Volvo 450R, 2.4T

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas Corrado »

Seda hetke olen ma aastaid oodanud.. lõpuks ometi oman turboautot :-D

Tegu siis volvo 440ga mis tehasest väljunud 1.7 R4 75kw mootoriga.

Praegu on seal vahel volvo 850 vahelt tulnud 2.4 R5 106kw mootor, millele on otsa keeratud MB 270cdi turbo, volvo 850T5 pihustid ja T5 aju. Nende asjade kombo järgi võtsin omale vabaduse muuta auto mudelinimetust :bb

Kuna asi sai värskelt kokku siis on ta veel üsnagi poolik, aga sõidab ja boostib ning see ongi hetkel põhiline. Puudu on cooler, bov, wg klapp(antud turbo on geomeetriaga, aga mõeldud vaakumiga juhtima ja hetkel on lihtsalt lambi asendis labad) ja ka õhufiltrit pole veel jõudnud muretseda.

Igatahes hetkeseisuga puhub umbes 0,9 bari ülerõhku.


Kõik asjad on kokku pandud suht käepärastest vahenditest, niiet mingi näitusekvaliteet siin ei ole aga ise olen hetkel enamvähem isegi rahul :D

Kolle sai tehtud väga robustse lahendusena, aga põhiline, et toimib.
Pilt
Külmakojale sai normaalne toru ka keevitatud lõdviku jaoks
Pilt

Pilt

Auto ise selline :D
Pilt
Mingid sügisesed pildid ka
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas jeff01 »

Päris julge rõhk kontrollimatu kompoti kohta. Ise arvan, et see turbo liiga väike sellele mootorile ja lambi asendis geomeetria ei tee kah midagi head. Ilmselt hoiavad vaid deto andurid seda asja elus hetkel.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas Corrado »

Kui saan siis kruvin täna wb lambda külge ja vaatab alustuseks mis segu näitab.

Sellessuhtes, et kuna antud mootor on täiesti stock, midagi remonditud seal ei ole, eluaeg on gaasiseadmega sõitnud ja üldiselt ma arvan, et omajagu kilometraasi on taga, siis on ta päris tubli juba antudhetkel :-D
Kuna uue mootori ehitus on niiehknaa plaanis, siis ma ei põe väga kui midagi laiali lendab. Õigemini küsimus polegi selles "kas" lendab, vaid "millal" :badgrin:

Niipalju olen ma ikkagi realist, et selliste vahenditega niimoodi ehitades mingit kestvat kompotti ei saa, aga kuna ma olen juba harjunud oma autosid pidevalt osandama ja koostama siis ma selles probleemi ei näe :p

Selle aasta jooksul tuleb siiski progeaju ning uue mootori ehituseks tarvis leida 2.0 plokk, millele 2.4 vänt ning 20v plokikaas külge lähevad. Lisaks muidugi sepiskepsud + kolvid.
Master003
Postitusi: 222
Liitunud: 11.04.2006 18:01
Asukoht: Tallinn

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas Master003 »

Miks 2.0 mitte 2.3? Mis on volvo poolt toodetud parim turbo mootor.
Volvo S70 T5[color=red]M[/color]
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas Corrado »

2.0 ja 2.3 on identsed plokid, erinevus tuleneb väntvõllist. 2.3 ja 2.4 omavad 90mm väntvõlli, 2.0 seevastu on sama silindrimõõduga mis 2.3 aga omab 77mm vänta.
Ehk siis jah tegelikult võin oma lauset parandada, vaja on kas 2.0 või 2.3 plokki :)
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas Corrado »

Täna siis andis esimene asi järgi.. aga üllataval kombel ei olnud see mootor vaid hoopis õli pealevool tuli lahti.. hetkel sai ta uuesti kinni pandud nii nagu oli, aga homme teen randid peale torudele. Enne miskipärast sai tegemata jäetud, arvates, et jääb niisama ka pidama.

Ja selle kohapealt on Jeffil ilmselt õigus, et deto andurid seda asja elus hoiavad. Mis muu see ikka vahele segaks, kui 5nda käiguga täisrõhuga mingihetk jõnksu sisse teeb. Loogiline oleks, et deto lööb sisse... arvestades, et surveaste on originaal 10.0:1 ja 0,9 bar ülerõhku on otsa lajatatud :lol: Ise igatahes veel imestan, et sõidab :-D

Küünlad sai ka korra maha keeratud, lahja segu märke õnneks ei paistnud. Widebandi külge keeramise võimalust pole veel saanud aga loodan seda siiski teha selle nädala jooksul.
hents99
Postitusi: 1371
Liitunud: 12.03.2005 18:40
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas hents99 »

Kunas siis progeaju tuleb?

Ega korraliku juhtimisega ja normaalse seadega detoneerima ei hakkagi.
Mul oli R4 2.3 mersu mootoril 10.5 surveaste, lõpus sõitsin 1.5 bar`iga. Lõpus ehk umbes 1 nädal tagasi otsustas keps kõveraks minna ja plokki augu tekitada. Pihusti duty ja persedüno järgi 460-470hp. Väidetavalt pidigi keps pärast 440-450hp piiri kõverduma.

Surveastet ma küll madaldama ei hakkaks. Pigem õige juhtimine ja tugevam keps. Sul muidugi 5 silindrit ehk "kandepind" on suurem.


Täna hommikul juhtusin nägema seda autot. Jubedalt madal oli.
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas Corrado »

Surveastme alandamise plaani polegi, vähemalt hetkel veel. Seda mootorit ma väga lappida ei viitsigi. Põhieesmärk on 19. aprill kiltsil olla..Kui mootor seal laiali ei lenda siis jääb raud nii nagu on ja läheb ms peale. Kui läheb laiali siis hakkan uue kone jaoks juppe kokku ajama :D

Muidugi peab kuidagi deto kindlust tõstma..äkki mingit oktaani buustrit sisse valama? :)
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas Corrado »

Vahepeal olen järeldusele jõudnud, et küttepump jääb lahjaks. Tegu ju siiski orig 1.7 jaoks mõeldud pumbaga millel 4x192cc@3,5bar pihustid... praegu on 5x315cc@3bar pihustid, baasrõhk 3,5bar + turborõhk veel otsa.. küttekogus, mida pump ette peab tooma on ikka oluliselt suurem :D Eks sellest ka nähtus, et täisboosti all vahepeal tõmblema hakkab. Peab kiiremas korras uue pumba muretsema, enne kui kolvid silindri seina mööda laiali määritakse.

Siiski vahepeal ei suutnud kiusatusele vastu panna ja ülerõhk oli 1,2 bari mingihetk.. liikus nagu loom aga keerasin maha tagasi.. lihtsalt, et mitte mootorit kohe laiali lasta.
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas Corrado »

Vahepeal sain sõbra käest ühe bypassi mis kohe ka külge sai tuunitud. Vutssi ei tee, aga vähemalt enam ei toimu turbo tapmist :-D

Lisaks on auto natuke kõrgemaks tõusnud, ette teised veljed-rehvid saanud ja coolerile on ka kinnitused tehtud.
Pilt
Pilt

Avalaks järjest läheneb.. mootor veel laiali ei ole. Segu mõõtmiseni pole ka endiselt jõudnud.. milleks töötavat asja näppida eksole :D
Aga hetkel siin mõelnud, et aeg mida püüdma lähen, on 13.99. Alustuseks vast hea eesmärk küll.
tormi
Postitusi: 188
Liitunud: 02.04.2005 20:57

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas tormi »

Võta nüüd rahulikult ja tule maa peale tagasi :-D

Kõrgel lennates on valus kukkuda.
Poleerimine
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas mitsu_manic »

Tõmblema võib hakata ka muudest asjadest.
Süütesüsteem oleks esimene rida, mida korrastada. Uued küünlad ja juhtmed. Sama töösoojaga wideband ning enne sõitma minekut ühendada ka kütuserõhu manomeeter külge.

Laiali lendab ta sul kindlasti. Selle pärast ei pea üldse põdema. Ise asi millal. :)
reizor
Postitusi: 12
Liitunud: 03.01.2010 15:52

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas reizor »

Patt on ise turbotatud autodega nii sõita, et puudub aimdus, mis segu boosti all teeb.
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas Corrado »

reizor kirjutas:Patt on ise turbotatud autodega nii sõita, et puudub aimdus, mis segu boosti all teeb.
No niipalju on ohutum, et tegu on sellele mootorile mõeldud turboka ajuga, küll natuke väiksema kubatuuri jaoks aga siiski sama mootor.

Laiskus on lihtsalt nii tohutusuur, et ei viitsi tegelda üldse, kuigi peab. Niipalju asju on vaja teha tegelikult aga no tasapisi tegutsen :D Üldiselt kui ülerõhk hoida alla 1 bari siis mingit kakkumist ja tõmblemist sisse ei tule. T5 aju peaks hakkama fuel cutty tegemagi ca 15psi pealt, mis võiks sobida küll sümptomiks praegusel juhul.
Corrado
Postitusi: 255
Liitunud: 13.11.2007 19:32
Asukoht: Tartu

Re: Volvo 450R, 2.4T

Postitus Postitas Corrado »

Vahepeal juhtunud niipalju, et cooler on paigas ja torud veetud. Võtsin ka ühe käigukasti, tegin korda ja panin alla. Lausa lust on sõita, kui kõik käigud toimivad :burn Ühtlasi kui mootor maas oli, vahetasin ka roolilati ära ja uued läksid ka õõtsapuksid.

Sõita nüüd hoopis teine tera. Avalaks läheneb kohutava kiirusega ja järsku avastasin, et kõik asjad on tegemata veel :-D Tuleb kiire nädal.
Kuskilt turbo juurest lekib õli ka natukene, alguses vaatasin, et tagasivoolu flantsi vahelt tuleb, aga see sai üle vaadatud ja kui nüüd on sealt kuiv, siis külmakoda ise on ikkagi õline. Hetkel tundub reaalne variant, et kuna turbot pannes unustasin külmakoja vahele selle rõngastihendi panna, siis sealt vahelt pressibki praegu turbosse lekkiva õli välja :-D
Vasta