2. leht 3-st
Postitatud: 11.06.2010 15:42
Postitas Raceboy
Mitte VEMS-i vaid lihtsalt ajude omapära, mis pole lõplikult välja häälestatud. Ega jõnksutamine ja max ökonoomsus cruise alal ainult seguga seotud pole, seal on palju muid faktoreid ka, eelkõige süüde, vähemal määral pihusti ajastus jm.
Postitatud: 11.06.2010 20:00
Postitas jeff01
Lõunapool käivad kõik häälestamised tänaval ja maanteel. Eks pealinna rahval ole rahakott veidi suurem ja kõik võimalused veidi lähemal. Paistab, et Peep pole kuigi edev ja ei ütle välja, et vast poolsada autot on seadistatud ja saadud kogemustepagasiga mõned koguni nii, et dünos pole muud teha kui jõud ära mõõta, sest kusagil rohkem lojuseid lihtsalt peidus polegi.
Eks igal ole omad veendumused mis tema kogemustel põhinevad ja las jääb nii kuis on

Postitatud: 11.06.2010 21:17
Postitas $upr@
See kas pealinna rahval on rohkem (rahalisi) võimalusi, ei puutu ka vist eriti asjasse. Oleks mul olnud 2 sama head varianti, oleks loomulikult valinud odavama. Keegi niisama raha tuulde loopida ei taha.
Kõige etem on siiski seadistada nii tänaval, kui dünos. Vigu tuli välja mõlemal meetodil. Kindlasti ka teistel nii olnud. Üks ei saa läbi ilma teiseta. Muidugi vahel võib õnneks minna ja dünos palju teha ei jäägi, peale jõu mõõtmise. Usun, et tihti see nii lihtsalt siiski ei lähe.
Postitatud: 11.06.2010 21:54
Postitas JustMe
RICE BURNER kirjutas:Eestis on ainuke stend, kus ka kergeid koormuseid ilma probleemita seadistada saab Kostiveres. Ja mul pole põhjust hr. Vanaseljale reklaami teha, vaid proovin siinseid külastajaid lihtsalt valgustada.
Ka Andres Vanaselja käib ise peale dynos häälestamist veel Piibel häälestamas!
Postitatud: 12.06.2010 13:14
Postitas Astrona
Küsimus on alati ajas ja rahas. See, et raja peal saab autod raja jaoks seadesse on ju loogiline, iseasi on palju see aega ja raha. Ühel on ühte, teisel on teist rohkem. Selge see, et kogu toitesüsteem rajal suure kiirenduse all ei käitu identselt dünoga, kuna esiteks düno ei kõiguta auto nina 4m kõrgusel, et kiirendust simuleerida. Teiseks ma ei usu, et dünos auto kiiruse kasvamisega ventikat vastavalt kiirendatakse, kuigi võiks. Reaalses elus võib enne starti minna õhu temp üles ja lõpuks on see all, aga dünos on pigem vastupidi.
Rahvas nagu tahab fleimi... Kui ei tahaks, siis üritaks 1. asjana aru saada, miks erimeelsused tundusid tekkivat. Reaalselt ju ei saa Viljar ega tundmatud 10+ aastase kogemusega seadistajad väga puusse panna. Üldiselt Race ja Rice räägivad erinevatest asjadest. Olen aru saanud Raceboy tegeleb põhiliselt tänavaseadega, ja tema klientidele võib olla oluline, kas segu on 15.4 või 13.5.
jeff01 kirjutas:Lõunapool käivad kõik häälestamised tänaval ja maanteel. Eks pealinna rahval ole rahakott veidi suurem ja kõik võimalused veidi lähemal.
Pigem on nii, et pealinna rahval on lennuväli 50x kaugemal kui Tartu rahval

pealegi, et ma siin pealinnas saaks 90 alasse on vaja kahe Tartu jagu sõita ja seal on siis 3 Tartu jagu miilitsaid

Postitatud: 12.06.2010 16:28
Postitas RICE BURNER
Siin tuleb peamine vahe sellest, et mõni aju sisaldab väga head nn sisemist matemaatikat ja teine eeldab, et seadistaja näeb ette kõiki nüansse ja tavaliselt need vajavad ka rohkem hilisemat maanteel näppimist ja erinevates kliimades seadistamist.
On olnud au paljusid erinevaid ajusid seadistada ja pean ütlema, et nii hea sisemise matemaatikaga aju nagu Autronic pole ma varem ega hiljem näppinud ja seda kinnitas ka hr. Vanaselja, kes samuti on 15a erinevaid seadmeid kasutanud. Muidugi Motec pidi ka hea olema, kuid ma pole ise ühtegi aju Moteciga seadistanud.
Aga rusikareegel on see, et head asja odavalt ei saa, ja korraliku ajuga on hilisem seadistusaeg dynos ja maanteel kordades lühem ja tavaliselt jäävad mootorid ka hooaja lõpuks terveks. Seega tasub investeering end alati ära, kui klient seda teenust sisse peaks ostma.
Postitatud: 12.06.2010 16:55
Postitas Raceboy
RICE BURNER kirjutas:Siin tuleb peamine vahe sellest, et mõni aju sisaldab väga head nn sisemist matemaatikat ja teine eeldab, et seadistaja näeb ette kõiki nüansse ja tavaliselt need vajavad ka rohkem hilisemat maanteel näppimist ja erinevates kliimades seadistamist.
On olnud au paljusid erinevaid ajusid seadistada ja pean ütlema, et nii hea sisemise matemaatikaga aju nagu Autronic pole ma varem ega hiljem näppinud ja seda kinnitas ka hr. Vanaselja, kes samuti on 15a erinevaid seadmeid kasutanud. Muidugi Motec pidi ka hea olema, kuid ma pole ise ühtegi aju Moteciga seadistanud.
Aga rusikareegel on see, et head asja odavalt ei saa, ja korraliku ajuga on hilisem seadistusaeg dynos ja maanteel kordades lühem ja tavaliselt jäävad mootorid ka hooaja lõpuks terveks. Seega tasub investeering end alati ära, kui klient seda teenust sisse peaks ostma.
Sry, aga minu jutt ei sõltunud aju tootjast. Ükski aju ei häälesta ennast ise ja pole mõtet seda juttu ajada, et Autronicuga suudab isegi võhik auto hästi käima panna. Auto panevad hästi tööle ikkagi häälestusväärtused, mitte tootja nimi.
Praegu kumab Viljari tekstist selgelt välja jutt, et ahh, VEMS'i (ja teiste mitte-Autronicutega) ongi üks pidev jama jne. Püüaks siiski kommertstekstist hoiduda ja sellest et kasvõi euro võrra odavam hind võrdub automaatselt BS-ga.
Huvitav, miks siis kogenud inimesed efi-foorumites üle maailma räägivad sama juttu, mida minagi väitsin (et auto väljahäälestamiseks ei piisa ainult dünost)? Seda räägivad ka nt Autronicute jt ajude häälestajad (Motec, Mivec, Vipec, Haltech, Pectel jne).
Kui aju poolt pakutavaid (lisa)võimalusi mitte ära kasutada, siis saab auto väga kiirelt sõitma......täisgaasil.
Postitatud: 12.06.2010 18:04
Postitas RICE BURNER
Praegu kumab Viljari tekstist selgelt välja jutt, et ahh, VEMS'i (ja teiste mitte-Autronicutega) ongi üks pidev jama jne. Püüaks siiski kommertstekstist hoiduda ja sellest et kasvõi euro võrra odavam hind võrdub automaatselt BS-ga.
See on sinu arvamus ja seda ei saa keegi kusagil muuta, sest oled ju tuntud oma jäikade põhimõtete kaitsja.
PS.Ükski Autronic ei seadista end ise, vaid teeb seda, mida sa ise temast tahad ja mille jaoks ta toodetud on.
Lisaks pole ma maaletooja, et peaksin seda ülistama, vaid räägin seda mida tean.
Ja mis tänaval seadaistamisse puutub, siis on see võimalik turvaliselt vaid väiksemate võimsustega autode puhul ja väga hea sisemise logiga ajudega.
Lisaks huvitab mind , kuidas sa tänaval kõiki koormuseid imiteerid? Isegi lennuväljal on see keeruline, kui autol on palju jõudu. Aga seda muret Tartus vist ei ole!?
Sellega olen nõus, et peale dyno võiks teha mõned kerge koormuse korrektiivid või vähemalt kontrollsõidud, kuid jään siiski arvamusele, et kui teed dynos hea ajuga korraliku töö, siis pole see ilmtingimatta vajalik.
Muidugi külmkäivitused ja rikastused jne seaded tuleb dynoväliselt seadistada.
Postitatud: 12.06.2010 20:25
Postitas Raceboy
RICE BURNER kirjutas:
See on sinu arvamus ja seda ei saa keegi kusagil muuta, sest oled ju tuntud oma jäikade põhimõtete kaitsja.
Ikka, kuniks ei tõestata vastupidist. Olen pidanud mõnda arusaama muutma ka, aga siiani on neid väga vähe.
Põhimõtteid tuleks kaitsta
argumenteeritult, mida ma olen teinud ka, mitte ei väida lihtsalt midagi ilma et selle toetuseks mingi viide, kogemus või fakt oleks. Lihtsalt millegi väitmisel pole mitte mingit alust.
Ja olen ka Autronicu softiga kokku puutunud, tean, mida ta võimaldab.
Aga lihtsalt millegi kohta ütlemine, et see on hea sellepärast et ta on hea pole kahjuks mingi fakt ega tõestus. Samamoodi pole mingit tõsiseltvõetavust kui öeldakse halvasti ilma faktilise materjalita.
Konkreetselt tänaval seadistamisse ei usu, kuid tõsi, linnasõitu tuleb vahel ikka teha, et tegelikult ka auto hetkeks panna olukorda, kus ta mõnel auto puhul 90% ajast viibib.
Leian, et edasine sõnavõtt on mõttetu, kui tehnilist juttu pole ja jätkub vaid lihtsalt jutu ümmarguseks veeretamine.
Postitatud: 13.06.2010 6:19
Postitas ranz
Raceboy kirjutas:RICE BURNER kirjutas:
See on sinu arvamus ja seda ei saa keegi kusagil muuta, sest oled ju tuntud oma jäikade põhimõtete kaitsja.
Ikka, kuniks ei tõestata vastupidist. Olen pidanud mõnda arusaama muutma ka, aga siiani on neid väga vähe.
Põhimõtteid tuleks kaitsta
argumenteeritult, mida ma olen teinud ka, mitte ei väida lihtsalt midagi ilma et selle toetuseks mingi viide, kogemus või fakt oleks. Lihtsalt millegi väitmisel pole mitte mingit alust.
Siinkohal oleks vast paslik küsida, et mis on saanud neist laiali lastud mootoritest mida sina SEADISTANUD oled? dyno või maantee... vahet pole, ikka on moto laiali?
Postitatud: 13.06.2010 12:19
Postitas Astrona
Korraliku seadistaja vajalikkus on juba teine teema, on see siis tänaval, maanteel, lennuväljal, sitas dünos või heas dünos.
Mina saan aru nii, et paljud karmimas kasutuses (miilil või rinka) laiali läinud kiired masinad on tulnud suuremal või vähemal määral seadistusest, muidu need poleks üldse nii kiireks saanudki. Kui seadistus toimub Raadil ja sõit on kah Raadil, siis on garantii märksa kõrgem võrreldes otse dünost tulemisega.
Niikuinii keegi ei anna peale seadistamist sellist garantiid, et näpi palju tahad või juhtub mis juhtub, aga enam laiali ei lähe. Hea seegi, kui "plommitud kapotiga" mingi garantii antaks.
Enamus ajud lasevad super seadega lihtsalt mootori kotti, kui tingimused muutuvad nii vähe, et mootor töötab lahjaga edasi, näiteks MAP anduri volla leke, bena-pump paneb natuke laiska, või lihtsalt toitesüsteem pole antud rajale sobiv. On juhtunud, et isegi peale rehvivahetust tõmbab segu lahjaks. Palju meil on selliseid kompotte,
* kus deto peale tehakse cut, mitte ei tõmmata hiliseks nii et vl-klappe tilgub sumpast
* kus üldse detoandur ühendatud ja seda reaalselt alati kuulatakse
* kus boosti all lahja segu peale tehakse full-cut, mitte ei üritata rikastada vms (kui pump näitkes mineku peale jõudnud ja pihustitäitetegur niigi "optimaalne").
* Rajal seadistamine simuleerib kõige paremini hilisemat rajasõitu.
* * * Eeldab kõrvalistme ja armatuuri vahelise muhvi jms korras olekut.
* Kiire auto puhul on palju turvalisem teha suure koormuse baas-seade dünos. Peale selle on dünos ka muid eeliseid.
* * Mõnel seadistal on turvalisus oluline
* Aeglase auto saab lennuväljal kah turvaliselt seadesse
* Dünost tulles peale reaalset sõitu võib teha korraktuure
Raceboy ei väida, et ta paneks kiire Datsuni nullist ilma dünota seadesse.
Rice Burner ei väida, et ta oleks odavamalt tahtnud Raceboy seadistatud autod seadesse panna.
Teemasse kah: Kus on pealinnale lähim "tee", kus saaks 400+ hj/t auto turvaliselt seadistada?
Tallinna lähedal võiks streetrace'ide piiramise asemel panna politsei mingi tee kinni hoopis selleks, et seal saaks turvalisemalt testida-tuunida, kasvõi 3h õhtu poole 2x kuus.
Postitatud: 13.06.2010 15:18
Postitas Raceboy
ranz kirjutas:Siinkohal oleks vast paslik küsida, et mis on saanud neist laiali lastud mootoritest mida sina SEADISTANUD oled? dyno või maantee... vahet pole, ikka on moto laiali?
Nojah, paslik oleks äkki ka küsida, mis olid reaalsed põhjused, miks laiali käis?
Minu otsese eksimuse tõttu (ja mitte mingil muul põhjusel) on katki läinud ainult üks mootor. Ja seda mitmekümne edukalt häälestatud mootori kõrval.
Mitu mootorit sina häälestanud oled, et sa sel teemal nii isukalt sõna võtad?
Ma arvan, et kui oled 3-4 mootorit häälestanud (kas oled?) ja need (veel) katki pole, ei maksa seepärast veel endale rusikatega rindu taguda.
Postitatud: 13.06.2010 18:14
Postitas hents99
Hehee, tehniline arutelu läheb alati väga isiklikuks kätte. No mis teha, kui tehnilise poolega vastu pole panna.
Aga elu läheb edasi, kahju on sellest, et Eesti on väike ja edasised suhted rikutakse mõttetu lahmimise pärast ära.
Edit: Astona, miks mitte seadistada koormuseid dünos? Või on 1000.-/h (või on juba odavam?) palju safe seadistamiseks? Maanteel saab pigem light-load`i paika panna ja seda pea igal teelõigul legaalselt.
Või eksin totaalselt?
Ega see normaalne pole, et me siin lõunaosariigis peame lagunend lennuväljal seadistama (peame, st et odavalt tänavaautot seadesse saada, võistlusautod viiakse muidugi treileriga kaugemale). Oleks ümber nurga dünosse minna, ei käiks vist paljud rajal mitmeid ja veelkord mitmeid kordi seadistamas.
Postitatud: 13.06.2010 18:32
Postitas Fog
Kõigil on osake õigus, kuid suurt pilti ei viitsi keegi kokku panna.
Dünos on võimalik kõike seadistada, aga see on mõtetu. Ma tahaks näha, kes erinevatel pööretel ja koormustel siduri vabastamist testib dünos? Raceboy see märkus oli õige trans fuel-i kohta. Samuti on kõik load-i cellid võimalik läbi käia nagu Viljar väidab.
Aga kokkuvõttes tuleb kõigepealt dünos asjad paika higistada, ning seejärel kas teel või kliendile üleantult pisitweake teha. Näiteks minule kliendina meeldiks viimane variant. Saan auto kätte, sõidan paar nädalat ja siis esitan nimekirja mis kus ei meeldi.
Kusjuures, dünosse läheksin 95E-ga mitte 98-ga. Sel juhul on hiljem 98-ga sõites asi meeldivalt safe ka siis, kui idanirumaa metsade vahel tanklat peab külastama.
Postitatud: 14.06.2010 11:48
Postitas pr8
Nojah, see et dünode operaatorid pole veel pankrotti läinud, näitab, et neid on vaja ka.
Samas paar näidet mootoritest, mida pole häälestatud ei dünos ega tänaval.
1. Meie blown metanooli mootor Enderle meh pritsungiga.
Kütusedüüside arvutamiseks tegin ise ühe lihtsa Exceli tabeli ja edasine käis süüteküünalde abil.
Süüteküünlad on ainsad, mis teavad, mis silindris tegelikult toimub, mingid EGT'd ja lambdad on abistav/täiendav info.
Lihtsalt vaatad, kui palju kaadmiumkatet on ära põlenud. (NGK 5671-9).
Mootor õhku ei lennanud, küll aga on nimi siiamaani kirjas:
http://bhra.ee/index.php/page,rekordid
2. Jyrki 1600 kg Plymouth kupee. 7.8L twin-turbo. Autronic SM4. Üks turbo-EFI sõber lihtsalt proges lambist võetud mapid sisse ja tulemuseks 7.894 @ 281.18, esimene Street klassi 7 sek aeg Soomes.
http://www.youtube.com/watch?v=EK50vNlHjLo
Mõni aeg tagasi käis dünos siiski ja peale seadistamist tulemuseks 1597 hp + 2079 Nm.
Hoovi peal töllerdamine:
http://www.youtube.com/watch?v=y7RtukPl79g
Mis töökindlusse puutub, siis ei maksa unustada, et racing on oma olemuselt asjade piiri peale ajamine ja mõnikord kukud üle piiri.
Kes tahab garantiiga race mootorit, siis ainus garantii on see, et ta ei võida midagi, kuna asi on nii safe seades!
