2. leht 3-st

Postitatud: 18.12.2008 17:07
Postitas Maik
Aga täpselt nii see komplekt mul ongi õnneks. (ja ka kõigil teistel kes nii teevad) Eks ma ise närisin ka seda infot tükk aega läbi. Ilmselt valin mingi korraliku TIAL? FORGE BOVi... kas neil on mingi häälte vahe ka üldises mõttes?

Postitatud: 19.12.2008 0:25
Postitas kolleeg
niih prrovisin n6rgema vedruga, v2ga hea sai. nyyd vaja veel kontrollida, et liiga n6rk ei saanud, et lekkima ei hakkaks. praegu ca poole r6hu peal k2ib kena psss . madalama r6hu korral k2ib v2ga 5rn, kuna tegemist dual piston iga.

Postitatud: 19.12.2008 11:04
Postitas Fog
Korraliku reference korral ei hakka rõhu tõustes ükski lineaarse kolviga(rõhu ja reference kol(b/vid) on sama diameetri/käiguga) bov lekkima.

BOV hakkab lekkima kui bov-i asukoha ja reference(vaakumvooliku) asukoha vahel on midagi rõhku alandavat.
Näiteks IC. vahet pole kas suur või väike.
Väike: piirab flow-d ja seega rõhk teiselpool väiksem
Suur: jahutab piisavalt, õhu tihedus suureneb ja õhk "tõmbab kokku".

Teine probleem on reference aeglus, aga see on probleemiks vaid tõsiselt peenikese reference vooliku puhul.


Mis puudutab MAF sensorit, siis:

Kui MAF on enne turbot, siis on õige kasutada bypassi. bypass peab tagastama õhu turbo ette, turbo ja maf-i vahele.

Kui MAF sensor on pärast turbot, siis:
Kasuta mida tahad, aga jälgi et bov/bypass oleks enne MAF-i (maf-ist ülesvoolu).

Postitatud: 19.12.2008 12:08
Postitas Astrona
Fog kirjutas:Kui MAF on enne turbot, siis on õige kasutada bypassi. bypass peab tagastama õhu turbo ette, turbo ja maf-i vahele.
Mul on BOV gaasisiibrijuures ja MAF on enne turbot (peale õhufiltrit). Jah, see on paha, et osa mõõdetud õhku lastakse tuulde ja võib toimuda segu üle rikastumine. Aga kas teil tõmbab peale käiguvahetust hinge kinni või muud moodi mootori täis?
Mind isiklikult ei häiri see lahendus, kuna enivei soovin ju pidurdada kui gaasi maha lasen. Järgmine kord kui jälle gaasi vajutan on kõik juba ühtlustunud ja kogu MAF'i loetud õhk läheb ilusti mootorisse.
Ma pole üldse kindel et midagi pihustatakse kui TPS on nullis ja pöörded on kõvasti üle tühikäigu. Ja kui pihustataksegi, siis selle sisselaske-vaakumi ja suure benakoguse peale aitabki lisa-kütus veenduda, et aeglustamisel ei toimuks põlemist :)
(Mul automaat kast ja kiirendades ei lasegi tavaliselt gaasi maha) Ei tohiks olla ka probleemi, kui kiirendatakse järgmise käiguga edasi, kuna peale käigu välja võtmist teeb moootor 10-30 pööret, BOVi on juba töö lõpetanud, MAF loeb juba reaalset mootorisse minevat õhku ja silindrid peaks olema puhastatud ülirikkast hõredast segust. Äärmisel juhul tõuseb bena-kulu mõni gramm, lambda näeb hektkeks mäda ja summuti võib paukumise peale viga saada.

IMO, see bovi susin on ületähtsustatud. Esimene asi, mis autole tehakse, pannakse BOV, ja bovirastia on nii kaugele läind, et juba pannakse ka NA masinatele BOV.
Ostaks hea meelega bov'ile summuti

Postitatud: 19.12.2008 12:29
Postitas Fog
Astrona kirjutas:Mul on BOV gaasisiibrijuures ja MAF on enne turbot (peale õhufiltrit). Jah, see on paha, et osa mõõdetud õhku lastakse tuulde ja võib toimuda segu üle rikastumine. Aga kas teil tõmbab peale käiguvahetust hinge kinni või muud moodi mootori täis?
Mind isiklikult ei häiri see lahendus, kuna enivei soovin ju pidurdada kui gaasi maha lasen....
Kirjutasin selle teksti üldharivas mõttes üldistatuna kõikidele autodele. On ajusid mis sellega toime tulevad, ja on ajusid, mis selle peale veakoodi annavad (kaks äärmust). Ja on hunnik vahepealseid.

Lihtsalt selliselt lähenedes on võimalik probleeme ennetada.

Postitatud: 19.12.2008 12:35
Postitas Mihkel
Mul Subarul igatahes andis kül päris meeldivalt käiguvahetusel tunda, nagu 2x oleks käiku vahetanud.
Seda siis uue turboga, kus õhukogused suuremad.
Originaal turbog aoli natuke tunda aga ikkagi oli tunda.
Lisaks tekitab see cylinder flush-i.

Postitatud: 19.12.2008 13:16
Postitas Aigo
Räägin väheke oma kogemustest siis MAF'ga autodest millel maf mõlemil oli peale õhufiltrit seega enne turbot.

autodeks olid Audi A4 1.8TQ (0,8bar) ja nissan 200sx 1.8 plaplapla(0,7bar)

muidugi nissan oli automaat kastiga ja tänu sellele just palju BOV'st kasu polnud. Kuid ikkagi kui gaasipedaali vabastasin siis toimis, segu ülerikastumist ei toimunud kummagil. Ninnasin siis nimelt pidas tänu BOV'le viimane turbo vähemalt niikaua vastu kui mina sellega sõitsin(enne seda oli nädal ja turbo) Audil aga on tehasest bypass süsteem mille kiskusin maha kuna bypassil oli klabb suht kulunud ja ei sulgenud korralikult enam, sai ostetud muidugi uus bypass aga seda peale ei installind kuna oli väike soov vähe "pssti" kulda. Seega "ajutiselt" bov peale. Aga nagu ikka ajutine on ka igavene. Audil siis BOV sai paigaldatud umbes 20cm enne sisselaske kollektorit. Vahepeal oli kuulda "surge"i ning ka vähe siit uuritud, et milles asi ning lõpuks peale pisukest seadistust kadus ka see. Muidugi A4'l tekkisid komplikatsioonid kui uuesti boosti solenoidi külge ühendasin. Ise arvan, et ECU harjus ära 0,8bar rühuga äkki ja madalamal rõhul lasi liigapalju kütust peale ning sellega hakkas koolema.

Samas on olnud mu tutvusrinkonnas juttu ka, et 5v turbomootorile BOV paigaldus ja enam auto ei käi üldse nagu peab. Juu minul joppas


Lihtsalt minu kogemused BOV paigaldustest MAF'ga autodele

Postitatud: 19.12.2008 16:03
Postitas Maik
to Astrona - nojah, sulle ilmselt tundub jah, et ületähtsustatud ise sellega igapäevasel kokku puutudes ja neid ehitades , mul aga pole bens+ülelaetud autot olnudki ja heli meeldib :)

;)

Postitatud: 19.12.2008 16:30
Postitas RFL

Postitatud: 19.12.2008 16:55
Postitas Maik
Loll küsimus aga miks räägitakse häälestamisest/vedrupingsusest ja muust jurast kui tegelikut piisab mafi teise kohta tõstmisest ?

edit: vahe vist õhulugejates...

Postitatud: 19.12.2008 17:43
Postitas Mihkel
Nii kui MAF-i tõstad enne turbot asendist peale turbot asendisse on kogu soft vaja ringi teha, kuna õhuvool enne ja peale turbot on erinev.
Mõnedel autodel piisab juba ka veidi MAF-i asukohta liigutada, stiilis 1 põlv ära võtta torustikust ja on juba signaal vale.

Reguleerid selleks, et asi sinu konkreetse auto peal õigel hetkel avaneks, seal ei ole MAF-iga midagi ühist.

Postitatud: 19.12.2008 18:39
Postitas Astrona
Mihkel kirjutas:Nii kui MAF-i tõstad enne turbot asendist peale turbot asendisse on kogu soft vaja ringi teha, kuna õhuvool enne ja peale turbot on erinev.
Mõnedel autodel piisab juba ka veidi MAF-i asukohta liigutada, stiilis 1 põlv ära võtta torustikust ja on juba signaal vale.
Reguleerid selleks, et asi sinu konkreetse auto peal õigel hetkel avaneks, seal ei ole MAF-iga midagi ühist.
Ise küsimus on veel see, et kaua see MAF seal rõhu, kuumuse ja õli aurude all elab. Ja ma ei usu, et lihtsalt ajus MAF kaardi ümberkirjutamine päästaks.
Hea näide on koonusfilter, mis on mul kõigil autodel segu valeks ajanud :)

Huvitav, miks kohe turbo külge/sisse pole pandud bypass-klappi ("surge protection" vms). Umbes nagu WG, aga et avaneks suurema üle-rõhuga ja tekitaks ringluse.

Postitatud: 19.12.2008 20:05
Postitas kolleeg
njah, vist vedanud, et ei pea maf muresid jagama. Kysimus aga selline, et kui peale bov vedru vahetust hakkas asi kenasti t88le, siis tundub nagu ikkagi, et aegajalt tekib surge v2hemalt selline mulje on. KAs on see v6imalik ?
v6imalus muidugi, et suure entusiasmi tulemuseks on meeletult teravnenud k6rv v siis yks p2ev v2ga kange vedruga s6itmist andis vanale turbole piisavalt vatti, et asi hakkab lihtsalt 2ra surema.

Postitatud: 19.12.2008 23:25
Postitas Aigo
kui panid BOV'le kõvema vedru siis ei pruugi BOV avaneda õigel ajal ja tekibki "surge" või siis õigemini "flutter dump"

"flutter dump" on see kui BOV avaneb hilja ehk peaaegu sama asi mis surge kuid BOV lisaga ehk kostub lühike surge ning siis alles avaneb BOV

ka kahjulik asi turbole

Postitatud: 20.12.2008 12:08
Postitas kolleeg
Aigo kirjutas:kui panid BOV'le kõvema vedru siis ei pruugi BOV avaneda õigel ajal ja tekibki "surge" või siis õigemini "flutter dump"

"flutter dump" on see kui BOV avaneb hilja ehk peaaegu sama asi mis surge kuid BOV lisaga ehk kostub lühike surge ning siis alles avaneb BOV

ka kahjulik asi turbole
Vastupidi panin pehmema vedru :roll: