Aare kirjutas:Mingit swirli pole seal mõtet ju tekitada, neljaklapikaantes on keeris teise põhimõttega (horisonaaltelje ümber) ja selle nimi on tumble ja see töötab ainuüksi klappide-kanalite planeeringust lähtuvalt. Vertikaalne keeris ehk swirl on ainult kaheklapikaantes ja see saavutatakse sedasi, et SL klapp asub silindri teljest natuke kõrval ning segule antakse sedas langev keeris.
Sry, mõtlesin SQUISH-area, loomulikult ei hakka ma swirlitama jne see kõrgem teadus.
VL suuremad klapid pole välistatud, aga enne lõpetan muu töö ära, teen vist vahe-mõõtmise, ja siis teen uutega veel kõri natuke vms. eks näis.
Segu ei liigu ka seina pinnal, aga ikka töödeldakse seina pinda

Kõik on interaktiivne: ühte kohta muudad, kõik muutub.
Mõnes kohas mainitakse nippe, millega suunatakse mingi mõtetu "joa-osa" põhijukka, et kaasata teda voolus zzz.
1 mõte on see, et kuna materiali juurde panna ei saa, aga tahaks näiteks juga suunata klapisääreümbrusest siseraadiusel rohkem vertikaali, siis võiks tekitada kerge hüpeka pordi sisendisse, mis tõstaks n.ö. joa kõrgemale, enne kui see läheneb siseraadiusele, et see saaks siis sujuvamalt (kui siseraadiuse enda pind)sealt alla keerata... Noh iga takistus tekitab turbulentsi mis takistab, nagu nimigi ütleb

aga noh parem pidurdame enne kurvi

- Lihtsalt mõte.
Raceboy kirjutas:F1 mootorid olid 1.5l, sõltuvalt seadest (kvali või race) ja tootjast 800-1500 hj, boost 3-4.5bar.
Võimsaim Can-Am'i auto oli Porsche 917/30 Can-Am Spyder, 5.4l bokser 12, twin-turbo, 1700 hj @ 1.7 bar. EDIT: Need kaaned olid 2V hemi-põlemiskambriga.
Markuse (Audiophile) 3.0 16v turbo (sama port, mille pildi ma panin) oli 500 hj rattast @ 1.3bar.
Astrona võiks matemaatika osa teha

NA liitrivõimsused
F1 800hj/3bar => 133hj/L
F1 1500hj/4,5bar => 182hj/L
CanAm 1700hj => 116hj/L
3.0 16v 590hj => 86hj/L
RFL CA 490hj => 95hj/L (kui see oli 1,8bar)
Hayabusa '99 => 132hj/L
Yamaha R1 '09 => 179hj/L
Yamaha R6 '08/09 => 223hj/L
F1 900hj 3L NA => 300hj/L
Noh see liitrivõimsus sõltub suht otseselt ka pööretest. Aga eks lõpuks pöörded jäävadki tihtipeale hingamise taha. Turbokate puhul muidugi pigem kepsu taha, kuna sõbralikum on madalama pöördel rohkem boostida. Suht mõtetu võrdlus kah tegelt. Ega 1.6L 250hj suht väikse vormeli kaaned ei hinga kah oluliselt paremini, ja nad saavad 156hj/L, kui sama kaas 2L mootori peal annaks võibolla 130hj/L. Kui näiteks nüüd need nr'id rpm'iga läbi jagada, siis tulemus näitab hoopis midagi muud, näiteks surveastet ja kütusekvaliteeti

mõtetu
Eks näis kas täna kah veic hakib

Ausalt öelda, on see portimine väga rahustav ajaviide
