Küsimus kõigile kes jagavad elektroonilisest pritsest midagi

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Robo
Postitusi: 526
Liitunud: 01.05.2005 15:17

Postitus Postitas Robo »

No originaal karpasid saab ka edukalt ülelaadida - loe see sait tervenisti läbi ja saad palju kasulikku inffi :) :roll: :!:
http://www.turbo-bike.net/
Enivei edu ja viitsimist..............Deiv :!:
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Mihkel kirjutas:C progejad töötavad ju tasuta ja kõik need progejad jagavad kõrgtasemel füüsikat, et mootori juhtimise nüansse arvestada. :-D
Mihkel, kui midagi tarka öelda pole, siis miks üldse sellist juttu postida, 4 väljundi lülitamisfaas sõltuvust 2-3 anduri väärtusest on võibolla sulle "kõrgem füüsika".

Mõte ongi selles, et mitte kasutada 100% elektroonilist pritset mõne auto pealt, kus pooled andurid vaja välja rookida ja mille fule mapid ei oska tsikli kõrgete pöörete peale mitte midagi teha. Pigem kasutada odavat mikrokontrollerit, mõnda sõbra sõpra, kes pisut c'd jagab ja ehk saab endalegi siis pisut selgemaks, kuidas pritse töötab.

Teha karpa tsiklist turbokas + pritse on just selline projekt, kus tasuks uusi lahendusi proovida. Teine asi on see, kui lihtsalt tahad kiiresti asja käima saada ja maksta 10x rohkem. Ma lihtsalt pakkusin idee välja.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
erkop
Postitusi: 9
Liitunud: 06.09.2007 19:16
Asukoht: Raasiku

Postitus Postitas erkop »

Fos ma arvan et sa ei saa 50 kr-ga mikrokonrtollerile vajaminevaid jubinaid (trükkplaat, karp, fet transistorid, komponendid, vaakumi andur jne) . See ei ole päris selline progremine, et sisendisse 1 tuli impulss ning väljundist x juhtub midagi muud. Igaljuhul peab sul olema väga hea sõber, kes jagab väga hästi progremisest, automootorist, ning elektroonikast. Just kahest viimasest jääb väga paljudel progrejatel puudu.
Kui tõesti inimene tahab ehitada ja mitte kuid katsetada siis juba mõtekam kas vemsi (Atmel128) võ megasquirti mikrokontroller osta. Ntx atmel 128 saab ebayst u 100 kr/tk, sellega algse pritse/süüte ehitamise koos komponentidega jääb suurusjärku 700-1k. Kuid see inimene peab olema elektroonikaga kodus :lol:
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Minu poolest leiutage jalgratast kui tahate!
Olen piisavalt suhelnud inimestega kes üritavad iga viimast senti kokku hoida ja seda tavaliselt valede asjade pealt.
Tõesti ei viitsi enam oma aega raisata selliste asjade peale.

Kui 3.5k on tõesti nii suur summa, siis ei tasu IMO sellise hobiga tegeledagi.
Minul isiklikult oleks sellise nussi peale ammu juba igasugune huvi otsa saanud, olen selliste aretamiste ajast välja kasvanud.
Tahan näha tulemusi mitte aretada mingit gemüüset ja lootes, et see tööle hakkab.
MS ei maksa ju ajude maailmas tegelikult mitte midagi (iga teine aju on suurusjärk 20k+)

Lisaks mis lisa väljundid/sisendid sellel 700.- eeki maksval "ajul" on?
Näita mulle mõni selline progeja, kellel on piisavalt aega tasuta sellise jamaga tegeleda.
Sellise kaliibri meestel on käed jalad koguaeg tööd täis ja raha tuleb ilmselt suurusjärk MS-i hind päevas.
Progejad on üldiselt auto maailmast suht kaugel, on muidugi erandeid.
On endalgi siit foorumist mõned tuttavad kes tegutsevad progejatena ja ehitavad autosid.
Õnne ka debug-imisel!

Kui see teema sinu jaoks ei ole "kõrgem füüsika", sisi miks iga vend omale ise aju ei ehita?
Kõige kallim asi siin maailmas on siiski AEG.

Kuigi ma ise õpin TTÜ-s informaatikat (progemist) ei hakka mina oma auto peal iseehitatud aju katsetama.
Kõik ülejäänud detailid on selleks liiga väärtuslikud.
Sellisel tasemel füüsika ei ole ka muidugi mu kõige kõvem külg.

Aga jah edu, ehitage valmis, näidake source koodi/skeemi ka teistele.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

rookierice kirjutas:kui mehaanilist pritset tahad siis mul ehk jääb yks yle mingil hetkel :roll:
Mehaanilise pritsega selline jama, et vaja uus õhukoonus treida ja olemuselt ka kogu kupatus liiga suur. Meh. pritset endalgi suht vabalt saadav asi.
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

Aga millise auto kapoti alt võib siis leida bosch ljetronic'ut.
Seda juba tean, et golfil seda ei ole :-D
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

juss kirjutas:Aga millise auto kapoti alt võib siis leida bosch ljetronic'ut.
Seda juba tean, et golfil seda ei ole :-D
bmw e30 algusaastad 320i, 323i
E28 525e, 520i

Pakun, et vaata kuni 85 masinaid.
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Mul on vist 1.8 mootori L-Jetronicu aju koos juhtmestikuga järgi (juhtmestiku veidi lõigatud, pistikuid).
Õhukulumõõtja peaksid sinna juurde ka leidma, neid autosid veel leidub.
Lambdat antud versioonil ei käi.

Aga kust sa algselt jagajast signaali võtad?
Üldiselt peaks aju vastavalt jagajale ka konfitud olema.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

LE-Jetronicut saab asconalt. (1.8i)

http://www.opeltuners.com/
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas juss »

sädeme impulsi arvasin, et võtan süütepoolipeale minevatelt juhtmetelt. Kuna sinna tuleb juba impuls ajust aga kuna süütepoole on kaks siis ilmselt tuleb võtta mõlema süütepooli pealt impulsi aga, et nad ei hakkaks üksteise sädet mõjutama sii ilmselt tuleks panna dioodid vahele.

Aga mis arvate siis sellest mu algsest ideest, et õhulugeja, +võimendi, +potedsokas, +pihustid. Võimendi siis selleks, et õhulugejast lulevat voolu suurendada ja potensokas, et saaka külmalt kütet juurde keerata ja kütet üleüldse reguleerida.
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Mihkel kirjutas: Lisaks mis lisa väljundid/sisendid sellel 700.- eeki maksval "ajul" on?
Mihke, asi pole mitte selles, kui keeruline 700 kroonine asi on, vaid selles, kui lihtne ta on, mida antud juhul vaja on.

Mulle tundub, et sa lihtsalt pole uurinud sellist varianti, et ise midagi teha, mõtled, et mõistus ei võta ja lendad kohe poodi ostma, et saaks ruttu masina kokku ja ruttu sõitma, nagu sa ise ütlesid. :roll: , mis lõbu selles on siis?
Mihkel kirjutas: Aga jah edu, ehitage valmis, näidake source koodi/skeemi ka teistele.
Jällegi, nagu näha, et sa pole uurinud vaid lahmid niisama, kuna sulle ei meeldi mu mõte. Progretavate ajude source code'e on vabalt saada,isegi softwaret. vali ainult kiibistik välja.. Kui kõik mehed mõtleksid nagu sina, siis pole megasquirti ka kunagi tehtud ja kõik mõtleksid, et kallid poe asjad on ilge kõva.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Tõsi ta on, et mugavus maksab.
Mul on üldiselt muude asjadega palju rohkem probleeme , kui ajuga.
Hetkel ootan näiteks 2 nädalat paari vajaliku banjo polti, mida Eestis kohapeal pole.
Väljaminek 360.- krooni aga jube nüri on 2 nädalat tühja oodata, kui saaks autoga peaaegu juba ringi sõita.

Teoorias on kõik see softi teema ka tore aga praktikas kipub ta midagi muud olema.

Huvitav miks potensiaalsed VEMS-i kliendid ise midagi kokku ei taha joota?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
erkop
Postitusi: 9
Liitunud: 06.09.2007 19:16
Asukoht: Raasiku

Postitus Postitas erkop »

Huvitav miks potensiaalsed VEMS-i kliendid ise midagi kokku ei taha joota?
Arvan: kvaliteet , palju väljundeid/sisendeid/võimalusi, väike närvikulu, soodne hind. Ühesõnaga saab asja, mille külge ühendades tead, et masin töötab :)
Tegelikkuses on nii, võibolla saab keegi x ntx 5000 kr kuus palka ja tahab oma autole EFI peale panna. Selle palgaga ta ei jõua vemsi osta ja tema võimaluseks jääbki ainult ise tegemine. :lol:
Kui tõesti inimene tahab ehitada ja mitte kuid katsetada siis juba mõtekam kas vemsi (Atmel128) võ megasquirti mikrokontroller osta. Ntx atmel 128 saab ebayst u 100 kr/tk, sellega algse pritse/süüte ehitamise koos komponentidega jääb suurusjärku 700-1k. Kuid see inimene peab olema elektroonikaga kodus
Selle nikerdise all mõtlesin ,millel on olemas ntx pihustite ja süüte väljund ning map,mat, cranksensori sisend, millest tegelikkuses piisab automootori tööks (firmware siis kasutada vemsi enda oma, mida on võimalik nende kodulehet saada). Kui sellele lisada samad võimalused mis vemsil ja lasta teha korralik trükkplaat/korpus siis pakun et hind tuleb kõrgem + veel raisatud aeg.
Kasutaja avatar
Jesper
Postitusi: 135
Liitunud: 29.10.2006 20:58

Postitus Postitas Jesper »

Fos, kas sina oled siis "uurinud seda varianti et ise midagi teha"?

Mina julgeks väita et natuke olen, ja toetan 100% Mihkli seisukohta. Põhjendused on juba eespool kirjas. Ma ei ole vähemalt kuulnud ühestki vähegi edukast aju projektist, mis sinu poolt pakutud raamistikus vähegi mõistliku kasutatavusega töötaks. Chiptuunijad ei lähe arvesse, sest nad üldjuhul võtavad aluseks originaalajust välja pigistatud softi ja modivad seda.

Ja kui tõesti on olemas oskused selle asja tegemiseks, siis on ikkagi mõttekam oma energia eest parem Megasquirti edasi, paremaks arendada :)

Väga lihtne on viia arutelu igihaljale rajale stiilis "no jah mõni võibolla ei teeni nii palju kui sina ja üritab seega odavamalt läbi saada, ei tohi kohe hukka mõista", aga olgem ausad, Megasquirti hind on ikka täiesti absoluutne miinimum millega ühe progetava aju üldse tehtud saab. See argumentatsioon on umbes sama hea kui et "mis see opsüsteem siis ära pole, kuskilt sai ju ka Linux alguse, pole hullu midagi, võtad arvuti ja editori ja...". Jah, see kõik on võimalik, seda on tehtud, aga see kes tegi oli Linus Torvalds ning aega kasutatava lõpptulemuseni kulus pikki aastaid... :)
Kasutaja avatar
Fos
Postitusi: 450
Liitunud: 06.07.2005 22:55
Asukoht: tln

Postitus Postitas Fos »

Jasper, mai mõtlegi, et igaüks peaks nüüd hakkama oma elektroonilise pritsega autole ise aju tegema. Loe korralikult läbi, mis ma kirjutanud olen ;)
Käisin selle idee välja ainult selle pärast, et :

1. tsikklile pole mõtet peale toppide mõne auto aju, millel on ligikaudu 100 pinni aju küljes, kui kasutada oleks mõttekas ainult õhulugeja(või map), RPM ja TP signaal.Ajuläheb lihtsalt avarii reziimi, kui ühendamata jätta ülejäänud andurid.

2. Ühegi auto ajul pole fuel ega spark mapis (isegi, kui paned tsikklile seadistatava süüte) olemas vastavaid väärtuseid tsikli pööretele!

Variant on osta tõesti MS ja jätta kasutamata 95% selle võimalustest, või teha ise lihtne asi, mis suudaks 5% MS võimalustest.

Ma paremini enam tõesti seletada ei oska.
E30 M52b28 turbo
----------------------------------------
Come to the dark side - we have cookies
Vasta