Megasquirt

Arutelu erinevate standalone ajude üle

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Megasquirt

Postitus Postitas jeff01 »

Lihtsalt huvi pärast tekkis 1 küsimus.
Kas lampraadio ehk ms1 puhul kasutatakse madalaoomiseid pihusteid läbi takistite seepärast, et pihustitele mitte täit voolu lasta nö pihustite kaitseks vōi seepärast, et mitte ajule liiga teha?
Miks ma seda küsin on seepärast, et olen kunagi häda sunnil kasutanud kuut pihustit ühe väljundi taga kui teine väljund ei töödanud ja seda täiesti edukalt (osad olid rööbiti ja osad paralleelis, et takistus liiga väikseks ei läheks) ja hiljuti sa kasutatud ühel 4silindrilisel prügikasti projektil madalaoomiseid pihusteid jadamisi ja ka selle autoga pole senini probleeme olnud.

Mōtlen just, et kas ajule on vahet kas panen kumbagi kanalisse 2x12 oomi paralleelselt ja saan kanali takistuseks 6 oomi vōi panen kumbagi kanalisse 2 madalaoomist jadamisi saades pmt sama takistus?

Lihtsalt küsimus, mitte, et mul selle teadmisega midagi peale oleks hakata. :)

Ja teine ning kolmas küsimus oleksid, et kas te kōik tegelete ka ōige pwm % leidmisega madalaoomistel vōi kasutate üht ja sama väärtust kōigil madalaoomistel? Ja kontrollite ka pihustite avanemise aega vōi käib enamvähem ühe vitsaga? Ise olen suht laisk olnud selles osas aga mōtlen kas peaks end ehk muutma :-D
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
IvarR
Postitusi: 402
Liitunud: 26.07.2005 11:09

Re: Megasquirt

Postitus Postitas IvarR »

jeff01 kirjutas:Lihtsalt huvi pärast tekkis 1 küsimus.
Kas lampraadio ehk ms1 puhul kasutatakse madalaoomiseid pihusteid läbi takistite seepärast, et pihustitele mitte täit voolu lasta nö pihustite kaitseks vōi seepärast, et mitte ajule liiga teha?
Täit voolu? süüte +12v on ju pidevalt peal pihustitel.
Juhtimise massile pannakse takisti vahele ,et pihusti väljundi koormus õigeks saada ja "driverit" mitte koormata.

IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Megasquirt

Postitus Postitas jeff01 »

Seda ma juhtmestikku tehes olen märganud jah, et 12v on peal kenasti :)

Mõtlesin kogu selle tekstiga rohkem seda, et kui pihustid ühendada omavahel nii, et takistus on aju transsidele vastuvõetav siis kas on oht LowZ pihustid tappa sellega, et pinge jäetakse peale kuniks on aeg sulguda ja seda ei vähendata peale pihustite avanemist....st et kas nad ka reaalselt 12v pinget kardavad või mitte.

näiteks kummaski kanalis 2 x 10 oomist paralleelselt on ajule OK ja juhitakse kui madalaoomist ja ilma takistitega. Aga kas aju jaoks pole sama kui on 2 madalaoomist jadamisi, mis kokku sama takistuse annavad? Miks ma seda küsisin on seepärast, et olude sunnil olen kahe autoga nii teinud midagi ei purunenud :-D

Mitte, et see mingi oluline küsimus oleks mis vastust vajab....:)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
IvarR
Postitusi: 402
Liitunud: 26.07.2005 11:09

Re: Megasquirt

Postitus Postitas IvarR »

jeff01 kirjutas:Seda ma juhtmestikku tehes olen märganud jah, et 12v on peal kenasti :)

Mõtlesin kogu selle tekstiga rohkem seda, et kui pihustid ühendada omavahel nii, et takistus on aju transsidele vastuvõetav siis kas on oht LowZ pihustid tappa sellega, et pinge jäetakse peale kuniks on aeg sulguda ja seda ei vähendata peale pihustite avanemist....st et kas nad ka reaalselt 12v pinget kardavad või mitte.

näiteks kummaski kanalis 2 x 10 oomist paralleelselt on ajule OK ja juhitakse kui madalaoomist ja ilma takistitega. Aga kas aju jaoks pole sama kui on 2 madalaoomist jadamisi, mis kokku sama takistuse annavad? Miks ma seda küsisin on seepärast, et olude sunnil olen kahe autoga nii teinud midagi ei purunenud :-D

Mitte, et see mingi oluline küsimus oleks mis vastust vajab....:)
2x10ohmi paralleelselt 12v juures on 2.4amprit koormust pihusti driverile
2x2ohmi jadamisi 12v juures on 3amprit koormust pihusti driverile
Ausalt pole ise madalaoomilistega mässanud senini aga koormus on iseeneses ok kuna MS kannatab 5amprit per bank koormust, kas seal ka muid agasid on pole pikemalt süvenenud.

Aga kas PWM-i oled ikka muutnud et pihusteid mitte ära küpsetada?
If you are running high-impedance injectors (greater than 10 Ohms), then set:

Opening time to 1.0 ms
PWM Time Threshold to 25.5 ms
PWM Current Limit (%) to 100%.

If you have low impedance injectors (less than 4 Ohms), set the:

Opening time to 0.6ms
PWM Time Threshold to 1.0 ms
PWM Current Limit to 30%
(75% if you are running an old style V2.2 mainboard which not advised).
IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Megasquirt

Postitus Postitas jeff01 »

Jah, sinu toodud baasväärtusi olen kasutanud. Individuaalselt pihusite järgi sobivaima pwmi leidmisega pole viitsinud jamada. Kas keegi on? avanemisaega olen muidu püüdnud leida küll, suurte pihustite korral on sellest isegi abi kui see täpne on.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kaidoj
Postitusi: 75
Liitunud: 17.02.2013 17:00

Re: Megasquirt

Postitus Postitas Kaidoj »

Mis IAT andurit kasutada MS1-ga? Mingit juttu on olnud GM-i anduritest aga kas täpsemalt saaks, tootekoodi vms? Mida keegi kasutab?
940T
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Megasquirt

Postitus Postitas jeff01 »

VÄGA paljudel on takistus sobiv või jääb eksimus 10c sisse ning on kasutatavad. BMW / FORD / OPEL / VAG jne originaal andurid on reeglina sobivad. Ühendad ära ja hindad ruumi temperatuuri abil läbi tunerstudio.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Megasquirt

Postitus Postitas jeff01 »

Uuel tunerstudiol nii mõnedki lahedad vidinad:

Warmup Auto Tune - WUE Analyze Live!
GPS Support
HP & Torque Gauges
Distance & Economy Gauge
Search for settings
Context Help
Table Smoothing
Table X & Y Re-Bin
Dashboard Enhancement
Project Archiving
Display of Calibration selection
Data Log Profiles
High Speed Logging
Automatic Logging
FTDI D2XX USB Support
WiFi TCP/IP Connectivity
VE Analyze Improvements
Auto Update improvements
String fields
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kaidoj
Postitusi: 75
Liitunud: 17.02.2013 17:00

Re: Megasquirt

Postitus Postitas Kaidoj »

Paljud teist juba kasutavad tahvelarvutit läpaka asemel? Peaks olema vähe mugavam asjadel silma peal hoida ja ka muuta. Ja kes mida kasutab ja soovitab? Mõistlik oleks ilmselt Windows'il töötav asi sest androidil ja iOS-l jooksvate programmidega saab vist ainult jälgida ja softi vahetada aga muuta vist ei saa. Ja kuidas on ühilduvus MS1-ga? Sama rs232 to usb adapter ja asi toimib nagu läpakal. Mingid Bluetooth asjad on ka, need siis on rs232 otsa istuvad Bluetooth saatjad?
940T
IvarR
Postitusi: 402
Liitunud: 26.07.2005 11:09

Re: Megasquirt

Postitus Postitas IvarR »

Kaidoj kirjutas:Paljud teist juba kasutavad tahvelarvutit läpaka asemel? Peaks olema vähe mugavam asjadel silma peal hoida ja ka muuta. Ja kes mida kasutab ja soovitab? Mõistlik oleks ilmselt Windows'il töötav asi sest androidil ja iOS-l jooksvate programmidega saab vist ainult jälgida ja softi vahetada aga muuta vist ei saa. Ja kuidas on ühilduvus MS1-ga? Sama rs232 to usb adapter ja asi toimib nagu läpakal. Mingid Bluetooth asjad on ka, need siis on rs232 otsa istuvad Bluetooth saatjad?
Olli autol oleme kasutanud Android baasil tahvlit ja saab hakkama vajadusel. Saab kõike muuta kui vaja. Lihtsalt natukene ebamugav on ruuthaaval ntx kütusetabelit teha. (pole proovinud tegelikult kas saab mitut ruutu selectida :D )
Suurtemate muudatuste jaoks ikkagi mõislik läpakat kasutada.
Aga hetkel tahvli eelis on GPS-iga datalogimine

IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Kasutaja avatar
rosco
Postitusi: 246
Liitunud: 14.01.2005 19:26

Re: Megasquirt

Postitus Postitas rosco »

Jah, megamanual on kohustuslik kirjandus juba. Aegamööda ammutan tarkusi sealt.

Aga tekkis küsimus süüteväljundite kohapealt. Süüdet plaan juhtima hakata wasted sparkina. Kas ma olen õigesti aru saanud, et selleks vaja mul 2 süüteväljundit, R4 mootori puhul?

Esialgse plaani kohaselt plaan aju tellida protoparts.fi lehelt. Sellises setupis:
MS2 V2.2

- Map sensor 2,5 bar
- Launch control Added
- Input VR-sensor
- Color Aluminium
- Tacho signal output (12 Volt) Added
- Ignition channels 2

On see mõistlik conf, või peaksin midagi muutma? Läheb siis VW 1.8 8v PG konele.

Samuti lugedes kõikide isearetajate probleeme omavalmistatud juhtmestikuga, vaatasin ka seda juhtmestikku:
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=83" onclick="window.open(this.href);return false;

Seal TPS,VR ja temp. andurid kaasas. Siis tundub täitsa mõistlik tehing? TPS ja VR tuleb nagunii ise mootori külge aretada mul.
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Megasquirt

Postitus Postitas murjam »

Oleneb, millist süütepooli kasutada. Enamasti soovitatakse ja pannakse igale süütepoolile oma süütedraiver. Ehk Coil-On-Plug puhul võiks olla 4 silindrilisel siiski 4 süüteväljundit (draiverit). Kui kasutad wasted-spark süütepooli, piisab ka kahest väljundist.
Valmis juhtmepuntra kasutamine lihtsustab installi, saab hakkama ka ilma, aga mugav on, kui pistikus juba kõik juhtmed olemas.
Lauda nitro
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: Megasquirt

Postitus Postitas jeff01 »

Ms2 te reeglina ver 2.2 plaadil ei kasutata. (iseenesest muidugi saab)
Mulle ver 2.2 plaat meeldib kuna on lihtne ja varjatud radu pole...komponente vähe jne. Samas proto area on väga mõnus lisa mis koos vr lugemisega teeb ver 3 plaadi siiski paljude lemmikuks.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
rosco
Postitusi: 246
Liitunud: 14.01.2005 19:26

Re: Megasquirt

Postitus Postitas rosco »

Okei. Sain ka sõbralt tagasisidet, et mõistlikum oleks võtta v3 plaadi peal asi. Tegin ka ostuteema, järsku leiab eestist kõik vajaliku hoopis. Kui ei, siis peab ikka soomlasi toetama.
IvarR
Postitusi: 402
Liitunud: 26.07.2005 11:09

Re: Megasquirt

Postitus Postitas IvarR »

rosco kirjutas: Aga tekkis küsimus süüteväljundite kohapealt. Süüdet plaan juhtima hakata wasted sparkina. Kas ma olen õigesti aru saanud, et selleks vaja mul 2 süüteväljundit, R4 mootori puhul?

Esialgse plaani kohaselt plaan aju tellida protoparts.fi lehelt. Sellises setupis:
MS2 V2.2

- Map sensor 2,5 bar
- Launch control Added
- Input VR-sensor
- Color Aluminium
- Tacho signal output (12 Volt) Added
- Ignition channels 2

On see mõistlik conf, või peaksin midagi muutma? Läheb siis VW 1.8 8v PG konele.

Samuti lugedes kõikide isearetajate probleeme omavalmistatud juhtmestikuga, vaatasin ka seda juhtmestikku:
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=83" onclick="window.open(this.href);return false;

Seal TPS,VR ja temp. andurid kaasas. Siis tundub täitsa mõistlik tehing? TPS ja VR tuleb nagunii ise mootori külge aretada mul.
Audi ACE mootoril turbokana sai ntx MS1V2.2 ilusti hakkama. Launch control, 4ne coilpack, 36-1VR jne.
Ma ei näe sinu soovitavate lisade puhul V3 plaati vajalikuna kui V2.2 saab hakkama selle kompotiga iga kell.
Jah ta on küll suht kiviaegne aga samas lihtne ja töökindel ning nagu Jeff01 mainis siis puuduvad "varjatud rajad" ja minul pole probleeme esinenud kordagi (ptui-ptui-ptui).

IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Vasta