Kahtlased kepsud. silm sinine :)

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

taxu kirjutas:Pronkshülss on kepsu silmas kuumpressistuga. Need kuumutusjäljed võivad lihtsalt nende paigaldamisest jäänud olla.
Pigem mitte, vähemalt ma ei näe tehnoloogiliselt mingit vajadust kepsu silma kuumutada, et sinna pronkspuks sisse pressida. Tavaliselt pressitakse toorikpuks külmalt sisse ja siis hõõritsetakse auk täpseks.

NB 400 kraadi termikat on täpselt nii palju, et kui see oleks näit. laagriliud, siis oleks ta kõlbmatu. Kepsu puhul pole tõenäoliselt probleemi, kuna teras no hoopis teistsuguse koostise ja termotöötlusega.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

võibolla aitab tähelepanek, et 1. on kõige ilusam ja suht sujuvalt 6. on kõige sinisem.
Meenus kui kunagi ammu-ammu lasin suva hõbedase aerosooliga väljalaske kollektori üle - peale esimest sõitu oli kollektor täiesti vikerkaar - täitsa gei :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Astrona
3 ja 4 on kõige sinisemad.


Erik:
400c kepsu otsale on üksasi, aga kuidas see mõjus näiteks seal sees olevale pronkspuksile?


Ühesõnaga, kas mul tasuks uued/teised kepsud hankida, või tasuks mitte põdeda?

Ahjaa, kepsud hakkavad kusagil 70hp/90Nm per silinder, koormust saama...
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

Pronksiga on 400 kraadi juures veel ok aga 70 hp silinder, ma paneks uued või pruugitud kepsud aga pruugitutel vahetaks silma puksid, igaks juhuks...
rein
Postitusi: 58
Liitunud: 16.01.2005 23:40
Asukoht: tartu tõrvandi ringtee

Postitus Postitas rein »

Tere
Vana lukksepp võtaks sõna.Terase temperatuurivärvid:helekollane230
pruun250
sinine300
Kasutaja avatar
erik
Postitusi: 305
Liitunud: 11.08.2005 17:44

Postitus Postitas erik »

rein kirjutas:Tere
Vana lukksepp võtaks sõna.Terase temperatuurivärvid:helekollane230
pruun250
sinine300

Sul kindlasti õigus, ma täpselt ei mäletanud ja kirjutasin esimeses postis, et kollane u. 300 ja sinine u. 400 kraadi.
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

Kas vana lukksepp oskab ka öelda, mis juhtub materjali tugevusega, kui antud temperatuur saavutatakse? :)


Mitte et küll nüüd enam otsest vahet oleks, a põhimõtteliselt...
rein
Postitusi: 58
Liitunud: 16.01.2005 23:40
Asukoht: tartu tõrvandi ringtee

Postitus Postitas rein »

Vastan.
Sel juhul kui keps on karastatud, võib ta muutuda natuke nõrgemaks.
220 kuni330 kraadi on terase noolutus temperatuur.Karastamata kepsuga ei juhtu midagi.
Ahti
Postitusi: 80
Liitunud: 01.06.2007 12:50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Ahti »

aga kas kõik kepsud ei peaks olema noolutatud?
just, et vältida rabedalt purunemist?
ses mõttes, et sepistatud kepsud peaks kindlasti olema noolutatud, et vähendada pärast sepistamist sisepingeid ju? või tean ma asjast valesti?
see lihtsalt küsimus tarkuritele.
/S4-ja ootel/ gsx-r 750
silver7
Postitusi: 72
Liitunud: 08.01.2006 20:40
Asukoht: Põltsamaa

kepsud

Postitus Postitas silver7 »

Tere.
Olen uurinud kepsude tootmise tehnoloogiat,kuid ei ole siiamaani midagi teada saanud.üldiselt on saaledega mootori kepsud pehmed .Olen mõõtnud kõvaduse mõõtjaga igasuguseid(HRC)saanud tulemuseks 35 mis ei ole midagi.Ise arvan et loomulikult on kepsud termiliselt töödeldud kuid mida konkreetselt ei tea.Selge on see et ei ole kõvad.järeldus siit sinine pea ei ole probleem.millal on need siniseks läinud ka ei tea.Kuidas mõjus 300kraadi pronksile tuleks uurida mootori tegijate käest;Ligur.Pööbel ,ja teisi tugevaid tegijaid .
R129
Postitusi: 19
Liitunud: 15.07.2008 16:09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas R129 »

rein kirjutas:Tere
Vana lukksepp võtaks sõna.Terase temperatuurivärvid:helekollane230
pruun250
sinine300
väike nokkimine - kuid tegemist on ikka tekkinud oksiidikihi mitte terase värvusega
Molotov51
Postitusi: 176
Liitunud: 05.01.2007 21:06

Re: Kahtlased kepsud. silm sinine :)

Postitus Postitas Molotov51 »

Minul on samamoodi silm sinine, kuid alumine saalepoolne kepsusilm. Mõõtmed on paigas ja saalet ringi pole sees visanud. Sealne saale on vist lihtsalt ise millegipärast kuivale jäänud korraks ja õrnalt punaka välja tõmmanud. Teised kõik olid ideaalse välimusega nagu tehasest tulnud. Mootoriks BMW 2.5 TDS.

Kas panna keps tagasi või vahetada välja?
Vasta