2. leht 4-st

Postitatud: 24.10.2007 9:10
Postitas Fos
odavam oleks nuka andurit kasutada, kuna nad on vändaga nagunii 1/2 seoses. st kui nuka anduril on juba 2 täkki 180 kraadise vahega, siis need täkid annavad täpselt sama impulsi, mis 1 täkk vända peal annaks.

Ma just sellepärast mõtlen, et kuna katsealune mootor on golf 2 gti, millel originaalis pole mingeid andureid peal. Sinna vända andur panna on pähekl jälle. Samas kui ütled hea põhjuse, miks mitte lugeda pööret nukalt, siis oleks tänudlik.

Postitatud: 24.10.2007 9:24
Postitas mart154
nukkvõlli ajam on "loksuga"
suurtel pööretel võib nuka ja vända vaheline asend päris mitu kraadi muutuda.

Seda eriti rihmajami korral. Kaasa "aitab" ka karmim nukkvõll ning jäigemad vedrud...

Järgi proovitud :)

Postitatud: 24.10.2007 9:25
Postitas Fog
Fos kirjutas:odavam oleks nuka andurit kasutada, kuna nad on vändaga nagunii 1/2 seoses. st kui nuka anduril on juba 2 täkki 180 kraadise vahega, siis need täkid annavad täpselt sama impulsi, mis 1 täkk vända peal annaks.

Ma just sellepärast mõtlen, et kuna katsealune mootor on golf 2 gti, millel originaalis pole mingeid andureid peal. Sinna vända andur panna on pähekl jälle. Samas kui ütled hea põhjuse, miks mitte lugeda pööret nukalt, siis oleks tänudlik.
Kui sellel mootoril ühtegi andurit pole, siis peaks tal jagaja olema. Jagaja lammutad laiali ja aretad sinna nukaratta ühe pinnita. Ära teist kindlasti maha võta, mootori töötsükkel on ikkagi 2 vändapööret.
Programmiliselt saad vändaandurit emuleerida selle järgi.

Postitatud: 24.10.2007 9:54
Postitas Fos
Hmmm... imelik, karmim vedru ja nukk peaks nagu lisama koormust nuka rattale ja rihmale ja sellega veel suurendama "loksu"ju... aga see selleks.

Fog, mai saand hästi pihta, mis mõtlesid selle all, et "Ära teist küll maha võta."

Mootori töötsükkel on muidugi 2 vända pööret, mis tähendabki seda, et väntvõll teeb 2 pööret samal ajal, kui nukkvõll teeb õhe pöörde. Kui lugeda nuka rattalt ainult 1 pööre, siis saad RPM poole vähem, kui vänt tegelikult ringi käib. Kui loed aga nuka rattalt 180 kraadise vahega 2 impulssi, saad täpselt vända pöörete arvu ehk rpm. Seda ma mõtlesin.

Postitatud: 24.10.2007 10:15
Postitas mart154
sorry, minu väljendusoskus :)
See "aitab" oli jutumärkides.... ehk tahtsin sellega öelda, et teeb asja veel hullemaks... :oops:

Postitatud: 24.10.2007 22:52
Postitas arvo
Fos kirjutas:odavam oleks nuka andurit kasutada, kuna nad on vändaga nagunii 1/2 seoses. st kui nuka anduril on juba 2 täkki 180 kraadise vahega, siis need täkid annavad täpselt sama impulsi, mis 1 täkk vända peal annaks.

Ma just sellepärast mõtlen, et kuna katsealune mootor on golf 2 gti, millel originaalis pole mingeid andureid peal. Sinna vända andur panna on pähekl jälle. Samas kui ütled hea põhjuse, miks mitte lugeda pööret nukalt, siis oleks tänudlik.
Kui see asi ei hakka süüte juhtimisega tegelema, siis võib rahulikult kasutada ainult nuka andurit, kui aga ka süütejuhtimine tuleb, siis oleks ikka andurit väntvõllile vaja, muidu on piisava täpsusega (just max performance't taga ajades) süüte reguleerimine raskendatud. Pritsungi juures on tähtis pihustit juhtiva pulsi pikkus, süüte puhul aga pooli juhtiva pulsi ajastus.

Postitatud: 25.10.2007 9:09
Postitas Fos
Jah, väga õige arvo, süüte juhtimine tuleb nagunii teha, selleks vajalik juba ununes ja kontsentreerusin esmalt pihustamisele.

Järelikult, jagaja vanasse asukohta tuleb nii või naa panna vända andur, siis võib juba pööret ka sealt lugeda. Esimene mõte ütleb, et peaks olema ketas, millel 90 kraadise vahega 4 sälku sees ja hall'i andur peal. Sellest juba peaks piisama, et saada impulsid süüte juhtimiseks.

Postitatud: 25.10.2007 10:09
Postitas Raceboy
Point on selles, et andurid on nii nukal kui vändal samad, vahe on selles, mida nad loevad.

Kui tahad süüdet ka juhtida, jäta nukkvõlli andur VAID sünkrooniks. Pöörete lugemiseks tuleks kindlasti kasutada väntvõlli, sest nukkvõll annab rihma/keti mängimise tulemusena isegi kuni 5-6 kraadi mängima.

Postitatud: 25.10.2007 11:27
Postitas arvo
Raceboy kirjutas:Point on selles, et andurid on nii nukal kui vändal samad, vahe on selles, mida nad loevad.

Kui tahad süüdet ka juhtida, jäta nukkvõlli andur VAID sünkrooniks. Pöörete lugemiseks tuleks kindlasti kasutada väntvõlli, sest nukkvõll annab rihma/keti mängimise tulemusena isegi kuni 5-6 kraadi mängima.
Sellega on kõik öeldud, :)

Postitatud: 25.10.2007 21:04
Postitas Fos
Tegelikult pole mingi probleem käitada 500hp ilma vända andurita. Nimelt 90% näpitud DMS'idest kasutavad 1g CAS'i, mis annab ajule nii süüte kui ka pihustuse info ja 500hp on selline kuldne keskmine.

CAS'i ketas näeb välja selline:
Pilt

Ja waveform:
Pilt

kus ülevalt: esimesene Pihusti 1 lülitus, teisena nuka signaal ja viimasena vända signaal, genereeritud nuka pealt.

Eestis näiteks Ranno Troon sõidab sellise CAS'iga

Postitatud: 25.10.2007 21:14
Postitas Raceboy
Paljud sõidavad, aga see on poolik lahendus. Milleks uut aju tehes seda pooliku lahendusega koormata?

Postitatud: 25.10.2007 21:56
Postitas KungLao
kas seda uut aju tehes toleb asi odavam või leiutatakse jalgrattast?
nagu ma aru olen saanud siis kõik ned funk on 20-30k maksvates ajudes olemas

Postitatud: 25.10.2007 22:08
Postitas Fos
Plaan loomulikult teha odav aju. Raud ilma anduriteta vist jääb sinna 600 krooni kanti, täpselt veel ei oska öelda, pole olnud aega layoudiga hetkel edasi tegeleda, tööl kiired ajad vahepeal :)

Postitatud: 25.10.2007 22:47
Postitas KungLao
kus maal siis oled omadega?

Postitatud: 26.10.2007 18:51
Postitas Fos
KungLao kirjutas:kus maal siis oled omadega?
praegu peamiselt nuputame, kuidas saada andurid (1x map + 2x hall) kommunikeerima kiviga korralikult ja ilma häireteta.

Teiseks IPW arvutuse test ,simuleerin tööolukordi tavalise tööstuskontrolleri (SAIA Burgess PCD1.M120) peal. Plus veel nuka ja vända anduri ja kõik muu loogika test.

Tööstuskontrolleril hea testida, kõik käib silmaga jälgitavalt ja väga lihtsalt progretavalt. Online Debuger kah olemas. Päästab pidevast kivi programmaatorisse toppimisest ja välja kiskumisest.