Fuel Cut/Audi 5sil 20v turbomootori tuunimine

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

quattromees kirjutas:Mul 3bar regulaator
Huvitav kuidas sul on 3 barine regulaator, kui:

3b mootoril on 3,5 bar
AAN/ABY on 4,0 bar
ADU (RS2) on 3,8 bar

http://s2central.net/motronic_03.html
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Jõuvanker kirjutas: PS! saan selle kuu lõpus usast kätte raamatu nimega:"Maximum Boost": Designing, Testing, and Installing
Turbocharger , mille autor on: Corky Bell ! :roll:
Mul vedeleb selline raamat praegu kodus esiku põrandal ja ootab millal ma ta Xjan-ile tagasi viitsin viia... :)

Aga sellel raamatul on üks viga - kõik andmed on harjumatutes USA ühikutes - TQHQ kalkulaatorid küll mingil määral abiks aga mitte piisavad, et teha kõiki arvutusi.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
xjan
Postitusi: 236
Liitunud: 09.12.2004 19:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas xjan »

:D Niikaua kuni CB-i raamat läbi loetud ei ole ei tohiks üldse vastu rindu taguma hakata, ja siis ka ei tohiks kohe julgeks minna vaid tuleks kõvasti kogemusi omandada...

Mina ütleks OT jätkamiseks niimoodi (ettevaatlikult vastu rindu tagudes :D):
Mäng kütusesurvega on jama. Samamoodi kõik muud aju petmised manual boost controllerite, kinnikruvitud wg-te, jms näol. "An engine is an engine is an engine.... and to work it needs to be told how to and when."

Chippe saab ka stock mootorile ja natuke hoiataks valimast vähemalt uuemate autode puhul chippe, mis on diagnostikas tuvastatavad, kuna vist oli 2006 aasta kui TÜV vennad ka pistikuga aju veakoode lugema hakkavad - ajus ei tohi tegelikult olla muud softi kui tootja oma ju. Lisaks veel autodiileri poolt see ka näha ja neil siis võimalik see ümber kirjutatada/nullida vms + võimalik mäng garantiiteemadel jne!

Ostke chip, mis on tehtud konkreetse nimekirja mod-ide (või stock mootori) jaoks ja paigaldage need lisavidinad, mis vaja.
Kui see faas läbitud ja isu kasvanud, ostke uus chip, mis kangemaid lisavidinaid nõuab ja paigaldage need jne jne, mitte et võtate suvalise chipi ja siis proovite sarnast asja imiteerida, mis võibolla kunagi chipi kirjutaja mootoris tegi, paigaldades sinna "suurema turbo"...

Kui muu ei aita ja kindlasti on soov jätkata eksperimenteerimist originaalajuga, siis ok, Soomes on kutt olemas, kes originaal softe dekrüpteerib ja neid ringi kirjutab, pingis, vastavalt teie autole ja tehtud modifikatsioonidele. Odav ei ole (samas uuematel autodel kus aju juhib ka juba näidikuteplokki, immot jms on see tihti hädavajalik), seega oleks juba mõtekam minna lihtsalt progetava aju teed....

Soomes tehnikaülikooliga koostöös valminud Tatech on igati vinge aju, mille interface-i ja manuali tõlkimine ning eesti turule tulek on vaid aja küsimus. Tean isiklikult antud aju disainerit/progejat ja ka testijad ja ilmselt läheb nende müük siis varsti ka siin käima (küsige kui lähem huvi)

ok, OT-s kyll nüüd, minge nüüd siis CB-i raamatut lugema :)

quatromehele soovitus - pane õige map andur!
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)
quattromees
Postitusi: 79
Liitunud: 07.12.2004 1:04
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas quattromees »

Silwer kirjutas:
quattromees kirjutas:Mul 3bar regulaator
Huvitav kuidas sul on 3 barine regulaator, kui:

3b mootoril on 3,5 bar
AAN/ABY on 4,0 bar
ADU (RS2) on 3,8 bar

http://s2central.net/motronic_03.html
Mõtlesin, et enne kui vastan, mõõdan üle, aga mu manomeetril pole hetkel sobivat vahelüli ja pole olnud aega seda ka hankida.

Miks ma arvan, et on 3 bar:
www.sjmautotechnik.com väidab 3 bar
Raamat "The Audi Quattro Book" väidab 3 bar
Pilt

Sinu poolt antud link väidab lehte allapoole kerides samuti 3 bar...
http://s2central.net/motronic_02.html
Viimati muutis quattromees, 22.12.2004 13:51, muudetud 3 korda kokku.
1/8 mile - 8.628 @132.49km/h with slipping clutch...
quattromees
Postitusi: 79
Liitunud: 07.12.2004 1:04
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas quattromees »

REF: Nukkvõll

Pane see mis meeldib. Hannese 200-l võisid olla mingid nn. custom nukad mida kasutati näiteks Revo S peal. Või siis mõne muu tuuningfirma toode....[/quote]

Originaalnukad

REF: Sidur ja võimsus

Originaal sidur surebki 4wd autol ära, kui seda retsida. Eriti väsitavad on kohalt launchid seda nii kastile, kui sidurile. Ma ei saanud 245 laiade rehvidega seda isegi uue siduriga teha - vaja oli kitsamaid rehve. Speedestil sai sõidetud 195 laiusega lamellrehvidega. Vähemalt sai natukenegi ratast libisema ja pauk sidurile ning kastile oli väiksem. Sinu autole on ka palju võimekamat sidurit saada. Minu omale kahjuks see nii lihtne ei ole. ...[/quote]

Kusjuures sidur suri ilma ühegi drop clutch launch`ita. (mitte, et ei oleks proovinud, vaid ei jõudnud nii kaugele :p ) Vastupidi - 5 käiguga tekkis üsna meeldiv veojõud, mida sellisel kujul enne polnud, kõigepealt läks sidur ringi just 4-5 käiguga kiirendades. Sidur polnud enam oma esimeses nooruses, uus sidur oleks arvatavasti vastu pidanud.

Kokkuvõtteks:
Ma ei väidagi, et chipi ja vedruga sul masin võimsamaks ei läinud. Lihtsalt õigete komponentidega saaks veel parema tulemuse ja suure tõenäosusega ka parema töökindluse...[/quote]

Nõus.
1/8 mile - 8.628 @132.49km/h with slipping clutch...
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

Tundub, et siis on ühel ja samal veebilehel vastukäivat infot.

Sest minu poolt antud lingil ütleb selge sõnaga:

"The ABY engine uses slightly higher fuel pressure and higher flowing fuel injectors than the 3B. The ABY runs at 4.0 bar above manifold pressure whereas the 3B runs at 3.5bar above manifold pressure. The ABY injectors utilise a 4-hole pattern for improved vapourisation in comparison to the 1-hole injectors on the 3B. Even higher rated injectors are used on the RS2 (ADU) engine in conjunction with a slightly higher rated fuel pump. As far as I know, the 3B, ABY and AAN engines all use the same fuel pump."

Aga tundub, et sul on õigus. 3B rõhuregulaatorile on kirjutatud peale 4bar mis siis on järelikult 3 bar + 1 bar turbo poolt toodetavat ülerõhku.
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
xjan
Postitusi: 236
Liitunud: 09.12.2004 19:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas xjan »

natuke ka teemasse, mis sellest et RX7-me kohta...

http://www.teamfc3s.org/info/articles/fcd/diy_fcd.htm
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)
quattromees
Postitusi: 79
Liitunud: 07.12.2004 1:04
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas quattromees »

Tegin siin tükk aega tagasi juttu rõhuregulaatoriga fuel - cut`i kaotamisest, kuid katsetamiseni pole jõudnud. Paari päeva jooksul kavas siiski proovida. Rõhuregulaatori sean MAP sensorisse minevale voolikule ette:

Pilt
1/8 mile - 8.628 @132.49km/h with slipping clutch...
Kasutaja avatar
riceboy
Postitusi: 236
Liitunud: 13.12.2004 1:09

Postitus Postitas riceboy »

Teema on suht laiali valgund...üks küssa

Mis on selle pilliga plaanid või eesmärk?

Ma ei saa ühte lolli mõtet peast välja panna see sama tehnika ja ka 4WD pikema kerega 700kg estfieldi peale (ainult kiienduseks) :-D
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

quattromees kirjutas:Tegin siin tükk aega tagasi juttu rõhuregulaatoriga fuel - cut`i kaotamisest, kuid katsetamiseni pole jõudnud. Paari päeva jooksul kavas siiski proovida. Rõhuregulaatori sean MAP sensorisse minevale voolikule ette:
Inimloomus on ikka imelik - vaid oma vigadest õpitakse...
Aga edu igal juhul... :)
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Silwer kirjutas:Audi 20v mootoriga on originaal ajuga ja õige softiga võimalik igapäevaselt kuni 375hp (Ntx. Audi S4/S6 Revo S), mida on võimalik lühiajaliselt veel kurjemaks ajada ~ 400-450hp. Kõik üle selle vajab juba progetavat aju.

Vastav chip, suurem turbo ja paremini hingav väljalaskekollektor on igapäevaselt sobiv 300+ tiba peale hp jaoks (ntx. Audi S4 Revo). See 300hp on olemas 1,3 bar ülerõhu juures!!! Saab ka lühiajaliselt peale keerata nii umbes 1,6 bar-ini (kuni 375hp) .
Küsimus: kas seda stock K26 turboga? Ja kui, siis milline on selle K26 täpsem markeering, neid on mitmeid erinevaid? Minu teada on K26 max rõhk 1.7-1.8 Bar juures, olenevalt tüübist.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Silwer
Postitusi: 664
Liitunud: 09.12.2004 20:12

Postitus Postitas Silwer »

RS2 või SMS turboga on võimalik 375hp ja ka 400 on kättesaadav. Kui on rohkem jõudu vaja siis oleks minu arvates Garrett GT30R tegija...

K26 ise veel ei tähenda midagi. Vanad Audi 100 ja 200 mudelid kasutasid ka K26 turbot, kuid see on nagu öö ja päev, kui teda võrrelda RS2 turboga.

RS2 turbo arutelu on siin: http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=5303
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Jah, seda ma räägingi, seepärast tahangi teada, mis tüüpi K26 turbot kasutatakse. K26 on ka nt Porsche 911 Turbol peal (K26 8.10), nii et jah, erinevad on tüübid igal juhul.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
prr
Postitusi: 160
Liitunud: 17.12.2004 13:37
Asukoht: tar2

Postitus Postitas prr »

quattromees kirjutas:Tegin siin tükk aega tagasi juttu rõhuregulaatoriga fuel - cut`i kaotamisest, kuid katsetamiseni pole jõudnud. Paari päeva jooksul kavas siiski proovida. Rõhuregulaatori sean MAP sensorisse minevale voolikule ette:
oeh.

MAP sensor väljastab max. rõhu juures, ehk siis sinu 200kpa MAPi puhul juba 1.0 bar ülerõhu juures, 4.9V. selle järgi saab aju aru, et max boost on käes.

mõtle ise, mis saab, kui aju ei tea, kui palju sul rõhku tegelikult on- süüde, pihustiaeg...jne
forsin
Postitusi: 40
Liitunud: 05.03.2005 12:45
Asukoht: ---
Kontakt:

Postitus Postitas forsin »

Jõuvanker kirjutas:Tere siis ka minu poolt!
Mulle hakkab see foorum tõsiselt meeldima, nähes siin tuttavaid tegelasi tuttavatel teemadel diskuteerimas.
Sellel teemal võib pikemalt diskuteerida meelsamini laua taga, paber ja pliiats näpu vahel. :roll:
Tervitused ka minu poolt aga samade sõnadega. :evil:
---
Vasta