ennem käis.. võtsime siis lambda anduri küljest ära, jutt kohe muutus.. aga ikkagi.. mitte päris..
nagu süüde oleks väga vale. samas 4k poorde juures, kui pidevalt hoida käib kenasti, aga madalal ja kiirenduse ajal ainult turtsub ja paugutab.
ühesõnaga mina sain sedasi oma lambda andurist jagu. ja see pensu tulukene ei kavatsegi ära kustuda..
käik sees veereda ja kui on üle 2k pöörde, siis on kustus, muidu põleb. ning EI! mul ei ole bensiin otsas!
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: CA18DET sureb tühikäigul välja

Postitus Postitas juss »

Olin paar nädalat autost eemal.
Teen klapisääre tihendite vahetuse, siis kaen edasi mis saab. Idee poolest peaks olema siis sinine kadunud tagant ja mooto käima korralikult. Eks näis!
Vasta