Bmw 525i e34

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

v1llu1
Postitusi: 52
Liitunud: 30.03.2013 22:22

Bmw 525i e34

Postitus Postitas v1llu1 »

Pikka juttu väga ei tee.

Sai soetatud üks vana ja küllaltki väsinud e34 520i. Kere poole pealt tahavad mõned kohad küll keevitust saada (Karbid ja esimesed tagasilla kinnitused) kuid üldiselt on sile ning otseselt silma ei riiva.
Salongis olid algselt punased nahistmed mis said õnneks maha müüdud ning asemele võtsin kuuri alt originaalid riidest sport istmed.

Spec- list.

m50b25 mootor
m50b20 ühemassiline hooratas koos originaal b20 pidurimeistri kattega sidurikettaga.
m50b20 käigukast
type 168 2,90 ülekandega differ (tulevikus läheb vahetusse type 210 vastu)
Garrett GT4082 turbo
Audi 2,2t küljest pärineb väline Wg
Cooler pärineb Mb vito küljest( El ventikaga)
Kõhu all 2 simonsi pütti 2,5"
Salongis rõhukell ja kohekohe peaks saabuma ka segukell
Kolle tehtud m52 mootori plekk vl kollest
Aju originaal koos mõningate muudatustega (küte ja süütenurk)
s62b32 mootori pihustid (hetkel 3,5bar regulaatoriga aga lähiajal peaks saama ka 5bar kütterõhu regulaatori)
3" downpipe
2,5" sisselaske torustik

Ülerõhk on sätitud 0,5 bar peale ning rõhu puhub ülesse kuskil 4000rpm juures.

Hetkel rohkemat lisada ei ole aga tuleviku plaanidesse jääb progeaju ost ning kangema siduri otsingud. Praegu olen paar korda 3 käiguga libisema saanud.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Mainin ka ära, et kogu projekt on valmis klopsitud nö "Põlve otsas" ja materjali poole pealt kasutatud kõike mis kätte juhtub. Nt 3,5" v-band klambri tegi tuttav treial ja tänu sellele pääsesin mitmekümmne eurosest väljaminekust.

Tervitades.
Villu.
e38 730d/e34 525i turbo
Jaan
Postitusi: 644
Liitunud: 21.04.2006 18:45
Asukoht: tallinn

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas Jaan »

0,5 bari 4000rpm juures kõlab suhteliselt nutuselt, selline rõhk võiks hiljemalt 2500 pöörde juures juba olemas olla, aga muidu sümpaatne projekt.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas jeff01 »

Ilmselt põhjuseks yhe kambriga wg juhtimine. Pehme vedruga hakkavad need wastegated varem avanema kui boost tuleb. St et kui 1 bar vedru sisse panna ei tähenda see automaatselt seda, et suurem rõhk hiljem peaks tulema :) M50 on stockis 7000ndeni täiesti probleemideta kasutatav....Njh originaal ajuga vb mitte.
0,5ga vast oma 160 kw olemas :)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
v1llu1
Postitusi: 52
Liitunud: 30.03.2013 22:22

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas v1llu1 »

Pöördun murega teiste poole.
Nimelt töösooja mootoriga käib kõik väga ilusti. Rõhu all läheb edasi nagu loom ja mingeid tõrkeid ei ole.
Kui aga olen mõnda aega juba kiirendand ja kiiremini sõitnud, siis hakkab kuskil 0,5 bar juures juba puristama. Kella järgi on segu puristamise hetkel küllaltki rikas . Kas peaksin hakkama otsima turbo mootorile mõeldud uusi küünlaid või sõidab ta originaal NGK-ga ka ?
Kuna segu on üleüldse päris rikas siis tõstsin rõhu 0,7 peale. Kiirendamise ajal siiani nälga pole kordagi jäänud.

Tekst sai küll päris keerukas aga ehk oskab keegi natuke näpunäiteid jagada..

Villu.
e38 730d/e34 525i turbo
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas jeff01 »

Nii väikse rõhuga otsiksin sobivad küünlad odava NGK seeria seast vabalthingavale ettenähtud kuumusastmega mitte külmemaid (Ei mingeid iridiume, platinume ega midagi) 1 elektroodiga ja lööksin sädevahed 0,7 peale ja PEAB TÖÖTAMA kui ei siis pole viga küünaldes. Nii on M50nel 1,5 barini täiesti OK kui poolid korras on.

2 elektroodi korral omal lihtsalt koputamist 2x rohkem ja vahe ei saa nii täpne. Muidu töötab ka too hästi. Stock poolide, rikka segu ja suure boosti korral kulub neid kyynlaid omajagu kuid muud ma ikka ei paneks.
Viimati muutis jeff01, 17.09.2014 22:35, muudetud 1 kord kokku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
v1llu1
Postitusi: 52
Liitunud: 30.03.2013 22:22

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas v1llu1 »

Selge. Annan homme poodi tellimuse sisse. Hetkel peal kahe elektroodiga küünlad :)
e38 730d/e34 525i turbo
Martin_H
Postitusi: 37
Liitunud: 02.11.2011 12:00

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas Martin_H »

v1llu1 kirjutas:Pöördun murega teiste poole.
Nimelt töösooja mootoriga käib kõik väga ilusti. Rõhu all läheb edasi nagu loom ja mingeid tõrkeid ei ole.
Kui aga olen mõnda aega juba kiirendand ja kiiremini sõitnud, siis hakkab kuskil 0,5 bar juures juba puristama. Kella järgi on segu puristamise hetkel küllaltki rikas . Kas peaksin hakkama otsima turbo mootorile mõeldud uusi küünlaid või sõidab ta originaal NGK-ga ka ?
Kuna segu on üleüldse päris rikas siis tõstsin rõhu 0,7 peale. Kiirendamise ajal siiani nälga pole kordagi jäänud.

Tekst sai küll päris keerukas aga ehk oskab keegi natuke näpunäiteid jagada..

Villu.
Segu vaatad narrowbandi pealt?
Vaheta küünlad ja tee proovisõit. Kui hakkab puterdama, jäta auto seisma, ühenda aju lahti, oota umbes 10-20 sek ja ühenda tagasi. Kui ta sõidab siis normaalselt kuni järgmise tõrkeni, tuleb o2 adaption ajust välja kirjutada ja widebandi abil aju ära seadistada.
v1llu1
Postitusi: 52
Liitunud: 30.03.2013 22:22

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas v1llu1 »

Segu vaatan originaal lambda pealt Autogauge küttesegu kella abiga.

Uued küünlad said täna ära tellitud ning peaksid homme/ ülehomme saabuma. Siis uurib ja puurib asja edasi.
e38 730d/e34 525i turbo
Kasutaja avatar
Datsunimies
Postitusi: 128
Liitunud: 05.03.2011 11:37
Asukoht: Tln

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas Datsunimies »

v1llu1 kirjutas:Segu vaatan originaal lambda pealt Autogauge küttesegu kella abiga.

Uued küünlad said täna ära tellitud ning peaksid homme/ ülehomme saabuma. Siis uurib ja puurib asja edasi.
narrowband lambda ja segukell on m6ttetu segu jälgimiseks, sellelt täpset infot ei näe.
Nissan 200SX S14
v1llu1
Postitusi: 52
Liitunud: 30.03.2013 22:22

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas v1llu1 »

Samas parem kui mitte midagi.
e38 730d/e34 525i turbo
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas jeff01 »

Pmt võid cruiset ja tühikäiku natuke selle järgi timmida kui sul on seda kuidagi üldse võimalik sättida. Boosti all olevat ala pole mõtet vist vaadata sest kitsaribaline näitab vaid, et rikkam kui 14,7 afr aga mitte seda kui rikas konkreetselt. Heas korras anduriga ja multimeetriga on kunagi ka seadistatud kuid see pole mitte eilne vaid üleeine päev :)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
v1llu1
Postitusi: 52
Liitunud: 30.03.2013 22:22

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas v1llu1 »

Nonii.
Uued küünlad kannavad siis NGK nime ja on ühe elektroodiga. Kuumuse aste jäi sama mis originaalis. Elektroodi vahe sai 0,7 peale timmitud.
Tundub, et sõidab kuid kohati nagu teeb väga labmi koha pealt fuelcuti või lihtsalt lükkab nagu miskit tagant ära ja kohe hüppab järgi tagasi. Võib olla viga küttepumbas, et ei jõua piisavalt ette lüüa ? Samas koguaeg seda probleemi ei ole.

Muidugi jah uute küünaldega hakkas mootor hoopis teisiti hingama ja jõu lisa on tuntav. Originaal pidurimeistri katetega siduri tõmbab lihtsalt kiirendusel 3 käiguga ringi. Seda siis soojast peast kui kõvasti pähe antud juba.
Monomähkija diffriga huvitav sõita niiske ilmaga. Mingiaeg saab sellele ka rohtu ja keevitab tuugalt kinni diffri. Talv ju tulekul :)


Hetkel aga auto seisab kuna sisselaske alt jooksev tosooli lõdvik otsustas ennast kuhugi vastu katki hõõruda. Korraliku pilve lõi ikka üles :)


https://www.youtube.com/watch?v=t7Ymlzerf9Q
Diffri ülekanne endiselt 2,90 milegagi.

Terane kõrv saab aru, et kardaani pukk andis ka järele. Esimese käiguga kiirendades korralik vibra sees.

Pilt
e38 730d/e34 525i turbo
v1llu1
Postitusi: 52
Liitunud: 30.03.2013 22:22

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas v1llu1 »

Tere jälle.

Taaskord tegi vanadus omatöö ja kaane tihend pudenes vahelt ära. Oskab keegi selle kohapealt nõu anda, et kas panna asemele uus originaaltihend või on ka mingeid tugevamaid ja paksemaid variante ?

Tänud ette ära juba.

Villu.
e38 730d/e34 525i turbo
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas KaroK »

v1llu1 kirjutas:Tere jälle.

Taaskord tegi vanadus omatöö ja kaane tihend pudenes vahelt ära. Oskab keegi selle kohapealt nõu anda, et kas panna asemele uus originaaltihend või on ka mingeid tugevamaid ja paksemaid variante ?

Tänud ette ära juba.

Villu.
http://www.shopengineparts.com/parts.as ... 0B25+2.5L+" onclick="window.open(this.href);return false;

Maksab originaaliga võrreldes kullahinda.
3,556 on kõige paksem.
Cometic = kindel kvaliteet
Eestis müüb US-Parts, võib juhtuda, et mõnda paksust on Soomes laos, siis saad 1...3 päevaga kätte ka.

Terv
Kasutaja avatar
tilkur
Postitusi: 121
Liitunud: 25.08.2007 22:36

Re: Bmw 525i e34

Postitus Postitas tilkur »

v1llu1 kirjutas:Tere jälle.

Taaskord tegi vanadus omatöö ja kaane tihend pudenes vahelt ära. Oskab keegi selle kohapealt nõu anda, et kas panna asemele uus originaaltihend või on ka mingeid tugevamaid ja paksemaid variante ?

Tänud ette ära juba.

Villu.
Ei juhtu selle originaal tihenditega midagi.Pigem on tegemist olematu juhtimisega,detoga lasid tihendi vahelt ära lihtsalt.
Need mootorid käivad ka 1+ bar orig tihendiga kui proge aju+seadistus on õigesti tehtud
Vasta