K: fiestale turbo

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

pang
Postitusi: 5
Liitunud: 08.04.2006 23:20

K: fiestale turbo

Postitus Postitas pang »

Olen loll, olen saamatu ja seepärast seletage mulle nagu lollile
Jah ma peaks ise teadma kuidas ja kus, aga nagu öeldud - olen loll

Seega, seletage mulle, mida mul on vaja, et installeerida fordi 1,6 liitrise cvh mootorile (ehk xr2i omale) peale turbo.
oma aju mõtleb järgmist: vaja on uut kollektorit, turbo loomulikult, wastegate, ülerõhuklappi( kui see polegi juhuslikult wastegate), sisselase vaja turboga kokku teha. Aga äkki oleks lihtsam otsida cvh turbomootori pealt kollektor ja muud värgid. St kas sobib tavalise turbota mootori peale ima suure vaevata.
Ei ehita midagi, lihtsalt uurin, et kas on mõtet. Suvi ees ja midagi konkreetset pole teha :)
Seletage mulle nagu lapsele.
EDIT: lisaks siis veel, et ekstreemusteni ei lähe. Rõhk jääks madalaks ja mootori sisemus muutmata. nii 0,4-0,5 bar ( niipalju olen aru saanud, et see on veel madal)
Viimati muutis pang, 09.04.2006 0:12, muudetud 1 kord kokku.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

pang
Postitusi: 5
Liitunud: 08.04.2006 23:20

Postitus Postitas pang »

ei :oops: , aga loen :)

Siiski ei saanud ma kõigele vastust. Kas keegi on varem sellise mootoriga tegelenud, või teab selle kohta midagi? Täpsemalt siis, kas saab turbo CVH juppe külge keerata, või peab absoluutselt kõik ümber tegema.

Niipalju olen aru saanud, et mootoriplokist alates: kollektor, wastegate, turbo, intercooler, ülerõhuklapp ja sisselase.

Aga kas aju tuleb ka muuta, või ongi see paberi peal nii lihtne?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kui tahad asja ÕIGEST otsast alustada, siis unusta turbo, wg ja kolle ära ning
soeta endale kõigepealt korralik progetav aju ning installi see peale.
Sealt saab alles normaalselt asju edasi teha.
Kõik ülejäänud tükid on üldjuhul projekti odavam osa.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
pang
Postitusi: 5
Liitunud: 08.04.2006 23:20

Postitus Postitas pang »

kui õigest otsast tegema hakata, siis kõigepealt pidurid, siis kere, siis käigukast ja mootor. Mõttetult kalliks läheb. Kui progretav aju juba olemas, pole mõtet sõita nii madala rõhuga. Väga kalliks läheb
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

No aga sa pane siis oma kit kokku ja vaata kui mugav sul lahja seguga sõita on.
Või koguaeg kütuserõhuga mängida enne kui paugutama hakkad ning 20+L küttekuluga ja tossava autoga sõita on.
Olenevalt settingust on võibolla tõesti ka boostiga tõusev rõhuregulaator piisav aga see siiski kompenseerib suht vähe.
Kasutusmugavus on selliste lahenduste puhul väga vilets.

Räägin lihtsalt enda kogemustest kuna üks selline projekt juba tehtud.

Progetava ajuga saaksid ka enda stock mootori natuke võimsamaks.

See Fiesta kopsik ei kaalu eirit palju, seega pidurid peaksid esialgu piisavad olema.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Siim
Postitusi: 686
Liitunud: 16.12.2004 18:43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Siim »

Lihtsaim moodus oleks siiski hankida Ford Fiesta RS Turbo
Lugemist: http://www.fiestaturbo.com/articles/rsttuning/
pang
Postitusi: 5
Liitunud: 08.04.2006 23:20

Postitus Postitas pang »

siim_106 kirjutas:Lihtsaim moodus oleks siiski hankida Ford Fiesta RS Turbo
Lugemist: http://www.fiestaturbo.com/articles/rsttuning/
Olen rst-d uurinud, aga fakt on see, et turboga fiesta on suht rariteetne ja kui leidubki, siis pole see eriti odav.
Näiteks mobile.de-s ei ole hetkel mitte ühtegi müügil ja fiesta rst ei tohiks eestis ühtegi olla. Küll on aga rs1800 mitu tükki.
Kasutaja avatar
rosco
Postitusi: 246
Liitunud: 14.01.2005 19:26

Postitus Postitas rosco »

http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopic.php?t=3385

Escort RS turbo mootor peaks kah fiestale vahele mahtuma vist.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

M-Tech kirjutas:Kui tahad asja ÕIGEST otsast alustada, siis unusta turbo, wg ja kolle ära ning
soeta endale kõigepealt korralik progetav aju ning installi see peale.
Õige ta oleks vast tõesti jah... kuid odavamate progetavate ajude hinnad hakkavad 15K-st ja ülessepoole... kui ise meistrimees peaks turbo installi ära tegema 5K eest (on ka odavamalt tehtud, kõik oleneb), et hinnavahe on ikka meeletu.
Samas minu kokkuvõte jääks ikkagi selliseks, et mõtekam oleks osta juba turbo masin ja seda edasi arendada... isegi kui selle 1,6 moto peal selle turbo tööle saad ilusti on misk aja pärast seda ikka vähe ning kas keerad rõhku peale ja lased moto kotti või ikkagi ostad turbo masina :P
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

15K odavamad progetavad ajud? Täiesti vale jutt! Megasqurti saab juba vähem, kui 3000kr eest ja enamikku progetavaid ajusid võimaluste ja funktsionaalsuse poolest edestav VEMS Genboard on alla 10 000kr.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Raceboy kirjutas:15K odavamad progetavad ajud? Täiesti vale jutt! Megasqurti saab juba vähem, kui 3000kr eest ja enamikku progetavaid ajusid võimaluste ja funktsionaalsuse poolest edestav VEMS Genboard on alla 10 000kr.
Hmm... tõesti on olemas 3K eest mõistlik progetav aju??? tea miks selliseid siis liikvel nii vähe on? ma pole nii odavast vidinast kuulnudki...
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Kasutaja avatar
Raceboy
Postitusi: 2243
Liitunud: 27.02.2005 13:58
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Raceboy »

Siis tasub rohkem teemal silma peal hoida. MS on maailmas väga levinud ja siit foorumist kasutaja M-Tech nt pani selle just hiljuti peale VW Corrado G60-le.
http://www.facebook.com/vemsporsche" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.porsche-foorum.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Odav hind eeldab ka loomulikult väga palju kodutööd.

Mina olen juba mõningaid MS-i iseärasusi tunda saanud.

Aga hind paneb siiski asja paika.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
ranz
Postitusi: 423
Liitunud: 13.12.2004 14:17
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas ranz »

Hind paneb tõesti asja paika, mis need iseärasused ka on? ja mis selle kodutöö all mõtled? seadistamine kõvasti raskem kui mõnel kallimal mudelil?
Aga kui 3K eest juba saab pogetava aju kaob igasugune chippide mõte ära ju? mõned odavamad ja levinumad chipid maksavad tiba alla selle, kuid need on kindla softi peal, progetava saad peale igat muutust vastavaks ju teha... eelis kui suur.
Viimati muutis ranz, 10.04.2006 14:23, muudetud 2 korda kokku.
Jumal lõi turbo lag-i, et ka V8 omanikel oleks võimalus.
Vasta