2. leht 2-st
Postitatud: 05.11.2006 21:47
Postitas hents99
Mul küsimus seoses selle O2 anduriga. Kas seda saab asendada ka originaal lambdaga ? Mul 3 juhtmega lambda. Plaanis veidi aja pärast ka turbo sellele mootorile külge sättida, siis oleks nagu WB lambda olemas.
Postitatud: 05.11.2006 22:01
Postitas jeff01
hents99 kirjutas:Mul küsimus seoses selle O2 anduriga. Kas seda saab asendada ka originaal lambdaga ? Mul 3 juhtmega lambda. Plaanis veidi aja pärast ka turbo sellele mootorile külge sättida, siis oleks nagu WB lambda olemas.
Mõtlesid vist kas originaal lambdat saab asendada wb-ga ? Saab ikka selles mõttet et raudvaraliselt lihtsalt asendad aga originaalajule ta siiski adekvaatset signaali ei annaks... vaheta siis kui turbotad või kui tahad juba praegu segu näha siis tee 1 auk juurde.
Postitatud: 05.11.2006 22:05
Postitas patrik
EGT on turboauto puhul väga tähtis (ilma selleta on süüdet suht keeruline täpselt seadistada), vabalthingaval pole eriti lugu, kuigi selle puhul näeb ka momendi õigsust EGT järgi.
ehk valgustad veidi lähemalt?
mismoodi on võimalik süüte õigsust täpselt kontrollida egt järgi?
tänan.
Postitatud: 05.11.2006 22:39
Postitas Raceboy
Õige süütemomendi korral on väljalaskegaaside temperatuurid suhteliselt madalad ("õige" seguga muidugi). Kui segu tundub paigas olevat, aga EGT ikka liiga kõrge, on süütenurgaga midagi väga valesti.
See kõrga ja madal on iga mootori puhul eraldi teema, sest paljud asjad mõjutavad seda. Absoluutnumbritest siinkohal tolku pole, vaid häälestamise käigus saad ise aru, mis temperatuurid õiged on.
EDIT: vabalthingaval "täpselt" ei saagi, aga turboautol on MBT (minimum best timing) määramine stetoskoobi ja EGT sensoriga üks parimaid moodusi. Põhjus lihtne: turboautod on knock-limited.
Postitatud: 05.11.2006 23:13
Postitas Moss
Raceboy kirjutas:Õige süütemomendi korral on väljalaskegaaside temperatuurid suhteliselt madalad ("õige" seguga muidugi). Kui segu tundub paigas olevat, aga EGT ikka liiga kõrge, on süütenurgaga midagi väga valesti.
See kõrga ja madal on iga mootori puhul eraldi teema, sest paljud asjad mõjutavad seda. Absoluutnumbritest siinkohal tolku pole, vaid häälestamise käigus saad ise aru, mis temperatuurid õiged on.
EDIT: vabalthingaval "täpselt" ei saagi, aga turboautol on MBT (minimum best timing) määramine stetoskoobi ja EGT sensoriga üks parimaid moodusi. Põhjus lihtne: turboautod on knock-limited.
No offence aga suht kasutu post
Äkki oskab keegi asja illustreerida mingi varasema seadistuskogemuse põhjal konkreetsete numbritega?
Postitatud: 05.11.2006 23:31
Postitas Raceboy
Kasutu? Siis pane auto paika ja räägi, kuidas oli!
Rääkisin, nagu on: seda et EGT näite ei saa otse teisele autole "üle kanda" (nagu WB näite, kuigi needki sõltuvad autost).
Kui otsid mingeid numbreid, siis "normaalne" EGT jääb kuskile 800-950 C @WOT, sõltuvalt mootorist. Päris lai vahemik, mis? Kui asjast MIDAGI ei tea, tasuks enne uurida, mitte hakata müügiteemas mingit mõttetut juttu ajama.
Moderaatorid võiks mingi spliti teha asjast, sest viimased 3 posti eriti müügitemasse ei sobi.
Postitatud: 06.11.2006 0:46
Postitas hents99
Tähendab jah, et kas originaal lambdat saab asendada selle wb lambdaga? Sest mul originaallambda vaja välja vahetada. Uus stock maksab kah päris palju, targem oleks siis juba wb osta?
Postitatud: 06.11.2006 0:50
Postitas Raceboy
hents99 kirjutas:Tähendab jah, et kas originaal lambdat saab asendada selle wb lambdaga? Sest mul originaallambda vaja välja vahetada. Uus stock maksab kah päris palju, targem oleks siis juba wb osta?
Vana lambda pesasse peaks küll sobima ja kontrolleril on programmeeritav väljund, mis simuleerib NB lambda andurit, et stock aju "näeks" nagu oleks sensor olemas. = saab küll

Postitatud: 06.11.2006 14:51
Postitas Moss
Raceboy kirjutas:Kasutu? Siis pane auto paika ja räägi, kuidas oli!
Rääkisin, nagu on: seda et EGT näite ei saa otse teisele autole "üle kanda" (nagu WB näite, kuigi needki sõltuvad autost).
Kui otsid mingeid numbreid, siis "normaalne" EGT jääb kuskile 800-950 C @WOT, sõltuvalt mootorist. Päris lai vahemik, mis? Kui asjast MIDAGI ei tea, tasuks enne uurida, mitte hakata müügiteemas mingit mõttetut juttu ajama.
Moderaatorid võiks mingi spliti teha asjast, sest viimased 3 posti eriti müügitemasse ei sobi.
Ma võin "no offence" rasvaselt ka trükkida, äkki siis näed seda lugeda. Ma ju ei rünnanud Sind, miks nii agaralt ennast kohe kaitsma hakkad?
Anyway, ma saan aru et ei ole mingeid univeraalseid numbreid, mis iga mootori puhul paika peaksid, olemas. Siiski võiks ju keegi, KELLEL ON KOGEMUSI WB-lambda abil seadistamisega, siia kirjutada kuidas protsess välja nägi.
PS. Kui seda lähipäevil ära ei split'ita, teen uue teema foorumisse.
Postitatud: 06.11.2006 17:46
Postitas Raceboy
Kumba sa silmas pead, WB või EGT näitusid auto häälestamisel?
WB-ga pead kõigepealt selgeks tegema, mis AFR vaja on maksimaalvõimsusel vms. Ja ega seal muud polegi, võid näite jälgida lihtsalt testsõite tehes, kuid soovitan dataloggingut kasutada (saad seadmele ka rpm, MAP jm anduri signaali lisada), siis saad tagantjärgi analüüsida, mis rõhul/pööretel kütust vähemaks võtta või juurde panna vaja.
Postitatud: 06.11.2006 19:25
Postitas Moss
Minu paha, mõtlesin jah nii WB kui EGT andureid.
Postitatud: 07.11.2006 23:02
Postitas Raceboy
http://www.sdsefi.com/techegt.htm
Siin on lühike, kuid ülevaatlik selgitus, kuidas on mõistlik WB ja EGT näitudega auto häälestamisel arvestada.
Postitatud: 31.12.2006 13:59
Postitas Raceboy
Üks WBo2 komplekt jäi projektist üle (otsustati VEMSi kasuks hoopis), ja pakkuda siis:
VEMSi WBo2/EGT näidik-kontroller koos Bosch LSU4 sensori, täiesti valmis juhtmestiku (k.a. kaitsmetega toitejuhtmed, arvuti COM juhe jne) ja eestikeelse kasutusjuhendiga. Näidik on musta värvi korpuse ja punaste numbritega.
Soodushind komplektil 3700kr. Kui soov ka EGT sensor saada, lisab see hinnale 900kr.