K: e39 m5 juhtaju vahetus

Kõik muu mis mujale ei sobi !

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
haleskinn
Postitusi: 67
Liitunud: 07.01.2013 22:24

K: e39 m5 juhtaju vahetus

Postitus Postitas haleskinn »

Mis oleks soovitused juhtaju vahetamiseks? Vems pnp kohta olen ise yht teist kuulnud kuid mis variante veel on?
Peaks saama kindlasti vanoste juhtimisega hakkama, samuti tuleb ka supercharger autole lähiajal külge, lisadest on soovi niipalju et saaks on the fly seadistust muuta ja saaks ka nutiseadmest üle bluetoothi datat vaadata (rpm, rõhud, tempid jne jne).
Igasugu teadmised ja tagasiside üle olen tänulik.
haleskinn
Postitusi: 67
Liitunud: 07.01.2013 22:24

Re: K: e39 m5 juhtaju vahetus

Postitus Postitas haleskinn »

upitan küsimust, kuulsin midagi ka megasquirt 3 pro'st aga hind natukene krõbedam, võibolla mõni teadja mees oskaks mulle rääkida asjast lähemalt.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: K: e39 m5 juhtaju vahetus

Postitus Postitas jeff01 »

Ma arvan, et kui foorumis keegi millestki sulle lähemalt rääkima hakkab siis on see tõde juba kallutatud.
Eks iga L...kiida oma.... Kõige sõltumatuma arvamuse saad ehk inimeselt kes päevast päeva mõlemaid variante paigaldab või seadistab kuid foorumis neil vist jutu rääkimiseks suurt aega pole.

Vemsi osa saad abi tartus Peebult (raceboy) ja Hendrik Elbelt (henz99)
MSi osas mina ja Martin Vago (Kaak)

Aga siinkohal jäta mind välja sest MS3mega end tegelikult koduselt ei tunne ja meeldib vanakooli lampraadioid (ms1 / ms2 näppida ja ajaga mitte kaasas käia :-D

Jõujaama Mihkel paigaldab mõlemaid ajusid ja lisaks veel ka muid. Samveli pakutud uus aju on kah huvitava hinnaga ja mehel kogemust maa ja meri neid kõiki seadistada.

tee otsus ise lugedes erinevate ajude võimalusi ja kasutajate tagasisidet ning pea meeles, et kõik on lihtsam kui aju tarnib, paigaldab, seadistab üks ja sama inimene :)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: e39 m5 juhtaju vahetus

Postitus Postitas Mihkel »

Sellise auto peale proge aju paigaldades ei ole IMO mitte küsimus selles, kas ta 4x Vanost juhtida suudab vaid kes need Vanose juhtimised lõpuks ära seadistab.
Ei ole minu silmis mitte midagi sellest Vanosest kasu, kui Vanose juhtimisel on lambi kaardid.
Olles näinud erinevaid Vanosega vabalthingavate M-i mootorite stock ja progeaju dynosheete, siis reaalsuses ei olegi see nii lihtne.
Seda enam, et näiteks Eestis rallikaid seadistav inimene eelistab ainult ühte aju marki sellistel autodel, just Vanose juhtimise lahenduse tõttu.

Reaalsuses on sellised enam-vähem seadistatud tehasekaardid sees vaid lõppkasutajale mõeldud ajudel, mitte konstruktoritel (MS, VEMS).
Kuna siin on DIY foorum, siis vaadatakse üldjuhul ilmselt aspekti toote hinnast lähtuvalt.
Isiklikult teeksin ilmselt stock ajule custom softi, kuna elu on näidanud, et see on kõige kiirem ning kõige töökindlam lahendus.
Ainuke probleem selle foorumi mastaabis on see, et selline töö ei ole 99.99999999999% inimestele ise põlve otsas tehtav.
Paraku ei anta endale aru, et teinekord on õigem/lihtsam näiteks 1000.- eur stock aju custom softi eest maksta,
kui osta VEMS/MS, teha sellele juhtmestik, osta tööks vajalikud lisaseadmed ja lasta see aju häälestada.
Ise puside lõpeb 50:50 juhtudel asi ka veel vahepealse mootoriremondiga jne.
Asja kasutusmugavusest stock vs proge aju erinevates ilmastikutingimustes ma ei hakka rääkimagi.
Lisaks uuematel mootoritel on ka DBW segusiiber. Kui nüüd DBW + 4x vanos + 8x pihusti + 8x süüde jne kokku liita, siis ei jää väljundite poolelt mitte midagi järgi, üldjuhul jääb puudu.
Paljud peavad muidugi õigeks ka 8cyl full sequential DBW süsteemi karburaatoriga asendamist (MS2 näiteks + manual trossel) ehk ajuga mis suudab teha batch fire.
Sellisel juhul tekib küsimus, kas on mõtet üldse nii tänapäevast mootorit tuunima hakata, kui sellest USA karburaatoritega V8 koopia teha.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Re: K: e39 m5 juhtaju vahetus

Postitus Postitas Raceboy »

VEMS'ile on täiesti toimivaid VANOSe kaarte saada ja DBW toimib samuti, küll aga ei käi see E39 M5 kohta, kuna see nõuab 8x FET/IGBT väljundit, VEMSil on valmislahendusena olemas 4x, mis toetab 100% S50B32 mootorit. E39 M5 puhul saaks ainult sisselaset juhtima panna, mis poleks optimaalne.

Samas vähemalt pooled M-mootorite turbotajad panevad VANOS'e üldse lukku isegi R6 mootoritel, nii et see on nagu mõttetu point täiesti.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
haleskinn
Postitusi: 67
Liitunud: 07.01.2013 22:24

Re: K: e39 m5 juhtaju vahetus

Postitus Postitas haleskinn »

Hetkel masin veel vabanlthingav kuid, supercharger on juba ostetud ja nokitsemine käib, ma hetkel ei oskagi otsust teha ja siin pole asi L```si kiitmises vaid pigem mis saaks minu antud nõudmistega hakkama, kuna selle kõigega veel täielikult sinapeal ei ole siis igasugun tänu neile kes infot jagavad. Kuidas oleks näiteks orig aju mss52? juhtimisega, kas orig aju saaks hakkama ülerõhu korral? Küsimusi on nii palju.
Kahjuks ei saa nii tehnilisest jutust aru (väljundid etc..) eks viin end asjaga kurssi veel.
Põhiline oleks mul et asi saaks hakkama boosti all, oleks progetav(ilmselgelt) ja et ma saaksin mingisuguse data logimise.
Samuti oleks tore ka live vaade Pilt
samasugune nagu on vemsil või midagi sarnast
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: K: e39 m5 juhtaju vahetus

Postitus Postitas jeff01 »

Jah, originaal aju ümber progemisest Mihkel sulle rääkiski.

Ma mitte kusagilt otsast seda varianti ei soosi, poolda ega soovita kuid näen, et ise progemise võimalus ja laivis näitude kuvamine on su põhi nõuded siis 1 rumal võimalus on ka kasutada progeaju nö piggipackina mis annab vaid süüte ja avab pihusteid :)
Ma lihtsalt teavitan sind, et selline võimalus on olemas, et nukkasid jääb keerama originaalaju.

Loomulikult on see paras porr kui autol on peal ratsitud juhtmestik ja 2 aju aga seda on tehtud.
Mina uuriks originaalaju seadistamist....see oleks seadistaja unelm, kui pill juba käib ja seades kuid vaja vaid boosti alune osa üle teha või tabelid alt hõredamaks jagada ja boosti ala paika panna.
Viimati muutis jeff01, 08.01.2015 15:31, muudetud 1 kord kokku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
ahto10
Postitusi: 461
Liitunud: 17.02.2008 1:28
Asukoht: tallinn

Re: K: e39 m5 juhtaju vahetus

Postitus Postitas ahto10 »

Lase orig aju remapida ja kasuta bluetooth odb jubinat, et oma nutitelefonist või tahvlist datalogimist teha.
Opel kadett GSI 16v Turbo
Toyota MR2 Turbo
haleskinn
Postitusi: 67
Liitunud: 07.01.2013 22:24

Re: K: e39 m5 juhtaju vahetus

Postitus Postitas haleskinn »

jeff, ise progema esialgu küll ei hakka kuid kuna it valdkond on enda käpas siis uusi asju pole raske ära õppida :P.
Niipalju kui ma netist olen suutnud leida siis see orig ajuga suudeti 700hp saada.

Pilt

Seega vist olen jõudnud järeldusele et tuleb orig aju lasta ära teha siis.
_siim_
Postitusi: 415
Liitunud: 21.01.2008 15:16
Asukoht: Helsinki

Re: K: e39 m5 juhtaju vahetus

Postitus Postitas _siim_ »

Minult saab selle firma softi mis on tehtud 0.5bar peale ning toodab sellega ca 600hp mootorist.

http://www.evolveautomotive.com/e39-m5_ ... -kit_1111/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vasta