2. leht 2-st

Postitatud: 16.05.2006 17:49
Postitas Blu
Äkki nii - kui palju tarbib mootor õhku 5000 pöörde peal ja kui palju 7000 pöörde peal minutis.

5000 pöörde jaoks jõuab puhuda 1,2 bari sisse aga 7000 pöörde peal enam mitte - ehk õhukogus on palju suurem.

Et kui sa selle turbo paneks väiksemale mootorile siis suudaks ta ka 7000 rpm peal 1.2 bari hoida...

Postitatud: 16.05.2006 21:01
Postitas jeff01
Blu kirjutas:Äkki nii - kui palju tarbib mootor õhku 5000 pöörde peal ja kui palju 7000 pöörde peal minutis.

5000 pöörde jaoks jõuab puhuda 1,2 bari sisse aga 7000 pöörde peal enam mitte - ehk õhukogus on palju suurem.

Et kui sa selle turbo paneks väiksemale mootorile siis suudaks ta ka 7000 rpm peal 1.2 bari hoida...
Vähemalt minule tundub loogiline ja ise mõtlesin seni samas suunas aga jah oma viimase lausega ütlesid pmt sama asja, et kas sellele mootorile panna suurem turbo või jätta sama turbo ja kasutada väiksemat mootorit :-D Kui sama turbo puhul kasutada väiksemat mootorit siis asi paraneb kahel põhjusel ( Mootor ei tooda piisavalt heitgaasi ja sellekogus ei ületa piiri, kus turbo tootlikkus langema hakkab ja kuna mootor tarbib vähem õhku on ka rõhu hoidmine kergem (Peaks iseenesest ka üle 1,2he tõusma sel juhul)

Postitatud: 16.05.2006 21:41
Postitas Blu
Täpselt..

Veel on variandiks turbo kuuma või külma poole muutmine.

Sest heitgaaside hulk jääb alati sõltuma sisse puhutavast õhust.

Et siis külm pool suuremaks ja jaksab puhuda aga hakkab hiljem puhuma.
Või siis vatudpidi kuuma poole AR väiksemaks, et rohkem gaase läheb tööks. Jne.. see ongi see kuldse kesktee leidmine.

Ja ideaaliks on kas VATN või VAR - konpressori poole või kuuma pool pöörete järgi muutmine. Viimased aga alles arenemisjärgus.