2. leht 3-st
Postitatud: 02.04.2009 10:36
Postitas Astrona
george16v kirjutas:Suurtel pööretel hakkab vänt tänu tsentrifugaal jõududele õli väga kiiresti enda seest välja loopima ja sellisel juhul on hea kui pumbast ikka midagi juurde ka tuleb.
Nojah, aga kui regulaator teeb oma tööd, siis surve ei tohiks tolle tsentrifugaal jõu tõttu langeda, ja ka pumba parasiit jõud väheneb. Pealegi kui õli väljumine on lihtsustatud, siis on ka pumbal kergem elu.
Võibolla oli mul vana regulaator siis natuke aeglaseks jäänd et ta rohkem rõhku lasi, ja kes neid autogauge kellasidki teab - taustapaber võib ju kah viltu olla

.
Vanas manualis on see jdm pump.

Postitatud: 02.04.2009 11:34
Postitas pr8
Nojah, vabalthingavate kohta on kuskilt silma jäänud 10 psi per 1000 pööret. Meie ehitatud tänavamootorid ongi seal 70+ psi ehk 5 bar kandis. Ülelaadimisega peab kõrgem olema nii 120+ ehk 9+ bar. Top Fuelil on muuseas 30+ bar!
Üks point selles, et kasutataks suuri lõtke ja paksu race õli, s.t. on "õliamort"
Vändad: kas vändad on cross drilled?
http://rehermorrison.com/engineBooks/lower/page055.htm
http://rehermorrison.com/techTalk/51.htm
Postitatud: 02.04.2009 13:47
Postitas george16v
Aga pane õlirõhu andur vända teise otsa , võimalikult kaugele pumbast ja võimalikult ligidale viimasele raamsaalele , vaata mis ta seal näitama hakkab.
Postitatud: 02.04.2009 14:19
Postitas Astrona
george16v kirjutas:Aga pane õlirõhu andur vända teise otsa , võimalikult kaugele pumbast ja võimalikult ligidale viimasele raamsaalele , vaata mis ta seal näitama hakkab.
Selge see, et kaugemal on rõhk madalam, aga seda teadsid ka nissani insenerid. Kahjuks jutt käib üldiselt pumba väljund-rõhust, mis peaks siis vastavalt õlikanalitele olema kõrgem/madalam.
Ma ei teagi, kas on cross-drilled, plokki lahti võttes ei teadnud vaadata ja kokku lasin panna zoom1'el.
Müstiline vend sa, pr8, mõte käib u. nii "ahah teemaks õlitus - mäletan, et raamatu "Reher-Morrison Championship Engine Assembly" lk 55 kirjutati vist cross drilling'ust". 120+ jutt käib ikka metanoolist ja pööretest 10000+

? Õli- ja gaasiamoritidega kepsud jätaks teise teemasse.
Küll aga kaldun paksemat seibi regulaatori alla panema. Peaks mõõtma ära kui palju praegu vedrut kokku pressitakse, et siis vastavalt kõvema eelpinge alla panna. Ei tea kas midagi ära ei lõhu, kui 9bar rõhku on - pumpab filtri lõhki vms.
Siis jääb veel see kogu õli kaande pumpamise probleem. seda väga koormus ei huvita ja saaks iseenesest garaazis juba testida, hoida mingi 7sekki piirajas vaadates õli kella. Veel parem, kui autol 1 külg üles tõsta

simuleerimaks külgkiirendust

Õli-tuluke peaks kah olema siis mingi 3bar peal - tuleks panna mingi LM komparaator ja LED õli-kella-signaalist. Veel parem oleks, kui lasta signaal ajju, aga kes see vitsib vastu suve jamada

-> TODO_2010
Postitatud: 02.04.2009 14:41
Postitas george16v
No kui sa sinna vedru alla seibe juba paned , siis tee juba varakult ka karter suuremaks. Ja vaadates sinu uut turbot , siis jutt õliamortidest sobib siia ka päris hästi

Postitatud: 02.04.2009 15:43
Postitas Astrona
george16v kirjutas:No kui sa sinna vedru alla seibe juba paned , siis tee juba varakult ka karter suuremaks. Ja vaadates sinu uut turbot , siis jutt õliamortidest sobib siia ka päris hästi

Praegu viimane aeg, jah. Kellelgi pilte on, et kuhu suunda seda suurendama peaks?
Õlijahutus ise juba küsib mingi liitri juurde, nüüd veel karterisse kah juurde, hmm. Hea oleks näha ka kaanest extra-tagasivoolu pilte. Pole vist mõtet eriti klapikambri kaande stutsi keerata. Seal kaane otsas on ka mingi "keeratav-punn 2cm" - taga EX poolel, mis peaks kiirendusel ideaalne nurk olema õli väljavooluks, et võibolla saaks sinna stutsi keerata. Ei tea kas võib turbo-õli-äravooluga alt ühendada, või on karta et tõmbab turbo õli täis.?
OK, vänt tahab kõvat õlisurvet jne.
Aga kui tõsta õlisurvet kaanes eraldi lisades mingi restrictor sinna check-valve juurde, kust õli läheb kaande, peaks ka plokile rohkem õli jääma, ja pole karta, et kaas üle ujutab, ja kogu süsteem kuivale jääb. Kui tihti CA18DET mootoritel nukkvõlle kokku jookseb või nukke ära kulub?
Kui vähegi võimalik, siis ei raiskaks raha selle peale, et autot raskemaks saada asjaga, mis hakkab veel iga kuu 1L kallist õli nõudma. Näiteks extra-tagasivool on palju mõtekam kui extra-liiter-karteris.
Postitatud: 02.04.2009 16:48
Postitas RFL
Astrona kirjutas:
Praegu viimane aeg, jah. Kellelgi pilte on, et kuhu suunda seda suurendama peaks?
mul on keevitatud karteri alumise kaane külge u 1 liitrine kandiline lisa
Postitatud: 02.04.2009 17:30
Postitas Astrona
RFL kirjutas:Astrona kirjutas:
Praegu viimane aeg, jah. Kellelgi pilte on, et kuhu suunda seda suurendama peaks?
mul on keevitatud karteri alumise kaane külge u 1 liitrine kandiline lisa
Nojah arvata on. Aga kas ta on õlipanni taga osas, ja mis ta P x K x L on? Sügavamaks pole vist mõtet panni teha, seda osa niikuinii pump ei näeks, kui just võtikut alla poole ei too. Seega tasuks teha panni laiemaks alt poolt õli taset ja ülevalt poolt võtiku-sõela, aga siis kurvis ei näe pump ikkagi seda õli.
Postitatud: 02.04.2009 17:56
Postitas taxu
Miks sa muretsed õlituse pärast kurvides? Kavatsed sa selle autoga mõnda kurvi vähe hoogsamalt läbida?
Ei tea kas midagi ära ei lõhu, kui 9bar rõhku on - pumpab filtri lõhki vm.
Filtril ju omal möödaviiguklapp. Samuti jahutil. Ehk et muud ei tohiks juhtuda, kui jah pumpad karteri tühjaks. Pead lihtsalt kuivkarterile üle minema, muud midagi.
Postitatud: 02.04.2009 18:03
Postitas mulk
Et siis millisel autol see õlifilter nö. möödavoolu klapiga on?
Sama küsimus õliradika kohta
Eelpool postitatud õlipumba pilte vaadates, meenutab esimene väga paljuski audi R5 20VT pumpa, audil on pumba välimine ratas pulbertehnoloogial valmistatud ja seetõttu suhteliselt pehme. Probleemiks on kõrgetel pööretel selle ratta kinnilõikamine pumbakorpusesse ja seeläbi täielik pumba purunemine. ES´i nissanil juhtus mu meelest sama asi.
Lahenduseks on teha tööriistaterasest välimine ratas, karastada ja pinnata see ja ka pumba kaas.
Postitatud: 02.04.2009 18:39
Postitas Jan san
BMW-l näiteks
Postitatud: 02.04.2009 19:15
Postitas uzzac
bemaritel õlifilter vähe teisiti lahendatud enamasti (elemendi jaoks spets kopsik)
Postitatud: 02.04.2009 19:16
Postitas taxu
mulk kirjutas:Et siis millisel autol see õlifilter nö. möödavoolu klapiga on?
Sama küsimus õliradika kohta

.
Tahad sa näidata mootorit, millel see nii EI OLE? Et kui filter umbes, siis jookseb mootor kokku? Näiteks minu omal igatahes selline õliring: jah lausa kolm ülerõhuklappi on ringi alguses.

Postitatud: 02.04.2009 19:24
Postitas mulk
No olgu sulle teadmiseks, et minu autol ei ole ei filtri ega ka õliradika väistamiseks mingeid klappe.
Pumbas on ülerõhuklapp ja õlifiltri juures on termostaat radikale.
Postitatud: 02.04.2009 21:02
Postitas Astrona
CA18DET

Antud pildil oleva OilCooleri (vesi-õli) ja filtri vahele tuleb veel õhk-õli OilCooler.
SR20DET

Ju siis Japsi teema.