2. leht 3-st
Postitatud: 14.11.2005 23:10
Postitas hents99
Ei, no tegelt see on õige, et odavalt ei saa head asja, kuid siiski, kõik inimesed pole teab mis rikkad, et jõuavad kulutada vähemalt 100k mootori peale. Siis on teine võimalus veidi kokkuhoidlikumalt asjale läheneda. Võtame näiteks 20k eelarve. Kui pole palju raha, siis pole ka mõtet mingile progetavale ajule mõelda, kui pole progetavat aju, siis pole ka vaja mingit mega kalli mainega turbot, sobib mingi odavam, odavam wg või sisene koos turboga. Kui paljudel on vaja üldse 600+hp tänavamasinaid? ma arvan et mingi ca300hp saaks 20k eest kätte küll, eeldavalt, et auto on olemas juba ja töötab. Tuttav on neid asju kunagi ammu päris palju teind nö "odavalt-valmis", pole teab mis kvaliteet, aga kui raha vähe siis polegi mõtet midagi rohkemat loota. Viimane projekt oli tal 5.7 chevy V8 + twinturbo. Tal läks sinna umbes 10-15k max. 400hp oli nagu naksti käes, kuigi seal polnud coolereid ega midagi sellist. Rohkem ta ei tahtnudki sealt kätte saada kuna raha polnd ja käiguast jäi nõrgaks.
Üleüldse, kui mõnelgi väheke isetegemisrõõmu ja veidi ka tutvusi, siis pole need hinnad midagi nii utoopilist, kui palju nõuanded ikka maksavad?
Edu!
Postitatud: 14.11.2005 23:54
Postitas Mihkel
300hp pole üldsegi natukene, paljudel autodel eeldab see kapitaalsemaid ümberehitusi.
Asi taandub muidugi suures osas kubatuurile ka.
Ilma aju petva seadmeta või siis progetava ajuta pole kasutamismugavusest eriti midagi rääkida.
On ka muidugi erandeid aga kui sinna 300hp tuuri rihtida, siis seee asi nii kerge ei olegi.
Väga heaks näiteks on näiteks foorumites müüdav BMW 535 Turbo, mis juttude järgi olevat ilma turbota paremini edasi käinud kui turboga.
Postitatud: 14.11.2005 23:59
Postitas hents99
Tegelikult tulebki vaadata välja auto, mis soodustab turbo projekti. Miks mitte mehhaaniline pritse? Miks kõik selle vastu on? Audi 200 10V mootor ju töötab päris hästi sellega? See on ju väga odav lahendus väiksemateks jõududeks ehk siis esialgu ajab asja ära.
Postitatud: 15.11.2005 0:12
Postitas Mihkel
Mehh. pritsel kipuvad näiteks pihustid ära kuluma ja siis ei käi see auto ka enam mitte vabalthingavana korralikult.
Uued pihustid on ~5k investeering ja selle raha eest oleks juba EFi pritsele mdiagi muud lisaks saanud.
Oli endal enne mehh. pritsega Golf 2 GTI ja seega räägin omast kogemusest.
Samuti on seadistus väga oluline ja nõuab suurt kogemust, et asi sujuvalt tööle saada.
Tuttav on peaaegu pool pritse süsteemist juba välja vahetandu ja lõpuks sai auto suhteliselt hästi käima.
Postitatud: 15.11.2005 1:15
Postitas crisp
Uued pihustid on ~5k investeering
maiks millest sa räägid audi 200 10v turbo mootori pihustid audi keskuses mingi 700tk 700x5 ei ole 5000 vaid on 3500

Postitatud: 15.11.2005 2:05
Postitas Kuuno
jah neid jutte kyll et 300hp aga kui paljud on seda teinud? ega neid eriti ei ole...
pms kõige paremini saab jah siis aru kui ise teha...
ja need hinnad mis marko andis on kah nii et pead ise palju tegema ja siis kah ei pruugi kõik toimida...ntx oopli kytusesurve regulaator mis ei reguleeri nii nagu vaja ja korralik on 1k kanti mitte 400eek

Postitatud: 15.11.2005 12:03
Postitas Mihkel
Golfi pihustid olid ka enne euroliitu 600.- tk aga peale euroliiduga liitumist odavaimas kohas vist pea 900.- tk ja
boschis üldse 1,5k tükk, see teeb keskmiseks hinnaks ~1k.
Lisaks veel tihendid ja pihustipesad, ka pihusti voolikud kipuvad vanaks jääma ja nende hind on pihustitega pea võrdne (tükihind siis).
Edit:
Kontrollisin just Forsi hinnakirjast 1B (147kw 10V) pihusti hinna, 904.- tk, küsi järgi forsist kui ei usu.
Postitatud: 15.11.2005 21:31
Postitas poko
heeh, 2.8 on palju parem variant siis

, pole vaja valida 10-40k vahel, paned 2.8 5ega ära

Postitatud: 15.11.2005 23:58
Postitas Miki
hents99 kirjutas:
Viimane projekt oli tal 5.7 chevy V8 + twinturbo. Tal läks sinna umbes 10-15k max. 400hp oli nagu naksti käes, kuigi seal polnud coolereid ega midagi sellist
samas ma arvan, et 2 liitrisel on ei ole nii palju varu kui 5,7 liitrisel V8'l:) seega on vist viimasest variandist kergema vaevaga 400 välja pigistada kui 2 liitrisest 300:)
Postitatud: 16.11.2005 0:14
Postitas Ragnar
Miki kirjutas:hents99 kirjutas:
Viimane projekt oli tal 5.7 chevy V8 + twinturbo. Tal läks sinna umbes 10-15k max. 400hp oli nagu naksti käes, kuigi seal polnud coolereid ega midagi sellist
samas ma arvan, et 2 liitrisel on ei ole nii palju varu kui 5,7 liitrisel V8'l:) seega on vist viimasest variandist kergema vaevaga 400 välja pigistada kui 2 liitrisest 300:)
teeks nüüd äkki ühe asja selgeks. 300-400hj kümne tuhande krooniga ükskõik mis mootorist kätte saada on võimalik (näiteks oli 2.0 r4 ja 5.7 v8). töötava süsteemi all pean ma silmas, aga sellist setupit mis on normaalselt seadistatud ja mis reaalselt sõidab tänaval ja talub seda koormust. eks me kõik võime ju rõhud lakke keerata ja ühe düno run'i teha ja kiljuda oujee 400hj. 10k töötav süsteem on minu jaoks õige asi siis kui ta reaalselt sõidab ringi igapäevases kasutuses ja samas saab ka valu ja vastu peab.
ei saa ma ka aru sellest odava turbo projekti teemast. eks kõik tahavad ikka nii odavalt teha kui võimalik, loogiline ka ega seda raha ei pruugi ju palju olla. mina teeks siinkohal hoopis ettepaneku võimalikult odava projekti asemel rõhuda just kvaliteedile isegi kui teostus kauem aega võtab.
Postitatud: 16.11.2005 0:22
Postitas Kuuno
ragz niisama norimiseks siis peris seda ma eriti ei usu :P
vähemalt mitte siis kui alguses on sul ntx 120hp
pihustid ja pump ja piisavalt suur turbo arvan võtavad pma raha..ka kasutatult...
Postitatud: 16.11.2005 0:27
Postitas Mihkel
Mina ka seda meelt, et tuleks rõhuda KVALITEEDILE mitte võimalikult väiksele rahasummale.
Pärast on endal ka parem olla ja julgem asja teistele näidata, kui asi on korralikult tehtud.
Postitatud: 16.11.2005 0:32
Postitas Ragnar
panter kirjutas:ragz niisama norimiseks siis peris seda ma eriti ei usu :P
vähemalt mitte siis kui alguses on sul ntx 120hp
pihustid ja pump ja piisavalt suur turbo arvan võtavad pma raha..ka kasutatult...
selle 10k all mõtlesin ma seda et ostetakse võimalikult suur vurr ja pannakse kohe 2bar'i laadima

ega ma ei mõelnudki sõna sõnalt asja vaid põhimõtteliselt... jah odavalt saab, aga ise rõhuksin kvaliteedile, aga ka seda mõistliku hinna eest

Postitatud: 16.11.2005 1:18
Postitas Miki
point ongi, et tuleks pigem rõhuda kvaliteedile ja mainitud kasutusmugavusele.. ise võib ju teha, aga siis pigem koguks raha, et teha midagi korralikku ja kvaliteetselt..

ma ei ole vist küll õige inimene kedagi õpetama, sest mul endal ei ole autotki, rääkimata mingist kenast turbopüssist:) aga noh.. unistused on ja loodetavasti nad kunagi ka teoks saavad.. lihtsalt põhimõte, et kui teha midagi, siis korralikult:) ja nagu ragz ütles.. et taluks koormust ja kannataks sõita ka tänaval..
vot..selline lugu selle asjaga:)
respect kõigile, kes üritavad ja teevad midagi(Y)
Postitatud: 16.11.2005 3:07
Postitas Marko
kui täpselt 10K üle siis ainus mis hetkelist jõudu annab oleks NOS. unistada ju võib et mingi normaalse töötava turbosüsteemi selle rahaga teeb
kui inimesel omal mingisugune masin olemas siis mõistlik see ilma turbota maha müüa ja kohe osta turbokas, milleks hakata jalgratast leiutama

kui muidugi pole masinaks mõni haruldus või enese teostamise kinnisidee...